Розробка майстер-класу для 8 класу "Кодування даних"

Про матеріал

Матеріали призначені для формування інформаційної компетентності, поняття кодування та декодування повідомлень, а також містять низку інтерактивних вправ та завдань з QR-кодами для розвитку логічного мислення, аналізу та вміння робити висновки.

Перегляд файлу

Животова Оксана Михайлівна 

 

 

 

 

Майстер-клас на тему:

«Кодування даних»


Доброго дня!. Сьогодні я пропоную Вам уявити себе учнями 8 класу на уроці інформатики.

Компетентнісна освіта принесе знання лише тоді, коли учні налаштовані на позитив і бачать щастя у простих речах.

Пропоную виконати вправу за допомогою якої налаштуємося на ситуацію успіху.

Доторкніться однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і скажіть:

 бажаю (стикаються великими пальцями);

успіху (вказівними);

великого (середніми);

у всьому (безіменними);

і всюди (мізинцями);

Вітаю! (Дотик всією долонею)

Методичний коментар: На етапі мотивації головним завданням для мене є позитивне налаштування на співпрацю.

Таким чином, у нас утворились пари.

Розгадайте ребус і Ви дізнаєтеся тему нашого заняття  (важливо виконти завдання не лише правильно, а й швидко):

Методичний коментар: Аби дітям було цікаво співпрацювати продовж усього уроку намагаюся їх зацікавлювати вже із перших хвилин зустрічі, тому не рідко тему уроку пропоную відгадати.

Тому, хто назвав правильну відповідь першим – 1 б.

За кожен вид роботи ви отримаєте бали, які будь ласка фіксуйте у Ваших планшетах.

Методичний коментар: переконана, система оцінювання для учнів – це той важиль за допомогою якого можна скоригувати знання, заохотити школярів

Тож, тема нашого уроку «Кодування».

Сьогодні ми дізнаємося, про кодування та декодування повідомлень, будемо розвивати логічне мислення та аналізувати і робити висновки. Особливу увагу приділимо інформаційній та комунікаційній компетентності.

Пропоную вам трошки розважитися, назвіть будь ласка одну з цифр, які бачите на слайді (за кожну правильну відповідь один бал):

  1. Де в житті, Ви найчастіше зустрічаєте закодовану інформацію?
  2. На вашу думку, з якою метою використовують кодування на ЗНО?
  3. З якою метою використовують кодування на продуктах харчування?
  4. А з якою метою використовують кодування в медичних дослідженнях?

Дякую, за правильну відповідь по 1му балу.

Кодування – це процес перетворення за певними правилами одного набору даних на інший.

Код – це набір знаків, за допомогою яких один набор знаків перетворюється в інший,наприклад, штрих-код.

Ви добре знаєте, штрих-код – це один із способів кодування повідомлень, за його допомогою кодуються всі товари, що продаються в магазинах.

Він зчитується спеціальним сканером і ми оримуємо інформацію про назву, ціну і т.д.

Процес отримання початкового повідомлення із закодованого назавається декодуванням (наприклад, сканування коду, відтворення нот).

Пропоую Вам виконати завдання і здійснити декодування зашифрованих мною повідомлень. Оберіть частину пазлу, на її зворотній стороні номер вашої мікрогрупи, на столах розміщені великі числа 1,2, 3, 4 біля них створіть групи, склавши картинку.

Методичний коментар: мікрогрупова робота допомагає швидко визначити лідерів, які можуть проконсультувати й інших членів групи.

Завдання для 1ї мікрогрупи: декодувати повідомлення використовуючи

«квадрат Полібія»,. в якому кожна літера замінюється парою цифр,

на перетині стовпця та рядка таблиці:

Методичний коментар: такий вид діяльності я використовую для розвитку критичного мислення та розвитку інформаційної компетентності, яка у сучасному світі звісно стане принагідною кожному учневі.

Декодоване повідомлення: «Учитель це покликання». По 3б., отримують члени команди, яка справилася 1шою, по 2б – друга, по 1б – третя.

Фізкультхвилинка

Щоб трішки розім’ятися, посміятися та відпочити пропоную Вам самим спробувати закодувати повідомлення за допомогою власного тіла, букву, яку Ви отримали зобразіть будь ласка ставши у такому порядку.

Методичний коментар: Обовязковими на уроці інформатики є фізультхвилинки і хвилинки релаксації 1-К, 2-О (за слайдом)


 

Сучасний спосіб кодування, – QR-код. Це квадратна картинка, в якій закодована деяка інформація.

На етапі закріплення знань часто практикую квести. Тому запрошую Вас до проходження квесту.

Ми знаходимося в Черкаському обласному інституті післядипломної  освіти педагогічних працівників (карта). Отримайте туристичні вузлики, що допоможуть Вам успішно пройти квест.

Спочатку  подорожуємо до супермаркету, найближчого до ЧОІПОПП і купує там…. шоколадку (виймає з вузлика) хто ж країна-виробник Вашої покупки? Правильно – Італія.

Методичний коментар: таким чином, учні вчаться, відрізнити справжню продукцію від підробки, аб в подальшому житті не купувати «кота в мішку».

Далі давайте відвідаємо відділення найближчого банку. Який результат отримали Ви розшифрувавши QR-код? До якого банку Ви потрапили?

Методичний коментар: такий досвід учням є корисним і готую їх до самостійного дорослого життя.

Наступний крок, придбаємо  квитки на потяг до Києва на Всеукраїнський етап конкурсу «Учитель року - 2017». Ви придбали електронний квиток, а для чого ж QR-код на ньому?

Методичний коментар: отже,  різних галузях в житті можна використовувати QR код.

Що ж соь і завершилася наша подорож, ми повертаємося до інституту, а тут прямісінько на порозі лежать якісь купюри, давайте визначимо чи справжні вони? А що ще Ви дізналися про нашу знахідку?

 Успішне проходження квесту оцінюється в 3 бали.

Методичний коментар: Оскільки я працюю над реалізацією науково-методичної проблеми «Формування життєвих компетентностей шляхом використання інноваційних форм роботи», то цей вид діяльності допомагає  учням використовувати набуту на уроці інформацію у життєвих ситуаціях.

 Тепер підрахуйте всі свої отримані за сьогодні бали та поставте собі оціночки в планшети. На зворотній стороні планшету вкажіть своє прізвище, щоб я безпомилково внесла оцінки у журнал.

На згадку про наше знайомство, я хотіла Вам подарувати картки з QR-кодами. Саме таке домашнє завдання часто отримують мої  учні. Декодування QR-коду дозволяє їм перейти на мій сайт, для виконання практичних робіт, проходження тестування або для перегляду авторських відео-уроків, дистанційного навчання, буду рада й Вас бачити гостем на власному сайті!!!

Що нового Ви сьогодні дізналися……

Що сподобалося……

Яке завдання хотіли б виконати ще раз?

 Дякую за увагу!

doc
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
1098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку