Заняття з розвитку мовлення «Чарівна скринька казок», середній вік

Про матеріал
Мета заняття полягає у закріпленні знань про назви та зміст відомих дітям казок, розвитку їхніх акторських здібностей, уважності та вміння відповідати на запитання. Також діти вчаться передавати зміст казок за допомогою мнемотаблиць, розвиваючи пам'ять та увагу через психогімнастику та круг Луллія. Особлива увага приділяється вихованню доброго ставлення до казкових героїв та бажанню допомагати їм. Матеріали включають ілюстрації персонажів, чарівну скриньку, дидактичні ігри, чарівну паличку, а також атрибути для експерименту з молоком та фарбами.
Перегляд файлу

 

«Чарівна скринька казок»

 

Мета:  повторити і закріпити назви і зміст відомих дітям казок, розвивати акторські здібності, вміння уважно слухати питання і відповідати на них. Формувати вміння передавати зміст казок за допомогою мнемотаблиці. Розвивати увагу та пам'ять за допомогою виконання елементів  психогімнастики та круга Луллія. Виховувати чуйне, добре ставлення до казкових героїв, бажання допомогти їм у важкій ситуації.

Матеріали:  картинки персонажів казки «Колобок», мнемотаблиця до казки «Рукавичка», чарівна скринька, лист, мішечок з казковими предметами, чарівна паличка, дидактичні  ігри  «Чарівний мішечок», «Обери картинку» ілюстрація Попелюшка, дзеркало, ватні палички, харчові барвники, молоко, рідке мило, одноразові тарілки, підставки, вологі серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Організаційний момент.  Привітання.

Вих:  - Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

Ігрова ситуація

Вих: - Діти, а чи полюбляєте ви казки? А які казки ви знаєте? Я їх теж 

 дуже люблю, адже саме казочка веде нас в світ чарівних пригод та

 історій.

- Діти, а звідки беруться казочки? (Їх складають письменники, народ)

  Дидактична гра «Підскажи слово»

-  Якщо в казці є чудо, то вона ...(чудова)

- Якщо в казці є загадка, то вона...(загадкова)

- Якщо в казці є мудрість, то вона ...(мудра)

- Якщо в казці є дива, то вона ...(дивовижна)

- Якщо в казці є добро, то вона...(добра)

Вих:  - Сьогодні у нас в групі з самого ранку відбуваються справжні дива,  до нас потрапила ось ця велика скринька. Діти проходять до скриньки і вихователь пропонує розміститися навколо скрині на килимок.(звучить музика, мерехтять вогники, діти знаходять туфельку в скрині)

-Ой діти, який гарний черевичок. Хто ж його загубив, як ви гадаєте кому він належить?(відповіді дітей)

Під музику до зали заходить Попелюшка.

Попелюшка: -Дорогі мої малята я Попелюшка, загубила свою чарівну туфельку, так поспішала з балу(діти з вих-ем віддають туфельку).

Дорогі  мої  малята, я  Попелюшка, з чарівного Тридесятого королівства, звертаюся до вас за допомогою. В нашому королівстві правила всіма злагода, доброта та дружба.  Всі казкові жителі проживали у мирі, доки не з’явився злий чаклун і своїми витівками всіх пересварив. Та ще й забрав чарівну паличку моєї  хрещеної. А щоб її повернути  він поставив перед мною тяжкі завдання, а я ні як не можу сама впоратися. Що мені робити.

Вих:  - Діти, ми не можемо залишити Попелюшку без допомоги, відчинимо скриню і подивимося, які завдання підготував чаклун. Вихователь дістає конверт з загадками та набір картинок з казковими персонажами.

Завдання № 1

        -  Нам потрібно швидко відгадати загадку і знайти її зображення на картинці.  (На кожну дитину роздається набір карток з зображенням казкових героїв, діти після кожної загадки показують відповідну до відгадки картинку)

Дидактична гра «Обери картинку»

На сметані замісили,

На вікні охолодили,

Круглий бік, скок-скок

Покотився… (Колобок)

 

Хто у лісі проживає,

Хто руда й пухнаста,

Дуже хитру вдачу має,

Може курку вкрасти?

