Розробка психолого-природничого конкурсу-шоу "природознавець-дослідник"

Про матеріал
Розробка психолого-природничого конкурсу-шоу «Природознавець-дослідник» для студентів ВНЗ І р.а. (Біологія та Хімія)
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДВНЗ «КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

ПОЛІТЕХНІЧНИЙ КОЛЕДЖ

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ:
Завідувач навчально-методичним кабінетом

__________Н.О. Олянюк

«__»___________20__ р.

 

 

 

Розробка психолого-природничого конкурсу-шоу

«Природознавець-дослідник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила: 

Зеленська Л. П. – Голова ММО викладачів хімії та біології, викладач вищої категорії, викладач-методист.

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг – 2019

Тема: Психолого-природничий конкурс-шоу «Природознавець-дослідник»

Мета: Навчальна: Систематизувати й узагальнити знання студентів з біології та хімії.

Розвивальна: закріпити теоретичні знання про якісні реакції та неорганічні іони і практичні уміння та навички по виявленню неорганічних іонів у розчинах; розвивати пізнавальну активність, уміння студентів логічно мислити, швидко знаходити правильну відповідь, навички міжособистісного спілкування.

Виховна: виховувати любов до природи, формувати толерантне ставлення до іншої думки, оцінки, висновків.

Обладнання: завдання командам, на дошці плакати на відповідну тематику, мікроскопи та штативи з пробірками.

Змагання оцінює журі.

Конкурс включає декілька блоків:

І «Будьмо знайомі!»  - переклад на латинську мову та відповіді на питання «Скринька».

ІІ «Презентація» – представлення команди

ІІІ «Дослідники» – хімічні реакції та робота з мікроскопом

IV «Так, ми познайомились» - психологічний блок (робота з психологом)

 

 І Блок. У змаганнях беруть участь студенти ВНЗ І р. а. Південного регіону (від кожного закладу один студент). Шляхом жеребкування 8 студентів утворюють дві команди. Студенти між собою незнайомі. І блок передбачає спільну роботу «Переклад на латинську мову», в ході якої повинні стати командою.

Завдання № 1 для блоку «Переклад на латинську мову»

Перекласти на латинську мову

  1.  Сонячний   (гелій)
  2. Той, що народжує воду          (гідроген)
  3. Ядро   (nucleus)
  4. Процес, що проходить з виділенням тепла (екзотермічний)
  5. Отрута  (вірус)
  6. Вчення про домівку (екологія)
  7. Пожирання або поглинання твердих частин (фагоцитоз)
  8. Речовини, які люблять воду  (гідрофільні)
  9. Наука, що вивчає клітину (цитологія)
  10. Термін, що запропонував Ламарт у 1802 р. (біологія)

 

 

Завдання № 2 «Скринька». Кожен студент привіз речовину для «скриньки» та опис цієї речовини на форматі А-5. 8 скриньок на столі під ними опис на форматі А-5. Представник команди бере опис, а скриньку з речовиною віддає журі.

Приклад завдання

У цій скриньці предмет, привезений з Англії, з допомогою якого було зроблено велике відкриття, що призвело до виникнення науки цитологія.

 

Відповідь: лупа

 

ІІ Блок. «Презентація» - кожен студент має при собі девіз команди та назву, члени команди визначають кращий варіант та представляють команду.

Приклад девізу

Є науки природничі –

і цікаві, й таємничі.

З ними будеш йти готовий

У природи світ чудовий

(Девіз команди)

________________________

(назва)

 

ІІІ Блок. «Дослідники»

Частина 1. Хімічні реакції.

В газетах, телепередачах чи просто від знайомих  можна почути про небезпечність вживання неперевірених овочів чи фруктів через високий вміст у них нітратів. Або  про те, що потрібно споживати молочні продукти, адже там багато кальцію.   А хто ж встановлює наявність і проводить виміри різних речовин у фруктах, молоці, чи будь-яких інших джерелах? – звичайно ж хіміки!

Одним зі способів виявлення якісного складу розчинів є використання якісних реакцій. Якісними реакціями називають такі реакції, що дозволяють відповісти на запитання «Чи міститься певна речовина або іон у дослідженому зразку?». І сьогодні ми пропонуємо вам провести деякі якісні реакції та визначити за допомогою них певні речовини.

Завдання для першої команди.

У чотирьох пронумерованих склянках без етикеток містяться розчини натрій карбонату, натрій ортофосфату, натрій хлориду і натрій сульфату. Запропонуйте схему аналізу, за допомогою якого можна визначити склянку з натрій сульфатом використовуючи  два із запропонованих  реактивів, відповідь обґрунтуйте та підтвердіть  рівняннями  реакцій у молекулярній та повній і скороченій іонній формах.

Завдання для другої  команди.

У чотирьох пронумерованих склянках без етикеток містяться розчини натрій карбонату, натрій ортофосфату, натрій хлориду і натрій сульфату. Запропонуйте схему аналізу, за допомогою якого можна визначити склянку з натрій карбонатом використовуючи  два із запропонованих  реактивів, відповідь обґрунтуйте та підтвердіть  рівняннями  реакцій у молекулярній та повній і скороченій іонній формах.

 

Частина 2. Робота з мікроскопом

Приклад завдань з мікроскопом

З перелічених препаратів, визначити, що під мікроскопом   № 1, №2, № 3

  1. Шкірочка цибулі 
  2. Мітоз    №1
  3.  М’язова тканина    № 2
  4. Мушка дрозофіли   № 3
  5. Тваринний препарат
  6. Рослинний препарат

 

 

IV Блок. «Так, ми познайомились». Команди виконують завдання психолога.

 Кожній команді потрібно за 10 хв. скласти пазл, приклеїти його на аркуш паперу і вигадати для нього оригінальну назву.

 При оцінюванні конкурсу буде враховуватись швидкість виконання завдання, правильність розміщення зібраних частин пазлу та оригінальність назви.

 

Підведення підсумків.

І Блок «Переклад» - 5 балів

            «Скринька» - 1 бал

ІІ Блок «Презентація» - 5 балів

ІІІ Блок «Дослідники»:

               «Хімічні реакції» - 5 балів

               «Робота з мікроскопом» - 5 балів

 IV Блок «Психологічний блок» - 5 балів

 Команда, що зайняла І місце отримує дипломи, ІІ місце – грамоти. Студенти команд самостійно визначають номінантів: «Мікробіолог», «Хімік-аналітик», «Знавець латині», «Дослідник-природознавець»

D:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.08.43.jpgD:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.08.41.jpgФото-звіт

D:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.08.49.jpgD:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.08.44.jpg

 

D:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.08.57.jpgD:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.08.54.jpg

 

 

 

 

 

D:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.09.05.jpg

D:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.09.03.jpgD:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.08.58.jpg

D:\МАМА\коонкурс 2018-2019\фото\viber image 2019-03-01 , 17.09.1700.jpg

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку