Розробка практичних завдань з української літератури для 6 кл ,спрямовані на розвиток емоційного інт

Про матеріал
Матеріал для закріплення вивченого з вивчення творчості Л.Українки, оформлений у вигляді різнорівневих вправ з української літератури , спрямованих на розвиток емоційного інтелекту для учнів 6 кл
Перегляд файлу

                                           Розробка практичних завдань 

               з української літератури для 6 класу ,спрямовані на розвиток                  

                                         емоційного інтелекту учнів

                                 

                        Учитель : Козиряцька Т.Г.(Марганецький ліцей 9 )

Умовні позначення:

 - підвищеної складності;

 -  -  -  творчі роздуми ( міркування, роздуми).

                   

 

Леся Українка

(Лариса Петровна Ко́сач)

13  лютого 1871- 19 липня 1913

vol02-049c.gifimages.jpgvol01-128.jpg

 

  1. Уважно роздивіться фото поетеси. Закінчіть фразу: «В моїй уяві           Л.Українка постала як людина…» Хто цей хлопчик, який зображений на фото, яку роль він відіграв в житті Лесі?

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

  1. Перевірте свої знання . Відмітьте та зафарбуйте на карті область, де народилася видатна  письменниця.

image090.jpg

  1. Як ви розумієте слова  Й. В. Гете : «Найбільше багатство людини – міцність духу» , яким чином вони пов’язані з життям Л. Українки?

________________________________________________________

________________________________________________________

  1. Яке відношення мають зображені предмети до біографії   письменниці?

19071502.jpg

ru.aliexpress.com_.jpg

_____________________________________________________

          _____________________________________________________

 

 

Вірш «Мрії»

  Л.Українка захоплювалася історією, особливо приваблював період Середньовіччя, особливо епоха лицарства, шляхетності, вірності слову й честі. Перебування на самоті сприяло розвитку уяви, спонукало до мрій та фантазій, дівчинка за малюнком могла складати захопливі історії. Думками вона линула світом, але хвороба не давала змоги впустити мрії в реальне життя. Дівчинка в такі моменти впадала у відчай, проте знаходила в собі сили протистояти ще й підтримувати інших людей, тому її образ символізується з jzu2lzgq5dsielqnldzx.jpgмужністю.

1. Розгляньте малюнок. Спробуйте пояснити, про що мріє Леся, на вашу думку?________________________

______________________________

______________________________

______________________________

2.  Чому авторку приваблює переможений лицар, який вигукнув ворогу:        «Убий-не здамся!» Чому біль пораненого лицаря  вона сприймає як власний? Обгрунтуйте власні думки.

0_3be1f276b007e455a8ac27add7253a47_1386088405.jpg______________________________

______________________________

______________________________

______________________________

3.Ознайомтесь із значенням слова «лицар», яке нам розтлумачує словник іншомовних слів:
Лицар( з нім.): 1. іст. Західноєвропейський середньовічний феодал, який належав до військово-дворянського стану. Воїн з важким озброєнням і спорядженням. 2. іст. Вільний козак-запорожець, якому властиві козацька доблесть і воєнне мистецтво. 3. перен. Самовідданий, благородний захисник кого-, чого-небудь; витязь, герой, звитяжець. 4. перен., розм. Вихована, підкреслено чемна людина.

Які риси вдачі мав переможений герой  вірша «Мрії»

          Переможений лицар

 

4.Що значать слова в поезії: «Ти мене убити можеш, але жити не примусиш»

__________________________________________________________________

  1. round-table2.jpgВ Англії за часів короля Артура було засновано лицарський орден, який мав свої правила лицарської честі

1. Не можна бути лицарем, не будучи хрещеним.

 2. Головна турбота лицаря – охороняти церкву.

 3. Не менш важливо захищати слабких, вдів та сиріт.

 4. Весь шлях лицаря освячений любов'ю до Батьківщини.

 5. На цьому шляху він має бути незмінно мужнім.

 6. Він повинен боротися з невірними, ворогами Церкви та Батьківщини.

 7. Борг лицаря - вірність сеньйору.

 8. Лицар зобов'язаний казати правду і тримати слово.

 9. Ніщо так не прикрашає лицаря, як щедрість.

10. Лицар завжди повинен боротися зі злом, захищаючи добро.

 

zarlit-7-voloschuk-89.jpgПроаналізуйте прочитане та спробуйте записати кодекс честі для сучасності, які вимоги до лицаря ви можете виділити?

_________________________________________________

_________________________________________________

_________________________________________________

                             Вірш « Як дитиною бувало…»

  1. Внаслідок чого героїня твору страждає. Чому не зізнається у власних стражданнях на  питання: «Що болить?»

_______________________________________________________________

775324758eeceb4ed3220701972aaab3.jpeg___________________________________

  1. Що таке біль? Чи доводилося вам терпіти, що в цей час ви відчували?

__________________________________

__________________________________

 

  1. Які рядки можна вважати життєвим девізом юної Лесі?

________________________________________________________________

  1. Прогляньте малюнки, що змінилося в світосприйнятті героїні вірша?

008.jpg                       lesya-ukra-nka-mr-anal-z.jpg

 

_______________________               _______________________________

_______________________               _______________________________

_______________________               _______________________________

«Тиша морська»

«Малюємо словами». Яка картина постає перед вами, коли ви слухаєте цю поезію? _________________________________________________________

  1. Пригадайте свої відчуття, коли вам доводиться бувати на морі_______

_____________________________________________________________

  1. image033.jpgВипишіть з поезії «Тиша морська»

зорові образи                     слухові образи

______________                _________________

______________                _________________

______________                _________________

______________                _________________

 

  1. Як характеризують героїню твору рядки:

«Не страшнi для мене вiтри,       Я про них би й не згадала
Нi пiдводнії камiння, —                                В краю вiчного промiння».

________________________________________________________________

 

docx
Додано
11 червня 2023
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку