Розкладання многочленiв на множники

Про матеріал
Розробка уроку допоможе учням краще зрозумiти матерiал, сформувати навички самостiйно працювати та в группi, застосовувати своi знання на практицi.
Перегляд файлу

РОЗРОБКА УРОКУ З АЛГЕБРИ В 7 КЛАСІ З ТЕМИ «РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ»

Мета: Систематизувати вміння учнів в перетворенні многочленів в добуток;

формувати навички самостійної роботи, розвивати творчі здібності;

навички роботи в групі.

Тип уроку: урок засвоєння навичок і вмінь.

Обладнання: роздавальний матеріал.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.

Підготовка дошки. Провітрювання кімнати. Привітання.

Перевірка домашнього завдання Закінчіть вирази:

  1.               -18х +9 = - …(2х - 1)
  2.               6ах + 9а – 3а2 = … (2х +3-а)
  3.               а2 – х2 = …
  4.               9 – 25у2 = …
  5.               64 + 16у + у2 = …
  1. Учитель перевіряє наявність домашнього завдання в учнівських зошитах.
    1. Опитування.
  1.   Які вирази називаються многочленами?
  2. Що означає розкласти многочлен на множники?
  3.   Які способи розкладання  многочлена на множники ви знаєте?

III. Мотивація вивчення теми.

При перетворенні цілих алгебраїчних виразів виникає необхідність подати многочлен у вигляді добутку одночлена та многочлена, двох або більше многочленів. Виконання таких перетворень вимагає вмінь передбачити результат, застосовувати нестандартні прийоми.

IV. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Вкажіть правильну відповідь.

  1.               2 – 3в2 ,       1. (2а + в)2,                          
  2.               а2 + 4ав + 4в2 ,               2. (а-2в)2 ,
  3.               –а2 + 2ав – в2  ,               3 (а-в)(а+в) ,
  4.               2 – 6ав + 3в2 ,              4. 3(а-в)2,
  5.               а3 + 8в3 ,                         5. (а+2в)∙(а2-2ав+4в2).

 

Знайдіть помилку (усне завдання)

(х-7)2 = x2 – 14х + 40

(х - 7)2= х2-72

(х -7)2= х2 – 7х + 49

Розкладіть многочлени на множники:

№1

№2

№3

  1. 3a²-6a³=

1) 12a²-6a³=

1) 15x³-5x²=

  1. y³-6y²+y-6=

2)3a+3- n a - n=

2) 6mx-2m+9x-3=

  1. (x-y)²-3x(x-y)=

3) a(4a-7)+2(4a-7)=

3) 7(x-4y)²-5x²+20xy=

  1. 6a-12c-ap+2cp=

4) 5(a-b)-2(a-b)²=

4) 2x(3b-2c)-3b+2c=

  1. c²(c-9)-c(c-9)=

5) 5x(x-3)-x²(x-3)= 

5) a(b-1)-4b+4=

  1. (a -2b)-3a(a-2b)=

6) 8y-32y²=

6) m²n³ - 3mn²=

  1. x³-14x²-2x+28=

7) x(x-y)+2(x-y)=

7) 7a²+7-a³-a=

  1. 2x(x-4)-7(4-x)=

8)  3a-15+ax-5x= 

8) 2+2b²- b-b³=

  1. m³n³ -6m(n²)²=

9) 7c²- c³-c+7=

9) 2x²yz-15yz-3xz²+10xy²=

Учні записують розв’язання в зошити і накривають відповідь карткою(на звороті кожної картки буква). Розв’язавши всі завдання, учні одержують слово – «творчість». Обговорюються підсумки гри.

V. Навчальна самостійна робота. Робота в группах

І команда.

Винесення спільного множника за дужки

ІІ команда

Групування

  1.               21a3x2 – 28a3x3 + 35a2x4;
  2.               5x2 – 10xy + 5xy2;
  3.               (3 - a)2 + 5(3 - a);
  4.               (c – 5) 2+ 2c(c – 5);
  5.               2(a – b) – m(b – a );
  6.               b(a – 5) – 4(5 – a);
  7.               x+x2+x3;
  8.               - x3 + x2 – x4;
  9.               27a4 b2 c3 – 18a3 b4 c2;
  10.          1,2 a3 b4 – 3,6a4 b4 + 2,4a4 b3;
  11.          0,6a2 b2 – 0,8ab2 + 0,4 a2 b
  12.          16a2 bc2 + 24ab2 c.

 

  1.               a(b+1) – b – 1;
  2.               3a – b – x(b – 3a);
  3.               3(b – 2)2 + 2 – b;
  4.               8a2 – 4ab – 12a + 6b;
  5.               6a - 6b + an – bn;
  6.               ab – 2b +b2 – 2a;
  7.               b(2 - a) – a +2;
  8.               2(a + b)2+ a + b;
  9.               6(a – b)7 + a (a – b)8;
  10.          6ab + 9a2 – 2b2 – 3ab;
  11.          xy – 3 y + y2 – 3x;
  12.          ma +6m – 3a – 18.

 

2) Розв’яжіть рівняння:

y(y+2)-7(2+y)=0

2) Розв’яжіть рівняння:

x³-5x²+x=5

Вчитель корегує виконання вправ, аналізує типові помилки.

Учень на дошці демонструє розв’язання домашнього творчого завдання: Розкласти на множники .

Розв’язання.

VІ. Підсумок уроку.

Я знаю…

Я вмію…

Мені сподобалось…

VІІ. Домашнє завдання

Видано на окремих картках

docx
Додав(-ла)
Очеретяна Юлія
Додано
27 січня 2021
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку