Виховна година «Людина починається з добра»

Про матеріал

Сьогодні ми з вами будемо говорити про доброту, з'ясуємо , яке її значення в житті людини. Ми пройдемо дорогою добра. Це дорога, якою має йти кожна людина - від народження й до смерті. Адже людина народжується для того, щоб залишити по собі слід вічний.

Перегляд файлу

Мета: формувати в учнів уявлення про морально-етичні відношення у навколишньому середовищі; вчити виявляти ша­нобливе ставлення до батьків, старших, піклування про молодших; узагальнювати знання про правила поведінки вдома, в школі, у гро­мадських місцях; розвивати усне мовлення, критичне мислення, пізнавальні здібності, пам'ять, увагу;  виховувати  почуття доброти, чуйності, милосердя, бажання своїми вчинками приносити радість людям, віру в силу добра.

Форма проведення:подорож в країну Доброти.

Обладнання: ілюстрації,  плакати, конверти із завданнями,  музичний супровід, анімація «Ми з тобою кращі друзі»

 

Хід  заходу

І. Вступ

1. Організаційний момент

У нас сьогодні справжнє свято,

Гостей зібралося багато.

А ну ж  на мене подивіться

 І веселенько усміхніться.

-А тепер  поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві.

2. Вступне слово вчителя                                    

 - Врятує світ краса, —

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла — людина вже не та.

Тож, люди на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

 ІІ. Оголошення теми й  мети   заняття

1.Учитель
   -  Сьогодні ми з вами будемо говорити про доброту, з’ясуємо , яке її значення в житті людини.

 2.  Вправа «Очікування»
   - Діти, якими ви бажаєте  бути на занятті, щоб  воно пройшло цікаво і змістовно? (Учні по черзі висловлюють свої очікування).

Д - добрими, думаючими…

О- оригінальними…

Б- безвідмовними…

Р- розумними, радісними…

О-організованими, об’єктивними…

Т- творчими, толерантними, тактовними…

А- активними…

3. Девіз(хором)

  Живи, добро звершай, та нагород за це не вимагай!

Хай оживає істина стара: людина починається з добра!

-  Сьогодні, діти,  ми пройдемо дорогою добра. Це дорога,  якою має йти кожна  людина - від народження й до смерті. Адже людина народжується для того, щоб залишити по собі слід вічний.

ІІІ. Основна частина

  1.                    Асоціативний кущ
  • З чим  асоціюється слово «доброта» ?
  •                  краса;
  •                  усмішка;
  •                  тепло;
  •                  ласка;
  •                  милосердя

1-й учень.        Все: із доброго чи злого,

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка.

Хліб — з маленької зернини,

Дощ — із чистої краплини.

2.Учитель.

 - Здавна на землі люди цінували чесність, щирість, відкритість, вчили  своїх діток утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, породжує зло. А от добро пород­жує добро і обов’язково повертається до людини у стократ більшим добром.  Не давайте злу  взяти над вами перевагу. Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас.

 Людина не може жити одна. Найбільше щастя і радість людини - це спілкування з іншими людьми.

2-й учень.         До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

І кожен легко підбере.

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам'ятать неважко —

Маленькі ключики твої —

«Спасибі» і «Будь ласка».

3-й учень.          Зеленіє навіть пень,

Як почує «Добрий день».

Коли згасає сонце у росі

Й зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих рідних голосів

Ми чуємо привітне «Добрий вечір».

Щоб знову зустрітись в годину призначену,

Щиро кажу я усім: «До побачення».

   4-й учень.       «Будь ласка», «Спасибі» і  « Будьте здорові»—

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і вдома,

Від мами, учителя й просто знайомих.

Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій.

І кожен свій день, як завжди, починайте

                        Зі слів «Добрий вечір», «Вітаю» і «Здрастуй».

3. Розповідь учителя.

 - «Добрий день!» — так вітається людина не раз упро­довж дня. Ми, мабуть, здивувалися б, якби замість «Добрий день» почули: «Ви сьогодні їли?». Або: «Чи здорова ваша худоба?». Але саме так у давнину віта­лися в Китаї, Монголії, Єгипті.

