Віконечко в природу
Тема: «Рости – виростай, про природу дбай»
Мета: Розширювати та збагачувати знання дітей про природу рідного краю, підводити учнів до усвідомлення єдності життя і здоров’я людей та стану природного довкілля, необхідності користування дарами природи так, щоб не зашкодити довкіллю.
Формувати вміння використовувати раніше набуті знання в спеціально створених ігрових ситуаціях щодо екологічно безпечної поведінки в природному довкіллі.
Розвивати фізичні якості дітей.
Виховувати бережне ставлення до оточуючої природи.
Хід розваги
Мавка: Ой скільки гостей прийшло до нас!
Лісовик: Доброго дня. Ми, лісові мешканці, вітаємо вас. Я- Лісовик, а поряд зі мною Мавка.
Ведуча: Як гарно тут, яка тиша, як чудово пахне!
Лісовик: У нас, справді, тихо і гарно, а також чудово пахне цілюща сосна! Повітря соснового бору виліковує хворі легені. Отож, діти, дихайте, зцілюйтесь.
Мавка: Так, але інколи сюди приходять люди, які руйнують цю красу і знищують дари природи.
Лісовик: Давайте послухаємо, що нам розповість мудрий дуб, що росте у нашому лісі.
Дуб: Зламав Івасик гілку дубову
І кинув, як награвсь, її додолу.
Веселий він побіг собі додому,
Вона лежить на глинищі рудому.
Вчитель: В її прожилках не бродити соку,
Не гріти мрію ніжну і високу.
Івась у ліжку спить собі спокійно, тихо,
Невже не знає, що накоїв лихо?
Лісовик: Не сумуй, дубе, ми спробуємо тобі допомогти. Діти, що ми можемо зробити?
Діти: Перев’язати гілку.
Лісовик: Проте, краще не ламати гілок.
Дуб: Дякуємо вам, діти. За те, що ви знаєте як треба лікувати дерева, я дарую вам жолуді.
Лісовик: Слухайте, діти! Це співають наші лісові артисти – птахи.
( вилітає пташка, а за нею біжить хлопчик, ловить її)
Хлопчик: Піймав я пташку,
Лагідно тримаю.
Я дам тобі зернятка і води.
У клітці про тебе я подбаю,
Моя пташино, тільки не тремти!
Пташка: Пусти мене. В неволі я загину.
Водичку і зерно сама собі знайду.
Страшна неволя, добрая дитино.
А буде воля – я не пропаду.
Хлопчик: Лети, співай у небі гомінкому,
Хоч і маленький, зрозумів я все .
Моя рука нікому і ніколи
Ні кривди, ні біди не принесе.
Лісовик: Молодець, ти справжній друг природи.
Пташка: (повертається) Ой, горе! Вітер скинув з дерева моє гніздечко.
Пропали мої яєчка. Не буде пташенят!
Лісовик: Не хвилюйся, пташко! Діти тобі обов’язково допоможуть.
( Гра – естафета. «Хто швидше збере яєчка у гніздечка». З-ня: Учень біжить по доріжці, пролізає в обруч, оббігти умовне гніздо, покласти яєчко).
Пташка: Дуже вам дякую!
Ведуча: Хто це поспішає нам на зустріч?
Мурашки: Хіба ви нас не впізнали? Ми – мурашки. Пригріло сонечко і нам потрібно полагодити будинок. Ми дуже поспішаємо!
Лісовик: Вони завжди дуже заклопотані, а чи знаєте ви, чим вони так зайняті?
Діти: Працюють!
Лісовик: А що ми можемо для них зробити, чим допомогти?
Ведучий: Огородити їх будинок – мурашник, щоб хтось ненароком
його не зруйнував.
Лісовик: А й справді, в мене є кілочки. Давайте пограємось і позмагаємось, а заодно і добру справу зробимо. Отож потрібні спритні й працьовиті діти.
( Гра – естафета. «Постав кілочки навколо мурашника». Змагаються дві команди по 5 учнів. Діти стрибають по купинах до мурашника, ставлять кілочки і повертаються назад).
Мурашки: Дякуємо вам. Приходьте до нашого лісу ще.
Мавка: Підемо, діти, до ставка,
Він був такий чудовий.
Кругом татарник, осока,
І риби був він повний.
Ведучий: Тихенько, діти, тут хтось є. Давайте подивимось, що відбувається.
Хлопчик-рибалка: (виходить і промовляє).
Що це сталося, агов?!
Цей ставок немов загинув.
Вудочку таки закину –
Недарма ж сюди прийшов.
( Витягає рибку)
Звідкіля це ти узявся?
Як ти досі не пропав?
Став побачив я й злякався,
Як ти в ньому існував?
Карась: Не кажи, бо я заплачу,
Страх бере мене й тепер.
Повно банок і лахміття,
Трохи-трохи я не вмер.
Хлопчик-рибалка: Цим ставком колись хвалився,
А тепер ставок пропав.
Як крізь землю провалився,
Наче дідько його взяв.
Карась: Люди дбати перестали
І про рибу , й про ставок.
Пляшки й сміття накидали
І не стало в нім води.
Хлопчик-рибалка: Ой, карасю, годі буде,
Перестань - бо вже кричать!
Карась: Ні,хай чують риби й люди,
Ні, не буду я мовчать!
Мавка: Як можна знищити красу,
Спаклюжити красу природи?
Лісовик: Напевно розважались тут
Злі вороги людського роду?!
Ведучий: Давайте почистимо ставок. Для цього мені потрібні помічники.
( 3 команди по 5 учнів. З-ня : оббігти кеглі, сачками дістати сміття по одному предмету, повернутися до команди, покласти у рядно).
Лісовик: Діти, а хто у вас самий спритний? Хто зможе скласти букет із квітів?
(Два учні тримають в руках обручі. Діти кидають квіти. Вигроає той, хто впіймає більше квітів- збере букет).
Дівчинка: (вбігає, хоче зірвати квітку).
Мені дуже сподобалась ця квітка.
Принесу її додому
Із зеленого гаю.
Розпушу їй чорнозему,
Добрив підшукаю.
Квітку посаджу в відерце,
Буду поливати.
Квітка: Хоч мене і пересадять
В золоте відерце,
Та в неволі гнеться спина,
В’яне моє серце.
Бог створив мене для щастя
Й чарівного дива.
Хто ж порве моє коріння,
Буде нещасливим.
Дівчинка: Я так більше не робитиму. Ти, квіточко, вибач мені, залишайся в лісі і даруй всі радість.
Ведуча: Коли йдеш ти полем, лісом, лугом,
Будь завжди ти природі другом.
Не топчи зеленої трави,
Ти скажи їй: «Зеленій, живи!».
Коли ж лісом будеш ти іти,
То посій зернятко доброти.
Побажай і дереву, і пташці,
Щоб жили вони у мирі і у щасті.