Розпад радянського Союзу й відродження незалежної України (1985–1991 рр.)
I. Завдання цієї форми складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.
1. Позначте, як називається удосконалення всіх сфер життя, здійснюване під керівництвом КПРС у другій половині 80-х рр.:
2. Громадсько-політичні організації, що не були офіційно зареєстровані, мали назву:
3. Переповнення грошового обігу масою надлишкових паперових грошей, що спричиняє знецінювання їх, зростання цін на предмети першої необхідності, називається:
4. Позначте, як називається набуття державою незалежності та самостійності у внутрішній та зовнішній політиці:
5. М. Горбачов був обраний генеральним секретарем ЦК КПРС у:
6. Позначте, коли відбувся перший страйк шахтарів України:
7. Декларацію про державний суверенітет країни було проголошено в:
8. Верховна Рада затвердила Державний Прапор України в:
9. Який регіон України перебрав нА себе роль «українського П’ємонту» у другій половині 80-х рр.?
10. Живий ланцюг «Українська хвиля» у 1990 р. простягався:
11. У 1990 р. на виборах до місцевих рад демократичні сили перемогли у:
12. Першими незалежність України визнали:
13. Хто був обраний головою Верховної Ради УРСР ХІІ скликання у травні 1990 р.?
14. Хто із названих діячів був першим головою Народного Руху України?
15. У 1988 р. лідером Української Гельсінської спілки було обрано:
16. В результаті виборів 1 грудня 1991 р. першим Президентом незалежної України було обрано:
17. Верховна Рада УРСР прийняла закон «Про мови в УРСР» у:
18. «Група 239» у складі Верховної Ради України, обраної в березні 1990 р., представляла інтереси:
19. Перший в Україні страйк організували:
20. Першою формально задекларованою партією стала:
21. Якою була реакція керівництва СРСР на вибух на Чорнобильській АЕС?
22. Проголошений М. Горбачовом курс «прискорення» мав на меті:
23. Значення гласності полягала в тому, що:
24. На позачерговій сесії Верховної Ради УРСР у серпні 1991 р. було прийнято:
II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.
25. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А Гласність |
1 забезпечення гарантованих Конституцією громадянських прав особи |
Б суверенітет |
2 можливість отримання правдивої інформації |
В лібералізація |
3 підкуп державних і політичних діячів |
Г корупція |
4 цілковита незалежність держави від інших держав в її внутрішній зовнішній політиці |
|
5 перевищення видатків над доходами в рамках державного бюджету. |
26. Співвіднесіть дати з подіями.
5 Декларація про державний суверенітет України.
27. Співвіднесіть характер спрямування партії та її назву.
А Праві |
1 УРП, ДемПУ, УСДП |
Б національно-центристські |
2 Партія зелених (ПЗУ) |
В українська соціал-демократія |
3 СДПУ, ОСДПУ |
Г екологічні |
4 УНП, УХДП, ДСУ, УНДП |
|
5 Товариство ім. Т. Г. Шевченка, Товариство «Меморіал». |
28. Співвіднесіть прізвища з посадами, які обіймали ці особи.
А І. Юхновський |
1 перший секретар КПУ в 1991 р. |
Б В. Фокін |
2 голова «Народної Ради» в 1990 р. |
В Л. Кравчук |
3 голова Ради міністрів УРСР в 1990 р. |
Г С. Гуренко |
4 президент України з 1991–1994 рр. |
|
5 президент Академії наук України. |
29. Установіть відповідність між громадськими організаціями та їх представниками.
А УАНТІ |
1 Л. Лук’яненко |
Б УГС |
2 Ю. Щербак |
В Товариство української мови ім. Т. Шевченка |
3 М. Руденко |
Г «Зелений світ» |
4 Д. Павличко |
|
5 В. Чорновіл. |
30. Установіть відповідність між партіями та їхніми цілями.
А УРП |
1 відродження і захист природного довкілля і людини від згубних техногенних факторів |
Б ПЗУ |
2 побудова української незалежної соборної держави |
В ОСДПУ |
3 у питаннях національно-державного будівництва перебувала на конфедеративних позиціях |
Г ПДВУ |
4 базувалась на принципах демократичного соціалізму, демократичних свобод і конкуренції різних форм власності |
|
5 захист досягнень соціалізму, недопущення приватизації землі, ліквідації колгоспів та роздержавлення промислових підприємств. |
III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
32. Розташуйте в логічній послідовності процеси які відбувалися в період «перебудови»:
33. Розташуйте в логічній послідовності етапи формування багатопартійної системи в Україні на початку 90-х рр.:
IV. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвищА діяча, назви події або явища, поняття, року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).
34. Заява від імені парламенту, уряду, партії, урочисте проголошення певних положень чи принципів.
35. «Провести в березні одночасно із загальносоюзним референдумом опитування населення української РСР для виявлення думки громадян щодо змісту майбутнього Союзу».
36. «Член КПРС з 1958 р. Працював викладачем Чернігівського фінансового технікуму. З 1960 р. — лектор, пізніше зав. відділом пропаганди і агітації Чернівецького обкому КПРС. Закінчив Академію суспільствознавчих наук у Москві, кандидат економічних наук. З 1970 р. працював в апараті ЦК КПУ. З 1989 р. — секретар ЦК КПУ з ідеології, кандидат у члени політбюро Компартії. З 1990 р. — голова Верховної Ради України. З 1994 р. — депутат Верховної Ради України. У 1995 р. очолив всеукраїнське об’єднання «Порозуміння», президент Фонду сприяння розвитку мистецтв України».
37. Програмова ціль: «…наш суспільний ідеал — свобода, справедливість, народовладдя. Наша партія пропонує суспільству систему поглядів, яка уявляється нам як теоретичне заперечення антинародного, тоталітарного ладу і проект побудови нового суспільного устрою — демократичного й гуманного.
Отже, вона закономірно приєднується до світового соціал-демократичного руху, продовжує традиції української соціал-демократії. Суспільний лад, який хочемо встановити, звемо народним…»
V. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які передбачають повну відповідь на запитання або творче застосування набутих знань, умінь та навичок.
38. Доведіть, що УРСР того часу справедливо вважали «заповідником застою».
39. Як відреагувало керівництво ЦК КПУ, уряд на чорнобильську катастрофу? Чим була зумовлена така позиція?
40. Охарактеризуйте умови, за яких розгортався український національновизвольний рух у другій половині 80-х рр. Які фактори сприяли цьому?
41. Яка подія засвідчила, що Україна досягла реальної, а не декларованої незалежності?
Відповіді до теми 5 «Розпад радянського Союзу й відродження незалежної України (1985–1991 р.)»
Завдання I типу
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Г |
Б |
А |
Б |
А |
Б |
Г |
В |
Б |
В |
В |
В |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
Б |
В |
А |
В |
В |
Б |
Б |
В |
Б |
Б |
А |
Б |
Завдання II–III типу
|
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
А |
2 |
4 |
4 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
2 |
Б |
4 |
1 |
1 |
3 |
1 |
1 |
1 |
4 |
4 |
В |
1 |
2 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
1 |
Г |
3 |
3 |
2 |
1 |
2 |
3 |
2 |
1 |
3 |
Завдання IV типу
34. Депортація. 35. 1991 р. 36. Л. Кравчук. 37. ДПУ (Демократична партія України).