Розробка фізкультурної розваги національно-патріотичного спрямування "Вийся віночку гладенько"

Про матеріал
Розробка інтегрованого фізкультурного заходу з елементами національно-патріотичного виховання для ознайомлення дітей старшого дошкільного віку із національними символами України
Перегляд файлу

                             

                              Конспект розваги                           

                    По патріотичному вихованню    

           Фізкультурно- музичного напрямку

     Для середньої групи

                “Вийся віночку гладенько”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                              Підготувала

                                                                                                  Інструктор з фіз.вих.

          Миханів Л.П.

          Муз.керівник

                                                                                                              Бей.О.Б.

         ДНЗ Сонечко

                                      2016 н.р.

                                  “Вийся віночку гладенько.”

Мета:

Формувати в дошкільників поняття про народний символ, ознайомлення з культурою, звичаями та традиціями свого народу.Активно формувати в дітей патріотичні почуття.Розвивати фантазію, креативність, цікавість до музично- рухової творчості та вміння отримувати задоволення від рухової діяльності.

Викликати бажання рухатися в ритмі музики, виконувати рухи граційно, витончено, пластично. Поглибити знання дошкільнят про український віночок, про значення квітів та розташування срічок у ньому.

Обладнання:

Зала прикрашена віночками, стрічками, квітами, пташками.Стрічки для вправ за кількістю дітей, наголівнички “квіти”, віночки для ігор.

 

           Хід розваги

Ведуча  -Ой заходьте, діти- квіти,

 Будемо гостей стрічати

 Та віночки сплітати.

 Як віночки сплетемо

 у танок всі підемо.

(Діти заходять до прикрашеної зали під музику.)

 

Дитина: -Добрий день, любі гості! Ми завжди вам раді! Адже не даремно кажуть – «Гість у дім, радість в нім!».

 

Ведуча –Сьогодні наша зустріч незвичайна адже вона пов’язана з одним із символом нашої Батьківщини.Діти ,а як називається наша Батьківщина?

 

Діти   -Україна

 

Ведуча  -Ну звичайно ,а ми з вами є справжніми, щирими українцями які повинні добре знати все, що пов’язане з символами, традиціями та звичаями свого народу.Послухайте вірш про що саме сьогодні йтиме мова.

-Виберу найкращі з увіх квітів.

 Їхню душу зможу прочитати.

 І найкрасивіший вінок в світі

 буде Україна ненька мати.

 Кожна квітка наче на лодоні,

 але й кожна таємницю має

 Тож послухайте сьогодні, що нам квіти

 у віночку українським промовляють

-А чи знаєте ви, що український вінок здавна вважається не тільки символом, а ще й справжнім оберегом. Окрім різних цілющих рослин які використовуються для виготовлення віночка туди вплітають різнокольорові стрічки які також мають символічне значення.А як же грайливо та витончено розлітається це різнобарвя стрічок. Хай же наші стрічки побавляться з вітром, порозвіваються, порозлітаються!

 

                       Комплекс вправ ритмічної гімнастики

      “Стрічки на вітрі”

 

Вправа 1

Блискучі стрічечки яскраві

Граційно рух наш звеселяють 

Летять вони то вгору гарно

то вниз граційно так спадають

(Піднімання стрічок вгору вниз піднімаючи та опускаючи при цьому голову.Повт.8-10р.) 

 

Вправа 2

Чарівно й весело навкруг

і витончені рухи рук

Стрічки на вітрі  розлітались

і у віночок заплітались

(Повороти тулуба вліво- вправо почергово рухаючи обома руками.Повт.8-10р.)

 

Вправа 3

Тож вшануймо віночок

що в ньому стрічки бавлять очі

Та й поклонімось Україні

за всі народнії перлини.

(Нахили тулуба вперед руки зі стрічками в сторони Повт.6-8 р.)

 

Вправа 4

Бешкетник вітерець пустує

Стрічки у небо він здійма

Він легкий подих подарує

та й знов додолу опуска.

(Присідання з підніманням рук зі стрічками вгору Повт 6-8 р.)

 

Вправа 5

Ой веселий в нас таночок

вийде славний в нас віночок

Будем грати забавляти

всіх навколо дивувати

(Стрибки відкидаючи кожну ногу вперед на п’яту Повт 8-10 р.)

 

Вправа 6

А малята наші  2

за всі стрічки кращі

З них кожна дитина

Квітка Батьківщини

Станем в хороводі дружно ми кружляти

Неньку Україну будем прославляти!

 

Діти виконують хоровод “Гей віночку заплетися!”

 

Ведуча –Діти, давайте пограємо у народну гру “Чий віночок найкращий.”

Ведуча

-Вінок – це не просто краса, а й шанований оберіг, знахар людської душі.

А сьогодні ми сплетемо свій український віночок і познайомимося з його квітами.

(Звучить музика.)

 

Барвінок.

-Морозом квітку цю не вб′єш,

Людська душа – безсмертна теж.

Барвінок у віночку є

Він наче неба додає.

 

Ведуча: Бачите, діти вже перша квітка проситься до нашого віночка – це барвінок. Вона дуже смілива. Бо взимку має зелене листячко, навіть під снігом. А що ж символізує ця квітка?

 

Діти: Життя, безсмертя людської душі.

 

Ведуча: А яка ж наступна квітка піде до нашого віночку?

 

Волошка.

Волошка – це квітка, що вміє дружити,

Згадай лише, як вона дружить із житом.

Волошка в свята нас церковні вітає,

В відварі з волошок нас мати купає.

 

(дві квітки беруться за руки)

 

Ведуча:- А ось наша диво – квітка  соняшник

 

Соняшник

Я парубок вродливий,

Дуже гарний, не шкідливий.

Цвіт до соня повертаю,

За те й назву свою маю.

3

Ведуча: І цю квіточку вплетемо у віночок.

Мак

 Як без вишні не садок, так без маку не вінок.

І червоний. І стрункий, і свіжесенький такий. 

 

Вихователь: Діти, а що символізує мак у віночку?

 

Діти: Мак символізує любов та печаль.

 

Вихователь: У народі кажуть, що мак вплітали у вінок, щоб він оберігав думку та сон.

Так, вплетемо і ми мак до віночка українського.

Виконання народної гра “Соловейку сватку, сватку”

 

Виходить  дівчинка – калина.

 

Вихователь: Хто ти, дівчинка маленька?

 

Калина

 -Щоб дізнатися, як мене звати – треба загадку відгадати.

 

-У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина).

 

Ведуча

-До вінка вплетем калину –

Нагадає хату рідну.

Нагадає землю рідну,

До вінка вплетем калину.

І в усій красі дівочій

Україна дуже хоче

У вінку калину мати

Не забудьмо рідну хату.

 

Хоровод “Ой є в лісі калина”

 

Ведуча: Калина – це символ рідної хати, землі батьківської, отчого дому…

 

Ведуча: Наступна квітка проситься до нашого віночку– символ дівочої краси.

 

Ромашка:

-Пелюстки біленькі,

Жовта серединка, 4

Ця ромашка ніжна,

Як мала дитинка.

Простягла до сонця

Зелений листочок. 

Проситься ромашка

До вас у таночок

 

Хоровод “Подоляночка”

 

Ведуча

-От і біленьку ромашку вплетемо до вінка.

Ще одна квітка мріє до віночка вплестись.

 

Ружа

-Квітку цю знає уся Україна,

Ружа, троянда чи квітка шипшини.

Де б не цвіла, але ружа віднині

Серце своє віддає Україні.

Є вона символом віри.

 

Ведуча –Скільки в нас уже квіток вийде славний в нас вінок!

Ще якась квіточка до віночка проситься.

 

Мальва

-Мальви квіти чарівні,

І веселі і сумні

Пелюстки росою вкриті

на зеленім оксамиті

Мальва в вінку, як в садочку квітує.

Мальва себе, як надію дарує

 

Ведуча –Ще одна квіточка до нас завітала, разом із мальвою до віночка стала.

 

Півонія

-Півонія пахне ніжністю

Спокоєм, добром

Зігріває лагідно

Всіх своїм теплом

 

Ведуча-Ще якась квіточка проситься у віночок, щоб ми про неї не забули.   

 

Незабудка (вибігає)

-Не забудьте мене Незабудку!

До віночка мене заплетіть. 5

Символ ніжності і щастя

до віночка покладіть

 

Хоровод -гра “Галя по садочку ходила”

 

Ведуча –Ще останню квітку до віночка заплетем.Чорнобривий, кучерявий Чорнобривець завітав ще.

 

Чорнобривець

-Гарні квіти біля хати

Навесні їх садить мати.

Чорнобривці чорноброві

Квітнуть в тиші вечоровій.

 

(квіти утворюють у коло)

 

Ведуча

-Ось і сплели ми віночок, кожну квіточку вам показали.

 

А чи звернули ви увагу, що усі квітки у віночку – лікарські рослини. Всі вони вміють лікувати людину. І ще кожна квіточка – це оберіг від лихого ока.

(12 квітів стають у коло)

 

Вихователь: Ось який він український віночок. Він і лікує, і оберігає. Адже якщо кожна квіточка у ньому – оберіг, то і сам віночок не може не оберігати.

 

Гра “Віночок”

Естафета “Хто спритніший”

Ведуча

-Який же віночок без стрічечок?  Треба їх швидше пов’язати.

Естафета “Хто швидше”

Ведуча –Ось і сплели мій свій віночок, усі квіточки до нього повплітали.Хай же він в танці зав`ється своїм різнобарв`ям.

Виконання хореографічної композиції “Вийся віночку”.

 

Ведуча

-На цьому наше розвага добігає кінця.Сьогодні ви багато дізналися про народні звичаї, традиції, шануйте їх не забувайте, бо це найдорожчі скарби нашої української скрині.Хай у всіх присутніх життя буде веселе, різнобарвне, квітуче як український вінок.А ви діти молодці, бажаю вам щастя земного, неба голубого, хліба запашного і хай козацькому роду не буде переводу!                                                                                                               

 

 

6

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
27 березня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку