"Роль гри у соціалізації дитини"

Про матеріал
Презентація буде корисною для роботи з батьками. Містить приклади Сюжетно-рольових ігор.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Роль гри у соціалізації дитини»

Номер слайду 2

Гра є провідним видом діяльності дошкільнят, завдяки якій дитина розвивається, отримує інформацію про навколишній світ, знаходить досвід комунікації

Номер слайду 3

Гра дитині : Формує характер і ставлення до дійсності Збагачує досвід та уяву дитини Спонукає виявляти співчуття, турботу Вчить взаємодіяти в соціумі Дає можливість зрозуміти себе та інших Допомагає набути впевненість у собі

Номер слайду 4

Особливо важливу роль у соціалізації дітей дошкільного віку відіграє сюжетно-рольова гра Сюжетно-рольові ігри є найбільш характерними іграми дошкільнят і посідають значне місце в їхньому житті. Молодші дошкільники вчаться грати у сюжетно рольові ігри за допомогою вихователя.Особливістю сюжетно-рольової гри у старших дошкільників є те, що її створюють самі діти, а їх ігрова діяльність носить яскраво виражений самостійний і творчий характер. Використовуючи уяву і фантазію, дитина реалізує свій задум, це дозволяє їй самостійно включатися в ті сфери людської діяльності, які в реальному житті ще довго будуть їй недоступні. Обꞌєднуючись у сюжетно-рольовій грі, діти по своїй волі обирають партнерів, самі встановлюють правила, слідкують за їх виконанням, регулюють взаємини. Зміст сюжетно-рольової гри втілюється дитиною за допомогою ролі, яку вона обирає; роль – це засіб реалізації сюжетно-рольової гри. Усі ролі є свої правила поведінки, взяті дитиною з навколишнього життя, запозичені з відносин у світі дорослих. Для дошкільнят роль – це зразок того, як треба діяти.

Номер слайду 5

Можливості гри в процесі соціалізації величезні та дозволяють досягають значних результатів. Існує багато різноманітних сюжетно-рольових ігор.

Номер слайду 6

Сюжетно-рольова гра«Салон краси» Мета: розширити і закріпити знання дітей про роботу в «Салоні краси», викликати бажання виглядати красиво, виховувати культуру поведінки в громадських місцях, повагу, ввічливе ставлення до старших і один до одного. Ролі: перукар, майстер манікюру, майстер косметичного кабінету, касир, прибиральниця, клієнти. Ігровий матеріал: дзеркало, набір гребінців, бритва, ножиці, машинка для стрижки волосся, фен для сушіння, лак для волосся, одеколон, лак для нігтів, дитяча косметика, альбом зі зразками зачісок, фарба для волосся, халати, пелеринки, рушники, каса , чеки, гроші, швабра, відро. Хід гри:Перукар миє волосся, зачісує, робить стрижки, фарбує волосся, голить, освіжає одеколоном. Майстер манікюру робить манікюр, покриває нігті лаком, дає рекомендації по догляду за руками. Майстер косметичного кабінету робить масаж обличчя, протирає лосьйоном, змащує кремом, фарбує очі, губи і ін. Касир вибиває чеки. Прибиральниця підмітає, змінює використані рушники, серветки. Відвідувачі чемно вітаються з працівниками салону, просять надати послугу, радяться з майстрами, платять в касу, дякують за послуги.

Номер слайду 7

Сюжетно-рольова гра «Будуємо дім» Мета: познайомити дітей з будівельними професіями, звернути увагу на роль техніки, що полегшує працю будівельників, навчити дітей споруджувати будівлю нескладної конструкції, виховати дружні взаємини в колективі, розширити знання дітей про особливості праці будівельників, розширити словниковий запас дітей: ввести поняття «споруда», «муляр», «підйомний кран», «будівельник», «кранівник», «тесляр», «сварщик», «будівельний матеріал. Ролі:. Будівельники ,водії, керівник. Ігровий матеріал: великий будівельний матеріал, машини, підйомний кран, іграшки для обігравання споруди, картинки із зображенням людей будівельної професії: муляра, тесляра, кранівника, шофера і т. д.. Хід гри:вихователь пропонує дітям відгадати загадку: «Що за башточка варто, а у віконці світло горить? У цій башті ми живемо, і вона зветься? (будинок) ». Вихователь пропонує дітям побудувати великий, просторий будинок, де б могли поселитися іграшки. Діти згадують, які бувають будівельні професії, чим зайняті люди на будівництві. Потім діти домовляються про будівництво будинку. Розподіляються ролі між дітьми.

Номер слайду 8

Сюжетно-рольова гра «Сім’я» Мета: Закріплювати уявлення дітей про сім'ю, про обов'язки членів сім'ї. Розвивати інтерес до гри. Вчити дітей розподіляти ролі й діяти відповідно до прийнятої на себе ролі, розвивати сюжет. Спонукати дітей до творчого відтворення в грі побуту родини.Вчити діяти в уявних ситуаціях, використовувати різні предмети. Виховувати любов і повагу до членів родини та їх праці. Ролі мама, тато, бабуся, дідусь, старша донька, діти-дошкільнята, лялька - немовля. Ігровий матеріал: Меблі, посуд, атрибути для обладнання будиночка, «дитячого саду», великий конструктор, іграшкова машина, лялька - немовля, іграшкова коляска, сумки, різні предмети – замінники. Хід гри: Мама-домогосподарка збирає і проводжає доньку в дитячий садок, чоловіка на роботу; доглядає за молодшою дитиною (лялька), гуляє з ним, прибирає в будинку, готує їжу; зустрічає дитину з дитячого саду, чоловіка з роботи; годує їх, спілкується, укладає дітей спати. Тато-будівельник збирається на роботу, відводить дитину в дитячий сад, йде на роботу; будує будинки, мости; повертається з роботи, забирає дитину з дитячого саду, повертаються додому; допомагає дружині по будинку, грає з дітьми, спілкується.Дідусь допомагає бабусі, татові, читає газети, журнали; грає з онуками, спілкується з сусідами. Старша донька допомагає бабусі готувати їжу, мити посуд, прибирати в будинку, прасувати білизну; грає і гуляє з молодшою сестрою, спілкується.

Номер слайду 9

Сюжетно-рольова гра«Супермаркет» Мета: Формувати уявлення дітей про працю людей в магазині, різноманітності магазинів і їх призначення. Вчити виконувати різні ролі відповідно з сюжетом гри. Розвивати наочно-дієве мислення, комунікативні навички. Виховувати доброзичливість, вміння рахуватися з інтересами і думками партнерів по грі.. Ролі: Продавець, покупець, касир, директор магазину, шофер.. Ігровий матеріал: вітрина, ваги, каса, сумочки і кошики для покупців, форма продавця, гроші, гаманці, товари по відділам, машина для перевезення товарів, устаткування для прибирання Хід гри:Продавець одягає форму, пропонує товар, зважує, упаковує, розкладають товар на полицях (оформляє вітрину). Директор магазину організовує роботу співробітників магазину, робить заявки на отримання товарів, звертає увагу на правильність роботи продавця і касира, стежить за порядком в магазині. Покупці приходять за покупками, вибирають товар, узнає ціну, радяться з продавцями, дотримуються правил поведінки в громадському місці, встановлюють чергу в касі, оплачують покупку в касі, отримують чек. Касир отримує гроші, пробиває чек, видає чек, здає покупцеві здачу. Шофер приносить певну кількість різноманітних товарів, отримують заявки на отримання товарів від директора магазину, вивантажує привезений товар

Номер слайду 10

Отже, можна зробити наступні висновки:  гра розвиває здатність дитини до емпатії, співпереживання; вчить дітей у разі потреби виражати своє ставлення до інших людей; формувати позитивне ставлення до однолітків, дорослих та менших за віком дітей;  гра є засобом самореалізації дитини; тут вона може спробувати себе в різних ролях і ситуаціях, що значно полегшує процес прийняття соціальних норм в реальному житті. Гра – це спосіб входження дитини в дорослий світ, отримання досвіду людської діяльності, репетиція свого майбутнього життя.

ppt
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
1811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку