Матеріали призначені для формування інформаційної компетентності, поняття кодування та декодування повідомлень, а також містять низку інтерактивних вправ та завдань з QR-кодами для розвитку логічного мислення, аналізу та вміння робити висновки.
Животова Оксана Михайлівна
Майстер-клас на тему:
«Кодування даних»
Доброго дня!. Сьогодні я пропоную Вам уявити себе учнями 8 класу на уроці інформатики.
Компетентнісна освіта принесе знання лише тоді, коли учні налаштовані на позитив і бачать щастя у простих речах.
Пропоную виконати вправу за допомогою якої налаштуємося на ситуацію успіху.
Доторкніться однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і скажіть:
бажаю (стикаються великими пальцями);
успіху (вказівними);
великого (середніми);
у всьому (безіменними);
і всюди (мізинцями);
Вітаю! (Дотик всією долонею)
Методичний коментар: На етапі мотивації головним завданням для мене є позитивне налаштування на співпрацю.
Таким чином, у нас утворились пари.
Розгадайте ребус і Ви дізнаєтеся тему нашого заняття (важливо виконти завдання не лише правильно, а й швидко):
Методичний коментар: Аби дітям було цікаво співпрацювати продовж усього уроку намагаюся їх зацікавлювати вже із перших хвилин зустрічі, тому не рідко тему уроку пропоную відгадати.
Тому, хто назвав правильну відповідь першим – 1 б.
За кожен вид роботи ви отримаєте бали, які будь ласка фіксуйте у Ваших планшетах.
Методичний коментар: переконана, система оцінювання для учнів – це той важиль за допомогою якого можна скоригувати знання, заохотити школярів
Тож, тема нашого уроку «Кодування».
Сьогодні ми дізнаємося, про кодування та декодування повідомлень, будемо розвивати логічне мислення та аналізувати і робити висновки. Особливу увагу приділимо інформаційній та комунікаційній компетентності.
Пропоную вам трошки розважитися, назвіть будь ласка одну з цифр, які бачите на слайді (за кожну правильну відповідь один бал):
Дякую, за правильну відповідь по 1му балу.
Кодування – це процес перетворення за певними правилами одного набору даних на інший.
Код – це набір знаків, за допомогою яких один набор знаків перетворюється в інший,наприклад, штрих-код.
Ви добре знаєте, штрих-код – це один із способів кодування повідомлень, за його допомогою кодуються всі товари, що продаються в магазинах.
Він зчитується спеціальним сканером і ми оримуємо інформацію про назву, ціну і т.д.
Процес отримання початкового повідомлення із закодованого назавається декодуванням (наприклад, сканування коду, відтворення нот).
Пропоую Вам виконати завдання і здійснити декодування зашифрованих мною повідомлень. Оберіть частину пазлу, на її зворотній стороні номер вашої мікрогрупи, на столах розміщені великі числа 1,2, 3, 4 біля них створіть групи, склавши картинку.
Методичний коментар: мікрогрупова робота допомагає швидко визначити лідерів, які можуть проконсультувати й інших членів групи.
Завдання для 1ї мікрогрупи: декодувати повідомлення використовуючи
«квадрат Полібія»,. в якому кожна літера замінюється парою цифр,
на перетині стовпця та рядка таблиці:
Методичний коментар: такий вид діяльності я використовую для розвитку критичного мислення та розвитку інформаційної компетентності, яка у сучасному світі звісно стане принагідною кожному учневі.
Декодоване повідомлення: «Учитель це покликання». По 3б., отримують члени команди, яка справилася 1шою, по 2б – друга, по 1б – третя.
Фізкультхвилинка
Щоб трішки розім’ятися, посміятися та відпочити пропоную Вам самим спробувати закодувати повідомлення за допомогою власного тіла, букву, яку Ви отримали зобразіть будь ласка ставши у такому порядку.
Методичний коментар: Обовязковими на уроці інформатики є фізультхвилинки і хвилинки релаксації 1-К, 2-О (за слайдом)
Сучасний спосіб кодування, – QR-код. Це квадратна картинка, в якій закодована деяка інформація.
На етапі закріплення знань часто практикую квести. Тому запрошую Вас до проходження квесту.
Ми знаходимося в Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників (карта). Отримайте туристичні вузлики, що допоможуть Вам успішно пройти квест.
Спочатку подорожуємо до супермаркету, найближчого до ЧОІПОПП і купує там…. шоколадку (виймає з вузлика) хто ж країна-виробник Вашої покупки? Правильно – Італія.
Методичний коментар: таким чином, учні вчаться, відрізнити справжню продукцію від підробки, аб в подальшому житті не купувати «кота в мішку».
Далі давайте відвідаємо відділення найближчого банку. Який результат отримали Ви розшифрувавши QR-код? До якого банку Ви потрапили?
Методичний коментар: такий досвід учням є корисним і готую їх до самостійного дорослого життя.
Наступний крок, придбаємо квитки на потяг до Києва на Всеукраїнський етап конкурсу «Учитель року - 2017». Ви придбали електронний квиток, а для чого ж QR-код на ньому?
Методичний коментар: отже, різних галузях в житті можна використовувати QR код.
Що ж соь і завершилася наша подорож, ми повертаємося до інституту, а тут прямісінько на порозі лежать якісь купюри, давайте визначимо чи справжні вони? А що ще Ви дізналися про нашу знахідку?
Успішне проходження квесту оцінюється в 3 бали.
Методичний коментар: Оскільки я працюю над реалізацією науково-методичної проблеми «Формування життєвих компетентностей шляхом використання інноваційних форм роботи», то цей вид діяльності допомагає учням використовувати набуту на уроці інформацію у життєвих ситуаціях.
Тепер підрахуйте всі свої отримані за сьогодні бали та поставте собі оціночки в планшети. На зворотній стороні планшету вкажіть своє прізвище, щоб я безпомилково внесла оцінки у журнал.
На згадку про наше знайомство, я хотіла Вам подарувати картки з QR-кодами. Саме таке домашнє завдання часто отримують мої учні. Декодування QR-коду дозволяє їм перейти на мій сайт, для виконання практичних робіт, проходження тестування або для перегляду авторських відео-уроків, дистанційного навчання, буду рада й Вас бачити гостем на власному сайті!!!
Що нового Ви сьогодні дізналися……
Що сподобалося……
Яке завдання хотіли б виконати ще раз?
Дякую за увагу!