РОДИННЕ ВИХОВАННЯ, ЯК ФАКТОР, ЯКИЙ ВПЛИВАЄ НА РОЗВИТОК І СПРИЙНЯТТЯ СВІТУ ДИТИНОЮ

Про матеріал
Вплив родинного виховання на розвиток дитини та сприйняття світу. Психологічний стан дитини в процесі розвитку проходить складну боротьбу егоїстичних і альтруїстичних тенденцій. На основі взаємних співпереживань, загального духовного і душевного настрою в сім’ї у дитини формуються альтруїстичні почуття. Саме це значною мірою є частиною емоційного досвіду дитини. Подібні відчуття виникають у тих дітей, які в сім’ї мали любов і довіру, батьків, які самі мають ці якості.
Перегляд файлу

РОДИННЕ ВИХОВАННЯ, ЯК ФАКТОР, ЯКИЙ ВПЛИВАЄ НА РОЗВИТОК І СПРИЙНЯТТЯ СВІТУ ДИТИНОЮ

 

У психології утвердилась думка, що дитина оточує себе з тими, ким вона дорожить і захоплюється. Вона може ідеалізувати батька, матір, знайомих, і тому свідомо чи не свідомо наслідувати їх манери, звички, стиль поведінки. Спілкуючись з батьком чи з матір’ю, дитина здійснює інтуїтивну пізнавальну діяльність шляхом наслідування, зіставлення себе і батьків. У результаті, крок за кроком розвивається складний процес співучасті й співпереживання, який дозволяє зрозуміти духовний світ інших людей. У процесі сімейної соціалізації проходить формування почуття симпатії, яке можна охарактеризувати як бажання узгоджувати свій активний і емоційний етап з етапом інших людей. Поєднання таких якостей, як співчуття, жалість, співпереживання, самопожертва, почуття справедливості – основа усіх моральних якостей, які формуються у дитини в процесі сімейного виховання.   

Психологічний стан дитини в процесі розвитку проходить складну боротьбу егоїстичних і альтруїстичних тенденцій. На основі взаємних співпереживань, загального духовного і душевного настрою в сім’ї у дитини формуються альтруїстичні почуття. Саме це значною мірою є частиною емоційного досвіду дитини. Подібні відчуття виникають у тих дітей, які в сім’ї мали любов і довіру, батьків, які самі мають ці якості.

Поступово вплив сім’ї слабшає натомість збільшується вплив навчального закладу, друзів, ровесників і т.д. Молодший шкільний вік - це період стабілізації почуттів. Вони стають більш міцними, виникають і міняються не так легко і швидко. Дитина вчиться стримувати свої реакції, приховує свої переживання, не виявляючи їх зовнішньо. Дитям у цей час необхідно ставити нові вимоги і організацію їх діяльності, обов’язкового контролю, похвала і чіткий аналіз їх вчинків. Лише за таких умов моральна поведінка стає нормою поведінки дитини. Діти цього віку намагаються наслідувати дорослих, персонажів книг, ровесників, тому батькам необхідно враховувати і можливість наслідування негативних зразків. Пізніше, у зв’язку з розумовим розвитком дитини, розширюються її знання, досвід соціальних зв’язків, особистих контактів.

Виховний вплив сім’ї залежить також і від ставлення батьків до своєї дитини. Насамперед це стосується ступеня взаєморозуміння між батьками і дітьми, уваги батьків до питань виховання характеру їх впливу на дітей, а також погодженості дій матері і батька, які проживають окремо. Ставлення, повага і єдність вимог батьків до дитини, вміння доповнювати один одного, погоджувати виховні рішення і виконувати їх є показником високого рівня батьківського впливу на дітей. Не має таких якостей особистості дитини, на вироблення яких не позначився б вплив батьків. Водночас вони свідчать і про унікальність, незмінність сім’ї у розвитку емоційної сфери дітей, формування у них якостей, необхідних для самостійного сімейного життя і виховання своїх власних дітей у майбутньому. Найкращі людські якості – ніжність, щирість, увага до почуттів і настрою іншої людини, вміння самовіддано й безкорисно любити – формуються у відповідь на батьківську любов і щирість, які самі є вкрай необхідними для нормального розвитку і виховання дитини.

Позитивного результату у стосунках з дітьми досягають ті батьки, які цікавляться життям дітей вдома, під час навчання, їхніми справами, стосунками з друзями. Вони дають їм поради, розповідають про себе і свої турботи, не „здобрюють” дитину подарунками. Таке спілкування є природним, звичайним, при цьому з боку батьків можливі зауваження, які стосуються негативних вчинків дітей. Розповіді дитини про свої труднощі, успіхи зміцнюють взаємовідносини, на щиру розмову довірлива дитина відповідає тим же.

Станьте другом для своєї дитини і тоді ви уникнете багатьох труднощів і проблем. Діти дуже швидко ростуть,  не змарнуйте цей час.

doc
Додано
11 травня 2020
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку