Родина та моя сім'я найкраща.

Про матеріал
Формувати у дітей уявлення про сім’ю, її склад, родинні стосунки; Викликати пізнавальний інтерес до захоплень членів своєї родини, розвивати зв’язне мовлення, вміння спілкуватися; Виховувати почуття гордості, любові та поваги до членів сім’ї.
Перегляд файлу

Заняття

Тема. Родина. Сімя.

Мета. Формувати у дітей уявлення про сім’ю, її склад, родинні стосунки; Викликати пізнавальний інтерес до захоплень членів своєї родини, розвивати зв’язне мовлення, вміння спілкуватися; Виховувати почуття гордості, любові та поваги до членів сім’ї.

Матеріали.

Демонстраційний: Ілюстрація «Сім’я»;

Роздавальний: М’які іграшки з ігрового куточка за кількістю дітей, картки із зображенням різних життєвих ситуацій, кружечки зеленого кольору.

Хід заняття

  1. Психогімнастика.
  2. Розповідь вихователя.

Послухайте лічилку і скажіть, про кого в ній іде мова?

 

Мама, тато, дід, бабуся

Всіх назву, не помилюся.

Старший братик і сестричка

В нас сімейка невеличка.

Не спиняйте, бо зібюся:

Мама, тато, дід, бабуся…

Старший брат, сестра і я

Отака у нас сім’я.

Нам лічилочку на «сім»

Повторяти треба всім.

 

Сімя, родина   Це найдорожче, що є в людини. Сьогодні мова у нас піде про родину. (Вихователь вивішує ілюстрацію «Сім’я».) Усі малюють свою родину. Ластівка не може жити  однією сім’єю з горобчиком. І ведмідь, і вовчик-братик не пристануть до чужої зграї. Усі вони мають свою родину. І кожний із вас має  її. Хто складає родину? (Відповіді дітей.) За допомогою мами  і тата ви  зявилися на світ. З перших днів вашого життя вони були поруч і навчили вас ходити, слухати казки, вимовляти перші слова, взувати черевики. Батьки радіють кожному вашому успіху й сумують через невдачі.

   В українській родині з давніх часів існує звичай шанувати найстарших її членів   бабусь і дідусів. Вони мають великий життєвий досвід, завжди є розсудливими і мудрими. Бабусі і дідусі добре знають місцеві звичаї і обряди. Вони завжди готові прийти на допомогу і вам, і таткові з мамою. А казки чи історії! Хто з малят не полюбляє послухати їх із вуст бабусі?! А прогулянки з дідусем?!Він терпляче пояснить незрозумілі речі, дасть відповідь на найскладніше запитання. Любіть своїх рідних, ніколи-ніколи не завдавайте їм болю, не забувайте про них. Пам’ятайте , що вередливість, примхи, сльози дуже засмучують вашу родину.

Що ви можете зробити, щоб ваша родина була щасливою?

У кого з вас є братик або сестричка?

Чим ви можете допомогти старшим членам родини? А молодшим? (Відповіді дітей.)

     Вірш.

Галюся

У Галюсі є мамуся,

У мамусі є матуся,

А матусина матуся,

То Галюсина бабуся.

А у тата є татусь,

Для Галюсі він дідусь!

І ще знайте, що Галюся

Внучка діда і бабусі!

К.Перелісна

Хто Галюся для своїх татка і мами?

Ким вона є для своїх бабусь і дідусів?

Розкажіть, хто складає вашу родину? ( Заслуховуються дві-три відповіді.)

 3. Вправа «Лагідні батьки».

Вихователь пропонує кожній дитині взяти будь-яку м’яку іграшку чи ляльку.

Вашому улюбленцю  подобається, коли з ним лагідно поводяться, колихають, наспівують яку-небудь мелодію.

Час від часу розмовляйте з ним, промовляючи голосніше ті слова, які йому до вподоби.

  Доки діти ходять по кімнаті зі своїми улюбленцями, вихователь пропонує їм варіанти звертань до іграшок: «Ти такий розумний» , «Ти такий чудовий», «Ти моє сонечко», «Я буду тебе захищати» і т.д.

Що б ви ще хотіли сказати своєму улюбленцю?

  Далі вихователь пропонує:

А тепер частина дітей сяде на килимок, закриє оченята, інші продовжують стояти. Згадайте всі добрі слова, які б вам хотілось почути від мами чи тата. Ті, хто стоять, будуть грати роль «батьків», а ті хто сидять, «дітей».

  «Батьки» промовляють лагідні слова «дітям». Потім дітлахи міняються ролями.

 

4. Фізкультхвилинка.

  Вправу можна виконати разом з іграшками, які залишилися в дітей після попередньої вправи.

Ми сумлінно працювали,

Довго не відпочивали.

На зарядку, любі діти,

Треба гарно відпочити.

Руки – вгору, Руки – вниз

І легесенько прогнись,

Вправо, вліво. Покрутились

І на місці зупинились.

А тепер присіли, встали

Й знов на місце посідали.

5. Гра «Справжня сім’я».

 Вихователь запитує, а діти відповідають на запитання:

Хто у вашій сім’ї найстарший?

Хто наймолодший?

Які обов’язки виконують члени вашої родини?

Як ви себе поводите, коли хтось із родини захворів?

Як ви опікуєте турботами дорослих?

Які у вас обов’язки в сім’ї?

  Вихователь продовжує:

Перед вами лежать малюнки.  (Перед кожним вихованцем лежить картка на якій чотири-шість малюнків із зображенням різних життєвих ситуацій . Малюнки можуть бути такими: матуся годує мале дитя; старший брат роздягає молодшого; На ліжку хвора бабуся, а поруч онук грає у м’яч; донька спить, а матуся складає її іграшки; мама і донька перуть білизну;) Покладіть зелений кружечок під тим малюнком, де, на вашу думку у родині по-справжньому опікуються одне одним.

6. Гра «Родина».

Вихователь пропонує дітям розбитися на групи по шість осіб та розійтися по груповій кімнаті.

Визначте між собою ролі: дідусь, бабусь, мама, тато, син і донька. Спробуйте розіграти сценку «родина вечеряє» «Родина разом прибирає кімнату»

Вихователь підходить до кожної групи і допомагає в разі необхідності  визначити роль та дії, які діти мають виконувати.

7. Підсумок заняття.

Що потрібно, щоб родина була щасливою, щоб у ній панував затишок?

Як потрібно змінити свою поведінку, щоб частіше чути приємні слова?

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2019
Переглядів
1978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку