Контрольна робота з теми "Адаптації" 11 клас

Про матеріал
Завдання складені у формі тестів різних видів та за рівнями, можна використовувати для проведення контрольної роботи в 11 класі по темі "Адаптації" за новою програмою
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Адаптації» 11 клас

Варіант 1

Початковий та середній рівень

1.Організми, які можуть підтримувати сталу температуру тіла незалежно від умов навколишнього середовища, називають:

   А. пойкілотермними  Б. гетеротермними  В. гомойотермними  Г. анізотермними

2. Яка форма симбіозу існує між трутовиком і деревом?

А Коменсалізм  Б. мутуалізм  В. нейтралізм  Г. паразитизм

3. Які біологічні адаптивні ритми організмів зумовлені обертанням Місяця навколо Землі?

А добові  Б. річні  В. сезонні  Г. припливно - відпливні

4.Організми,які живляться органічними рештками чи продуктами жтттєдіяльності інших організмів, розкладаючи їх до неорганічних:

    А)консументи       Б) продуценти      В) редуценти        Г) реципієнти

5. Екологічна група видів, які пристосовані до місцеіснування зі зниженою вологістю - це:

     А кріофіли      Б. ксерофіли      В. термофіли      Г. гігрофіли

6. Який чинник обмежує поширення водоростей на значних глибинах?   А. зниження рівня освітленості     Б. зниження концентрації кисню у воді   В. підвищення рівня солоності    Г. зниження температури води

7. Прикладом морфологічної терморегуляції в рослин є:

А. колючки у кактуса     Б.  колючки у троянди     В. колючки у глоду      Г. вусики в суниці

8.Обери серед перелічених екологічно пластичний вид:

   А коала          Б  вельвічія         В  форель струмкова         Г ящірка прудка

9. Організми, які активно пересуваються у товщі води:

    А бентос       Б  нектон     В  нейстон    Г  планктон    Д перифітон

10. Низьку екологічну пластичність мають:

А еврибіонти   Б стенобіонти   В епіфіти   Г коала   Д миша польова

11. Білий колір зимового хутра зайця-біляка суттєво підвищує його шанси на виживання, бо він менш помітний для хижаків на фоні снігу. Але в ситуації зміни клімату, коли сніг випадає дуже пізно, ця адаптація стає недоліком. Бо зайця з білим хутром у лісі з опалим листям без снігу видно набагато краще. Це свідчить про таку властивість адаптацій як:

А компромісність;     Б здатність успадковуватися;    В наявність пристосувальної мети; Г відносність

12. Сосни пристосовувалися до більш посушливих умов і великої кількості світла. Ялини адаптувалися до зростання в більш вологих умовах і щільному насадженні, де світла обмаль. Модрина пристосовувалася до життя у важких умовах навколополярного регіону. Формування різноманітних хвойних дерев є наслідком: А преадаптації;     Б адаптивної радіації;    В дрейфу генів;    Г коадаптації

Достатній рівень

13. Розподіліть вказані характеристики та приклади на дві групи:

 І Пластичні види:

 ІІ Непластичні види:

  1. Мають широку норму реакції     3. Максимальне використання ресурсів середовища мешкання
  2. Високий адаптивний потенціал 4.Вузька спеціалізація
  1. Знижена здатність пристосовуватися до нових умов  6. Здатні заселяти нові місця проживання
  1. Карась сріблястий   8. Велика панда
  1. Ведмідь бурий

14. Встановіть відповідність між коадаптаціями та формами спряженої еволюції:

А. Хижак-жертва

 

Б. Паразит-хазяїн

 

В. Фітофагія

 

Г. Рослини-комахи -запилювачі

 

Д. Комахоїдні рослини-комахи

 

1.У гемолімфі жука шпанської мушки, колорадського жука міститься отруйна сполука, яка робить його неїстівним для багатьох ворогів

2. У разі небезпеки гусінь нічних метеликів-п’ядунів завмирає і стає схожою на гілку рослини

3. Яскраве забарвлення жука сонечка

4. Утворення колючок

5. Вироблення алкалоїдів

6. Яскраве забарвлення віночка квітів

7. Приємний запах квітів

8. Наявність хоботка у комах

9. Загнуті кігті та дзьоб сокола

10. Маскувальне забарвлення лева

11. Наявність присосок в омели

12. Зміна хазяїв у життєвому циклі печінкового сисуна

13. Ловильні листки венериної мухоловки

14. Жалкі волоски кропиви жалкої

15.Установити відповідність між формами взаємозв’язків  і наведеними прикладами:

А) мутуалізм                       1.Аскариди в кишечнику людини

Б)коменсалізм                       2. Актинія і рак-самітник

В) аменсалізм                        3. Росянка і комахи

Г) паразитизм                          4. Чорний горіх і сусідні дерева

Д) хижацтво                          5. Орхідеї на гілках дерев

Високий рівень (одне завдання на вибір)

16. Яке значення різних форм симбіозу для біорізноманіття планети?

