Добрий ранок!
Жук літає: «Жу-жу-жу!
Всіх сьогодні розбуджу.
Прокидайтеся від сну –
Зустрічать ідем весну!»
А травиця шепче: «Шу-у!
Я рости спішу, спішу…»
Віти листям шелестять:
-Сонце раді ми вітать!
Все прокинулось давно,
Тільки дощику ждемо,
Хай умиє нам листки
І розчеше пелюстки!
Тема тижня «У світі комах та риб»
(Ознайомлення з навколишнім/ Розвиток мовлення/
ФЕМУ/ Сенсорика/ Образотворче мистецтво)
Мета: познайомити з мешканцями водойм – рибами, розширити знання про комах: зовнішній вигляд, місце існування; вчити відгадувати загадки; закріпити поняття «на», «під», рахунок в межах 6, знання кольорів; розвивати спостережливість, сенсорні еталони, зв’язне мовлення, артикуляційний апарат, пам'ять, мислення, уяву, дрібну моторику; закріпити навички та прийоми: малювання кольоровими олівцями, наклеювання готових форм, ліплення; розвивати пізнавальну активність; формувати дбайливе ставлення до природного оточення.
* «Мешканці водойм»
– Пригадайте, з ким ми вже зустрічалися? (З тваринами та птахами)
- Роздивіться картинку та скажіть з ким ми сьогодні зустрінемось?
У річці, у ставі, у морі
Живе і не відає горя.
Дзьоба нема та дзьобає із гачків
Мушок, жучків, черв’ячків. (Риба)
* «У світі комах»
* «Мешканці акваріуму»
- Розгляньте картинку, послухайте та відгадайте загадку:
Що за дивний дім такий? Та красивий, чистий, світлий
Не простий, а водяний. А живуть в нім молодці -
Він прозорий, хоч без вікон, Гарні красені плавці.
(Акваріум з рибками)
- В акваріумі живуть декоративні рибки – акваріумні.
- Що вміє робити рибка? (Плавати, пірнати, махати хвостиком, відкривати рота)
- Яка вода повинна бути у акваріумі? (Чиста, прозора)
- За акваріумом та його мешканцями потрібно доглядати: міняти воду, мити камінчики та мушлі, годувати рибок спеціальним кормом.
- Акваріумні рибки не можуть жити у річці або у морі.
- Рибок не можна брати у руки бо вони загинуть. Якщо потрібно тимчасово дістати рибку з акваріуми ми використовуємо сачок. Ось такий:
- Видів акваріумних рибок є багато. Вони мають різні назви, розмір та забарвлення.
* «Бджілка-працівнця»
– Подивіться яка чудова погода сьогодні. Яка пора року настала? (Весна)
- Що змінилось з приходом весни? (Розтанув сніг, сонечко гріє, природа прокидається від сну)
- Заплющте очі та поміркуйте, хто робить такий звук? (Дорослий імітує звуки бджоли: Ж- Ж-Ж-Ж-Ж-Ж) - (Бджоли)
- Повторіть звуки бджоли (Ж- Ж-Ж-Ж-Ж-Ж)
- Як називається будинок де мешкають бджоли? (Вулик)
- У бджілки є голова, на голові великі очі, хоботок, яким вона збирає нектар з квітів, вусики, тіло, крильця шість лапок та замість хвостика жало, яким вона захищається від ворогів.
- Як робить муха? (З-з-з-з)
- Комар? (Пі-і-і-і)
- Жук? (Ж-ж-ж-ж)
- Метелик крильцями? (Тр-р-р)
- Бджілка? (Дз-з-з-з)
- Джмелик? (Дж-ж-ж)
4. Вправа для розвитку артикуляційного апарату «Бджоли»
– Спробуйте повторити скоромовку:
* «Хто що вміє?»
Як грати: Роздивитися малюнок, визначити, хто що вміє робити. Наприклад: Це метелик. Він вміє літати.
* Дидактична гра «Хто де відпочиває?»
Як грати: Розглянути малюнок, визначити хто де відпочиває? (Жаба відпочиває під грибом, а равлик – на грибі)
* Дидактична гра «Впізнай за смаком»
Як грати:
Для гри знадобляться продукти (обов’язковим продуктом у грі має бути мед) з різними смаковими властивостями. Наприклад: кислий-лимон, солона-сіль, солодкий-мед. Дитина заплющує очі, дорослий дає скуштувати по черзі продукти, та визначає за смаком мед.
* Дидактична гра «Порахуй рибок в акваріумі»
Як грати: Порахувати рибок в акваріумі. Назвати цифру та відповідне їй число.
https://youtube.com/watch?v=KAXXwQKBql8&feature=share
https://youtube.com/watch?v=esha_FCIJHo&feature=share
* Малювання «Весела рибка»
Як малювати:
Роботу виконуємо кольоровими олівцями. Перед роботою запитати в дітей, на які геометричні фігури схожі тулуб, хвіст, плавунці у рибки.
* Аплікаці/ ліплення (пластилінографія) «Золота рибка»
Як робити: роздивись та назви геометричні фігури які використанні при конструюванні рибки. Наклей фігури у такій послідовності: тулуб, рот, плавунці, очі.
Ліплення виконуємо методом пластилінографії: скочуємо маленькі кульки та робимо з них луску рибки. Методом примазування (беремо шматочок пластиліну, прикладаємо її на хвіст та за допомогою пальчиків розрівнюємо його по всій площині хвоста(плавунців) рибки) робимо з пластиліну плавунці та хвіст.
Як грати:
Підготувати паперовий кораблик. Пустити його у миску або у ванну з водою. Спочатку дитина дує на кораблик, не поспішаючи, склавши губи як для звука «ф-ф-ф». Кораблик пливе плавно. А потім ніби налітає поривчастий вітер. Дитина складає губи як для звука «п», або витягає їх трубочкою, але не надуваючи щік. Кораблик рухається швидше.