Розробка години спілкування "Людина без Вітчизни як соловей без пісні"

Про матеріал

Година спілкування у 3 класі, яка допоможе у вихованні патріотичних почуттів. Кожна дитина має свій набір моральних цінностей, які допомагають набути навички соціалізації. Але є те, без чого неможливо жити - це патріотизм, це віра у майбутнє та моральні навички.

Перегляд файлу

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ

3 КЛАС

 

Баканьова Світлана Валеріївна,

вчитель початкових класів

Червонокостянтинівської ЗШ І – ІІІ ступенів

Петровської районної ради Кіровоградської області

 

Тема. Людина без Вітчизни як соловей без пісні.

Мета. Систематизувати знання дітей про поняття «Батьківщина», «рідний край». Розвивати уміння проявляти свою любов до рідного краю, відчувати себе частиною української нації. Виховувати повагу та гордість до держави, до українського народу.

Матеріали. Записи на дошці. Вишиті рушники. Вироби, зроблені своїми руками. Малюнки дітей. Портрет В. О. Сухомлинського. Тематична підборка літератури «Рідний край». М’яка іграшка «Серце». Картки для розподілу на групи: «Сонце» (5 штук), «Місяць» (5 штук), «Зірка» (5 штук). Картки для роботи в групах («Питайлик», «Сонце», «Заборона» (це для мене нове)).

Учасники. Учні 3 класу

Тривалість. 40 хвилин

Форма проведення. Заняття з елементами пізнавальних ігор та інтерактивних методів

 

Хід заняття

1. Психологічний настрій.

Гра «Долоньки».

Станьте в коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого товариша зліва. Подумайте про комплімент товаришу справа. Передайте цей комплімент товаришу справа разом із «сердечком» ( не забувайте дякувати).

- Промовимо разом: «Ми одна шкільна родина – ти і я!»

2. Прогнозування.

- Прочитайте на дошці тему нашої години спілкування: «Людина без Вітчизни як соловей без пісні».

- Про що буде іти мова?

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Припущення дітей: родина,

                                  рідний край,

                                  природа навколо нас,

                                  професії,

                                  Батьківщина,

                                  мама, тато,

                                  школа, вчитель, клас, однокласники,

                                  свято.

3. Робота в групах.

- Поділіться на групи, вибираючи картку: «Сонце», «Місяць», «Зірка».

- Зараз ми будемо працювати над казкою видатного педагога В. О. Сухомлинського. В своїх коротеньких, але повчальних оповіданнях, казках він переконливо довів, що добрі почуття йдуть своїм корінням у дитинство, а людяність, доброта, ласка, доброзичливість, любов до Вітчизни народжуються у праці, турботах, хвилюваннях про красу довкілля, про рідний дім. (Додаток 1).

Познайомтеся з правилами роботи в групі. (Додаток 2).

 

Значки для читання (для роботи в групі):

1. «Питайлик» - якщо вас щось здивувало, або зацікавило, постав 1 значок.

2. «Сонечко» - якщо ви про це знаєте.

3. Це для мене нове.

Ці знаки став в кінці абзацу.

 

Регламент роботи: 4 хвилини.

(2 хвилини ви читаєте текст, 2 хвилини – радитесь у групах, визначаєтесь, що вас зацікавило, що для вас нове).

4. Презентація роботи груп.

 Регламент: 2 хвилини.

Кожна група виставляє свій зоровий ряд на картках на дошці.

5. Фізкультхвилинка.

Гра «Думаємо про Батьківщину».

- Станьте в коло. Ведучий по черзі буде кидати м’яч кожному, в яких ситуаціях людина любить свою Батьківщину, а в яких – ні:

- людина повернулася з лісу з букетом конвалій;

- людина саджає біля свого дому дерева;

- людина під’їхала до самого ставка на своїй машині;

- людина прибрала за собою в лісі після відпочинку;

- лікар запізнився на роботу;

- людина викинула сміття у посадку;

- школяр і школярка старанно виконують домашні завдання;

- людина поступилася місцем у транспорті старій бабусі;

- учні у класі уважно слухають пояснення вчителя;

- дідусь із казки В. Сухомлинського садив дерева.

6. Узагальнення знань.

- Чи може людина проявити свою любов до Батьківщини?

- Як би ви проявили свою повагу та любов до рідного краю? (Розповіді дітей)

- Як ваші батьки проявляють любов до Вітчизни?

7. Рефлексія.

а). Гра «Для милої моєї Батьківщини».

Народні приказки про Батьківщину:

- За рідною землею і у небі скучно.

- Людина без Вітчизни як соловей без пісні.

- Добре тому, хто у своєму дому.

- Наша Батьківщина люба й мила. Чи може вона бути кращою і дорожчою за що - небудь? (краще зірки, небес, веселки, дорожче за гроші, машини, палаци).

- Що може подарувати своїй Вітчизні людина, яка її любить? (Наприклад: добре виконану роботу, любов до своєї сім’ї, букет квітів, красивий танок, пісню).

- Що ви особисто можете подарувати Батьківщині? Намалюйте на плакаті.

б). Виконання колективного міні – проекту «Подарунок Батьківщині».

в). Написання колективного сенканту (Додаток 3).

                   Україна

                   вільна, велика

                   живе, розквітає, звеселяє

                   Я дуже люблю Україну

                   Батьківщина

г). Читання вірша В. О. Сухомлинського.

- Завершуємо нашу годину спілкування віршем Василя Олександровича Сухомлинського «Я був на далекій чужині…» (Додаток 4).

 

ДОДАТКИ

Додаток 1

Дідусь і Смерть 

Був собі Дідусь. Було йому вже сто років. От дізналася Смерть, що живе такий старий-старесенький Дідусь, прийшла до нього й каже: 
- Час уже помирати, Дідусю. 


- Дай приготуватися, - відповідає Дідусь.
- Добре, - каже Смерть. - Скільки тобі часу треба на те?
- Три дні, - каже Дідусь.

Цікаво стало кощавій: що ж робитиме Дідусь, як він готуватиметься? 
Настав перший день. Вийшов Дідусь у сад, викопав ямку і посадив дерево. 

- Що ж він другого дня робитиме? - думає Смерть.

Настав другий день. Вийшов Дідусь у сад, викопав ще одну ямку, посадив ще одне дерево. 

- Що ж він третього дня робитиме? - з нетерпінням думає
Смерть. 
Настав третій день. Вийшов Дідусь у сад, викопав ямку і посадив ще одне дерево. 

- Навіщо ти дерева садиш? - питає Смерть. - Ти ж завтра помреш. 
- Людям на добро, - відповідає Дідусь.

Злякалася Смерть і втекла в темний ліс.

Додаток 2

Правила роботи в групі:

1). Розподілити ролі (ведучий, секундант, спікер, доповідач).

2). Уважно слухати завдання – інструкції.

3). Працювати так, щоб не заважати іншим.

4). Дотримуватися правила піднятої руки.

5). Дотримуватися регламенту.

6). Давати можливість презентувати дослідження всім членам групи.

Додаток 3

Сенкант – це мініатюра з 5 – ти рядків за певною схемою:

         1) іменник, що відбиває тему;

         2) прикмети (2 слова);

         3) дієслова (3 слова);

         4) фраза, що виражає особисте ставлення до теми;

         5) одне слово – синонім до назви теми.

Додаток 4

 

"Я був на далекій чужині..."

Я був на далекій чужині, 
Там небо таке ж голубе, 
Та тільки нема Батьківщини, 
Нема там, Вітчизно, тебе, 

Бо в ріднім краю над землею 
Чистіша і глибша блакить. 
І сонце Вітчизни моєї 
Яскравіше в небі горить. 

Я слухав пісні на чужині — 
Хороші думки в тих словах, 
Але то не крила орлині, 
Що є в наших рідних місцях. 

Василь Сухомлинський

 

 

Список використаних джерел

1. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи. 8 – е видання. – Х.: Вид. Група «Основа», 2010. – 175 с.

2. Лопатіна О. О., Скребцова М. В. 50 уроків про чесноти для занять з дітьми дошкільного й молодшого шкільного віку/ О. О. Лопатіна, М. В. Скребцова. – Х.: Вид. Група «Основа», 2009. – 238 с.

3. Третяк О. П. Виховання ціннісного ставлення до людини у молодших школярів. Частина 1. – Х.: Вид. Група «Основа», 2013. – 248 с.

 

doc
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
1162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку