Розробка свята «Дебют п'ятикласника» («Подорож островами»)
Мета: сприяти успішному протіканню процесу адаптації учнів до навчання;
сприяти розвитку у п'ятикласників умінь планувати, здійснювати, аналізувати і оцінювати спільну діяльність, виявити потенційних організаторів класних справ, розвивати творчі здібності;
виховувати повагу до норм і цінностей життя школярів, згуртованість, відповідальність, дисциплінованість.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, аудіозаписи, костюми, творчі вироби школярів: малюнки, поробки із бісера, паперу, тканини; музичні інструменти: сопілка, фортепіано, бандура; спортивний інвентар: м'ячі, велосипед.
Тип заходу: свято-подорож.
Учасники: учні 5-А, 5-Б, 5-В класів, батьки, класні керівники, гості.
Дійові особи:
- 3 матроси
- 2 людоїди
- 2 пірати
- Сирена
- Морське чудовисько
- Акула
- Художник
- Талія
Хід заходу:
Актова зала святково прикрашена різнокольоровими кульками, штучними квітами, букетами, фатином.
Лунає музика «Главная тема из Пиратов Карибского моря».
Під музику вибігають 3 матроси.
1 матрос: Ми справді знайдемо тут гарну команду? (оглядається)
2 матрос: Клянусь сундуком Деві Джонса, тут тільки кращі із кращих! Таких не знайдеш ні на суші, ні на морі! Справжні морські вовки! (насмішкувато)
3 матрос: Побий мене грім! Мы замислили грандіозне плавання. Туди дуже складно потрапити, і нам потрібна по-справжньому міцна команда! (звертається в зал) Діти, ми пропонуємо вам відправитися по хвилях знань, до нових пригод.
1 матрос: В країну, де ви дізнаєтесь багато нового і навчитеся тому, чого не знали раніше. На острів П'ятикласників! (пошепки, наче це таємниця)
2 матрос: Я бачу, що тут зібрались відразу три команди!
3 матрос: 1000 чортів, а як же капітани? Який корабель без капітана. Не ти ж ним будеш…(показує на іншого матроса)
1 матрос: Звичайно три! Я хотів сказати, звичайно, ні, а у нас не простий корабель. У нас три капітани! Ось і вони (вказує на вчителів).
2 матрос: З такими капітанами і ніякий шторм не страшний, будь-які труднощі по плечу і море по коліна!
3 матрос: Побий мене грім, прекрасні команди зібрались. Ну що? Ви готові відправитися в морську мандрівку? (голосно)
1 матрос: Ну а для будь-якої морської подорожі, звичайно ж, потрібна карта!!! Ось чарівний довговказ, який приведе нас до острова П'ятикласників. Мандруючи різними островами, ми покажемо, чого навчилися до сьогодні.
Показують стрілу-довговказ
2 матрос: Але перед тим, як ми почнемо своє плавання, ми хочемо вас попередити про небезпеку, яка несе в собі ця морська подорож. На своєму шляху ви зустрінете морське чудовисько, акулу-людожера, піратів, сирену.
3 матрос: Будьте обережними! Покажіть на що ви здатні
1 матрос: Як би там не було, ми відправимося разом з вами, щоб допомогти.
2 матрос: А тепер відпливаємо! Віддати кінці! (змах рукою)
Музика, «крики чайок, шум хвиль»
1 острів «Спортивний»
1 пірат: Хто це до нас прибув?
2 пірат: Салаги, подивись… вони ж навіть морський вузол не зможуть зав'язати.
1 Матрос: А ось і не треба, у нас тут дуже дружна команда!!!
1 пірат: Хех, так це перевірити неважко.
2 пірат: Покажіть вашу спритність, вашу вдачу, вашу загартованість.
(Учень Марюхна Д., 5-В кл. показує фігури на велосипеді,учні 5-Б класу набивають м'яч)
1 пірат: Що ж, спортивна у вас команда, завзята і енергійна. Пливіть собі на свій острів.
2 острів «Інструментальний»
Сирена: Давно у мене не було гостей. Я вже років 10 живої душі не бачила. А я так люблю слухати музику, насолоджуватись нею. І сама часто колись любила співати, а тепер… Для того, щоб я не зачарувала вас, і ви дісталися острова П'ятикласників, розрадьте одиноку жінку, заграйте, нехай прекрасний мотив злине і розляжеться на весь мій острів. А не то зачарую вас своєю мелодією і ви назавжди залишитесь моїми полоненими!
Виступ учнів:
Сирена: Я просто у захваті. Ви полонили моє серце. І я вас відпускаю щиросердно.
3 острів «Музичний»
1 людоїд: Ти тільки подивися, які апетитні до нас завітали .
2 людоїд: Ой, і не говори. А давай їх…
Матрос: Стоп!!! Знаємо ми таких як ви, вам би тільки лишь з'їсти…в людях ви зовсім не розбираєтесь!
1 людоїд: Чому?. Розбираємося, навіть дуже гарно розбираємося: кого з картоплею а, кого краще з рисом. Ммм…
Матрос: Так діло не піде. У нас почесна місія – дістатися до острова Пʼятикласників
2 людоїд: Можливо , так. Тільки просто так не віддамо. Є для вас завдання.
1 людоїд: Покажіть нам свої таланти: заспівайте веселої пісні.
2 людоїд: Та такої, щоб аж дух захопило.
1 людоїд: Ще такої, щоб у животі не грало, як на струнах, бо дуже ж я зголоднів.
Матрос: Цікаве завдання. Почнемо!
Виступ учнів:
2 людоїд: Ех, так уже і бути .
Острів «Танцювальний»
Морське чудовисько: Хто, хто це до нас причалює? Буде чим мені сьогодні поживитися. Здоровенькі були! (потирає руки). Хто ви? І чому пристали до мого острова?
1 матрос: Ми - п'ятикласники і пливемо на омріяний острів, долаючи бурі і шторми.
Морське чудовисько: От і добре, буде кого мені сьогодні з світу звести, на дно моря затягнути.
2 матрос: Не губіть дитячої душі. Ми непрості п'ятикласники. (Разом): ми талановиті!
Морське чудовисько: Ого! То показуйте свої здібності, а можливо, я вас і відпущу.
Морське чудовисько: Ох-хо-хо, хоч самому у танок іди. Ви дуже здібні. Я з чистою совістю відпускаю вас.
Острів «Художній»
3 матрос: А куди це нас закинуло хвилями. Що за острів мальовничий?
Художник: Вітаю вас, друзі мої! Ви на острові мольбертів і фарб, пензлів і олівців. А я – його господар – Художник-мариніст. Чого припливло до мене великодушне панство? Може, малювати з натури морський бриз?
1 матрос: Ми повинні дістатися Острова П'ятикласників і досить довго вже мандруємо.
2 матрос: Та в нас також є чим здивувати шановного пана. В наших лавах є самобутні художники і з радістю покажемо Вам свої роботи.
Художник: Як прекрасно, відчувається рука майстра, а точніше майстринь. Запрошую вас отримати справжній майстер-клас у справжнього художника.
3 матрос: Залюбки, але ми дуже поспішаємо і нам неохідно мандрувати далі.
Художник: Поспішайте, щасливої дороги! (Махає хустинкою). А я піду творити свій черговий шедевр.
Острів «Умілі руки»
1 матрос: Причалюємо! Мабуть це і є Острів П'ятикласників! Бачу якийсь скрегіт і відблиски!
Акула: Малесенькі, солодесенькі, молодесенькі… Саме те, що треба для мого комплексного обіду. Постривайте лишень, догострю свої зубки в два ряди і миттю перекусю. Які ж ви апетитні (торкається щічок)
2 матрос: Ой-йой-йой, от так зустріч, певно вже потрапили в халепу…
3 матрос: Ми не їстівні, ми - п'ятикласники і вам, пані Акуло, ми не по зубах.
Акула: Це ж чому? Мені все під силу.
1 матрос: І навіть наші дівчатка – умілі ручки? Подивись і зметикуй, як вони, а як не зможеш, то ми вільні.
Акула: Згода, даю зуб за сто.(проводить пальцем по шиї)
Острів «Театральний»
1 матрос: Що це за острів? Якийсь дивний. Лунає музика прегарна і все заквітчане в убранство.
2 матрос: Друже, ти якось дивно все говориш, немов в античність враз потрапив.
Талія: Вітаю Вас, безстрашні подорожні! Чи то, можливо, мандрівні актори, що незважаючи на бурі і дощі, своїм мистецтвом розважаєте люд Божий?
3 матрос: То, мабуть, так і є, чарівна пані!
Талія: Я – Талія – муза комедії. І дуже рада вас всіх тут зустріти. Та ви ж прийшли до мене не з пустими руками. Чи маєте в запасі п'єси, сценки?
1 матрос: Так, осяйная нереїдо. Дивись, дивуйсь… (змахує рукою)
Талія: О боги, ви жваві і оптимістичні. І знаєте акторськеє мистецтво. Похвально! (хлопає в долоні). Ідіть мерщій, несіть його між люди.
Всі команди мандрують до острова Пятикласників, про що їм повідомляють матроси.
1 матрос: Дивіться! Он там! Земля! Бачу землю з правого борту.
2 матрос: А я з лівого борту бачуу землю! Так, це, мабуть, острів П'ятикласників!
3 матрос: Причалюємо!
1 матрос: Ось він острів П'ятикласників.
2 матрос: Тут на нас чекають останні випробування.
1 матрос: Ми – п'ятикласники - клянемося з гордістю нести звання пятикласника-гімназиста!
2 матрос: Ось тепер ми дійсно готові!
Аплодисменти. Музика.
Діти співають пісню (на мотив пісні "Чунга-чанга")
1.
В целом мире классов лучше нет.
И живем мы все, не зная бед.
Наше детство - целая страна.
И нам очень нравится она.
Припев:
В пятом классе, в пятом классе.
Жить так весело и классно,
Жить так весело и классно
В пятом классе.
Мы умны и класс наш дружный,
Потому что все, что нужно,
Потому что все, что нужно -
Это дружба.
2.
В нас задора много и огня.
Не проходит скучно даже дня.
И конечно знает весь наш класс:
Впереди все лучшее у нас.
Припев:
В пятом классе, в пятом классе.
Жить так весело и классно,
Жить так весело и классно
В пятом классе.
Мы умны и класс наш дружный,
Потому что все, что нужно,
Потому что все, что нужно -
Это дружба.
Додаток 1
Павло Глазовий – Таємниця мозку
Кличе хлопець:
— Чуєш, татку!
— Чого тобі, синку?
— Я знайшов у себе в книжці цікаву картинку.
На картинці людський мозок. Череп ніби знятий…
Так чого в людини мозок геть увесь пом'ятий? —
Батько глянув, посміхнувся:
— Тут ясна картина.
Як народиться, синочку, на цей світ людина,
То вправляють і вправляють їй “мозги” потрошку,
Доки стане в неї мозок схожим на гармошку.
Однокашник
— Хто там, синку, в двері стукав?
— Та якийсь дідок,
Зовсім лисий, у куфайці, у руках ціпок.
Він говорить, що приїхав із села до нас,
Що колись ходив з тобою у четвертий клас.
— Йди скажи: немає татка. То якесь брехло.
У четвертім нашім класі лисих не було.
Пряник
— У вас зуби є, дідусю? — онучок питає.
Дід журливо посміхнувся: — Давно вже немає. —
Це почувши, хлопченятко зраділо без краю:
— Тоді пряник потримайте, а я пострибаю.
