Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. Захист навчальних проєктів.

Про матеріал
Розробка уроку з хімії в 11 класі за темою: "Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. Захист навчальних проєктів". Урок можна провести під час дистанційного навчання (використовуючи окремі кімнати в Teams) або очного навчання з використанням хмарних технологій: матеріали уроку розміщені в середовищі Teams або Classroom, інтерактивна презентація prezi є навігатор уроку, за допомогою QR-кодів учні приєднуються до спільної інтерактивної дошки Padlet або https://app.conceptboard.com/boards, створюють хмаринку слів на платформі https://worditout.com. Під час уроку учні працюють в командах. Урок, під час проведення якого формуються ключові та предметні компетентності.
Перегляд файлу

1

 

Дата ___/____/____ Клас _________ 

Уроки 33,34

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. Захист навчальних проєктів.

Мета уроку:

Формування ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою;
  • спілкування іноземними мовами;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях;
  • інформаційно-цифрова компетентність;
  • уміння вчитися впродовж життя;
  • ініціативність і підприємливість;
  • екологічна грамотність і здорове життя;
  • соціальна та громадянська компетентності.

Формування предметних компетентностей;

  • знати значення хімії в розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічних проблем;
  • усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність; право на власний вибір і прийняття рішень; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів;
  • навчитися критично ставитися до хімічної інформації з різних джерел;
  • висловлювати свої судження щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень;
  • виробляти власне ставлення до природи як найвищої цінності;
  • розвивати хімічну мову;
  • формувати зацікавленість у демократичному облаштуванні оточення й екологічному облаштуванні довкілля;
  • оцінювати необхідність сталого розвитку як пріоритету міжнародного співробітництва;

Виховна мета:

  • виховувати інтерес до вивчення хімії;
  • розуміти і виконувати встановлені державою закони і правила щодо збереження довкілля;
  • співпрацювати з іншими над реалізацією соціально значущих проєктів, що передбачають використання хімічних знань;
  • працювати в групі, співпрацювати з іншими групами, шанувати розмаїття думок і поглядів;
  • формувати навички відповідально й ощадно ставитися до використання природних ресурсів як джерела здоров’я і добробуту та безпеки людини і спільноти.
  • формувати в учнів навичок дотримання академічної доброчесності.

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент. Учень/учениця наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті.

Ціннісний компонент. Учень/учениця

  • оцінює значення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем;
  • усвідомлює значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для реалізації концепції сталого розвитку суспільства; причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність; право на власний вибір і прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів;
  • популяризує хімічні знання;
  • критично ставиться до хімічної інформації з різних джерел;
  • висловлює судження щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень;
  • виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності.

Обладнання: ноутбук, телевізор, мультимедійні презентації, спільні онлайн-дошки, інтерактивний плакат.

Методи і форми навчання: фронтальна бесіда, комунікативно-творчий метод, ілюстративно-наочний метод, інформаційно-рецептивний метод, групові роботи; захист учнями навчальних проєктів, ознайомлення з новим матеріалом за матеріалами підручника та розміщеними в Teams та інтерактивним плакатом, робота в окремих кімнатах Teams та на спільній онлайн-дошці Padlet або https://app.conceptboard.com/boards

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування компетентностей.

  •   1. Організаційний етап
  •   2. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом мети і задач уроку. Оголошення очікуваних результатів та критеріїв оцінювання.

Обговорення вислову

Однією з найбільш гострих проблем сучасності є збереження навколишнього середовища. Будь-які успіхи науково-технічного прогресу будуть знецінені, якщо вони супроводжуються руйнуванням природи. Людина не зможе жити без чистого повітря, вільного від шкідливих домішок, води та продуктів харчування.

Тейяр де Шарден

                        

  •   4. Вивчення нового матеріалу

Робота в командах (20 хвилин). Під час дистанційного навчання відбувається робота команд в окремих кімнатах.

Завдання командам:

За матеріалами підручника  та розміщеними в Teams

  • ознайомитися із новим матеріалом,
  • створити інтелект-карту для виступу,
  • створити хмару слів,
  • на спільній дошці Padlet розмістити 3-4 речення про що ви дізналися, інтелект-карту, хмару слів та корисні посилання за темою,
  • підготуватися до захисту роботи (1 учень від команди; виступ 3 хвилини)

За матеріалами підручника  та розміщеними в Teams ознайомитися із новим матеріалом, створити інтелект-карту виступу, на спільній онлайн-дошці padlet (приєднатися за QR-кодом) розмістити інтелект-карту,  коротку інформацію, корисні посилання, хмару слів, яку створили  на хмарній платформі:

  1. Роль хімії в розв’язанні енергетичної проблеми (параграф 39 підручника Ярошенко; параграф 34 підручника Попель. Крикля)
  2. Роль хімії у розв’язанні продовольчої проблеми (параграф 34 підручника Попель. Крикля; параграф 38 підручника Ярошенко  )
  3. Роль хімії у розв’язанні сировинної проблеми (параграф 34 підручника Попель. Крикля; параграф 38 підручника Ярошенко  )
  4. Роль хімії у створенні нових матеріалів (параграф 37 підручника Ярошенко; параграф 34 підручника Попель. Крикля)
  5. Роль хімії у розв’язанні екологічної  проблеми (параграф 35 підручника Попель. Крикля; параграф 39 підручника Ярошенко)
  6. Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства (за матеріалом, який розміщено в Teams, ознайомитися із інформацією).
  •   5.Фізкультхвилинка. (Фізкультура/руханка із запальними ДЗІДЗЬО та Олею Цибульською)

https://youtu.be/iOPZYUooAjQ?list=PLFVSJgZgf7h-qJBQG9cs8SUSNKxKdqt0k

  •   6. Узагальнення і закріплення знань
  • Захист роботи команд
  • Захист навчальних проєктів
  •   7. Підбиття підсумків уроку (самооцінювання та взаємооцінювання)
  •   8. Рефлексія

Сформулюйте особисте ставлення до медіатекстів (ця інформація саме для мене є корисною/некорисною, цікавою/нецікавою, шкідливою; особисто мені вона дає/не дає...)

  •   8. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

.1) Підручник   О.Г.Ярошенко, опрацювати параграфи 37-39 (підручник Попель, Крикля  - параграфи 34,35) та матеріали на спільній онлайн-дошці.

2) Переглянути фільми про екологію за посиланням:

https://mariannaboyko.com/2016/11/20/filmy-pro-ekologiyu-23-strichky-shho-zminyat-vashe-vidnoshennya-do-svitu/?fbclid=IwAR2pknQ5os2geK9vPQFzPlFae3hmptOFJZfrpBXMnVdB75TSUNuDwrRClRk#comments 

 

Хмарна платформа для              Симуляція парникового ефекту

 створення хмари слів                                            phet

                                   

 

Інтерактивна спільна дошка Padlet

                     

                  11-А                                                           11-Б

             

               11-В       11-Г

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кабаровська Наталя
    Пані Вікторіє, дякую за цікаві ідеї!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
9 травня 2021
Переглядів
2936
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку