РОЗГОРНУТИЙ ПЛАН УРОКУ
Тема № 7. Основи комп’ютерної графіки.
Тема уроку № 5. Створення колажів.
Мета уроку:
Тип уроку: урок формування складних вмінь.
Вид уроку: урок-вправа.
Методи: демонстрація, бесіда, практичний.
Форми організації діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна.
Дидактичне забезпечення:
Матеріально–технічне забезпечення:
Міжпредметні зв’язки:
Список основної та додаткової літератури:
Учень повинен знати:
Учень повинен вміти:
Хід уроку
Прийом «Сформулюй правило»:
Очікуванна відповідь:
Не можна:
Очікуванна відповідь:
У навчальній майстерні категорично забороняється:
Необхідно:
Очікуванна відповідь:
Очікуванна відповідь:
Не можна:
Очікуванна відповідь:
Не можна:
ІІ Вступний інструктаж
Повідомлення теми та мети уроку
Майстер виробничого навчання повідомляє тему та орієнтує учнів на вивчення прийомів створення цілого зображення із декількох окремих фрагментів інших зображень засобами графічного редактора Adobe Photoshop при створенні колажу.
Майстер виробничого навчання повідомляє навчальну мету уроку: навчитись редагуючи графічні об’єкти, створювати колажі засобами графічного редактора Adobe Photoshop.
Мотивація навчальної діяльності
Мотивація навчальної діяльності проводиться шляхом бесіди з учнями, яка передбачає розгляд ситуації наближеної до реального життя. Учням пропонується представити себе в якості фахівців у сфері надання послуг з обробки інформації, яким необхідно підготувати обгортку диска з найпопулярнішими фільмами, чи обкладинку книги оповідань при цьому заощадивши час та зусилля при розташуванні на аркуші персонажів і предметів згідно з сюжетом, художніми образами. Які ваші дії?
Що на вашу думку поєднує представників даних напрямків?
• художники-ілюстратори;
• художники-мультиплікатори;
• художники-дизайнери;
• фотографи та ретушери;
• поліграфісти;
• web-дизайнери.
Очікувана відповідь:
Робота в графічному редакторі. Створення єдиного зображення з фрагментів(колажу).
Майстер здійснює показ відеоролика: «Зразки колажів, створених в Adobe Photoshop»(додаток 1).
Актуалізація опорних знань
Перевірку опорних знань та умінь учнів майстер виробничого навчання здійснює за допомогою вікторини, розробленої в середовищі онлайн-сервісу Kahoot. Учні реєструються та проходять онлайн вікторину в середовищі, після чого на екран виводиться результат у вигляді таблиці, майстер оголошує додаткові бали учням за результатами вікторини.
Завдання вікторини:
Рис.1.
А)фільтр-оформлення-пуатилізм;
Б)фільтр-імітація-акварель;
С)фільтр-розмиття-розмиття по Гаусу;
Д)фільтр-стилізація-вітер.
2) За допомогою якої команди можна змінити розмір зображення, що знаходиться на будь-якому шарі?
А)Розмір холсту;
Б)розмір зображення;
С)вільна трансформація;
Д)об’єднати шари.
3) Який фільтр використовується для створення ефекту, що зображений на малюнку?
Рис.2.
А)фільтр-рейдеринг-«хмари»;
Б)фільтр-текстура-кракелюри;
С)фільтр-оформлення-фрагмент;
Д)фільтр-стилізація-вітер.
4) Виберіть спосіб знебарвлення зображення.
Рис.3.
А)Зображення-корекція-рівні;
Б) Зображення-корекція-інверсія;
С) Зображення-корекція-знебарвити;
Д) Зображення-корекція-колір.
5). За допомогою якого інструменту здійснили виділення об'єкта на малюнку?
Рис.4.
А)Лассо;
Б)Чарівна паличка;
С)Еліптичне виділення;
Д)Прямокутна область.
6). За допомогою яких команд можна змінити розмір зображення?
Рис.5.
А) Зображення-розмір зображення;
Б) зображення-піксельна пропорція;
С) зображення-розмір полотна;
Д) зображення-обчислення.
7) Як інвертувати зображення?
А)Виділення-модифікація;
Б)Зображення-інфертувати;
С)Виділення-інверсія;
Д)Зображення-тримінг.
8) Як зберегти редаговане зображення?
А) файл-закрити;
Б) зображення-режим;
С) файл-зберегти як;
Д) зображення-автоматизація.
Майстер оголошує учням додаткові бали.
Показ трудових прийомів
Майстер виробничого навчання здійснює показ трудових прийомів на робочому місці використовуючи програму керування в локальній мережі та послідовно коментуючи усі дії при створенні колажу в Adobe Photoshop, звертаючи увагу учнів на типові помилки та способи їх попередження (додаток 5). Під час показу майстер акцентує увагу на покроковому виконанні дій при роботі з фотографіями.
Щоб створювати фотоколажі, можна користуватися багатьма графічними редакторами, але все ж найбільш універсальна і багатофункціональна програма для створення колажів з фотографій - це всім відомий Adobe Photoshop. З його допомогою ми розглянемо покроково, як зробити колаж з фотографій.
Рис.1.
Рис.2.
Рис.3.
5)Таким чином отримуємо готовий осінній колаж(Рис.4.)
Рис.4.
6) Зберігаємо створений колаж: Файл-зберегти як.
Закріплення показу трудових прийомів
Майстер виробничого навчання пропонує спільно з учнями створити колаж:
Завдання. Ви працюєте адміністратором в магазині комп’ютерної техніки. Вам надійшло завдання в переддень дня світового шопінгу «Чорна п’ятниця» створити рекламну вивіску акційних товарів.
1). Перше з чого ми почнемо: завантажимо фоновий малюнок для колажу та всі необхідні фото товарів(Рис.1.).
Рис.1.
2).Клікніть на зображення Товару1 в Photoshop. Виберіть пункт меню Виділення –все(Выдиление все), Пункт меню: Редагування-скопіювати (Редактирование-скопировать)-копіюємо об’єкт. Клацнувши на зображення «фон» натискаємо команду Редагування-вклеїти. За допомогою пункту меню Редагування-вільна трансформація (Редактирование-свободное трансформирование )розміщуємо та трансформуємо об’єкт на місце.(Рис.2).
Рис.2.
Таким чином учні мають розмістити всі об’єкти на колажі. .(Рис.3). Оскільки кожна дія здійснювалась на окремому шарі, нам необхідно здійснити команду: Шар-об’єднати видимі (Слой-обьединить видимые), в результаті ми отримаємо одне суцільне зображення.
Рис.3.
Наступним кроком є додавання рекламного напису до колажу, за допомогою інструменту (Рис 4).
Рис.4.
Під час виконання завдання, учні відтворюють вказані трудові прийоми, майстер слідкує за порядком виконання, коригуючи за необхідності послідовність показу, відповідає на питання учнів. Наголошує про типові помилки (додаток 5)
Повідомлення змісту завдань для самостійної роботи відбувається відповідно до інструкційно-технологічної картки (додаток 2-3). Майстер виробничого навчання звертає увагу учнів на критерії оцінювання та норми часу при виконанні (додаток 4).
Майстер виробничого навчання здійснює:
Майстер виробниче навчання Р.В.Кручак
1