Це запитання про худобу стосувалося добробуту в домі, адже основою життя монгола-кочівника було стадо. От вони і бажали здоров'я худобі та родині.

Мир вам і достаток — у цьому був первісний зміст вітання.

Не привітатися  або не відповісти на привітання в усі часи, в усіх народів вважалося невихованістю та неповагою.

Привітний той, хто виявляє доброзичливість. Бу­ти привітним — означає радіти іншому, бути добро­зичливим — бажати добра.

  1.                    Вправа « Як ти вважаєш?»

- Що таке добро? (Корисна справа, вчинок.)

- Що  ж таке доброта? (Чутливе, дружнє ставлення до оточуючих.)

-  Чи можна відчути доброту? Як?

- Якими кольорами ви зобразили б її ?

-А де її можна побачити?( У добрих вчинках.)

 5.«Брейн – ринг»( складання екзамену на ввічливість )

  1. Що треба зробити, перш ніж увійти до чийогось дому чи квартири?
  2. Які слова говорять при зустрічі й прощанні?
  3. Якщо ти з’їв цукерку, то що зробиш з фантиком?

4. Чи можна назвати ввічливим того, хто погано поводиться з тваринами?  

5. Чому по-справжньому ввічлива людина ніколи не буде   обманювати,                                   похвалятися і грубити іншим людям?

6. Хто кому має поступатися місцем?

7. Хто вітається першим, якщо зустрінеться  молодший і старший?

8.Хто першим подає руку? (Старша людина, дівчинка.)

9. На зупинці чимало людей. Ти станеш у чергу чи проберешся, щоб бути першим?

10. Ти сидиш в автобусі, а на зупинці до салону ввійшов дідусь (бабуся). Твої  дії?

11.Чи потрібно вітатися з друзями, якщо  вони далеко?(Не кричати, а вітатися жестами, поклоном, усмішкою. )

 6.   Гра  « Якщо ти добра людина, то повинен…»

- Якщо людина має робити те, що я називаю, плескаєте в долоні, а якщо ні – тупаєте ногами.

Привітатися під час зустрічі.

Штовхнути і не вибачитись.

Допомогти підняти річ.

До всіх у родині бути уважним, ласкавим.

Робити всім тільки приємне.

Інколи обманювати товариша.

Не дотримуватися традицій родини, школи.

Бути скромним.

Знімати рукавиці під час вітання.

Хлопчикам знімати головні убори в приміщеннях.

Насміхатися з чужого горя.

Красти.

Захищати слабшого.

Не слухати батьків.

Обманювати, сваритися, хвалитися.

Описание: D:\Картинки\Дитячі\зображення\i.jpegДопомагати друзям у біді.

7.  Метод «Мікрофон»

- Чи знаєте, кого називають лицарем? Чому ?

- Лицарем називають людину, котра здатна на по­двиг заради іншої людини.

  • Лицар той, хто вміє дотримуватись даного слова, хто  заступається за слабших і йде на допомогу людині, яка потрапила в біду.
  • Лицар той, кого не лякає важка праця, хто уваж­ний до своїх близьких, у кого в грудях б'ється благо­родне серце.

5-й учень.           Клянемось лицарями бути,

  А отже, доброті служити.

  За слабких заступатися і дарма не битися.

8. Учитель.

- Цінуйте справжню дружбу. Будьте тактовні, ввічливі.

-А що таке такт? (Такт — це результат виховання, в його основі повага до тих, хто тебе оточує.)

  Неввічливим вважається той, хто поводиться нетактовно: галасує в громадських місцях, читає чужі листи, підслуховує чужі розмо­ви, нав'язує свої думки, втручається в чужі справи…

9. Поради

 - Послухайте поради, якими ми всі  повинні користуватися.

       Хлопчик:

                       Для хлопців завжди дуже радий

                        Я дати ось які поради:

                         Увагу, щоб звернуть на себе,

                        Як слід навчитися нам треба

                        Не смикати дівчат за коси,

                        Робити все, що вони просять.

                        Не будь хвалько і задавака,

                       Не змушуй меншого заплакать.

                        Коли врахуєш ці поради,

                       Вона дружить з тобою рада.