17. Охарактеризуйте на конкретних прикладах взаємоадаптації паразита та організму-хазяїна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Адаптації» 11 клас

Варіант 2

Початковий та середній рівень

1. Організми, температура тіла яких коливається відповідно до температури навколишнього середовища, називають:

А. анізотермними  Б. пойкілотермними  В. гетеротермними   Г.гомойотермними

2. Яка форма симбіозу існує між орхідеєю і деревом?

      А коменсалізм  Б. мутуалізм  В .нейтралізм  Г. паразитизм

3. Які біологічні адаптивні ритми організмів зумовлені обертанням Землі навколо своєї осі?

    А добові    Б. сезонні     В. річні      Г. припливно - відпливні

4. Процес формування нових або удосконалення існуючих  пристосувань називається:

А) анабіозом         Б) коменсалізмом        В) адаптаціогенезом          Г) адаптацією

5. Які види спеціалізовані до життя в холодних умовах, - це:

   А. термофіли      Б. ксерофіли       Б. гідрофіли      В.кріофіли

6. Якою формою захисних адаптацій у тварин є імітація мухою дзюрчалкою осоподібною оси звичайної?     А криптизмом Б. форезією В. демонстрацією  Г.мімікрією

7. Медуза аурелія належить до групи гідробіонтів:   А перифітон  Б. нектон  В.бентос   Г.планктон

8. Тип взаємодії між організмами різних видів, за якого один з них використовує інший як житло, живиться його тілом. Завдаючи йому щкоду або призводячи до загибелі:

   А паразитизм                 Б мутуалізм           В  коменсалізм                   Г дуалізм

9. Пристосування червоних водоростей до життя на великій глибині:

  А наявність талому     Б довге коріння     В специфічні пігменти   Г  клітинна оболонка  Д  піреноїд

10. Організми, які здатні жити на поверхні або всередині ґрунту водойми:

    А бентос       Б  нектон     В  нейстон    Г  планктон    Д перифітон

 

11. Сосни пристосовувалися до більш посушливих умов і великої кількості світла. Ялини адаптувалися до зростання в більш вологих умовах і щільному насадженні, де світла обмаль. Модрина пристосовувалася до життя у важких умовах навколополярного регіону. Формування різноманітних хвойних дерев є наслідком:    А преадаптації;         Б адаптивної радіації;        В дрейфу генів;             Г коадаптації

12. У процесі пристосування кистеперих риб до життя на суходолі й перетворення їх на амфібій плавці втратили свою стару основну функцію. А допоміжна функція стала для них новою основною. Плавці перетворилися на лапи, що дозволило їм адаптуватися до життя на суходолі. Це приклад:

А преадаптації;       Б постадаптації;       В адаптивної радіації;       Г коеволюції

Достатній рівень

  1. Встановіть відповідність між організмом та середовищем існування.

Приклад організму

Середовище існування

1.Сліпак

А) Наземно-повітряне

2.Сальвінія

Б) Грунт

3.Тритон

В) Водне

4.Сажка

Г)  Інші організми

5.Трутовик

 

6.Ламінарія

 

14. Розподіліть приклади співіснування організмів між формами симбіозу

А. Мутуалізм

 

Б. Коменсалізм

 

В. Нейтралізм

 

Г. Паразитизм

 

  1. Кліщі використовують жука-гробарика як своєрідний транспортний засіб
  2. Оселення орхідей на стовбурах тропічних дерев
  3. Оселення трутовика на стовбурі вишні
  4. Наявність присосків, гачків
  5. Спрощення нервової система та органів чуття
  6. Оселення морських жолудів на тілі горбатого кита
  7. Розповсюдження плодів, насіння зо допомогою тварин
  8. Бульбочкові бактерії на коренях бобових рослин
  9. Актинія та рак-самітник
  10. Багатоджгутикові одноклітинні в організмі термітів
  11. Дубовий листок на боровику
  12. Аскариди в кишечнику людини

15. Вставте пропущені слова у твердження.

Види із (1) шириною екологічної ніші (2) виживають за зміни умов і є екологічно (3).

А) 1 - малою, 2 - краще, 3 – непластичними

 Б) 1 - великою, 2 - гірше, 3 - пластичними

В) 1 - малою, 2 - гірше, 3 – непластичними

 Г) 1 - великою, 2 - краще, 3 – пластичними

Високий рівень (одне завдання на вибір)

16. Оцініть позитивне та негативне значення паразитизму в природі й для людини.

17. Як розпізнати приналежність видів рослин та тварин до певної життєвої форми?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Потапова Галина Іванівна
    Дякую за розробку! Бажаю здоров'я та успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Малієнко Юлія
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
2979
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку