16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Розробка практичної роботи " Ров’язування задач з використанням різних видів масштабу

Про матеріал
Дана розробка має на меті закріпити поняття “масштаб”, вміння перетворювати числовий масштаб в іменований, виробити навики визначення відстані на місцевості, користуючись планом та картою.
Перегляд файлу

Практична робота № 1

 

Ровязування задач з використанням різних видів масштабу

Мета уроку:

навчальна закріпити поняття “масштаб”, вміння перетворювати числовий масштаб в іменований,виробити навики визначення відстані на місцевості, користуючись планом та картою.

розвивальна: розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартного мислення; удосконалювати навички роботи з картами, уміння розв’язувати задачі, розвивати творчі здібності під час розв’язування нестандартних завдань; оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини.

виховна: виховувати творчий підхід до навчання, пізнавальний інтерес до предмета, здібності до логічного мислення узагальнювати та робити висновки.

 

Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, план місцевості.

Тип уроку: урок формування практичних вмінь і навичок.

Форми і методи роботи на уроці: розповідь, бесіда, робота в парах,групах, самостійна робота учнів, робота з індивідуальними картками.

 

Хід уроку

  1. Організація класу (повідомлення теми, завдань, мети уроку)
  2. Актуалізація опорних знань.

Для виконання даної практичної роботи необхідно повторити основні поняття з попереднього матеріалу: “географічна карта”, “план місцевості”, “масштаб”, види масштабів.

Завдання 1.

 

Заповніть таблицю за зразком.

 

Числовий масштаб

Іменований масштаб

Характеристика

1:300000

1:4000

1:5000000

...

...

В 1 см3 км

В 1см - 40 м

..

В 1 см25 км

В 1 см220 км.

Зменшує відстань у 30000 разів

...

...

...

...

 

Учні працюють в парах, оскільки це перше завдання, вони мають можливість обговорювати його і спільно шукати рішення.

 

Завдання 2.

 

Виразіть числові масштаби іменованими.

 

Варіант 1                                                                     Варіант 2

1:200                 ...                                                         1:700              ...

1:30000             ...                                                         1:22000          ...

1:600000           ...                                                         1:50000          ...

1:1000000         ...                                                         1:2000000      ...

 

Учні виконують завдання самостійно, по варіантах, для того щоб закріпити вміння перетворювати числовий масштаб в іменований.. В кінці виконання завдання перевіряємо його результати.

Завдання 3.

Виразіть іменовані масштаби числовими

 

Варіант 1                                                                        Варіант 2

В 1 см10 м      ...                                                          В 1 см25 м           ....

В 1 см1 км      ...                                                          В 1 см5 км            ....

В 1 см25 км    ...                                                          В 1 см – 500км         ....

 

Завдання 4

У якому масштабі відстань 15 км на місцевості відповідає відрізкам на карті

А)3 см  Б) 5 см

 

На прикладі а) 3 см пояснюю виконання цього завдання

 

Завдання 5

1.Визначити масштаб карт, на яких відстань у 4 км між населеними пунктами становить

А)5 см   Б) 8 см

Тести на встановлення хронологічної послідовності

Розташуйте запропоновані масштаби у порядку їхнього

зменшення:

А

 

Б

 

В

 

Г

 

A.1 : 5000.
Б. 1 : 25000.

B.1 : 1000.
Г. 1 : 500000

 

Завдання 6

 

1.Довжина дороги між двома містами на карті масштабом М 1: 500000 становить 10 см. Якою вона буде на карті масштабу 1:2000000?

 

Завдання 7

 

1.Визначте, скільки часу знадобиться для переходу з одного села в інше, якщо вістань між цими селами на топографічній карті з масштабом 1:50 000 дорівнює 20см, а швидкість ходьби- 5кмгод:

а)20год; б)10год; в)4год; г)2год.

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

 

1.Визначте за наведеними масштабами, яка з указаних карт є дрібномасштабною:а)1:22000 000;б) 1:200 000; в)1650 000; г)1:10 000.

 

2.Визначте масштаб карти, на якій відстань від Києва до Харкова (408км) зображено відрізком 48см:

а)1:250 000; б)1:1000 000; в)1:850 000;г)01:1 500 000.

 

3. Визначте відстань між двома населеними пунктами на фізичній карті України(масштаб 1:1000 000),якщо на топографічній карті (масштаб 1:200 000) ця відстань становить 12см:

а)0,6см; б)24см; в)60см; г)2.4см.

Розшифруйте афоризм: «Вивчати географію без підручни­ка важко, а без карти - неможливо».

 

IV. Узагальнення та систематизація знань.

 

Картка «Перевір себе».Робота в групах.

1.Відомо, що 20км на місцевості відповідає 1см на карті.Запишіть для цієї карти числовий, іменований та лінійний масштаби.

2.На карті відстань між містами 5см.Яка відстань на місцевості, якщо масштаб карти:

а)М 1:1000;б)М 1:5000 000.

 

VI. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VIІ. Домашнє завдання

 

Опрацювати параграф підручника, виконати завдання до параграфу. Додаткове завдання: самостійно скласти задачі на визначення масштабів географічних карт.

doc
Додано
25 квітня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку