Розробка практичної роботи " Ров’язування задач з використанням різних видів масштабу

Про матеріал
Дана розробка має на меті закріпити поняття “масштаб”, вміння перетворювати числовий масштаб в іменований, виробити навики визначення відстані на місцевості, користуючись планом та картою.
Перегляд файлу

Практична робота № 1

 

Ровязування задач з використанням різних видів масштабу

Мета уроку:

навчальна закріпити поняття “масштаб”, вміння перетворювати числовий масштаб в іменований,виробити навики визначення відстані на місцевості, користуючись планом та картою.

розвивальна: розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартного мислення; удосконалювати навички роботи з картами, уміння розв’язувати задачі, розвивати творчі здібності під час розв’язування нестандартних завдань; оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини.

виховна: виховувати творчий підхід до навчання, пізнавальний інтерес до предмета, здібності до логічного мислення узагальнювати та робити висновки.

 

Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, план місцевості.

Тип уроку: урок формування практичних вмінь і навичок.

Форми і методи роботи на уроці: розповідь, бесіда, робота в парах,групах, самостійна робота учнів, робота з індивідуальними картками.

 

Хід уроку

  1. Організація класу (повідомлення теми, завдань, мети уроку)
  2. Актуалізація опорних знань.

Для виконання даної практичної роботи необхідно повторити основні поняття з попереднього матеріалу: “географічна карта”, “план місцевості”, “масштаб”, види масштабів.

Завдання 1.

 

Заповніть таблицю за зразком.

 

Числовий масштаб

Іменований масштаб

Характеристика

1:300000

1:4000

1:5000000

...

...

В 1 см3 км

В 1см - 40 м

..

В 1 см25 км

В 1 см220 км.

Зменшує відстань у 30000 разів

...

...

...

...

 

Учні працюють в парах, оскільки це перше завдання, вони мають можливість обговорювати його і спільно шукати рішення.

 

Завдання 2.

 

Виразіть числові масштаби іменованими.

 

Варіант 1                                                                     Варіант 2

1:200                 ...                                                         1:700              ...

1:30000             ...                                                         1:22000          ...

1:600000           ...                                                         1:50000          ...

1:1000000         ...                                                         1:2000000      ...

 

Учні виконують завдання самостійно, по варіантах, для того щоб закріпити вміння перетворювати числовий масштаб в іменований.. В кінці виконання завдання перевіряємо його результати.

Завдання 3.

Виразіть іменовані масштаби числовими

 

Варіант 1                                                                        Варіант 2

В 1 см10 м      ...                                                          В 1 см25 м           ....

В 1 см1 км      ...                                                          В 1 см5 км            ....

В 1 см25 км    ...                                                          В 1 см – 500км         ....

 

Завдання 4

У якому масштабі відстань 15 км на місцевості відповідає відрізкам на карті

А)3 см  Б) 5 см

 

На прикладі а) 3 см пояснюю виконання цього завдання

 

Завдання 5

1.Визначити масштаб карт, на яких відстань у 4 км між населеними пунктами становить

А)5 см   Б) 8 см

Тести на встановлення хронологічної послідовності

Розташуйте запропоновані масштаби у порядку їхнього

зменшення:

А

 

Б

 

В

 

Г

 

A.1 : 5000.
Б. 1 : 25000.

B.1 : 1000.
Г. 1 : 500000

 

Завдання 6

 

1.Довжина дороги між двома містами на карті масштабом М 1: 500000 становить 10 см. Якою вона буде на карті масштабу 1:2000000?

 

Завдання 7

 

1.Визначте, скільки часу знадобиться для переходу з одного села в інше, якщо вістань між цими селами на топографічній карті з масштабом 1:50 000 дорівнює 20см, а швидкість ходьби- 5кмгод:

а)20год; б)10год; в)4год; г)2год.

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

 

1.Визначте за наведеними масштабами, яка з указаних карт є дрібномасштабною:а)1:22000 000;б) 1:200 000; в)1650 000; г)1:10 000.

 

2.Визначте масштаб карти, на якій відстань від Києва до Харкова (408км) зображено відрізком 48см:

а)1:250 000; б)1:1000 000; в)1:850 000;г)01:1 500 000.

 

3. Визначте відстань між двома населеними пунктами на фізичній карті України(масштаб 1:1000 000),якщо на топографічній карті (масштаб 1:200 000) ця відстань становить 12см:

а)0,6см; б)24см; в)60см; г)2.4см.

Розшифруйте афоризм: «Вивчати географію без підручни­ка важко, а без карти - неможливо».

 

IV. Узагальнення та систематизація знань.

 

Картка «Перевір себе».Робота в групах.

1.Відомо, що 20км на місцевості відповідає 1см на карті.Запишіть для цієї карти числовий, іменований та лінійний масштаби.

2.На карті відстань між містами 5см.Яка відстань на місцевості, якщо масштаб карти:

а)М 1:1000;б)М 1:5000 000.

 

VI. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VIІ. Домашнє завдання

 

Опрацювати параграф підручника, виконати завдання до параграфу. Додаткове завдання: самостійно скласти задачі на визначення масштабів географічних карт.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Проньо Леся
    Дякую за цікаві завдання, які я використала на виховній годині: "Орієнтація в лісі та на місцевосці". Всі учні класу брали активну участь.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 квітня 2019
Переглядів
2507
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку