Розробка гри з цивільного захисту "Патріот 2018"

Про матеріал

Гра патріот 2018 може стати традиційним загальношкільним святом. Дана розробка гри може слугувати шаблоном для проведення гри будь-якого напрямку. Я пропоную розробку для проведення дня цивільного захисту.

Перегляд файлу

Загальношкільна гра з цивільного захисту «Патріот 20..»

Умови гри:

Гра проходить на визначеній території школи: подвір’я, навчальні кабінети, спортивний майданчик, тощо. За кожним пунктом призначення закріплений вчитель-екзаменатор, котрий проводить випробування. На подвір’ї  школи  розміщується імпровізована сцена, та місця-локації учасників гри, із відповідними емблеми команд, та, обов’язково, столами,  де розміщені олівці, ручки, папірці.

На подвір’ї  школи команди, за допомогою лототрону, обирають порядковий номер етапу (номер етапу відповідає номеру секретного місця) який будуть проходити в даний момент. Тобто пройшовши одне випробування, команда повертається на подвір’я, і дістає із лототрону  наступний номер етапу, так відбувається до тих пір поки команда не пройде всі етапи конкурсу.

Після обрання номеру етапу, команда знаходить етап з відповідним номером і  отримує  конверт із завданням. Із цим завданням команда повертається на подвір’я і виконує його. Правильно виконавши завдання – отримує пароль, який слід назвати вчителю-екзаменатору. Якщо пароль вірний – вчитель допускає учнів до виконання етапу, якщо ні – учні повертаються на подвір’я і виконують те ж саме завдання, поки не отримають вірний пароль. Після проходження етапу вчитель-екзаменатор виставляє бали у маршрутний лист команди.

Також команда може отримувати штрафні бали, які зазначаються у маршрутному листі. Критерії оцінювання та штрафні бали розробляються за бажанням організатора.

Хід гри

Ведуча:  Рада всіх вас вітати на першій грі-естафеті присвяченій Дню ЦЗ «Патріот 2018»

Наша гра буде складатися із 10  різних конкурсів. Кожен конкурс буде проходити у секретному місці, де вас чекатиме вчитель-екзаменатор.  Порядок проходження випробувань визначить лототрон. Обравши певну кульку, виконавши завдання. Ви відправляєтеся до пункту призначення із маршрутним листом, після виконання завдання у маршрутному листі  екзаменатор виставляє кількість балів за виконане завдання. Ці бали потім сумуються. Команда, яка прийде першою, отримує бонусні 5 балів. А та, яка набере більшу кількість балів – перемагає.

Отож, розпочинаємо боротьбу за звання «Патріот 2018»!

А тепер настав час познайомитися із командами. Це є першим етапом, який оцінюється 5 балами:

До вашої уваги представлення команди  – «________»

(Презентація команди)

Вітайте команду  «________»:

(Презентація команди)

Ведуча:  Готові? Прошу капітанів підійти до лототрона та обрати перший номер та пункт призначення.

Біля кожного пункту призначення є білий конверт, це не просто конверт, а пароль для входу до кабінету. Виконавши завдання , що знаходиться у конверті, ви називаєте мені відповідь, назвавши правильну відповідь - дізнаєтеся  правильний пароль, цей пароль треба буде сказати вчителю-екзаменатору.  Якщо пароль правильний – проходите до кімнати випробувань, якщо відповідь не правильна – отримаєте неправильний пароль, і вчитель-екзаменатор не допустить вас до проходження випробування. Тоді ви повертаєтеся на площу і знову виконуєте завдання, поки не отримаєте вірний пароль.

 

Далі конкурс проходить за різними пунктами, завдання для кожного пункту наведені нижче

 

Після проходження всіх конкурсів, підраховуються бали, визначається та нагороджується команда-переможець .

 

 

№2 «СДОР» (розпізнати сильнодіючу отруйну речовину)

Завдання з конверту:

Дати відповідь на питання

Так  можна назвати речовину, що може вбити людину, тварину, рослину, все живе…Не зважаючи на це всі ми хоч раз в житті користуємося цією речовиною.

Як називається ця речовина?

(Отруйна речовина)

 

Пароль: життя

Завдання етапу

Серед запропонованих сильнодіючих отруйних речовин слід  вказати правильну одну за характеристикою.

(На парті – аркуші із написом різних речовин: аміак ,сірководень , двоокис сірки, акрилонітрил, синильна кислота, фосген ,бензол)

  1.        Цей газ жовто-зеленого кольору з різким характерним запахом. Малорозчинний у воді. Важчий за повітря, тому накопичується в низинах. У великих кількостях використовується для відбілювання тканин і паперової маси, знезараження питної води та ін. Перевозиться в зрідженому стані під тиском у цистернах і балонах. Потрапивши в атмосферу, димить. (7 -  Хлор)
  2.        Безбарвний газ із характерним різким запахом (нашатирний спирт). Легший за повітря. Добре розчиняється у воді. Він буває рідким та використовується як робоча речовина у холодильних машинах. Вода разом із ним застосовується як добриво. Перевозиться у зрідженому стані під тиском у цистернах і балонах. Потрапивши в атмосферу, димить. (5 - Аміак)
  3.        Безбарвний газ із неприємним запахом. Важчий за повітря. Розчиняється у воді. Його пара утворює з повітрям вибухонебезпечні суміші. (1 - Сірководень)
     

№3 Вікторина «Всезнайко» (відповіді на запитання)

Картинки по запросу малюнок зєднай цифриЗавдання з конверту:

  • Виконай малюнок послідовно з’єднавши пронумеровані цифри. Розфарбуй. Назви птаха

 

 

 

(Сова)

Пароль: еврика

 

Завдання етапу

Учням пропонується заповнити перфокарту:

  1. Цивільна оборона України  це  державна система органів управління, сил і засобів, що створюються для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного і воєнного характеру.
  2. Що таке повітряна ударна хвиля?  - ПУХ являє собою різкий стиск повітря, що поширюється в усі сторони від місця ядерного вибуху з надзвуковою швидкістю.
  3. Назвіть принципи першої допомоги. – 1Правильність і доцільність,    2швидкість, 3 обдуманість,  4 рішучість і спокій
  4. Назвіть види кровотеч.  Розрізняють артеріальну, венозну, капілярну і паренхіматозну кровотечу. Кровотечі, при яких кров випливає з рани або природних отворів тіла назовні, називаються зовнішнім. Кровотечі, при яких кров накопичується в порожнинах тіла, наз. внутрішнім. Серед зовнішніх найчастіше спостерігаються кровотечі з рани, а саме: капілярне, венозне, артеріальне, змішане.
  5. Що таке проникаюча радіація? Це потік гамма-променів і нейтронів, що випускаються в навколишнє середовище з зони ядерного вибуху протягом декількох секунд. Викликає променеву хворобу різного ступеня ваги. Захистом є сховище, укриття.
  6. Які бувають захисні споруди? Захисні споруди - це інженерні споруди спеціального призначення для захисту населення від ядерного, хімічного, біологічного (бактеріологічного) ураження, а також від можливих вторинних вражаючих факторів при застосуванні ядерних або звичайних засобів ураження. Захисні споруди підрозділяються на сховища, протирадіаційні укриття, а також найпростіші укриття
  7. Які бувають сигнали ЦО і дії по них? Основним способом оповіщення населення про загрозу і виникнення стихійного лиха, промислових аварій і катастроф є мовна інформація по державних лініях зв'язку, радіо і телевізійних програмах і при цьому подається звуковий сигнал електросиренами і виробничими гудками (сигнал “Увага Всім!”). 

Почувши звуковий сигнал електросирен або транспортні гудки, необхідно включити радіоприймачі, телевізори і прослухати повідомлення  про те, що відбулося, і що варто робити в даній надзвичайній ситуації.

 

 

№4 Дорожні знаки бувають різні (розподілити дорожні знаки по групам)

Завдання з конверту:

  • Відгадайте загадку

Я проспект перетинаю, 
Зовсім я не поспішаю. 
І машини всі мені 
Абсолютно не страшні. 
Переходом довгим йду я, 
Так поважно я крокую. 
Можна йти сміливо тут — 
Вільний шлях, безпечна путь. 
Не турбуйтеся даремно, 
Я — зразковий пішохід.
Знаю я, найкращий, певно, -

(Це підземний перехід)

 

 

Пароль: зебра

Завдання етапу

Учням пропонується розташувати запропоновані дорожні знаки по групам 

1. Попереджувальні знаки

2. Знаки пріоритету

3. Заборонні знаки

4. Наказові знаки

5. Інформаційно – вказівні знаки

6. Знаки сервісу

 

№5 «SOS» (Надати першу медичну допомогу)

Завдання з конверту:

  • Прочитайте зашифрований вислів, виправте помилку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Перша медична допомога

 

Пароль: мікстура

Завдання етапу

 Учням пропонується надати першу медичну допомогу постраждалому при переломі нижньої кінцівки

 

№6 Допоможи собі сам (пошити ватно-марлеву пов’язку)

 

Завдання із конверту:

Відгадайте шараду:

Воно біле, виготовлене із того, що використовується у косметології, в побуті, в навчанні, в медицині.  Користуємося цим ми дуже-дуже рідко, а то й взагалі не користуємося. Ця річ має захисну функцію.

(Ватно-марлева пов’язка)

 

Пароль: легені

Завдання етапу

Виготовіть ватномарлеву пов’язку із уі необхідних матеріалів.

 

Маску виготовляють таким чином :
1. Беремо шматок марлі розміром 100 на 40 см.
2. На середину кладемо шар вати товщиною 1-2см, шириною 15-20 см, довжиною 30см.
3. Потім вільні краї по довженні марлі загинають з обох кінців на шар вати, а кінці розрізують приблизно на 35 см утворюючи 2 пари зав’язок.
Маску слід накладати таким чином , що було закрито нижню частину підборіддя, а верхній краї закривав ніс і доходив до очних впадин. Нижні кінці зав’язують на тім’ї, а верхні на потилиці за вухами.

 

№7 «Трагедія віку» (історична вікторина)

Завдання із конверту:

  • Встановіть відповідність:

Афродіта – любов і краса

Афіна - перемога

Аполлон – ідеал хороброго воїна

Феміда – справедливість і право

Посейдон - море

Гермес – подорож, торгівля

Артеміда – родючість, землеробство

Аїд – царство тіней

Гера – ревнощі, узи шлюбу

Арес – війна, мудрість

Деметра - полювання

Зевс – могутність, влада

Ніка - мистецтво

Гефест - ремесла

 

Пароль: час

Завдання етапу

Учням пропонується назвати дату події, та її короткий опис.

 

№8 «Алло!!!» (викликати телефоном необхідну службу)

Завдання із конверту:

  • Відгадайте шараду

 

Пароль: до зв’язку

 

№9 «Гранатовий дощ» (спортивна естафета)

  • Ваше завдання розгадати ребус.

 

 

 

 

 

 

 

 

(Наша сила – сім’я єдина)

  • А яким заняттям може займатися сім’я разом, і при цьому  бути здоровою? (Спортом)

 

Пароль: Спорт

Завдання етапу

Метання гранат на дальність.

 

№10 «Екстренні збори» (скласти екстрену валізку)

Завдання з конверту:

Учням треба розшифрувати зашифрований вислів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Екстрена валізка)

Пароль: швидкість

Завдання етапу

При проходженні даного завдання учням серед запропонованих речей слід скласти «Екстрену валізу»

У екстреній валізі повинні бути:

  • копії  важливих  документів  в  поліетиленовій  упаковці.
  • кредитні картки та готівку.
  • дублікати ключів від будинку і машини;
  • карту  місцевості
  • засоби зв'язку та інформації
  • ліхтарик  (краще  кілька) 
  • сірники (бажано туристичні), запальничка, свічки;
  • компас, годинник 
  • декілька   пакетів   для   сміття.
  • рулон широкого скотчу;
  • блокнот і олівець;
  • нитки та голки;
  • аптечка першої допомоги.
  • одяг:   шкарпетки  запасні  штани, плащ-дощовик,  рукавички, шарф         
  • засоби  гігієни:  зубна  щітка  і  зубна  паста, невеликий шматок мила, рушник туалетний          папір
  • посуд  (краще  металевий):  казанок,  фляга,  ложка, кружка; 
  • запас їжі на кілька днів - все, що можна їсти без  попередньої  обробки 
  • запас  питної  води  на  1-2  дні

 

docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку