Мета заходу: виховувати любов і повагу до найближчих людей – батька й матері, бажання допомагати їм, вчити всіх членів сім'ї умінню співпрацювати, надавати допомогу один одному, учити бути уважними, чесними, завжди пам'ятати місце , де народився, рідну оселю; формувати почуття обов'язку перед батьками, розвивати творчі здібності дітей.
МЕТА: виховувати любов і повагу до найближчих людей – батька й матері, бажання допомагати їм, вчити всіх членів сім’ї умінню співпрацювати, надавати допомогу один одному, учити бути уважними, чесними, завжди пам’ятати місце , де народився, рідну оселю; формувати почуття обов’язку перед батьками, розвивати творчі здібності дітей.
ОБЛАДНАННЯ: український вишитий рушник, хліб,святково прибрана класна кімната, родинні дерева кожної сім’ї, плакати «Сонечко маминої любові» та «Квітка допомоги мамі», роздатковий матеріал, вислови про родину.
ХІД ЗАХОДУ
ВЧИТЕЛЬ. Доброго дня, шановна родино! Щиро вітаємо усіх Вас!Родина, сім’я – це найдорожче для кожної людини. В родині людина робить свої перші кроки, звідси вона виходить у широкий світ. У сім’ї вона навчається любові і добра, у сім’ї вона вчиться шанувати свій рід, свою землю. На свято ми запросили матусь і татусів, дідусів і бабусь, для них ми присвячуємо найщиріші слова.
УЧЕНЬ. Є в нашій мові прекрасні звертання
Добрі та щирі, чудові слова.
Тими словами усяк без вагання
Маму найкращу свою назива.
УЧЕНИЦЯ. Мамо, матусенько, мамочко, ненько,
Матінко, усміх твій ніжний ловлю.
Мамочко рідна, моя дорогенька,
Я над усе тебе в світі люблю!
УЧЕНЬ. Я і до тата умію звертатись,
Хочу в словах передати тепло,
Щоб мій татусь міг частіше всміхатись,
І щоб в душі його сонце жило!
УЧЕНИЦЯ. Татку,татусеньку, таточку, тату,
Найкращого в світі немає навкруг!
Татоньку, хочу тебе обійняти –
Ти мій порадник, заступник і друг.
УЧЕНЬ. Я до бабусі з любов’ю звертаюсь:
Бабцю, бабуню. Бабусю моя!
І до бабусиних рук притуляюсь,
Так відчуваю в них лагідність я.
УЧЕНИЦЯ. І до дідуся іду по науку:
Діду, дідуню, навчи в світі жить.
Він на голівку кладе свою руку,
Голос сріблястим струмочком бринить.
УЧЕНЬ. Слово чарівне! Яка в ньому сила!
Скажеш з любов’ю – і радість росте!
Слово ласкаве народжує крила –
Ви не забудьте ніколи про це!
УЧЕНИЦЯ. Донечку, синку, сестрице, братусю,-
Дружна, велика, весела сім’я!
Таточку, мамочко, бабцю, дідусю,-
Мій оберіг і родино моя!
Пісня «Зеленеє жито, зелене...»
УЧЕНЬ. Рідні мами, рідні тати,
Любі гості, вчителі!
Ми вітаєм вас на святі,
Раді вам, що прибули.
Ми вас любим щиро-щиро,
Вам бажаєм щастя й миру.
УЧЕНИЦЯ. Ви нас теж любіть, рідненькі,
Бо ми діти дорогенькі,
Хочем бути на вас схожі,
І як ви, такі ж хороші.
Хай же наше добре слово
Розквітає веселково.
Діти на дошці формують «Сонечко маминої любові».
ВЧИТЕЛЬ. Сім’я – яке прекрасне слово, воно несе в собі багату спадщину. Кожна сім’я має своє коріння. Отож, спробували пригадати і відтворити зв’язок з минулим наші родини за допомогою родовідних дерев. Знати свій родовід, зберігати про нього пам’ять – це наш обов’язок не лише перед минулим, а й перед майбутнім поколінням. Бажаючі переглянути роботи можуть це зробити по закінченню свята.
УЧЕНИЦЯ. Я не маю з діда-прадіда портрета,
Лиш уява приліта здаля –
Був подібний прадід до поета,
Був подібний він до коваля.
Брав мій прадід виклепану косу
І косив сіножаті – моря,
І лягали хвилями покоси
На сліди старого косаря.
І в годину вранішню чи пізню
Він живою правдою горів,
Як любив він нашу щиру пісню,
Як він ненавидів ворогів!
А життя нового прагне злету
І вітрами звихрює траву.
Я не маю з прадіда портрета,
Але маю гордість родову.
ВЧИТЕЛЬ. А зараз кожна сім’я отримає частину прислів’я – ваше завдання закінчити його.
1. Шануй батька і неньку - / буде тобі скрізь гладенько.
2. Добрі діти – батькам вінець, а / злі діти – батькам кінець.
3. Яке дерево – такі й квіти, які / батьки – такі й діти.
4. Який дуб – такий тин, який / батько – такий син.
5. Який кущ – така й калина, яеа / мати – така й дитина.
6. Сім’я без батька, як / хата без даху.
7. Хто батька-матір зневажає, той / добра не знає.
8. Яке дараво, такі в нього квіточки, які / батьки, такі в них діточки.
9. Добре дитині, коли / добрі батько й матір.
10. При сонці тепло, при / матері тепло.
11. Яка сім’я, / такий і я.
12. Як мати рідненька, то й / сорочка біленька.
13. Як не навчиш дитину в пелюшках. То / не навчиш і в подушках.
14. Малі діти не дають спати, а / великі жити.
Діти формують на дошці «Квітку допомоги мамі»
ВЧИТЕЛЬ. Мабуть, у кожній родині люблять жартувати, якою б засмученою не була людина, та, почувши дотепний жатр, вона обов’язково посміхнеться. Давайте послухаємо гуморески, які нам підготували родини.
ГУМОРЕСКА 1. (Батько, син).
- А ти татку, в школі вчився?
- Учився, Сергійку.
- А то правда, що ти, татку,
Був одержав двійку?
- Було таке, траплялося...
Малий засміявся:
- Тоді мама правду каже,
Що я в тебе вдався.
ГУМОРЕСКА 2. (Дідусь, бабуся).
Зубрить дід англійську мову,
Хоч йому вже близько ста.
З словником казки дитячі
Помалесенько чита:
- Пліз, гет май шюз, мендід, бабо! –
Раз повів він мудру річ.
Баба злиться: що це значить?
- Постав валянки у піч.
Вранці бабадіда будить:
- Гей, о’кей! Шурлей-мурлів!
Дід питає: - Що то значить?
- Правий валянок згорів.
ГУМОРЕСКА 3. (Мати,батько).
Мати шиє, поруч сидить батько і дає поради:
- Не поспішай, візьми тррохи вліво, пильнуй, щоб голка була від краю на півсантиметра...
- Ти що здурів? Ти ж зовсім не вмієш шити, а вчиш мене?!
- Але ж і ти не вмієш водити машину, а постійно вчиш мене, коли я за кермом.
ГУМОРЕСКА 4. (Батько, донька).
На дивані сидить тато, розгадує кросворд. Входить донька.
- Тату, допоможи розв’язати задачу.
- Прийде мама - допоможе.
Донька виходить, знову входить.
- Тату, там на кухні кран прорвало, вода тече.
- Прийде мама - відремонтує.
Донька виходить, батько встає. Водить носом, входить донька.
- Що це паленим пахне?
- А, на кухні білизна горить.
- А чому ж ти мовчиш?
- Прийде мама – погасить.
ВЧИТЕЛЬ. Дякуємо родинам за дотепні гуморески.
УЧЕНИЦЯ 1. Ну от і все, ця зустріч – як урок,
Прийшла так швидко, пам’ять відновилась,
І, як в дитинстві, продзвенів дзвінок.
Як добре, що ми всі зустрілися!
УЧЕНИЦЯ 2. Дозвольте сьогодні усім побажати
Багато хороших і сонячних літ,
Дідусям і татам, бабусям і мамам,
Братам і сестричкам. Палкий наш привіт.
УЧЕНИЦЯ 1. Людське безсмертя з роду і до роду
Увись росте з коріння родоводу.
І тільки той, у кого серце чуле.
Хто знає, береже минуле
І вміє шанвать сучасне,-
Лиш той майбутнє вивершить прекрасне!
УЧЕНИЦЯ 2. Вктлоняємося усім вам доземно.
(Виходять усі учні і вклоняються батькам).
ВЧИТЕЛЬ. От і добігає кінця наше славне свято. Я щиро вдячна всім, хто знайшов час і прийшов до нас у гості, всім, хто взяв активну участь у підготовці і створенні нашого свята. Сподіваюся, що такі свята стануть традицією нашої великої родини, адже, школа є також частинкою цієї родини. А закінчити хочу такими словами:
Хай наш незвичайний сімейний урок
Для вас усіх буде, як свято.
Нехай всі родини, як пишний вінок,
Щастям барвистим будуть багаті.
Бабусю шануйте та дідуся,
Мамусю любіть і тата,
Нехай родина дружна уся
Буде на радість завжди багата.
Хай тішиться внуками бабця та дід,
Хай тато та мама радіють дитині,
Хай буде, як дуб, могутнім ваш рід,
Хай злагода й мир запанують в родині!
Пісня «Родина».
ВЧИТЕЛЬ. На все добре! До нових зустрічей!