МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДВНЗ «КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
ПОЛІТЕХНІЧНИЙ КОЛЕДЖ
ЗАТВЕРДЖУЮ:
Завідувач навчально-методичним кабінетом
__________Н.О. Олянюк
«__»___________20__ р.
Розробка психолого-природничого конкурсу-шоу
«Природознавець-дослідник»
Розробила:
Зеленська Л. П. – Голова ММО викладачів хімії та біології, викладач вищої категорії, викладач-методист.
м. Кривий Ріг – 2019
Тема: Психолого-природничий конкурс-шоу «Природознавець-дослідник»
Мета: Навчальна: Систематизувати й узагальнити знання студентів з біології та хімії.
Розвивальна: закріпити теоретичні знання про якісні реакції та неорганічні іони і практичні уміння та навички по виявленню неорганічних іонів у розчинах; розвивати пізнавальну активність, уміння студентів логічно мислити, швидко знаходити правильну відповідь, навички міжособистісного спілкування.
Виховна: виховувати любов до природи, формувати толерантне ставлення до іншої думки, оцінки, висновків.
Обладнання: завдання командам, на дошці плакати на відповідну тематику, мікроскопи та штативи з пробірками.
Змагання оцінює журі.
Конкурс включає декілька блоків:
І «Будьмо знайомі!» - переклад на латинську мову та відповіді на питання «Скринька».
ІІ «Презентація» – представлення команди
ІІІ «Дослідники» – хімічні реакції та робота з мікроскопом
IV «Так, ми познайомились» - психологічний блок (робота з психологом)
І Блок. У змаганнях беруть участь студенти ВНЗ І р. а. Південного регіону (від кожного закладу один студент). Шляхом жеребкування 8 студентів утворюють дві команди. Студенти між собою незнайомі. І блок передбачає спільну роботу «Переклад на латинську мову», в ході якої повинні стати командою.
Завдання № 1 для блоку «Переклад на латинську мову»
Перекласти на латинську мову
|
Завдання № 2 «Скринька». Кожен студент привіз речовину для «скриньки» та опис цієї речовини на форматі А-5. 8 скриньок на столі під ними опис на форматі А-5. Представник команди бере опис, а скриньку з речовиною віддає журі.
Приклад завдання
У цій скриньці предмет, привезений з Англії, з допомогою якого було зроблено велике відкриття, що призвело до виникнення науки цитологія.
Відповідь: лупа |
ІІ Блок. «Презентація» - кожен студент має при собі девіз команди та назву, члени команди визначають кращий варіант та представляють команду.
Приклад девізу
Є науки природничі – і цікаві, й таємничі. З ними будеш йти готовий У природи світ чудовий (Девіз команди) ________________________ (назва) |
ІІІ Блок. «Дослідники»
Частина 1. Хімічні реакції.
В газетах, телепередачах чи просто від знайомих можна почути про небезпечність вживання неперевірених овочів чи фруктів через високий вміст у них нітратів. Або про те, що потрібно споживати молочні продукти, адже там багато кальцію. А хто ж встановлює наявність і проводить виміри різних речовин у фруктах, молоці, чи будь-яких інших джерелах? – звичайно ж хіміки!
Одним зі способів виявлення якісного складу розчинів є використання якісних реакцій. Якісними реакціями називають такі реакції, що дозволяють відповісти на запитання «Чи міститься певна речовина або іон у дослідженому зразку?». І сьогодні ми пропонуємо вам провести деякі якісні реакції та визначити за допомогою них певні речовини.
Завдання для першої команди.
У чотирьох пронумерованих склянках без етикеток містяться розчини натрій карбонату, натрій ортофосфату, натрій хлориду і натрій сульфату. Запропонуйте схему аналізу, за допомогою якого можна визначити склянку з натрій сульфатом використовуючи два із запропонованих реактивів, відповідь обґрунтуйте та підтвердіть рівняннями реакцій у молекулярній та повній і скороченій іонній формах.
Завдання для другої команди.
У чотирьох пронумерованих склянках без етикеток містяться розчини натрій карбонату, натрій ортофосфату, натрій хлориду і натрій сульфату. Запропонуйте схему аналізу, за допомогою якого можна визначити склянку з натрій карбонатом використовуючи два із запропонованих реактивів, відповідь обґрунтуйте та підтвердіть рівняннями реакцій у молекулярній та повній і скороченій іонній формах.
Частина 2. Робота з мікроскопом
Приклад завдань з мікроскопом
З перелічених препаратів, визначити, що під мікроскопом № 1, №2, № 3
|
IV Блок. «Так, ми познайомились». Команди виконують завдання психолога.
Кожній команді потрібно за 10 хв. скласти пазл, приклеїти його на аркуш паперу і вигадати для нього оригінальну назву.
При оцінюванні конкурсу буде враховуватись швидкість виконання завдання, правильність розміщення зібраних частин пазлу та оригінальність назви.
Підведення підсумків.
І Блок «Переклад» - 5 балів
«Скринька» - 1 бал
ІІ Блок «Презентація» - 5 балів
ІІІ Блок «Дослідники»:
«Хімічні реакції» - 5 балів
«Робота з мікроскопом» - 5 балів
IV Блок «Психологічний блок» - 5 балів
Команда, що зайняла І місце отримує дипломи, ІІ місце – грамоти. Студенти команд самостійно визначають номінантів: «Мікробіолог», «Хімік-аналітик», «Знавець латині», «Дослідник-природознавець»
Фото-звіт