Розгорнутий план уроку виробничого навчання. Тема: "Створення колажів"

Про матеріал
Пропоную розгорнутий план уроку до теми програми: "Основи комп’ютерної графіки." Тема уроку: "Створення колажів"
Перегляд файлу

РОЗГОРНУТИЙ ПЛАН УРОКУ

Тема № 7. Основи компютерної графіки.

Тема уроку № 5. Створення колажів.

Мета уроку:

  •             навчальна: Сформувати вміння створювати колажі засобами графічного редактора;
  • розвиваюча: Сприяти розвитку геометричного (просторового) мислення та ефективного засвоєння нової інформації, самостійність при виконанні завдань, пізнавальну активність, логічне мислення, звичку раціонально розподіляти свій робочий час;
  • виховна: Виховувати інтерес до своєї професії, дисципліну на робочому місці, культуру навчального процесу, акуратність під час праці;
  • методична: Методика використання інформаційно-комунікаційних технологій при показі та закріпленні трудових прийомів для підвищення ефективності засвоєння нового матеріалу.

Тип уроку: урок формування складних вмінь.

Вид уроку: урок-вправа.

Методи: демонстрація, бесіда, практичний.

Форми організації діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна.

Дидактичне забезпечення:

  • Персональний комп’ютер – 1 шт.;
  • Програмне забезпечення:
    • Операційна система Windows XP;
    • Графічний редактор Adobe Photoshop CS3;
    • Програма NetOp Scool;
    • Онлайн-сервіс Kahoot;
    • MS PowerPoint – 1шт.;
  • Інструкційна картка  – 1 шт;
  • Картка-завдання – 1шт.;
  • Критерії оцінювання завдань – 1 шт;
  • Кратка типових помилок – 1 шт.

Матеріально–технічне забезпечення:

  •               Персональний комп’ютер – 12 шт.;
  •               Програмне забезпечення:
    •       Операційна система Windows XP ;
    •       Графічний редактор Adobe Photoshop CS3;
    •       Програма NetOp Scool;
    •       Онлайн-сервіс Kahoot;
  •               Інструкційна картка  – 12 шт.;
  •           Картка-завдання – 12 шт.;
  •           Критерії оцінювання завдань – 12 шт;
  •           Кратка типових помилок – 12 шт.

Міжпредметні зв’язки: 

  •           Предмет «Охорона праці», тема «Основи безпеки праці у сфері інформаційно-комп'ютерних технологій»;
  •           Предмет «Основи комп'ютерної графіки та Web-дизайну», тема: «Растрова графіка».

Список основної та додаткової літератури:

  •        Основи комп’ютерної графіки. В.С. Березовський, В.О. Потієнко, І.О. Завадський. Київ, BHV, 2010.
  •        Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології. — Київ : Каравела, 2011. — С. 592.
  •        Веселовська Г. В. Комп'ютерна графіка: Навчальний посібник для вузів. — Херсон: ОЛДІ-плюс, 2014. — 582 с.
  •        Клименко О.Ф., Головко Н.Р., Шарапов О.Д. Інформатика та комп’ютерна техніка. — Київ : КНЕУ, 2002. — С. 534.
  •        Інформатика: Комп'ютерна техніка. Комп'ютерні технології. — Київ : «Академія», 2002. — С. 704.

Учень повинен знати:

  •               інструменти виділення областей об'єкта;
  •               формати файлів (*. psd; *. pdd; *. gif *. jpg);
  •               режими роботи з зображенням (сірий, RGB, CMYK.);
  •               послідовність створення та збереження редагованого файлу.

Учень повинен вміти:

  • готувати комп’ютер до роботи;
  • відкрити необхідні файли;
  • виділити фрагмент зображення різними способами;
  • створити новий шар;
  • відредагувати зображення в шарі;
  • обєднати шари;
  • зберегти отримане зображення в різних форматах (*. psd; *. jpg).

Хід уроку

  1.       Організаційна частина
  •    Привітання з учнями.
  •    Перевірка присутності учнів на уроці (прийняття рапорту чергового).
  •    Допуск учнів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності здійснюється через застосування прийому «Сформулюй правило». Майстер виробничого навчання, завдяки наочним матеріалам надає підказку учням щодо правил поводження у навчальній майстерні операторів з обробки інформації та програмного забезпечення, учні формулюють їх, а майстер доповнює відповіді.

Прийом «Сформулюй правило»:

  1. Майстер демонструє учням вузли ПК.

Очікуванна відповідь:

  • Оглянути персональний комп’ютер та переконатися у відсутності видимих пошкоджень його основних вузлів;
  • Послідовно здійснити ввімкнення пристроїв персонального комп’ютера.

Не можна:

  • Приєднувати або від'єднувати кабелі, чіпати роз'єми, дроти і розетки;
  • Пересувати монітор або системний блок;
  • Включати і вимикати комп'ютери самостійно;
  • Після закінчення роботи завершити всі активні програми і коректно вимкнути комп'ютер.
  1. Майстер демонструє учням яблуко та пляшку води.

Очікуванна відповідь:

У навчальній майстерні категорично забороняється:

  • Знаходитися в майстерні з напоями та їжею;

Необхідно:

  • Залишати робоче місце чистим;
  • Слідкувати за станом свого робочого місця і розміщеного на ньому устаткування.
  1. Майстер демонструє учням окуляри.

Очікуванна відповідь:

  • Відстань від монітора до очей має бути не меншою відстані витягнутой руки(50-70см);
  • Через кожні 40-45хвилин роботи за компютером необхідно здійснювати 3-5 хвилинні перерви для відпочинку.
  1. Майстер демонструє учням предмет верхнього одягу.

Очікуванна відповідь:

Не можна:

  • Знаходитися у майстерні у верхньому одязі;
  • Класти особисті речі на стіл або пристрої персонального комп’ютера.
  1. Майстер демонструє учням смартфон.

Очікуванна відповідь:

Не можна:

  • Користуватися мобільними телефонами, смартфонами, планшетами без дозволу майстра;
  • Видаляти і переміщати системні, програмні файли або файли, створені іншими учнями.

 

ІІ Вступний інструктаж

Повідомлення теми та мети уроку

Майстер виробничого навчання повідомляє тему та орієнтує учнів на вивчення прийомів створення цілого зображення із декількох окремих фрагментів інших зображень засобами графічного редактора Adobe Photoshop при створенні колажу.

Майстер виробничого навчання повідомляє навчальну мету уроку: навчитись редагуючи графічні об’єкти, створювати колажі засобами графічного редактора Adobe Photoshop.

Мотивація навчальної діяльності

Мотивація навчальної діяльності проводиться шляхом бесіди з учнями, яка передбачає розгляд ситуації наближеної до реального життя. Учням пропонується представити себе в якості фахівців у сфері надання послуг з обробки інформації, яким необхідно підготувати обгортку диска з найпопулярнішими фільмами, чи обкладинку книги оповідань при цьому заощадивши час та зусилля при розташуванні на аркуші персонажів і предметів згідно з сюжетом, художніми образами. Які ваші дії?

Що на вашу думку поєднує представників даних напрямків?

 художники-ілюстратори;

 художники-мультиплікатори;

 художники-дизайнери;

 фотографи та ретушери;

 поліграфісти;

 web-дизайнери.

Очікувана відповідь:

Робота в графічному редакторі. Створення єдиного зображення з фрагментів(колажу).

Майстер здійснює показ відеоролика: «Зразки колажів, створених в Adobe Photoshop»(додаток 1).

Актуалізація опорних знань

Перевірку опорних знань та умінь учнів майстер виробничого навчання здійснює за допомогою вікторини, розробленої в середовищі онлайн-сервісу Kahoot. Учні реєструються та проходять  онлайн вікторину в середовищі, після чого на екран виводиться результат у вигляді таблиці, майстер оголошує додаткові бали учням за результатами вікторини.

Завдання вікторини:

  1. Як застосувати такий фільтр до зображення?

Рис.1.

А)фільтр-оформлення-пуатилізм;

Б)фільтр-імітація-акварель;

С)фільтр-розмиття-розмиття по Гаусу;

Д)фільтр-стилізація-вітер.

2) За допомогою якої команди можна змінити розмір зображення, що знаходиться на будь-якому шарі?

А)Розмір холсту;

Б)розмір зображення;

С)вільна трансформація;

Д)об’єднати шари.

3) Який фільтр використовується для створення ефекту, що зображений на малюнку?

Рис.2.

А)фільтр-рейдеринг-«хмари»;

Б)фільтр-текстура-кракелюри;

С)фільтр-оформлення-фрагмент;

Д)фільтр-стилізація-вітер.

4) Виберіть спосіб знебарвлення зображення.

Рис.3.

А)Зображення-корекція-рівні;

Б) Зображення-корекція-інверсія;

С) Зображення-корекція-знебарвити;

Д) Зображення-корекція-колір.

5). За допомогою якого інструменту здійснили виділення об'єкта на малюнку?

Рис.4.

А)Лассо;

Б)Чарівна паличка;

С)Еліптичне виділення;

Д)Прямокутна область.

6). За допомогою яких команд можна змінити розмір зображення?

Рис.5.

А) Зображення-розмір зображення;

Б) зображення-піксельна пропорція;

С) зображення-розмір полотна;

Д) зображення-обчислення.

 

7) Як інвертувати зображення?

А)Виділення-модифікація;

Б)Зображення-інфертувати;

С)Виділення-інверсія;

Д)Зображення-тримінг.

8) Як зберегти редаговане зображення?

А) файл-закрити;

Б) зображення-режим;

С) файл-зберегти як;

Д) зображення-автоматизація.

Майстер оголошує учням додаткові бали.

Показ трудових прийомів

Майстер виробничого навчання здійснює показ трудових прийомів на робочому місці використовуючи програму керування в локальній мережі та послідовно коментуючи усі дії при створенні колажу в Adobe Photoshop, звертаючи увагу учнів на типові помилки та способи їх попередження (додаток 5). Під час показу майстер акцентує увагу на покроковому виконанні дій при роботі з фотографіями.

Щоб створювати фотоколажі, можна користуватися багатьма графічними редакторами, але все ж найбільш універсальна і багатофункціональна програма для створення колажів з фотографій - це всім відомий Adobe Photoshop. З його допомогою ми розглянемо покроково, як зробити колаж з фотографій.

  1. Відкриваємо фон, на якому будемо робити колаж: пункт меню «Файл» - «Відкрити» або «Відкрити»(Рис.1).

Рис.1.

  1. Аналогічно відкриваємо фотографії, з яких будемо робити колаж: пункт меню «Файл» - «Відкрити» або «Відкрити». Щоб було зручніше, поміщаємо всі фотографії в одну робочу область. Для цього клацаємо ЛКМ на заголовку фото, затискаємо і перетягуємо віконце з фотографією, щоб воно залишилося в незакріпленому стані на робочій області; те ж робимо і з іншими фото.
  2. За допомогою команди Виділення-Все виділяємо зображення. Пункт меню Редагування-скопіювати, дозволяє скопіювати зображення. Клацнувши на зображення «фон», натискаємо команду- Редагування-вклеїти. За допомогою пункту меню Редагування-вільна трансформація поміщаємо наш об’єкт в необхідну область та повертаємо на деякий довільний кут(Рис.2.)

Рис.2.

  1. Аналогічні дії проробляємо і з іншими зображеннями(Рис.3.). Щоб колаж був цілісним зображенням, об’єднуємо всі шари: Шар-об’єднати видимі.

Рис.3.

5)Таким чином отримуємо готовий осінній колаж(Рис.4.)

Рис.4.

6) Зберігаємо створений колаж: Файл-зберегти як.

Закріплення показу трудових прийомів

Майстер виробничого навчання пропонує спільно з учнями створити колаж:

Завдання. Ви працюєте адміністратором в магазині компютерної техніки. Вам надійшло завдання в переддень дня світового шопінгу «Чорна п’ятниця» створити рекламну вивіску акційних товарів.

1). Перше з чого ми почнемо: завантажимо фоновий малюнок для колажу та всі необхідні фото товарів(Рис.1.).

Рис.1.

2).Клікніть на зображення Товару1 в Photoshop. Виберіть пункт меню Виділення –все(Выдиление все), Пункт меню: Редагування-скопіювати (Редактирование-скопировать)-копіюємо об’єкт. Клацнувши на зображення «фон» натискаємо команду Редагування-вклеїти. За допомогою пункту меню Редагування-вільна трансформація (Редактирование-свободное трансформирование )розміщуємо та трансформуємо обєкт на місце.(Рис.2).

Рис.2.

 Таким чином учні мають розмістити всі обєкти на колажі. .(Рис.3). Оскільки кожна дія здійснювалась на окремому шарі, нам необхідно здійснити команду: Шар-обєднати видимі (Слой-обьединить видимые), в результаті ми отримаємо одне суцільне зображення.

Рис.3.

Наступним кроком є додавання рекламного напису до колажу, за допомогою інструменту (Рис 4).

Рис.4.

Під час виконання завдання, учні відтворюють вказані трудові прийоми, майстер слідкує за порядком виконання, коригуючи за необхідності послідовність показу, відповідає на питання учнів. Наголошує про типові помилки (додаток 5)

 Повідомлення змісту завдань для самостійної роботи відбувається відповідно до інструкційно-технологічної картки (додаток 2-3). Майстер виробничого навчання звертає увагу учнів на критерії оцінювання та норми часу при виконанні (додаток 4).

  1.       Поточний інструктаж

Майстер виробничого навчання здійснює:

  •    Перевірку організації робочих місць учнів;
  •    Контроль за дотриманням учнями правил та норм охорони праці під час проведення уроку;
  •    Контроль за послідовністю та правильністю виконання робіт;
  •    Перевірку якості виконання завдань учнями та дотримання ними норм часу.
  1.       Заключний інструктаж:
  •    Перевірка, аналіз діяльності учнів на уроці;
  •    Аналіз причин помилок, допущених учнями на уроці, способи їх усунення;
  •    Повідомлення та обґрунтування виставлених оцінок;
  •    Оголошення домашнього завдання: створити колаж про своє захоплення з 5-8 фотографій.
  •    Прибирання робочих місць та майстерні.

 

 

Майстер виробниче навчання        Р.В.Кручак

1

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку