Розробка методичних рекомендацій з урахування психологічних особливостей першокласників для підготовки та проведення уроку

Про матеріал
Розробка методичних рекомендацій з урахування психологічних особливостей першокласників для підготовки та проведення уроку
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

 

Кафедра початкової освіти

 

 

 

 

Авторська розробка

 

«Розробити методичні рекомендації з урахування психологічних особливостей першокласників для підготовки та проведення уроку.»

                                                      назва

 

 

                                             Виконала:

                                                                      Кубіцька Оксана Юріївна

                                                                        вчитель початкової школи

                                                           загальноосвітньої                    

                                                                  спеціалізованої школи

                                                                                 №40  м. Запоріжжя

                                           група 2

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2021

Вам не вдасться ніколи створити мудреців, якщо ви будете вбивати в дітях пустунів.
                                               Жан Жак Руссо

Метою моєї авторської розробки є написання методичних рекомендацій з урахування психологічних особливостей першокласників до підготовки та проведення уроку у Новій українській школі.

Перед собою, я поставила такі завдання:

  •                 проаналізувати літературу з даної теми;
  •                 вивчити досвід роботи вчителів у Новій українській школі. Проаналізувати особливості дітей шестирічного віку;
  •                 розробити методичні рекомендації з урахування психологічних особливостей першокласників для підготовки та проведення уроку.

Уроком називають логічно закінчений, цілісний, обмежений визначеними тимчасовими рамками етап навчально-виховного або педагогічного процесу

У ньому представлені всі основні елементи навчально-виховного процесу: цілі та задачі, зміст, форми, технологія, методи, засоби, контроль та оцінювання, тобто вся організаційна структура. Якість уроку залежить від правильного визначення кожного з цих компонентів та їх раціонального поєднання.

На сучасному етапі ефективність початкової освіти тісно пов'язується з реалізаціє компетентнісного підходу. Тому нині постає проблема у визначенні резервів підвищення ефективності навчального процесу на засадах компетентнісного підходу і розкритті механізмів їх  використання.

Звертаю увагу на те, що Нова українська школа приділяє вагому увагу розвитку творчості (креативності) та емоційного інтелекту – якостей особистості, необхідних їй упродовж життя.

З чого починати вчителю? З ретельної підготовки до уроку. Необхідно так підготуватися до уроку, щоб в учнів не було і хвилини вільного часу, щоб протягом всього уроку учень думав, працював, був максимально зайнятий.

Перша умова успішного уроку - чітке, науково обґрунтоване, переконливе пояснення. Матеріал з теми ділиться на окремі частини, елементи. На уроці учні крок за кроком просуваються від простого до складного, оволодіваючи необхідним обсягом знань, умінь і навичок.

Також велику увагу слід приділити питанням педагогічної етики і розвитку педагогічної техніки. За будь-яких обставин учитель не повинен вибухати, втрачати "педагогічне обличчя". Успіх кожного вчителя залежить часто від "дрібниць": від одягу, голосу, жестів, випадково зроблених зауважень.

Отже, проаналізувавши певні аспекти організації роботи в Новій українській школі, я розробила деякі рекомендації вчителю, які допоможуть ефективно організувати навчальний процес у сучасній школі.

Пам’ятка вчителю при підготовці та проведення уроку у початковій школі.

  1.               Будь доброзичливим, стався до всіх учасників педагогічного процесу з повагою та завжди пам’ятай про принципи соціального партнерства;
  2.               Втілюй ідеї педагогіки партнерства, тобі необхідно використовувати в своїй роботі не тільки стандартні методи організації навчально-виховного процесу, але в більшій мірі виявляти ініціативу і будувати навчання і виховання таким чином, щоб дитина була постійно залучена до спільної діяльності.
  3.               Пам’ятай, про ланцюжок: діалог-взаємодія-взаємоповага;
  4.               Залучай учнів у навчальний процес, орієнтуйся на інтереси та досвід учнів, створювати навчальне середовище, яке б перетворило навчання на яскравий елемент життя дитини;
  5.               Забезпеч свободи і права дитини в усіх проявах її діяльності, враховуй її вікові та індивідуальні особливості, забезпеч морально-психологічний комфорт дитини;
  6.               Підбирай навчальні завдання і час на їхнє виконання з урахуванням індивідуальних особливостей школяра;
  7.               Врахуй, що першокласники на початковому етапі ще слабо організовані, вони мають невеликий об’єм уваги, вона погано розподіляється і є нестійкою;
  8.               Організовуй навчання через ігрову діяльність;
  9.               Допоможи учневі звикнути до статусу «Я-школяр», адже початок навчання у школі – визначний момент у житті дитини. Він кардинально змінює весь спосіб її буття.
  10.          Уникай авторитарного стилю спілкування.
  11.          Пам’ятай, що для концентрації уваги дітям потрібна зовнішня допомога: часта зміна завдань, цікаві ілюстрації, звукові сигнали, ігрові ситуації тощо. Відволікання у дітей на уроках досить високе, натомість контролювати свої дії (наприклад, перевірити наявність помилок в написаному) дитина ще вміє погано.
  12.          Зауваж, у навчанні доцільно використовувати цікаві й захоплюючі матеріали, яскраві візуальні опори, динамічні включення, емоційно збагачені ситуації тощо.
  13.          На уроках доцільно виконувати велику кількість практичних вправ з роздатковим матеріалом – картинками, геометричними фігурами різного розміру і кольору, паличками, намистинками, ґудзиками, горіхами, шишками тощо.
  14.          Не варто зловживати надмірною кількістю одноманітних і частих графічних вправ, аби запобігти втомлюваності, роздратуванню, втраті інтересу.
  15.          Організовуючи будь-яку діяльність, передусім вона має викликати в учнів певну зацікавленість.

Отже, якщо вчитель буде ставитись до учнів з повагою, урізноманітнить завдання,  відмовиться від «сухого» викладання матеріалу та авторитарного стилю спілкування, то діти стануть зацікавлені у навчанні та згодом, що на мою думку найголовніше, вони навчаться вчитися впродовж життя.

 

Список використаних джерел

1.                 Відповідаємо на запитання. Особливості роботи в 1 класі https://nus.org.ua/questions/vidpovidayemo-na-zapytannya-osoblyvosti-roboty-v-1-klasi/

2.                 Методичні рекомендації щодо викладання в початковій школі у 2019/2020, https://osvitoria.media/metodychni-rekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-v-pochatkovij-shkoli-u-2019-2020-navchalnomu-rotsi/

  1.               Софій Н. З., Онопрієнко О. В., Найда Ю. М., Навчально-методичний посібник «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: ПОРАДНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ», Київ, Видавничий дім «Плеяди», 2017 р., 207с.
  2.               Сучасні вимоги уроку, https://ru.osvita.ua/school/method/technol/694/
docx
Додано
12 вересня 2021
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку