з української літератури для 6 класу ,спрямовані на розвиток
емоційного інтелекту учнів
Учитель : Козиряцька Т.Г.(Марганецький ліцей 9 )
Умовні позначення:
- підвищеної складності;
- - - творчі роздуми ( міркування, роздуми).
(Лариса Петровна Ко́сач)
13 лютого 1871- 19 липня 1913
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Вірш «Мрії»
Л.Українка захоплювалася історією, особливо приваблював період Середньовіччя, особливо епоха лицарства, шляхетності, вірності слову й честі. Перебування на самоті сприяло розвитку уяви, спонукало до мрій та фантазій, дівчинка за малюнком могла складати захопливі історії. Думками вона линула світом, але хвороба не давала змоги впустити мрії в реальне життя. Дівчинка в такі моменти впадала у відчай, проте знаходила в собі сили протистояти ще й підтримувати інших людей, тому її образ символізується з мужністю.
1. Розгляньте малюнок. Спробуйте пояснити, про що мріє Леся, на вашу думку?________________________
______________________________
______________________________
______________________________
2. Чому авторку приваблює переможений лицар, який вигукнув ворогу: «Убий-не здамся!» Чому біль пораненого лицаря вона сприймає як власний? Обгрунтуйте власні думки.
______________________________
______________________________
______________________________
______________________________
3.Ознайомтесь із значенням слова «лицар», яке нам розтлумачує словник іншомовних слів:
Лицар( з нім.): 1. іст. Західноєвропейський середньовічний феодал, який належав до військово-дворянського стану. Воїн з важким озброєнням і спорядженням. 2. іст. Вільний козак-запорожець, якому властиві козацька доблесть і воєнне мистецтво. 3. перен. Самовідданий, благородний захисник кого-, чого-небудь; витязь, герой, звитяжець. 4. перен., розм. Вихована, підкреслено чемна людина.
Які риси вдачі мав переможений герой вірша «Мрії»
Переможений лицар
4.Що значать слова в поезії: «Ти мене убити можеш, але жити не примусиш»
__________________________________________________________________
1. Не можна бути лицарем, не будучи хрещеним.
2. Головна турбота лицаря – охороняти церкву.
3. Не менш важливо захищати слабких, вдів та сиріт.
4. Весь шлях лицаря освячений любов'ю до Батьківщини.
5. На цьому шляху він має бути незмінно мужнім.
6. Він повинен боротися з невірними, ворогами Церкви та Батьківщини.
7. Борг лицаря - вірність сеньйору.
8. Лицар зобов'язаний казати правду і тримати слово.
9. Ніщо так не прикрашає лицаря, як щедрість.
10. Лицар завжди повинен боротися зі злом, захищаючи добро.
Проаналізуйте прочитане та спробуйте записати кодекс честі для сучасності, які вимоги до лицаря ви можете виділити?
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Вірш « Як дитиною бувало…»
_______________________________________________________________
___________________________________
__________________________________
__________________________________
________________________________________________________________
_______________________ _______________________________
_______________________ _______________________________
_______________________ _______________________________
«Тиша морська»
«Малюємо словами». Яка картина постає перед вами, коли ви слухаєте цю поезію? _________________________________________________________
_____________________________________________________________
зорові образи слухові образи
______________ _________________
______________ _________________
______________ _________________
______________ _________________
«Не страшнi для мене вiтри, Я про них би й не згадала
Нi пiдводнії камiння, — В краю вiчного промiння».
________________________________________________________________