Урок "Фігура людини в русі. Зимові розваги дітей."

Про матеріал

Дана розробка уроку допоможе учителю ознайомити учнів із пропорціями людської фігури; надавати відомості про правила ліплення людської фігури, що рухається; закріплювати знання про скульптуру як вид образотворчого мистецтва; розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати охайність, позитивне ставлення до здорового способу життя.

Перегляд файлу

Дігтярівський навчально-виховний комплекс

Новгород-Сіверської районної ради

Чернігівської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фігура людини в русі.

Зимові розваги дітей.

 

Урок образотворчого мистецтва

3 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Петренко

 Наталія Михайлівна

Тема: Фігура людини в русі. Зимові розваги дітей.

 

Мета: продовжувати ознайомлювати із пропорціями людської фігури; надавати відомості про правила ліплення людської фігури, що рухається; закріплювати знання про скульптуру як вид образотворчого мистецтва; розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати охайність, позитивне ставлення до здорового способу життя.

 

Оснащення: зоровий ряд: навчальні плакати, ілюстрації, зразки круглої скульптури, барельєфу, фото скульптурних витворів мистецтва, схеми фігури людини в русі.  Комп’ютерна презентація «Зимові види спорту». Обладнання: пластилін, дощечки для ліплення, стеки, серветки для витирання рук.

 

Тип уроку: комбінований.

 

План уроку

І. Організація класу.

ІІ. Вступна частина.

  1. Бесіда про зиму.
  2. Перегляд ілюстрацій.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІУ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Перегляд комп’ютерної презентації «Зимові види спорту».

У. Актуалізація опорних знань.

УІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пропорції людської фігури (слово вчителя).
  2. Скульптура та її види (робота за опорною схемою)

Фізкультхвилинка

  1. Перегляд зразків різних видів скульптури, творів мистецтва.

УІІ. Практична робота.

  1. Пояснення до творчого завдання.
  2. Інструктаж з правил техніки безпеки під час роботи з пластиліном.
  3. Робота з технологічними картками.
  4. Виконання практичної роботи, поточний інструктаж.

УІІІ. Виставка учнівських робіт. Оцінювання.

ІХ. Підсумок уроку. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Добрий день, добрий час,

Сонце щиро сяє.

Наш веселий третій клас

Всіх гостей вітає.

Добрий день, добрий час,

Хай все добре буде в вас!

 

Перевірка необхідних матеріалів та інструментів.

 

ІІ. Вступна частина.

  1. Бесіда про зиму.

Загадка.

  Стало біло навкруги –

  Я розтрушую сніги,

  Наганяю холоди,

  Води сковую в льоди,

  В дружбі з дітьми я всіма.

  Здогадались? Я - …       (зима).

 

  1. Перегляд ілюстрацій.
  •                   Розгляньте ілюстрації. Скажіть, зима – це весела чи сумна пора року? Доведіть свою думку.
  •                   Пригадайте віршики про зиму, зимові свята.  Діти декламують вірші.
  1. Ой, весела в нас зима!

Веселішої нема!

Грає срібними зірками,

В’ється синіми димками,

Снігом землю обійма!

 

  1. Сніговик, морквяний ніс,

Вгору віника підніс

І питає: - перехожі,

Чом на мене ви не схожі?

Я стою, а ви в бігах,

Ви у пальтах, у шапках…

А скажіть, у вас носи

Як у мене, для краси?

 

  1. Здрастуй, зимонько-зима,

Всі ми раді недарма,

Ліг сніжок у дворі –

Час погратись дітворі.

  1. Ковзани і санки, сніжки та лижня –

Гуляємо зранку  ми кожного дня.

  • Діти, пригадайте, які пісеньки про зиму ми вивчали. Учні виконують пісеньки про зиму.

Саночки-санчата

  1. Саночки-санчата, срібні полозки,

     З вами погуляти хочуть малюки.

Приспів:  Ой, зима пухнаста, свіжий вітерець!

   Пролетять санчата з гірки навпростець!

 

  1. Ви, санчата, влітку спали довгий час,

А сьогодні швидко покатайте нас.

 

Святий Миколай

  1. Ти сьогодні швидше спать лягай,

     Бо приїде в гості Миколай.

     Бачиш, перша зіронька горить,

     То вже Миколай до нас спішить.

 

  1. В нього коні білі, наче сніг,

Борода сивенька аж до ніг.

У сріблясті саночки сіда,

І за вітром в’ється борода.

 

  •                   Розгляньте, діти, наступну групу ілюстрацій. На них – підказки, чому зиму вважають веселою порою року.

 

Робота в парах.

Учням роздаю картки. Завдання в парах одним реченням назвати, що зображено на малюнку.

Гра «Мікрофон»

Один з учнів бере інтерв’ю в інших.

  •                   Шановні однокласники, дайте відповідь як діти і дорослі розважаються  взимку?

 

  •                   А тепер назвіть одним реченням, що зображено на всіх цих ілюстраціях (зимові розваги дітей).

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  •                   Це і буде наша сьогоднішня тема. Зимові розваги дітей. Зображення людини в русі.  Ми будемо вчитися передавати людину в русі за допомогою круглої скульптури.

 

ІУ. Мотивація навчальної діяльності.

Зимові розваги  завжди любили і  люблять діти в усьому світі. З часом діти виростали, а свою любов до зимових розваг не полишали. Так  зимові розваги переросли у  зимові види спорту, які згодом включили до Олімпійських ігор – найпрестижніших  в усі в усьому світі. Вони проводяться раз на чотири роки. Олімпіада  є літня та зимова, або біла. На час проведення Олімпійський ігор припиняються усі  війни чи воєнні конфлікти на знак примирення, доброї волі жителів усієї планети.  Олімпійський девіз: «Швидше! Вище! Сильніше!»

 

Перегляд комп’ютерної презентації «Зимові види спорту». Коментарі вчителя.

 

У лютому 2014 року у російському місті Сочі буде проходити        зимова Олімпіада. Спортсмени з України теж будуть брати участь цих змаганнях. Ну а ми з вами сьогодні будемо у ролі «тренерів» - готуватимемо своїх «спортсменів» до уявної Олімпіади, яка пройде на  майже справжній «лижній трасі».

 

У. Актуалізація опорних знань.

При  оголошенні теми прозвучало, що ми будемо вимовляти круглу скульптуру.

  • А що таке скульптура взагалі?

Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, в якому виготовляють вироби об’ємної форми.

  • Як називають художників, які вимовляють скульптури?
  • Якими матеріалами та інструментами користаються художники-скульптори? (бетон, камінь, метал, граніт, мармур, бронза, деревина, глина, напівкоштовні та дорогоцінні камені та метали).

 

УІ.  Вивчення нового матеріалу.

  1. Скульптура та її види. Робота за опорною схемою:

 

Скульптура

Кругла

Можна побачити з усіх боків, обійти навколо.

Рельєфна

Скульптура на площині, її можна розглядати лише з одного боку, як картину, тому рельєф ще називають об’ємна картина.

Пам’ятники – скульптури, створені на честь історичних подій, видатних людей.

Низький рельєф – барельєф.

Статуї – невеликі за розмірами скульптури, призначені для прикрашання приміщень.

Високий рельєф – горельєф.

Статуетки – декоративні скульптурки, призначені для прикрашання меблів.

Увігнутий рельєф - контррельєф

 

В ході розповіді демонструю різні види скульптури (фото, статуетки дитячі вироби). 

 

Фізкультхвилинка

 

Перегляд скульптурних творів  за допомогою комп’ютера:

М. Сіліс «Ковзанярі»

Мірон «Дискобол»

В. Філатов «Високе До»

 

  • Кого зображено у скульптурі? Завдяки яким рухам ви про це дізналися?

 

  1. Пропорції людського тіла

Ми  будемо виготовляти  об’ємну скульптуру лижника – людини в русі. Тому нагадаємо пропорції людського тіла.

У дорослої людини розмір голови складає 1/7 частину всього її зросту, а в дитини – 1/5 частину.  Приблизно посередині кінцівки згинаються. Тут  знаходяться лікті і коліна. Звернімося до порівняльної схеми.

 

Порівняйте  «на око»:

  • Довжину ніг і тулуба;
  • Довжину тулуба і рук:
  • Довжину рук і ніг.

 

УІІ. Практична  робота.

  1. Пояснення до творчого завдання.

Ми будемо виготовляти фігурку лижника з цілого бруска пластиліну. Колір значення не має. Головне – правильно передати пропорції людської фігури, надати їй динаміки, тобто передати рух спортсмена.

 

  1. Інструктаж з правил техніки безпеки під час роботи з пластиліном.
  • Пластилін використовуємо економно;
  • Стеками працюємо обережно;
  • Роботу виконуємо охайно, швидко, дружно.

 

Пластилін ми обираєм,

Грієм в пальчиках, стискаєм, -

У долоньках, у теплі

Розм’якає пластилін.

  1. Робота з технологічними картками.

Розгляньте, діти, картки, які лежать у кожного з вас на парті. Малюнок  допоможе  вам правильно зобразити фігурку людини в русі, дотриматись пропорцій.

 

  1. Виконання практичної роботи під супровід комп’ютерного відео.

 

Отож,   Олімпійський прапор піднято,

 Олімпійський  вогонь запалено, 

 Олімпійські ігри розпочалися!

 Спортсмени – на старт!

 

В ході роботи проводжу поточний інструктаж.

 

УІІІ.  Виставка учнівських робіт. Коментування, оцінювання.

ІХ. Підсумок уроку.

  • Що нового ви дізналися?
  • Що видалося найцікавішим?
  • Який вид скульптури ми виконували сьогодні?
  •                   Проведемо інтерактивне голосування. У кожного з вас на парті є три смайлики. Якщо урок сподобався – прикріпіть до дошки смайлик з посмішкою, якщо не сподобався – прикріпіть  «ображеного» смайлика.

 

Прибирання робочих місць.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Казмірук Ксюша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
18 березня 2018
Переглядів
6134
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку