«Білий дзвіночок лунає – про сімейку
дзвіночків веселкових нам розповідає».
МЕТА:
ознайомити дітей з діатонічними дзвіночками, привертаючи увагу на відповідність кількості та послідовності їх кольорів з кількістю та послідовністю кольорів веселки;
розвивати творчу уяву засобами асоціації кольорів діатонічних дзвіночків та кольорів веселки;
збагачувати музичний досвід дітей, комплексно розвивати музичні здібності дітей;
сприяти накопиченню слухового та музично-практичного досвіду;
виховувати емоційне спілкування на музичних заняттях;
ЗАВДАННЯ:
ознайомити з визначенням «звукоряд», з «іменами» - назвами нот кожного із семи діатонічних дзвіночків;
закріпити музичні професії: диригент (диригент хору, диригент оркестру;)
спонукати до спільної музичної діяльності у оркестрі діатонічних дзвіночків;
сприяти виникненню відчуття емоційного задоволення музичним заняттям;
Обладнання:
сім кольорових діатонічних дзвіночків та білий (восьмий) діатонічний дзвіночок;
різнокольорові тканини (сім тканин кольорів веселки).
ілюстрації: оркестр, хор, диригент.
ХІД:
Музичний керівник: Доброго дня, діти! Сьогодні на нас чекає надзвичайно цікаве знайомство з семійкою веселкових дзвіночків!
Музичний керівник: Сім дзвіночків стали в ряд, утворили – звукоряд.
По рахунку – восьмий я, білий «До» моє ім’я.
Сім дзвіночків веселкових – ось дзвінка моя сім’я!
Кольори веселки мають, дзвінко братики співають!
Серед братиків барвистих – наймолодший, голосистий!
Голосок найвищий маю, дзвінко «до» я заспіваю!
Музичний керівник: Діти, веселкові діатонічні дзвіночки - це ударні музичні інструменти, виготовлені з металу – їх звучання дзвінке, яскраве.
Зовнішній вигляд дзвіночків нагадує «відкритий ротик», зверніть увагу на те, що дзвіночки мають «язичок» (привертає увагу дітей на наявність «музичного язичка»). Головне завдання – «веселкових» дзвіночків та інших дзвіночків – це сигнал!
«Веселкові» дзвіночки на музичних заняттях будуть нам цікавинки музичні розповідати, та дзвінко й весело співати!
Музичний керівник по черзі грає на семи діатонічних дзвіночках, пояснюючи значення «звукоряд». Привертає увагу дітей на те, що кількість, кольори дзвіночків та їх послідовність – (звукоряд) відповідають кількості та послідовності кольорів веселки.
Музичний керівник: Дзвіночки барвисті не тільки дзвінко співають,
Дзвіночки барвисті кольори веселки мають.
На дзвіночку, друже, грай, його колір називай!
Музичний керівник грає на червоному дзвіночку.
Червоний дзвіночок лунай, перший колір веселки, друже, називай!
Пропоную познайомитись з червоним дзвіночком. Його ім’я: «до»!
Послухайте, як «співає» червоний дзвіночок (грає на червоному дзвіночку та інтонує нотку «до»).
Діти за наслідуванням музичного керівника називають «ім’я дзвіночка – «до» та співають нотку «до» першої октави.
Знайомство з наступними дзвіночками – «Веселковим звукорядом» (помаранчевим, жовтим, зеленим, блакитним, синім, фіолетовим) музичний керівник проводить у відповідній формі, як з червоним дзвіночком).
Музичний керівник: Чому дзвіночок так дзвінко співає?
Тому, що дзвіночок «язичок музичний» має!
Демонструє декілька прийомів звуковидобування.
Музичний керівник: Білий дзвіночок співає, друзів дзвіночок біленький вітає!
Годі, дошкільнятам пустувати, про цікавинки музичні буду я розповідати.
Язичок музичний маю, ані хвильки не змовкаю.
Ротик гарно відкриваю і співаю, та співаю…..
Запрошую вас, діти, заспівати разом із дзвіночками!
Коли ми всі разом співаємо, як називаємо наш колектив?
Відповіді дітей: Хор.
«Веселкова співаночка» (діти за наслідуванням музичного керівника співають гамму до-мажор).
Звучить звукозапис дощ, грім.
Музичний керівник: Діти, коли з’являється веселка, у яку пору року?
Відповіді дітей: Веселка з’являється після дощу, грози влітку.
Музичний керівник: Пропоную переглянути відео-запис «Веселка»
https://www.youtube.com/watch?v=HxzhACxM458
https://www.youtube.com/watch?v=xdJYKvnmq5g&t=168s
Музичний керівник: Діти, ви чули музику веселки?
Відповіді дітей: Ні, не чули.
Зараз відбудеться чарівне дійство…Веселка яскрава палає, мелодія веселки у залі лунає!
Музичний керівник демонструє гру на діатонічних дзвіночках під звучання звукозапису «Гамма до-мажор»
Музичний керівник: Кольорове півколо на небі палає,
Сім кольорів півколо збирає.
Сім смужок барвистих на небі засяють, коли на дзвіночках малята заграють!
Пропоную нам пограти на кольорових дзвіночках у «Веселковому оркестрі».
Під звучання звукозапису
«Гама до-мажор» діти за вказівкою диригента оркестру - музичного керівника грають у оркестрі.
Ритмопластичний етюд «Веселковий дзвінограй»
(з використанням діатонічних дзвіночків та різнокольорових тканин кольорів веселки).
Музичний керівник на фортепіано грає гаму До-мажор (прийом арпеджіо),
За вказівкою частина дітей грають на червоних дзвіночках «до» першої октави, інша група дітей виконують вправу з червоною тканиною «Парашутики».
Музичний керівник на фортепіано грає гаму
Ре-мажор (прийом арпеджіо).
За вказівкою частина дітей грають на помаранчевих дзвіночках «ре», інша група дітей виконують вправу з помаранчевою тканиною «Парашутики».
Відповідні прийоми гри на інших діатонічних дзвіночках веселкового звукоряду та кольоровими тканинами.
Музичний керівник грає на білому дзвіночку.
«Язичок музичний маю,
друзі, вам розповідаю. Капелюшки веселкові одягайте,
цікавинки музичні усі запам’ятайте»!
Музичний керівник: Сьогодні відбулось знайомство з дзвіночками веселкової сімейки, ми почули мелодію веселки та озвучили її за допомогою гри у оркестрі на діатонічних веселкових дзвіночках.
Кожен із дзвіночків веселкової сімейки має музичні цікавики, які будуть нам розповідати дзвіночки на наступних музичних зустрічах.
До зустрічі!
Під звучання музики Наталі Май «Веселка» діти виходять з музичної зали.
1