11 клас Картка по темі «Життєві форми і середовища існування»
А Виберіть життєві форми рослин і приклади до них:
1 Дерева, дворічні, листопадні, напівкущі, однорічні, кущі, багаторічні, вічнозелені, трави
2 Ялиця, лобода, осика, пшениця, береза, барбарис, виноград, чорниця, пирій, шипшина, малина, сосна,ожина, кульбаба, туя, капуста, дуб,буряк.
Б Які ознаки теплолюбних і холодолюбних.
1 Знижують свою активність і ховаються, 2 зменшена кількість води,3 частини тіла більші, 4сплячка або анабіоз, 5 особлива будова носа, 6 ріст і розвиток пришвидшений, 7 підвищена концентрація йонів і вуглеводів, 8 розвинена капілярна сітка, 9 більше великих розмірів, 10 сеча концентрованіша, 11 товсті покриви, 12 листя дрібне або відсутнє, 13 частини тіла зменшені.
В Розділіть за групами, які живуть в воді (П, Н, Б)
1Гідро біонти, які пливуть за течією, не маючи змоги протистояти
2 Біолюмінесценція
3 Змінюється колір водоростей
4 Мають обтічну форму тіла
5 Мають пристосування для активного руху – плавці і ласти
6 Можуть зависати на одній глибині
7 Велика екогрупа організмів-фільтраторів
8 Гідро біонти, які активно рухаються проти течії
9 Спрощений зір
10Не такий активний обмін речовин
11Втрата скелету, в зв’язку з високим тиском
Г Виберіть ознаки грунтового середовища і пристосування організмів(+ чи -)
1 Вологість вища, чим в наземно-повітряному середовищі
2 Покриви тонші, бо нема випаровування
3 Відсутність світла 4 Відсутність кисню
5 Відсутність фотосинтезу вальних організмів і органів рослин.
6 Джерелом енергії є відмерлі рештки
7 Джерелом енергії є глюкоза
8 Покриви товстіші, щоб було тепліше
9 Редуковані органи у тварин