  Дівчинка:

У дівчат свої секрети.

Слід їм знати ці куплети,

Чисті руки, одяг, щічки,

В косах гарні білі стрічки.

Все важливе для дівчаток

З голови до самих п'яток.

Так віддавна й дотепер

Цінять правильні манери.

А грубити, з кимось битися

Для дівчаток не годиться.

Хлопчик:

                       Найбільше хлопці не люблять ябід і  плакс.

                      Будеш все це пам'ятати, зможеш гарним другом стати.

  Фізкультхвилинка ( анімація «Ми з тобою кращі друзі»)

 10. Розв’язання морально-етичних задач

1. Тарасові на день народження батько подарував велосипед. Хлопчик був радий.  (Як він міг виразити свою радість?).

2.  До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є та­ка!».  Взявши коробку цукерок, каже: «Я такі не люб­лю». ( Як вона мала вчинити?).

 11.  Конкурс « Знавців усної народної творчості»

-  У характері нашого народу доброта й чуйність, співпереживання і милосердя, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити у горі й біді.  І про це говорить народна  творчість.

-А що ми відносимо до усної народної творчості?

 -  Давайте   спробуємо  відповісти на запитання  Цариці  Доброти, які знаходяться у конверті.
  -  Які казки ви знаєте, де добро перемагає зло? («Кирило Кожум'яка», «Котигорошко», «Івасик - Телесик», «Кривенька качечка»,   «Вовк і семеро козенят»...)
- Пригадайте  прислів’я про добро.

  • Добро переможе світ.
  • За добро добром платять.
  • Добро довго пам'ятається.
  • Хто людям добра бажає, той і собі має.
  • Роби добро, не кайся, робиш зло — зла й сподівайся.
  • Перший крок до добра — не роби зла.
  • Все добре пам'ятай, а зла уникай.
  • Добре серце, як сонечко в небі.
  •  Які ще ви знаєте народні вислови про добро і зло?
  • За добро добром платять.
  • Стережися злого, чини добре.
  • Із добрим дружи,  а лихих стережись.
  • Як хочеш, щоб з тобою чинили люди, так і ти вчиняй з ними. 
  • Життя дано людині на добрі справи.

12.   Вправа «Сонце доброти». ( Робота в групах.)

 - Людина прийшла в цей світ, щоб робити добро і добру пам'ять залишити по собі. Якими ж позитивними моральними якостями повинна володіти людина, щоб бути доброчинною?
- Давайте засвітимо «Сонце доброти». Для цього на промінцях напишіть риси,   притаманні добрій людині. (Діти пишуть на сонячних промінцях).

- Тож візьмемо із собою усі ці риси характеру, щоб вони допомагали нам у житті.

У грудях сонечко любові засвіти

Для себе, для родини й України.

Пильнуй вогонь добра від зла і марноти,

Бо ти на світі білому – Людина.

 

13. Цариця Доброти.

- Я пропоную вам дотримуватись таких правил доброти. ( Показує на плакат, де записані правила.)

  • Допомагай слабким, маленьким, хворим.
  • Не будь жадібним.
  • Ніколи не заздри.
  • Будь добрим, щирим.
  • Вживай  увічливі слова.
  • Відповідай за кожен свій вчинок.
  • Дякуємо тобі, царице Доброти, за мудру науку! Пам’ятатимемо твої добрі слова!

ІУ . Підсумок заходу. Рефлексія

1.Учитель.

  -  Сьогодні, діти, ви протоптали стежку доброти, бажаю вам , щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи усім радість і любов.

                 На доброті  існує світ,

       Із добротою пахне хліб,
       І мирне небо.

 В школу йти, це також вияв доброти.
І до людей любов свята –

                Це чистота і доброта.  

                                              (Д. Павленко )

2.Цариця Доброти.

- Ви попрацювали сьогодні добре, тож отримайте  сюрпризи  - солодкі сердечка.

Нехай доброта ваша буде безмежною, а  серця- завжди відкриті людям!

3.Звучить «Веселкова пісня»

Хай у кожному серці, наче сонячна мрія,

Розцвітає веселка на добро і надію.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку