6-А
6-Б
6-В
Тема. Розгортки об’ємних виробів із листового металу, прийоми їх розмічання.
Мета: ознайомити учнів з графічним зображенням розгортки; розвивати
навички виконання графічних побудов ; формувати вміння виконувати розмічання розгорток об’ємних геометричних тіл з урахуванням припуску на з’єднання їх елементів.
Обладнання: вироби з тонкого листового металу, розгортки їхніх
поверхонь, лінійка, циркуль, олівець.
Очікувані результати уміння виконувати креслення розгорток
навчальної діяльності: геометричних тіл з урахуванням припуску
на з’єднання елементів.
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів
Фронтальне опитування.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя.
Для виготовлення виробів із листового металу, які мають форму куба, циліндра, призми або інших геометричних тіл, виконують розгортку поверхонь виробу на площині.
Креслення розгортки куба одержують у вигляді прямокутників, утворених із чотирьох бокових граней, розгорнутих на кути в 90*, та верхньої і нижньої граней, розгорнутих на 180*. Для виготовлення куба заготовку розмічають із припуском на з’єднання граней. ( Учитель демонструє повні розгортки інших геометричних тіл, пояснює зображення припусків на з’єднання окремих елементів виробу. )
Ознайомлення учнів із конструктивними особливостями об’ємних виробів, виконаних за технічним рисунком або кресленням, робимо на прикладі макета дитячого совка, виготовленого з цупкого паперу, який легко розбирається. Показавши виріб спочатку в зібраному вигляді, випрямляємо матеріал, розправляючи всі вигини на площині. Отримуємо розгортку виробу, контури якого повністю збігаються з контурами креслення.
Розповідь учителя.
Розмітка – це одна з операцій технологічного процесу, що полягає в перенесенні ліній і точок, які вказують межі та місця обробки, на поверхню заготовки деталі з креслення або зразка.
Розрізняють плоску і просторову розмітку. Плоска розмітка використовується при розмічанні плоских деталей. Плоску розмітку виконують інструментами, подібними до креслярських :
Розмічати деталі можна за кресленням або шаблоном. За
кресленням або технічним рисунком розмітку виконують при
вмінні виконувати креслярські роботи.
Розмітка за шаблоном значно прискорює й спрощує роботу.
Вона проводиться таким чином: шаблон накладають на заготовку,
скріплюють заготовку з шаблоном, далі розмічають всі лінії і
отвори. ( Демонстрація прийомів розмітки деталі за шаблоном.)
Учитель на дошці виконує креслення розгортки совка і
проставляє розміри.
ІV. Практична робота «Виконання креслення розгортки совка»
Учні виконують практичну роботу, користуючись інструкційною
картою із наочним зображенням і розгорткою совка.
V. Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи учнів
VІ. Домашнє завдання
VІІ. Заключна частина