Згідно статті 8 закону України « Про дошкільну освіту» зазначається що сім’я повинна сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших закладах згідно базового компонента дошкільної освіти, батьки або особи що їх замінюють несуть відповідальність перед суспільством за розвиток ,навчання та виховання дітей, а також збереження їхнього життя та людської гідності.
Відповідно до статті 3 Закону України про дошкільну освіту зазначено , що однією із форм здобуття освіти є дистанційна.
.Вона визначається як індивідуалізований процес здобуття освіти який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу.
При дистанційній формі навчання обмінюватися інформацією можна на сторінках сайту закладу, електронним листуванням , онлайн спілкуванням в закритих групах в месенджерах.
Але чи є придатною ця форма роботи для дітей дошкільного віку ?
У листах мон від 11.10.2017 номер 19546 «методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» зазначенао що оперативний обмін інформацією з батьками найоперативнішим та більш зручнішим є інтернет .Це дає можливість навчити батьків проводити час з дитиною з користю.
Спеціально розроблених вимог під час дії військового стану немає але згідно наказу Міністерства охорони здоров’я України від 24. 0 3. 2016 номер 234 вказано, що необхідно запобігати проблемам зору та серцево-судинних захворювання ,у розділі 12 вказано ,що перегляд розважальних телепередач та мультфільмів для дітей дошкільного віку допускається не частіше одного разу на день 20 хвилин для дітей 3 -4 років і 30 хвилин для дітей 5 -6 років.
Заняття з використанням комп’ютера допускається проводити для дітей старшого дошкільного року 2 рази на тиждень не більше одного разу протягом дня. Безперервна робота з комп’ютером не повинна перевищувати 10 хвилин після ,занять з дітьми проводять зорову гімнастику. Для дітей з хронічними захворюваннями, що часто хворіють ,після перенесених захворювань 5 -7 хвилин . Для роботи з комп’ютером необхідно забезпечити раціональну організацію робочого місця. Тому потрібно надати відповідну консультацію батькам на початку навчання. Заняття з дітьми дошкільного віку проводяться зі згоди батьків та лише в їх присутності.
При організації такої роботи батьків відштовхує те ,що можуть бути школярі які потребують уваги,відволікають від занять з дошкільниками ,не бажання дитини займатися з батьками ,звітувати про виконану роботу - фото та відео ,необхідність дотримуватися конкретного часу занять . Тому педагогу потрібно продумати роботу так щоб батьків зацікавила можливість виконувати завдання в зручний час.
Взагалі чи буде у вас результат вашої праці видно чи ні на сам перед в 1-у чергу буде залежати від співпраці з батьками. Ви можете підготувати що найкраще заняття підібрати матеріали такі як ні в кого немає, але якщо ви самого початку не доведете батькам важливість роботи ,важливість співпраці з вихователем ,важливість роботи з дитиною вдома то нічого цього не допоможе.Особливістю сприйняття дошкільника є те , що потрібно задіяти всі аналізатори саме тому так необхідно залучитися підтримкою батьків.
Найпоширенішою практикою є створення соціальної групи в мережі Вайбер де надаються рекомендації щодо здійснення освітньої роботи ,надсилаються відеоролики з темами занять ;онлайн спілкування з дітьми ;відеоконференції з групою дітей ;створення та використання YouTube каналів .До дистанційної роботи залучаються не лише вихователі ,а і логопеди інструктора з фізкультури, музичні керівники ,практичні психологи.
Освітню роботу потрібно здійснювати систематично . Особливого зазначення можуть набути зустрічі в режимі реального часу за допомогою гаджетів . Але і тут обов’язкова умова це дотримання санітарно-гігієнічних вимог та згода батьків.
Якщо ми плануємо захід онлайн то ми визначаємо на якій платформі зручно це проводити що залучити якомога більше слухачів.. Ми повинні залучити охочих при цьому зважати на їх технічні можливости і спиратися на тих людей у кого технічні можливості найменші.
Найпоширеніше платформа для роботи це зум та Googleміт. -заходи плануємо заздалегідь -розсилаються ідентифікатор конференції .
Для дієвої організації дистанційного навчання застосовується алгоритм: -плануйте роботу
-створіть навчальні матеріали -враховуйте, що не всі вихованці однаково активно можуть бути залучені до освітньої діяльності -продумайте можливості зворотнього зв’язку.
Взагалі типового положення про дистанційну роботу з дошкільнята ми немає є лише положення про дистанційне навчання затверджена Міністерством освіти і науки України від 25 квітня 2013р. номер 466 .Але воно неодноразово набувало змін 2016, 2020,2023 роках . Згідно цього положення освітні заклади можуть надавати освітні послуги в асинхронному режимі через веб ресурси ;дистанційна форма реалізується як окрема форма і ми можемо працювати спираючись на деякі положення цього наказу .
Для занять онлайн в Асинхронному режимі педагогам та вихователям потрібно вміти адаптувати матеріал .
ЗАВДАННЯ
ГРА « Долоньки»
Зараз пріоритетом є безпека учасників освітнього процесу. Але безпека може бути як фізична так і ментальна-якщо з фізичною безпекою більш зрозуміло ,під час тривоги ми йдемо в укриття ,то ментальній безпеці та психологічному здоров’ю також потрібно приділяти увагу.
Всі ми тривалий час перебуваємо в стані тривалого стресу та тривоги які негативно впливають на наше здоров’я фізичне ,психічне ,соціальне і духовне .Тож сьогодні важливо вміти турбуватися про себе ,про учнів ,правильно взаємодіяти з батьками .Як педагогам дошкільникам нам важливо знати особливості перебігу стресу у дітей до шести років :
-характерно погано спить ,не хоче спати сам ,прокидається з криком ;
-боїться що з дорослими що сь станеться ,має проблеми з харчуванням, не говорить так добре як раніше, втрачає навички;
-Лякається чогось цього не боявся раніше;
- здається гіпер активним ;-поводиться агресивно
-говорить про жахливі речі що бачив ;
-поводиться так наче немає жодних почуттів багато плаче ;
-сумує за людьми яких більше не побачить ,сумує за родичами що загинули в трагічні ситуації ;
-стає вимогливим, командує .
Коли ми помічаємо певну проблему то обов’язково ,обговорюємо це з батьками надаємо їм консультацію куди можна звернутися за допомогою.
Також давайте підіб’ємо підсумок. В роботі в онлайн з дітьми використовуємо синхронну та асинхронну форму роботи ;працюємо лише зі згоди та в присутності батьків або осіб що їх замінюють; Дотримуємося вимог санітарно-гігієнічного регламенту ;працюємо лише з матеріалами які мають позначку для дітей ;враховуємо вікові особливості дітей.
При виборі платформи для роботи ми враховуємо доступність ; чи забезпечує платформа конфіденційність та безпеку ,контроль користувачів. Заздалегідь перевіряємо якість аудіо та відео матеріалів.
Звичайно, що живого спілкування нам не замітить жоден гаджет ,жодна техніка але про добросовісний підготовці та в
співпраці з батьками можна працювати якісно і мати високі результати у дітей.