Вовку сірому сестричка

Знають всі, що це — … (лисичка).

 

       Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст,

На городі побував,

Там капусти пожував.

Довгі лапи: скік та скік;

Ми погнались, а він втік. (заєць)

 

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами,

Весь, як є, — Жорстока лють,

Очі в нього так і ллють.

ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно, … (вовк)

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (ведмідь)

Вих: - Швидко і правильно  ми впоралися, що ж це за герої, з якої казочки вони завітали? (Колобок). Та в чарівній скрині для нас є дещо.

Завдання № 2

(Педагог дістає та на дошці прикріплює мнемотаблицю до казки і діти працюють за нею). Робота з мнемотаблицею до казки (Рукавичка)

- А тепер згадаємо цю казку по чарівній табличці.(відповіді дітей) Молодці. Цю казку ви знаєте добре.

       Завдання № 3

Вих: - Діти, а ще в нашій скрині щось шевелиться, штовхається. Це якийсь мішечок, а на ньому написано завдання.

(В мішку знаходяться загублені речі казкових персонажів, потрібно назвати казкового героя, якому вони належать та назву казочки).

Дидактична гра «Чарівний мішечок»

Червоний капелюх – «Червона шапочка»

Кришталевий черевичок –«Попелюшка»

Пір'я – «Кривенька качечка»

Яйце – «Курочка Ряба»

Рукавиця – «Рукавичка»

Люстерко – «Білосніжка»

Шкарлупа горіха – «Дюймовочка»

Вих:  - Добре, нарешті  ми  всі речі віддамо  їхнім  господарям в потрібну казочку. Діти ви напевно втомилися, а давайте трішки відпочинемо.

Виконання елементів комплексу психогімнастики.(Вправа з музичним супроводом ,,Я-квітка”).

    Завдання №4

Дидактична гра «Казковий герой» Навпаки, круг Луллія

Діти, а які бувають казкові герої за емоціями та настроєм? (злий, добрий, сумний,веселий, хитрий).

Мачуха була злою, а Попелюшка ...(доброю)

Колобок був чесний, довірливий, а Лисичка ...(хитрою)

Мишенята були ледачі, а Півник ...(працьовитий, добрий)

Буратіно був веселий , а П'єро...(сумний)

Червона Шапочка була доброю, а Вовк....(злий)

Вих:  - Погляньте діти, в самому куточку скрині лежить чарівна паличка хрещеної Попелюшки.  Як же нам її повернути?

Звучить музика в групу заносять чарівне дзеркало з дзеркальним відображенням Хрещеної.

Звучить голос:

Бачу що всі завдання злого Чаклуна ви виконали правильно та знайшли мою чарівну паличку. Дякую вам. А зараз візьміть паличку змахніть, чари вмить  зупиніть. Нехай в казковому Тридесятому королівстві панує дружба, добро і радість. Ура. Ви перемогли злого Чаклуна. Діти а чи не бажаєте ви самі потрапити в казкове царство, і віддати паличку мені? ( Так. Бажаємо). Зараз всі заплющимо очі, візьмемося за руки промовимо:

«Раз, два, три казка в гості поспіши»

Попелюшка:А за те, що ви мені допомогли, я теж навчу вас чаклувати. Згодні? Тоді ставайте на чарівну галявину, беремо чарівні палички,змочуємо в фарбі і перетворюємо звичайнісіньке молоко на веселку. Діти чаклують.

Вих:  - Ну що сподобалось чаклувати діти? (Так. Сподобалось). Але нам час прощатися з Попелюшкою. На нас в садочку чекають. А тепер я пропоную всім стати в коло, заплющити очі і сказати «Раз, два, три в дитячий садочок ти поспіши».  Ось ми знову в садочку. Діти ми зараз станемо в коло і один одному поділимося своїми враженнями, що вам сподобалося, що запам’ятали, може щось не сподобалося.

( Діти діляться своїми враженнями).

Вих:  - А мені сподобалося якими ви активними, талановитими,  добрими,  веселими були на сьогоднішній грі і я хочу вам сказати за це велике спасибі!

docx
Додано
7 жовтня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку