Дана розробка уроку допоможе учителю ознайомити учнів із пропорціями людської фігури; надавати відомості про правила ліплення людської фігури, що рухається; закріплювати знання про скульптуру як вид образотворчого мистецтва; розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати охайність, позитивне ставлення до здорового способу життя.
Дігтярівський навчально-виховний комплекс
Новгород-Сіверської районної ради
Чернігівської області
Фігура людини в русі.
Зимові розваги дітей.
Урок образотворчого мистецтва
3 клас
Вчитель Петренко
Наталія Михайлівна
Тема: Фігура людини в русі. Зимові розваги дітей.
Мета: продовжувати ознайомлювати із пропорціями людської фігури; надавати відомості про правила ліплення людської фігури, що рухається; закріплювати знання про скульптуру як вид образотворчого мистецтва; розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати охайність, позитивне ставлення до здорового способу життя.
Оснащення: зоровий ряд: навчальні плакати, ілюстрації, зразки круглої скульптури, барельєфу, фото скульптурних витворів мистецтва, схеми фігури людини в русі. Комп’ютерна презентація «Зимові види спорту». Обладнання: пластилін, дощечки для ліплення, стеки, серветки для витирання рук.
Тип уроку: комбінований.
План уроку
І. Організація класу.
ІІ. Вступна частина.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІУ. Мотивація навчальної діяльності.
У. Актуалізація опорних знань.
УІ. Вивчення нового матеріалу.
Фізкультхвилинка
УІІ. Практична робота.
УІІІ. Виставка учнівських робіт. Оцінювання.
ІХ. Підсумок уроку. Прибирання робочих місць.
Хід уроку
І. Організація класу.
Добрий день, добрий час,
Сонце щиро сяє.
Наш веселий третій клас
Всіх гостей вітає.
Добрий день, добрий час,
Хай все добре буде в вас!
Перевірка необхідних матеріалів та інструментів.
ІІ. Вступна частина.
Загадка.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я - … (зима).
Веселішої нема!
Грає срібними зірками,
В’ється синіми димками,
Снігом землю обійма!
Вгору віника підніс
І питає: - перехожі,
Чом на мене ви не схожі?
Я стою, а ви в бігах,
Ви у пальтах, у шапках…
А скажіть, у вас носи
Як у мене, для краси?
Всі ми раді недарма,
Ліг сніжок у дворі –
Час погратись дітворі.
Гуляємо зранку ми кожного дня.
Саночки-санчата
З вами погуляти хочуть малюки.
Приспів: Ой, зима пухнаста, свіжий вітерець!
Пролетять санчата з гірки навпростець!
А сьогодні швидко покатайте нас.
Святий Миколай
Бо приїде в гості Миколай.
Бачиш, перша зіронька горить,
То вже Миколай до нас спішить.
Борода сивенька аж до ніг.
У сріблясті саночки сіда,
І за вітром в’ється борода.
Робота в парах.
Учням роздаю картки. Завдання в парах одним реченням назвати, що зображено на малюнку.
Гра «Мікрофон»
Один з учнів бере інтерв’ю в інших.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІУ. Мотивація навчальної діяльності.
Зимові розваги завжди любили і люблять діти в усьому світі. З часом діти виростали, а свою любов до зимових розваг не полишали. Так зимові розваги переросли у зимові види спорту, які згодом включили до Олімпійських ігор – найпрестижніших в усі в усьому світі. Вони проводяться раз на чотири роки. Олімпіада є літня та зимова, або біла. На час проведення Олімпійський ігор припиняються усі війни чи воєнні конфлікти на знак примирення, доброї волі жителів усієї планети. Олімпійський девіз: «Швидше! Вище! Сильніше!»
Перегляд комп’ютерної презентації «Зимові види спорту». Коментарі вчителя.
У лютому 2014 року у російському місті Сочі буде проходити зимова Олімпіада. Спортсмени з України теж будуть брати участь цих змаганнях. Ну а ми з вами сьогодні будемо у ролі «тренерів» - готуватимемо своїх «спортсменів» до уявної Олімпіади, яка пройде на майже справжній «лижній трасі».
У. Актуалізація опорних знань.
При оголошенні теми прозвучало, що ми будемо вимовляти круглу скульптуру.
Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, в якому виготовляють вироби об’ємної форми.
УІ. Вивчення нового матеріалу.
Скульптура |
|
Кругла Можна побачити з усіх боків, обійти навколо. |
Рельєфна Скульптура на площині, її можна розглядати лише з одного боку, як картину, тому рельєф ще називають об’ємна картина. |
Пам’ятники – скульптури, створені на честь історичних подій, видатних людей. |
Низький рельєф – барельєф. |
Статуї – невеликі за розмірами скульптури, призначені для прикрашання приміщень. |
Високий рельєф – горельєф. |
Статуетки – декоративні скульптурки, призначені для прикрашання меблів. |
Увігнутий рельєф - контррельєф |
В ході розповіді демонструю різні види скульптури (фото, статуетки дитячі вироби).
Фізкультхвилинка
Перегляд скульптурних творів за допомогою комп’ютера:
М. Сіліс «Ковзанярі»
Мірон «Дискобол»
В. Філатов «Високе До»
Ми будемо виготовляти об’ємну скульптуру лижника – людини в русі. Тому нагадаємо пропорції людського тіла.
У дорослої людини розмір голови складає 1/7 частину всього її зросту, а в дитини – 1/5 частину. Приблизно посередині кінцівки згинаються. Тут знаходяться лікті і коліна. Звернімося до порівняльної схеми.
Порівняйте «на око»:
УІІ. Практична робота.
Ми будемо виготовляти фігурку лижника з цілого бруска пластиліну. Колір значення не має. Головне – правильно передати пропорції людської фігури, надати їй динаміки, тобто передати рух спортсмена.
Пластилін ми обираєм,
Грієм в пальчиках, стискаєм, -
У долоньках, у теплі
Розм’якає пластилін.
Розгляньте, діти, картки, які лежать у кожного з вас на парті. Малюнок допоможе вам правильно зобразити фігурку людини в русі, дотриматись пропорцій.
Отож, Олімпійський прапор піднято,
Олімпійський вогонь запалено,
Олімпійські ігри розпочалися!
Спортсмени – на старт!
В ході роботи проводжу поточний інструктаж.
УІІІ. Виставка учнівських робіт. Коментування, оцінювання.
ІХ. Підсумок уроку.
Прибирання робочих місць.