Роль педагога при здійсненні дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами на уроках математики

Про матеріал
Дистанційне навчання дає можливість учасникам освітнього процесу підтримувати діалог на відстані, формувати такі якості, як самостійність, активність, самоорганізація.
Перегляд файлу

 

    КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЗАПОРІЗЬКА СПЕЦІАЛЬНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТ «ОБЕРІГ»

 

 

 

ДОПОВІДЬ

на педагогічній раді на тему

 

«Роль педагога при здійсненні дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами

на уроках математики»

 

 

                                                 

 

 

                                                                            Підготувала: Піддубна С.А.

                                                                            вчитель математики,

                                                                            вчитель вищої категорії,

                                                                            старший вчитель

 

 

 

 

 

 

        

         Учитель – одна з найдавніших професій, місія якої – працювати на майбутнє! Так стверджував відомий український педагог, заслужений учитель Василь Сухомлинський. Педагогічна робота складна, відповідальна  та необхідна. Особливо у період війни, яку російська федерація розв’язала і веде проти України. Важливими формами навчання, зокрема математики, у цей час є дистанційне  навчання. Досвід дистанційного навчання у нас є. У 2022-2023 навчальному році дистанційне навчання у нашій школі проводиться на платформі «Нові знання».

        З чого була розпочата  робота у цьому навчальному році? Що для вчителя найважливіше  в онлайн-освіті?

1. Насамперед де перебуває дитина.

2. Технічні можливості навчання.

3. Психологічний стан і настрій учнів.

4. Спланувати роботу з учнями відповідно до календарно-тематичного

    планування предмету.

5. Переглянути зміст і планування з математики, якщо це необхідно.

6. Зменшити навантаження під час переходу у дистанційний формат.

7. Перші уроки  присвятити повторенню. Це потрібно, щоб адаптувалися учні

    і вчитель.

8. Налагодити постійну співпрацю з батьками та класними керівниками.

9. Індивідуальний підхід до кожного учня

10. Налагодити зворотній зв'язок з учнями.

        Під час дистанційного навчання у своїй роботі я використовую

- усні завдання: «Встав пропущене число», «Яке число зайве», «Назви сусідів», «Знайди помилку», «Продовжи ряд», усну лічбу (у 5-В);

C:\Users\Admin\Desktop\Картиинки\Безымянный104.png

 

 

 

 

 

 

- практичні вправи  з предметами (5 – В);

- хвилинки каліграфії (5 – В);

C:\Users\Admin\Documents\Картиинки\53.png

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Картиинки\ДІЇ\9.pngC:\Users\Admin\Desktop\Картиинки\ДІЇ\позатабл. множ..png- карти-схеми;

C:\Users\Admin\Desktop\Картиинки\ДІЇ\позатабл. ділення.png

 

 

- зразки по виконанню завдання з поясненням;

C:\Users\Admin\Desktop\Картиинки\103.png- для перевірки знань  – математичні тренажери, learningapps.org, тестові завдання

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Картиинки\Безымянный65.png- відеоматеріали, відео уроки «Топ Школа»

C:\Users\Admin\Desktop\Картиинки\Безымянный105.png

 

 

 

Чому використовую відеоматеріали? Яка перевага використання відеоматеріалів:

- легкість у запам’ятовуванні;

- створює краще емоційне сприйняття матеріалу;

- забезпечує індивідуалізацію навчального процесу;

- полегшує процес навчання;

- простіше для розуміння;

- активізує мислення;

- дає можливість багатократних повторів демонстрації;

- підвищує рівень самостійності виконання практичних робіт.

Недоліки:

- додаткові ефекти у відео, реклама можуть відволікати;

- навчальне відео, яке триває понад 10 хвилин, може занудити, приводить до

   стомлення дитини.

 Що для мене найважливіше в онлайн-освіті?

Я дотримуюся двох принципів у дистанційному навчанні:

1-й принцип  «Менше означає більше». Матеріал розбиваю на короткі кроки з чіткими інструкціями   у вигляді текстів і візуалізації. Учні мають розуміти, що вони роблять, як це зробити і головне – навіщо вони це роблять.

2-й  принцип  — «роби коротше і простіше». Чи схочуть учні, які мають обмежену кількість мегабайтів інтернету, витратити їх на перегляд уроків та відеозаписів? Необхідно чесно відповідати собі. Завдання, відеопояснення, презентації не можуть бути довгими. 

        На даному етапі навчання велике значення має психологічний стан дитини, її настрій. Якщо учні 5-го класу прийдуть у 6-й  без знань знаходження невідомого зменшуваного, то аж ніяк не трагедія. Набагато гірше, якщо  вони зневіряться у своїх силах. Тому я практикую постійний зворотний зв’язок, підтримую, підбадьорюю дитину,  даю індивідуальні поради, надаю допомогу по телефону, через Viber. Під час дистанційного навчання вчителю потрібно більше, ніж будь-коли «запастися» мотиваційними фразами для учнів. Оскільки відзначення сильних, кращих сторін кожної виконаної роботи додає їй ентузіазму і бажання працювати далі краще. Спочатку похвала за виконану роботу, а потім вказую на недоліки, помилки у завданні, на що треба звернути увагу.  На сайті «Нові знання» є можливість виправляти помилки і коментувати їх. Також, якщо робота надсилається на Viber, то робота обов’язково  перевіряється, виправляються також помилки і коментується.

 

       

 

 

 

 

 

       Не менш важливою є подяка батькам. Вони взяли на себе велику частину обов’язків, щоб організувати навчальний процес. Тому слід пам’ятати, що похвала повинна бути гучною, а критика тихою. Такий підхід до роботи обов’язково дасть хороші результати. І в цьому аспекті я хочу подякувати батькам 6 – Б класу, батькам учнів  Валентини (5-Б),  Богдана (5-Б),  Владислава (5-В),  Андрія (5-В), Івана (8-А), Дмитра (8-А), які всіляко сприяють у навчанні своїх дітей.

        Оскільки учень вивчає різні предмети, то слід не перевантажити дитину. Тому намагаюсь у викладанні матеріалу надавати тільки основні ключові моменти з тислим, доступним поясненням, спираючись на набуті знання раніше.

        Учням важко сприймати геометричний матеріал. Тому я залучаю їх до конструювання фігур (прямокутника, квадрата, трикутника) та виконання дій над ними. Наприклад, перегинання паперового прямокутника, квадрата під час  вивчення  діагоналей цих фігур. Взагалі, перегинання паперу – оригінальний і цікавий підхід до розв’язування задач, основні поняття якого – пряма, точка і прямокутний або квадратний аркуш паперу. За допомогою перегинання аркушу паперу можна виконати такі завдання:

  • Через точку проведи пряму; декілька прямих.
  • Через дві точки провести пряму.
  • У прямокутнику (квадрату) із паперу провести діагоналі.
  • У трикутнику (рівносторонньому, рівнобедреному) провести шляхом перегинання висоту.
  • Із паперу вирізано прямокутник. Як за допомогою перегинання отримати з нього квадрат, сторона якого дорівнює меншій стороні прямокутника.
  • Як у крузі провести діаметр; знайти центр круга.

        З якими труднощами я зіткнулася під час дистанційного навчання? Ці труднощі пов’язані з учнями 5-х класів:

1. де-які діти погано читають, не розуміють прочитаного;

2. де-які неуважно читають пояснення або взагалі не звертають на нього увагу;

3. не звертають увагу на зразки, які я надаю;

4. нажаль, не всі батьки приймають участь у навчанні своєї дитини  

        Якщо дитині важко виконати завдання, то я спілкуюся з нею по телефону, відеозв’язку і розбираємо, виконуємо завдання. Учні 8-го класу самостійно проявляють ініціативу та консультуються з приводу виконання роботи.

Цей факт підтверджує, що дистанційне навчання дає можливість учасникам освітнього процесу підтримувати діалог на відстані, формувати такі якості, як самостійність, активність, самоорганізація.

 

 

docx
Додано
3 листопада 2023
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку