Розробка "Аукціон народних мудростей"

Про матеріал
Продовжує формувати поняття «народна мудрість». Розширює знання учнів про жанри усної народної творчості. Виховує бажання вивчати прислів'я, приказки, прикмети, вірші, українські народні пісні. Розвиває увагу, пам'ять, навички виразного читання.
Перегляд файлу

Тема.  Аукціон народних мудростей.

 

Мета.  Продовжувати формувати поняття «народна мудрість».

            Розширити знання учнів про жанри усної народної творчості.

            Виховувати бажання вивчати прислів'я, приказки, прикмети,

        вірші, українські народні пісні. Розвивати увагу, пам'ять,

        навички виразного читання.

 

Обладнання. Прислів'я, олівець, гумка, ручка, зошит, книжка,

                     кольорові олівці.

 

Хід заняття

 

Звучить весела мелодія. До залу заходять діти, займають місця.

 

Ведучий:  Знов летять привітів теплі зливи,

В кожнім серці радість, ніби птах.

І гуляє посмішка щаслива

У очах, у душах, на вустах.

 

Ведуча:      В залі знову сміх і гра

Веселощів багато

Шановні гості! Вже пора

Нам свято починати!

 

І сьогодні у нас не просто свято, а аукціон народних мудростей. Адже колись народна мудрість передавалася від покоління до покоління, з уст в уста і звалася усною народною творчістю.

–А які ви знаєте жанри усної народної творчості? (Відповіді дітей)

Багата українська мова піснями, казками, іграми, загадками, прислів'ями, приказками, прикметами. Всі ці надбання мудрості нашого народу невичерпні, цілющі і чисті, як джерельна вода. Ми з вами сьогодні також зупинимось біля джерела народної мудрості в цю прекрасну зимову пору року.

 

Учень:  Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі

В санях тих сидить цариця –

Білокоса. Білолиця.

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває

- Хто ця цариця?   (Зима)

 

Учениця:  Вже морози розгулялись

Навколо,

Та в будинки не пускаєм

             Лютий холод.

Снігурі злетіли

На збори-віча…

Це який настав зимовий місяць?  (Січень)

 

Учень:   Аж тріщить мороз, лютує,

Сніжна віхола танцює.

А ставок у лід закутий.

Що за місяць, діти?        (Лютий)

 

Учениця:  Холод нам несе мороку,

У турботах лине будень

Цей останній місяць року

Зветься як? Вгадайте!    (Грудень)

 

Учень:  Один – високо в горі,

Дюжина –  в календарі.   (Місяць)

 

Добре ви вмієте відгадувати загадки, та чи знаєте ви вірші і пісні

про зиму.

Учениця:  Прийшла зима біловолоса…

Неначе білим полотном,

блискучим снігом одяглося

село і поле за селом.

 

Над полем синьою дугою

широке небо простяглось…

І, мов сльозою золотою,

блискуче сонце налилось.

 

Не так і дивиться, як літом,

не так і високо стоїть,

і не таким блискучим світом

його вінок ясний горить.

 

Замовкла річка під горою:

на зиму стала одпочить,

укрилась ковдрою скляною.

І верболіз не шелестить…

 

Дрімають, стоячи, тополі,

і очерет сухий дріма…

Усе заснуло поневолі,

Зачарувала все зима.

 

Звучить пісня «Зимонька»

 

А тепер перевіримо, як ви знаєте прислів'я і приказки про зиму і зимові місяці.

Гра «Склади прислів'я про зиму»

(Учні отримують на аркушах частинки прислів’я, знайшовши пару, утворюють ціле).

*Питає лютий, чи добре взутий.

*В лютому сім погод надворі: сіє, віє, крутить, реве, несе, зверху ллє, знизу мете.

*Грудень рік кінчає, зиму починає.

*Січень року початок, а зими середина.

 

Гра «Веселе коло»

(Діти стають в коло. Лічилкою обирають ведучого. Ведучий показує різні рухи, а учасники намагаються їх виконувати, дивлячись тільки на сусіда справа. Одночасно в колі діти виконують різні рухи).

Казка особливий і найулюбленіший для дітей жанр усної народної творчості. Тож подивіться невеличку казку і придумайте їй назву.

                                    (Лялькова вистава)

Сніговик: Е-хе- хе-хе-хе!

Зайчик: Привіт тобі, любий Сніженьку! А чого ти такий сумний?

Сніговик: Чогось у мене голова заболіла.

Зайчик: Мабуть, ти танеш, тому у тебе й голова заболіла.

(Сідає на пеньок. Починає плакати.)

- Шкода, шкода мені тебе, Сніженьку. Я все по снігу бігав, круглі дірки робив. Від лисиці, від вовка, від мисливця в сніг заривався, ховався. Як я без тебе житиму? Піду до господаря лісу, проситиму, хай він тебе, Сніженьку, збереже для мене.

(Іде)

- А-гов! Господарю лісу! Доброго здоров'ячка!

Господар лісу: Здоров будь, Зайчику! Що привело тебе до мене?

Зайчик:  Скоро настане весна, пригріє сонечко і сніг розтане. Як же мені від ворога сховатись?

(Плаче)

Господар лісу: З сонцем змагатись не беруся. Снігу зберегти не можу. Зате кожушок твій білий зміню на сіренький. Буде тобі легко влітку ховатись між сухого листу, кущів та трави, ніхто тебе не вгледить.

Зайчик: Так з того часу щоразу я і міняю зимовий кожушок на літній.

- То як ви назвете казку? («Сніговик і Заєць»)

- А тепер відгадайте, хто залишив ці записки?

* Я дуже хочу з вами познайомитись, але соромлюсь своєї гидкої зовнішності. (Г. Х. Андерсен «Гидке каченя»

* Терміново викликали лікувати звірів у Африку. ( К. Чуковський «Айболить»)

* Пішла до бабусі, понесла їй пиріжки. (Ш. Перро «Червона шапочка»

* Побіг у школу, бо нічого не знаю. (М. Носов «Пригоди Незнайки та його друзів»).

* Ми з Гердою у саду садимо троянди. (Г. К. Андерсен «Снігова королева»)

* Я в гостях у П'ятачка. (Алан Мілн «Вінні-Пух і всі, всі, всі…»)

- У всіх цих казок є автор. Як називаються такі казки?

- А ще існують і народні казки. Чи знаєте ви, що український народ завжди відзначався співучістю. Співав радісні пісні, коли було весело, коли сумно, звучали журливі й невеселі. Співають наші люди, коли працюють. Пісня звеселяє їх працю.

Пісня супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли хочеться спати. Тоді мама співає вам колискову.

А ви любите співати?

 

Гра «Голосно, тихо»

(Діти співають всім знайому пісню за командою «Голосно!» - голосно, а за командою «Тихо!» - починають співати тихо).

Гра «Веселий хор»

(Діти співають улюблену пісню, роділившись на групи: одні, як поросятка (хрю-хрю-хрю), другі, як козенятка (ме-ме-ме), треті, як жабенятка (кВа-ква-ква) і т. д.

Гра «Танцюй сидячи»

(Діти виконують танцювальні рухи сидячи).

Я бачу, що всі ви стали веселі, усміхнені. Тож час розпочати наші торги.

Ведучий:  Любі друзі! Поспішайте!

На аукціон наш завітайте

І придбайте тут, до речі,

Красиві і корисні речі.

 

Ведуча:  А щоб дізнатися скоріше,

Що можете придбати

Ви загадки ці нелегкі

Старайтесь відгадати.

 

Хоч мовчить та розуму вчить. (Книга) (Стартова ціна вірш)

(Діти відгадують загадку і отримує книгу той учень, який розказав найбільше віршів про зиму). Так продається кожен предмет.

Носатий Микита, дерев яна свита. (Олівець) (Стартова ціна прикмета)

Засіб для виведення гріхів школяра. (Гумка) (Стартова ціна прикмета)

ціна прислів я.)

Різнобарвна веселка. (Кольорові олівці) (Стартова ціна вірш)

Знаряддя праці школяра. (Ручка) (Стартова ціна загадка)

- Ось і завершився наш аукціон. Хто вивчив багато віршів, загадок, прислів’їв, приказок, прикмет про зиму зміг придбати на нашому аукціоні багато красивих речей. Отже, ви ще раз довели, що знання – це найцінніший скарб. Маючи знання, зможете мати все!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
8 березня 2019
Переглядів
1341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку