Розробка матеріалів на тему "У світі комах та риб"

Про матеріал
Розробка матеріалів на тиждень до теми "У світі комах та риб" (ознайомлення з навколишнім/ розвиток мовлення/ ФЕМУ/ сенсорний розвиток/ образотворче мистецтво) для дистанційного навчання
Перегляд файлу

Добрий ранок!

Жук літає: «Жу-жу-жу!

Всіх сьогодні розбуджу.

Прокидайтеся від сну –

Зустрічать ідем весну!»

А травиця шепче: «Шу-у!

Я рости спішу, спішу…»

Віти листям шелестять:

-Сонце раді ми вітать!

Все прокинулось давно,

Тільки дощику ждемо,

Хай умиє нам листки

І розчеше пелюстки!

 

 

 

                          Тема тижня «У світі комах та риб»

              (Ознайомлення з навколишнім/ Розвиток мовлення/

                      ФЕМУ/ Сенсорика/ Образотворче мистецтво)

Мета: познайомити з мешканцями водойм – рибами, розширити знання про комах: зовнішній вигляд, місце існування; вчити відгадувати загадки; закріпити поняття «на», «під», рахунок в межах 6, знання кольорів; розвивати спостережливість, сенсорні еталони, зв’язне мовлення, артикуляційний апарат, пам'ять, мислення, уяву, дрібну моторику; закріпити навички та прийоми: малювання кольоровими олівцями, наклеювання готових форм, ліплення; розвивати пізнавальну активність; формувати дбайливе ставлення до природного оточення.

 

  1. Бесіди за ілюстраціями:

* «Мешканці водойм»

 

– Пригадайте, з ким ми вже зустрічалися? (З тваринами та птахами)

- Роздивіться картинку та скажіть з ким ми сьогодні зустрінемось?

 

 

  •          Це мешканці водойм.
  •          Відгадай загадку:

У річці, у ставі, у морі

Живе і не відає горя.

Дзьоба нема та дзьобає із гачків

Мушок, жучків, черв’ячків. (Риба)

      Презентація уроку з природознавства для 3-го класу на тему "Риби"

  •          Риби живуть в океанах, морях, річках та ставках. На суші риби жити не можуть. Риби – це тварини, тіло яких вкрито слизькою лускою. У риб є голова, тулуб, плавці, зябри та хвіст. Вони дихають киснем, який розчинений у воді. Риби морів та океанів живуть у солоній воді, а риби річок та ставків – у прісній.

* «У світі комах»

  •          Роздивіться картинку та скажіть хто на ній намальован? (Бджола, гусінь, метелик, жук-сонечко)

  •          Як можна назвати їх усіх одним словом? (Комахи)
  •          Назвіть комах яких ви ще знаєте? (Мураха, муха, джміль, коник, комар)
  •          Всіх комах відрізняє від тварин, те що вони мають більшу кількість ніг. У всіх є голова, черевце, вусики. Здебільшого у комах є крила.
  •          Навіщо комахам крила? (Щоб літати)
  •          А ще комахи можуть бігати та стрибати.
  •          Комахи харчуються травичкою, квітковим пилком, нектаром.

* «Мешканці акваріуму»

- Розгляньте картинку, послухайте та відгадайте загадку:

 

Що за дивний дім такий?                       Та красивий, чистий, світлий

Не простий, а водяний.                          А живуть в нім молодці -

Він прозорий, хоч без вікон,                  Гарні красені плавці.

                                                                                             (Акваріум з рибками)

 

ландшафт аквариума иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей  подземелье - 120421757

- В акваріумі живуть декоративні рибки – акваріумні.

- Що вміє робити рибка? (Плавати, пірнати, махати хвостиком, відкривати рота)

- Яка вода повинна бути у акваріумі? (Чиста, прозора)

- За акваріумом та його мешканцями потрібно доглядати: міняти воду, мити камінчики та мушлі, годувати рибок спеціальним кормом.

- Акваріумні рибки не можуть жити у річці або у морі.

- Рибок не можна брати у руки бо вони загинуть. Якщо потрібно тимчасово дістати рибку з акваріуми ми використовуємо сачок. Ось такий:

 

Сачок для аквариума Fish Net №7, цена 164 грн — Prom.ua (ID#1652502996) Портативная рыболовная сеть, Квадратные аксессуары для аквариума с длинной  ручкой, сачок для рыбы, рыболовная сеть, инструмент для очистки плавающих  предметов - купить по выгодной цене | AliExpress

- Видів акваріумних рибок є багато. Вони мають різні назви, розмір та забарвлення.