Розробка свята «Дебют п’ятикласника» («Подорож островами»)
Мета: сприяти успішному протіканню процесу адаптації учнів до навчання;
сприяти розвитку у п’ятикласників умінь планувати, здійснювати, аналізувати і оцінювати спільну діяльність, виявити потенційних організаторів класних справ, розвивати творчі здібності;
виховувати повагу до норм і цінностей життя школярів, згуртованість, відповідальність, дисциплінованість.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, аудіозаписи, костюми, творчі вироби школярів: малюнки, поробки із бісера, паперу, тканини; музичні інструменти: сопілка, фортепіано, бандура; спортивний інвентар: м’ячі, велосипед.
Тип заходу: свято-подорож.
Учасники: учні 5-А, 5-Б, 5-В класів, батьки, класні керівники, гості.
Дійові особи:
- 3 матроси
- 2 людоїди
- 2 пірати
- Сирена
- Морське чудовисько
- Акула
- Художник
- Талія
Хід заходу:
Актова зала святково прикрашена різнокольоровими кульками, штучними квітами, букетами, фатином.
Лунає музика «Главная тема из Пиратов Карибского моря».
Під музику вибігають 3 матроси.
1 матрос: Ми справді знайдемо тут гарну команду? (оглядається)
2 матрос: Клянусь сундуком Деві Джонса, тут тільки кращі із кращих! Таких не знайдеш ні на суші, ні на морі! Справжні морські вовки! (насмішкувато)
3 матрос: Побий мене грім! Мы замислили грандіозне плавання. Туди дуже складно потрапити, і нам потрібна по-справжньому міцна команда! (звертається в зал) Діти, ми пропонуємо вам відправитися по хвилях знань, до нових пригод.
1 матрос: В країну, де ви дізнаєтесь багато нового і навчитеся тому, чого не знали раніше. На острів П’ятикласників! (пошепки, наче це таємниця)
2 матрос: Я бачу, що тут зібрались відразу три команди!
3 матрос: 1000 чортів, а як же капітани? Який корабель без капітана. Не ти ж ним будеш…(показує на іншого матроса)
1 матрос: Звичайно три! Я хотів сказати, звичайно, ні, а у нас не простий корабель. У нас три капітани! Ось і вони (вказує на вчителів).
2 матрос: З такими капітанами і ніякий шторм не страшний, будь-які труднощі по плечу і море по коліна!
3 матрос: Побий мене грім, прекрасні команди зібрались. Ну що? Ви готові відправитися в морську мандрівку? (голосно)
1 матрос: Ну а для будь-якої морської подорожі, звичайно ж, потрібна карта!!! Ось чарівний довговказ, який приведе нас до острова П’ятикласників. Мандруючи різними островами, ми покажемо, чого навчилися до сьогодні.
Показують стрілу-довговказ
2 матрос: Але перед тим, як ми почнемо своє плавання, ми хочемо вас попередити про небезпеку, яка несе в собі ця морська подорож. На своєму шляху ви зустрінете морське чудовисько, акулу-людожера, піратів, сирену.
3 матрос: Будьте обережними! Покажіть на що ви здатні
1 матрос: Як би там не було, ми відправимося разом з вами, щоб допомогти.
2 матрос: А тепер відпливаємо! Віддати кінці! (змах рукою)
Музика, «крики чайок, шум хвиль»
1 острів «Спортивний»
1 пірат: Хто це до нас прибув?
2 пірат: Салаги, подивись… вони ж навіть морський вузол не зможуть зав’язати.
1 Матрос: А ось і не треба, у нас тут дуже дружна команда!!!
1 пірат: Хех, так це перевірити неважко.
2 пірат: Покажіть вашу спритність, вашу вдачу, вашу загартованість.
(Учень Марюхна Д., 5-В кл. показує фігури на велосипеді,учні 5-Б класу набивають м’яч)
1 пірат: Що ж, спортивна у вас команда, завзята і енергійна. Пливіть собі на свій острів.
2 острів «Інструментальний»
Сирена: Давно у мене не було гостей. Я вже років 10 живої душі не бачила. А я так люблю слухати музику, насолоджуватись нею. І сама часто колись любила співати, а тепер… Для того, щоб я не зачарувала вас, і ви дісталися острова П’ятикласників, розрадьте одиноку жінку, заграйте, нехай прекрасний мотив злине і розляжеться на весь мій острів. А не то зачарую вас своєю мелодією і ви назавжди залишитесь моїми полоненими!
Виступ учнів:
Сирена: Я просто у захваті. Ви полонили моє серце. І я вас відпускаю щиросердно.
3 острів «Музичний»
1 людоїд: Ти тільки подивися, які апетитні до нас завітали .
2 людоїд: Ой, і не говори. А давай їх…
Матрос: Стоп!!! Знаємо ми таких як ви, вам би тільки лишь з’їсти…в людях ви зовсім не розбираєтесь!
1 людоїд: Чому?. Розбираємося, навіть дуже гарно розбираємося: кого з картоплею а, кого краще з рисом. Ммм…
Матрос: Так діло не піде. У нас почесна місія – дістатися до острова Пʼятикласників
2 людоїд: Можливо , так. Тільки просто так не віддамо. Є для вас завдання.
1 людоїд: Покажіть нам свої таланти: заспівайте веселої пісні.
2 людоїд: Та такої, щоб аж дух захопило.
1 людоїд: Ще такої, щоб у животі не грало, як на струнах, бо дуже ж я зголоднів.
Матрос: Цікаве завдання. Почнемо!
Виступ учнів:
2 людоїд: Ех, так уже і бути .
Острів «Танцювальний»
Морське чудовисько: Хто, хто це до нас причалює? Буде чим мені сьогодні поживитися. Здоровенькі були! (потирає руки). Хто ви? І чому пристали до мого острова?
1 матрос: Ми - п’ятикласники і пливемо на омріяний острів, долаючи бурі і шторми.
Морське чудовисько: От і добре, буде кого мені сьогодні з світу звести, на дно моря затягнути.
2 матрос: Не губіть дитячої душі. Ми непрості п’ятикласники. (Разом): ми талановиті!
Морське чудовисько: Ого! То показуйте свої здібності, а можливо, я вас і відпущу.
Морське чудовисько: Ох-хо-хо, хоч самому у танок іди. Ви дуже здібні. Я з чистою совістю відпускаю вас.
Острів «Художній»
3 матрос: А куди це нас закинуло хвилями. Що за острів мальовничий?
Художник: Вітаю вас, друзі мої! Ви на острові мольбертів і фарб, пензлів і олівців. А я – його господар – Художник-мариніст. Чого припливло до мене великодушне панство? Може, малювати з натури морський бриз?
1 матрос: Ми повинні дістатися Острова П’ятикласників і досить довго вже мандруємо.
2 матрос: Та в нас також є чим здивувати шановного пана. В наших лавах є самобутні художники і з радістю покажемо Вам свої роботи.
Художник: Як прекрасно, відчувається рука майстра, а точніше майстринь. Запрошую вас отримати справжній майстер-клас у справжнього художника.
3 матрос: Залюбки, але ми дуже поспішаємо і нам неохідно мандрувати далі.
Художник: Поспішайте, щасливої дороги! (Махає хустинкою). А я піду творити свій черговий шедевр.
Острів «Умілі руки»
1 матрос: Причалюємо! Мабуть це і є Острів П’ятикласників! Бачу якийсь скрегіт і відблиски!
Акула: Малесенькі, солодесенькі, молодесенькі… Саме те, що треба для мого комплексного обіду. Постривайте лишень, догострю свої зубки в два ряди і миттю перекусю. Які ж ви апетитні (торкається щічок)
2 матрос: Ой-йой-йой, от так зустріч, певно вже потрапили в халепу…
3 матрос: Ми не їстівні, ми - п’ятикласники і вам, пані Акуло, ми не по зубах.
Акула: Це ж чому? Мені все під силу.
1 матрос: І навіть наші дівчатка – умілі ручки? Подивись і зметикуй, як вони, а як не зможеш, то ми вільні.
Акула: Згода, даю зуб за сто.(проводить пальцем по шиї)
Острів «Театральний»
1 матрос: Що це за острів? Якийсь дивний. Лунає музика прегарна і все заквітчане в убранство.
2 матрос: Друже, ти якось дивно все говориш, немов в античність враз потрапив.
Талія: Вітаю Вас, безстрашні подорожні! Чи то, можливо, мандрівні актори, що незважаючи на бурі і дощі, своїм мистецтвом розважаєте люд Божий?
3 матрос: То, мабуть, так і є, чарівна пані!
Талія: Я – Талія – муза комедії. І дуже рада вас всіх тут зустріти. Та ви ж прийшли до мене не з пустими руками. Чи маєте в запасі п’єси, сценки?
1 матрос: Так, осяйная нереїдо. Дивись, дивуйсь… (змахує рукою)
Талія: О боги, ви жваві і оптимістичні. І знаєте акторськеє мистецтво. Похвально! (хлопає в долоні). Ідіть мерщій, несіть його між люди.
Всі команди мандрують до острова Пятикласників, про що їм повідомляють матроси.
1 матрос: Дивіться! Он там! Земля! Бачу землю з правого борту.
2 матрос: А я з лівого борту бачуу землю! Так, це, мабуть, острів П’ятикласників!
3 матрос: Причалюємо!
1 матрос: Ось він острів П’ятикласників.
2 матрос: Тут на нас чекають останні випробування.
1 матрос: Ми – п’ятикласники - клянемося з гордістю нести звання пятикласника-гімназиста!
2 матрос: Ось тепер ми дійсно готові!
Аплодисменти. Музика.
Діти співають пісню (на мотив пісні "Чунга-чанга")
1.
В целом мире классов лучше нет.
И живем мы все, не зная бед.
Наше детство - целая страна.
И нам очень нравится она.
Припев:
В пятом классе, в пятом классе.
Жить так весело и классно,
Жить так весело и классно
В пятом классе.
Мы умны и класс наш дружный,
Потому что все, что нужно,
Потому что все, что нужно -
Это дружба.
2.
В нас задора много и огня.
Не проходит скучно даже дня.
И конечно знает весь наш класс:
Впереди все лучшее у нас.
Припев:
В пятом классе, в пятом классе.
Жить так весело и классно,
Жить так весело и классно
В пятом классе.
Мы умны и класс наш дружный,
Потому что все, что нужно,
Потому что все, что нужно -
Это дружба.
Додаток 1
Павло Глазовий – Таємниця мозку
Кличе хлопець:
— Чуєш, татку!
— Чого тобі, синку?
— Я знайшов у себе в книжці цікаву картинку.
На картинці людський мозок. Череп ніби знятий…
Так чого в людини мозок геть увесь пом’ятий? —
Батько глянув, посміхнувся:
— Тут ясна картина.
Як народиться, синочку, на цей світ людина,
То вправляють і вправляють їй “мозги” потрошку,
Доки стане в неї мозок схожим на гармошку.
Однокашник
— Хто там, синку, в двері стукав?
— Та якийсь дідок,
Зовсім лисий, у куфайці, у руках ціпок.
Він говорить, що приїхав із села до нас,
Що колись ходив з тобою у четвертий клас.
— Йди скажи: немає татка. То якесь брехло.
У четвертім нашім класі лисих не було.
Пряник
— У вас зуби є, дідусю? — онучок питає.
Дід журливо посміхнувся: — Давно вже немає. —
Це почувши, хлопченятко зраділо без краю:
— Тоді пряник потримайте, а я пострибаю.