Тема. Робота з WEB-браузерами
Тема уроку: Вибір браузера. Запуск та налаштування Інтернет. Інтерфейс. Панель інструментів
Навчальна мета: розглянути поняття «браузер», визначити особливості різних браузерів і їх інтерфейсів; формувати навички налаштовування браузера, його інтерфейсу, історії перегляду, закладок, розширень і додатків.
Розвивальна мета: розвивати логічне мислення; вміння узагальнювати, систематизувати, аналізувати, робити висновки; розвивати активність та цікавість до предмету шляхом застосування комп'ютерних технологій, використання методу «навчаючи – вчусь»;
Виховна мета: виховувати увагу, спостережливість, дисциплінованість під час роботи за ПК.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: мультимедійний екран із проектором, комп'ютер із браузером Google Chrome (для кожного учня).
Хід уроку
І Організаційний момент (1 хв.). Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності.
Вступне слово викладача:
Ми вже з'ясували, що найбільшим сховищем інформації є Інтернет. Інформація в мережі інтернет зберігається у вигляді файлів, закодованих спеціальним чином. Для того, щоб звичайні користувачі змогли переглянути цю інформацію у доступному вигляді існують браузери – спеціальні комп’ютерні програми для перегляду інформації в мережі Інтернет. Ви користуєтесь браузерами і на комп’ютерах, і на своїх смартфонах і з власного досвіду знаєте як знайти наприклад розклад залізничного транспорту. Але можливості браузерів ширші і їх можна налаштовувати під свої потреби і зробити роботу зручнішою і швидшою.
ІІІ Вивчення нового матеріалу. Виклад теоретичний матеріалу у вигляді бесіди. Окремі приклади представлені на мультимедійному екрані.
Браузер (WEB-браузер) – це програма, яка використовується в мережі Інтернет для пошуку, обробки, перегляду веб-сайтів, виведення сторінок на екран і переходу користувача від сторінки до сторінки в пошуку потрібної інформації. У перекладі з англійської слово браузер означає «переглядати, гортати». За допомогою браузера користувач переглядає вміст веб-сайту і шукає потрібну інформацію.
Головна функція браузера - це відкриття веб-сторінок сайтів. Самі ж веб-сторінки складаються з коду, який власне і отримує браузер з сервера, на якому знаходиться сайт. Даний код браузер обробляє, і ви бачите у себе на моніторі «готову картинку». Для того щоб подивитися, що насправді являє собою сайт можна переглянути вихідний код будь-якої сторінки – пункт «Переглянути вихідний код» у контекстному меню відкритої сторінки (переглянути на прикладі коду веб-сторінки сайту http://145spl.com.ua/, відкрити на мультимедійному екрані).
Браузери дозволяють зберігати ваші паролі до сайтів, щоб кожний раз для доступу до свого облікового запису на тому чи іншому ресурсі, вам не потрібно було повторно вводити свій логін і пароль. Всі браузери також зберігають історію відвідин різних сайтів, щоб у разі потреби ви могли знайти потрібний, раніше відвіданий вами сайт. Ну і останнє, що варто відзначити з основного функціоналу браузера - це можливість зберігання сайтів в закладках для їх запам'ятовування і швидкого доступу.
Крім відкривання веб-сторінки, браузери дозволяють завантажувати файли з сайтів, тобто браузер виробляє їх завантаження. Це можуть бути програми, ігри, музика та інші файли.
Існує велика кількість програм-браузерів. Практично кожна операційна система на комп’ютері вже при установці також автоматично встановлює який-небудь браузер. Наприклад, в Windows це Internet Edje (Internet Explorer у старій версії). Ярлик для його запуску з’являється на самому видному місці – на робочому столі, в головному меню і в панелі швидкого запуску. Сама програма тісно “вплетена” в операційну систему, тому видаляти її не рекомендується – можна втратити деяку зручність і надійність в роботі всієї системи. Або бразуер можна встановити як окрему комп’ютерну програму.
Тепер давайте розглянемо найпопулярніші на сьогодні браузери. Кількість браузерів на сьогоднішній день важко порахувати, тому розглянемо п'ятірку кращих, які використовують більшість Інтернет-користувачів.
Учні попередньо готують інформацію про різні браузери (історія, виробник, версії, особливості, цікаві відомості), представляють присутнім теоретичну інформацію у вигляді доповіді або презентації. Учні можуть доповнювати доповідь одне одного, виправляти неточності.
Паралельно у робочих зошитах заповнюють порівняльну таблицю браузерів
|
Chrome |
Mozilla Firefox |
Internet Edge |
Opera |
Safari |
Виробник |
|
|
|
|
|
Дата першої офіційної версії |
|
|
|
|
|
Остання версія |
|
|
|
|
|
Підтримка операційної системи |
|
|
|
|
|
Структура (з чого складається) |
|
|
|
|
|
Особливість |
|
|
|
|
|
Варто відзначити, що на комп'ютер можна встановити необмежену кількість браузерів, при цьому один з них повинен бути головним - браузером за замовчуванням. Браузер за умовчанням – це браузер, який встановлений в якості основного в операційній системі, через нього будуть відкриватися всі посилання і сервіси, на які ви переходите з інших програм.
ІV Закріплення матеріалу. Формування вмінь та навичок.
Практична вправа. Запуск браузера, перегляд інтерфейсу та налаштувань. Налаштування показуються викладачем на мультимедійному екрані. Учні паралельно повторюють дії на комп’ютері. Окремі дії виконують учні по черзі на мультимедійному екрані для відпрацювання навичок.
V Домашнє завдання. Заповнити таблицю, використовуючи позначки у меню браузера Google Chrome.
Значення |
Комбінація |
Створити нову вкладку |
Ctrl + T |
Відкрити нове вікно |
|
Відкрити історію перегляду |
|
Відкрити останню закриту вкладку |
|
Додати вкладку у закладки |
|
Збільшити вікно |
|
Зменшити вікно |
|
Пошук по сторінці |
|
Роздрукувати сторінку |
|