             Морские рыбки рисунок - 68 фото

* «Бджілка-працівнця»

– Подивіться яка чудова погода сьогодні. Яка пора року настала? (Весна)

- Що змінилось з приходом весни? (Розтанув сніг, сонечко гріє, природа прокидається від сну)

- Заплющте очі та поміркуйте, хто робить такий звук? (Дорослий імітує звуки бджоли: Ж- Ж-Ж-Ж-Ж-Ж) - (Бджоли)

- Повторіть звуки бджоли (Ж- Ж-Ж-Ж-Ж-Ж)

- Як називається будинок де мешкають бджоли? (Вулик)

      

                      Иллюстрация мед и пчеловодство деревянный улей и пчелы цвета коричневого  золота значок | Премиум векторы

- У бджілки є голова, на голові великі очі, хоботок, яким вона збирає нектар з квітів, вусики, тіло, крильця шість лапок та замість хвостика жало, яким вона захищається від ворогів. 

                          https://mnogoigr.com.ua/var/upload/enciclopedia/l807006u_05.jpg

  •          Бджілки дуже працелюбні. Про працьовитих людей кажуть: «Трудиться, як бджілка».
  •          Зранку і до вечора бджілки збирають з квітів нектар та відносять його до вулика.
  •          Нектар у вуликах перетворюється на мед. Мед дуже корисний продукт для людини.
  •          А хто ж та людина, яка доглядає за вуликами і дістає звідти медок для нас?
  •          Ця людина називається – пасічник. Повторіть це слово: па-січ-ник.

          https://1.bp.blogspot.com/-2tNsb3tUYtI/Xs9k63eBv-I/AAAAAAAAAkI/9mSmY54BplMtO1qajaibyWfXKJU2CsJuwCLcBGAsYHQ/s400/014.jpg

  1. Артикуляційні вправи

 

 

 

 

  1. Розвиток звуковимови «Веселі комахи»

- Як робить муха?  (З-з-з-з)

- Комар?  (Пі-і-і-і)

- Жук?   (Ж-ж-ж-ж)

- Метелик крильцями?  (Тр-р-р)

- Бджілка? (Дз-з-з-з)

- Джмелик? (Дж-ж-ж)

 

4. Вправа для розвитку артикуляційного апарату «Бджоли»

– Спробуйте повторити скоромовку:

 

                

 

 

 

  1. Дидактичні ігри:

* «Хто що вміє?»

Як грати: Роздивитися малюнок, визначити, хто що вміє робити. Наприклад: Це метелик. Він вміє літати.

                  Тема тижня. Світ тварин Тема дня. Хто такі риби?                 Малюнки олівцем для дітей метелики (36 фото) | #ТЕГ

                    кузнечик картинки для детей: 2 тыс изображений найдено в Яндекс Картинках                        Як намалювати гусеницю олівцем поетапно для початківців і дітей: покрокова  інструкція. Як намалювати мультяшну гусеницю, її обличчя?

* Дидактична гра «Хто де відпочиває?»

Як грати: Розглянути малюнок, визначити хто де відпочиває? (Жаба відпочиває під грибом, а равлик – на грибі)

                      

* Дидактична гра «Впізнай за смаком»

Як грати:

Для гри знадобляться продукти (обов’язковим продуктом у грі має бути мед) з різними смаковими властивостями. Наприклад: кислий-лимон, солона-сіль, солодкий-мед. Дитина заплющує очі, дорослий дає скуштувати по черзі продукти, та визначає за смаком мед.

* Дидактична гра «Порахуй рибок в акваріумі»

Як грати: Порахувати рибок в акваріумі. Назвати цифру та відповідне їй число.

imageimageimage

imageimageimage

  1.                       2  3  4  5  6

 

 

  1. Руханка «Бджілки»

https://youtube.com/watch?v=KAXXwQKBql8&feature=share 

 

  1. Пальчикова вправа «Рибки»

 https://youtube.com/watch?v=esha_FCIJHo&feature=share

 

  1. Образотворче мистецтво:

* Малювання «Весела рибка»

Як малювати:

Роботу виконуємо кольоровими олівцями. Перед роботою запитати в дітей, на які геометричні фігури схожі тулуб, хвіст, плавунці у рибки.

C:\Users\Кузнец\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\9539c6e9ac11fea86b421ae34f237d32.jpg

* Аплікаці/ ліплення (пластилінографія) «Золота рибка»

Як робити: роздивись та назви геометричні фігури які використанні при конструюванні рибки. Наклей фігури у такій послідовності: тулуб, рот, плавунці, очі.

Ліплення виконуємо методом пластилінографії: скочуємо маленькі кульки та робимо з них луску рибки. Методом примазування (беремо шматочок пластиліну, прикладаємо її на хвіст та за допомогою пальчиків розрівнюємо його по всій площині хвоста(плавунців) рибки) робимо з пластиліну плавунці та хвіст.

 

  1. Психогімнастика «Кораблик»

Як грати:

Підготувати паперовий кораблик. Пустити його у миску або у ванну з водою. Спочатку дитина дує на кораблик, не поспішаючи, склавши губи як для звука «ф-ф-ф». Кораблик пливе плавно. А потім ніби налітає поривчастий вітер. Дитина складає губи як для звука «п», або витягає їх трубочкою, але не надуваючи щік. Кораблик рухається швидше.

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 жовтня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку