Сценарій "Ми віримо в майбутнє твоє, Україно!"

Про матеріал

В цікавій ігровій формі поглибити знання учнів про історію рідної держави, її символи, звичаї, традиції; показати роль мови в житті людини, її красу та глибину; виховувати національну свідомість.

Перегляд файлу

 

Руськополянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

 

 

 

 

 

 

Ми віримо в майбутнє твоє,

Україно!

 

 

 

Виховний захід

для учнів 8-9 класів

Розробила Онищенко Р.В.

 

 

2018/2019 н.р.

 

         Мета: в цікавій ігровій формі поглибити знання учнів про історію рідної держави, її символи, звичаї, традиції; показати роль мови в житті людини, її красу та глибину; виховувати національну свідомість

Обладнання:   один із куточків класної кімнати прикрашено у вигляді української хати: вишиті рушники, ікони, стіл, накритий скатертиною, хліб на вишитому рушникові і т.д.; роздавальний матеріал для вправ; історико-етнографічна карта України, прикріплена до дошки, заготовки паперових квітів.

Хід заходу

Вчитель. «Не одні хани у полон мене брали, били-вбивали, на чужину гнали. Але я не скорилася, із води відродилася, українкою ж я народилася» - такі слова відомої пісні Оксани Білозір «Україночка», де красива молода дівчина є прототипом нашої України. Україна пройшла багато етапів боротьби, страждань, поневірянь, намагань творити у власній державі. І тільки аж у 1991 році 24 серпня ми отримали таку омріяну незалежність. Але, на жаль, вороги не сплять і наша земля знову страждає від загарбників, гинуть кращі сини і доньки, без даху над головою залишаються тисячі людей.

Завдання учнів, молоді  - це вивчати і знати історію власного народу, мову, звичаї, традиції, щоб ніхто і ніколи не говорив нам, що українці є частиною російського чи польського, чи ще якого народу, що в нас немає власної мови, віри, що ми не здатні мати власну державу.

Сьогодні ми  поговоримо  про цінне – історичне та традиційне.

Сторінка 1.  Історична. (Учні сидять півколом, попереду два столи,на столах аркуші паперу, ручки чи олівці; діти об’єднуються у дві групи))

Вчитель: Діти, які періоди  становлення української держави ви вивчали у 7-8 класах?

Так,  це Київська Русь та Військо Запорозьке або держава, яку створив Б.Хмельницький - Гетьманщина.

Завдання:  написати якнайбільше слів, які стосуються вашої теми, підрахувати їх та озвучити; скласти пазли  та впізнати історичний персонаж; розказати , що ви знаєте про цю історичну постать. Учні виконують завдання протягом 3-5 хв., зачитують слова, вчитель коректує відповіді учнів.

Сторінка 2. Символи, звичаї, традиції.                                     

Вчитель:  Діти, а що таке держава? А які ознаки держави ви можете назвати?

Ви добре знаєте національні та народні символи держави. Та одним із народних символів ви назвали український вишитий рушник. «Хата без рушника, що сім’я без дітей», - казали у народі. З рушником пов’язано багато обрядів: його дарували на щастя на долю, з ним проводжали у далеку дорогу, у нього загортали новонароджену дитину.  А зараз до вашої уваги сценка, яка також тісно пов’язана з цим символом.

 

Сцена    сватання

 

Мати.  Галю,  дитино!  Ану  покинь   оте  прання!  Мерщій до  печі,  та  колупай  її,  колупай!  А  ти,   старий,  чого   розсівся!  Хутко  святкову   свиту   одягай  і  за   стіл  сідай,  як  господар  поважний.

Батько ( не  дуже  поспішаючи).  Та  я  зараз,  а  що  там,  горить  ,чи  що?

Мати.  Т а  бодай  тобі!  Свати  йдуть,  свати!

Галя.  Ой  лишенько!

        Батько   сидить   за   столом,   мати   зустрічає  гостей, Галя   колупає  піч .

1-й  сват.  Здорові   були,  господарю   та  господине!

Мати .  Того  ж  і  вам  бажаємо . проходьте,  сідайте   до  столу.  Цікаво   знати,  що  привело   вас  до   нашої   хати?

Батько.  Яку  таку   справу   маєте   до  нас?

2-й  сват ( покашлює   в   кулак).   Діло    тут   таке:   шукаємо     ми   куницю - красну   дівицю, а  вона,  кажуть,  до вашого   двору  забігла.

Батько.  Он  воно  що!

1-й сват.  А  наш   князь   шукає  її,  бо  хотів      мати   в  себе.

 Мати.  Галю , ти   чуєш?

Галя.  Та  чую,мамо,   чую.  Постривайте   я   зараз.

Батько.  Зажди,  доню.  Хочу  спитати   тебе,  сватів  вишитими   рушниками   пов’яжеш  чи ,  може,  гарбуза   даси  молодому?   Гарні  ж  бо  вродливі   цього   року.

Галя.  А  ось   зараз   побачите.(Галя  виходить).

Батько.  А  що  сватонько,  куницю    нашу   красну   дівицю,  ви  бачили,  а  от  що за  свого   мисливця  розкажете?

1-й  сват                    Наш   козак-мисливець -  парубок  гарний!

2-й сват.                До  роботи  і  до  танцю  справний,  у  нього  добра  й  щира                        вдача.

 

1-й сват                Є  відвага   духу  й  тіла.

2-й  сват              І душа  у  нього    здорова,   Українська   в нього  мова.

                             Українські   пісні   знає,  

                              На  весіллі   заспіває  .

Галя                Вишитою  хустинкою   я  тебе   дарую,

                        І  при  чесних  людях   кажу,  що  тебе  люблю я,

                                               (Дає  хустинку   нареченому.)

                         Вас ,  сватоньки,  рушниками  пов’яжу,

                         За  такого  нареченого  вам   спасибі  скажу.

(Вклоняється , підходить  до  нареченого.   Звертається  до  батьків)

                     Дозвольте, батьку, дозвольте, мамо.

                    На рушник  вишиваний  перед  вами    стати.

                     На  рушник   вишиваний  перед   вами   стати

                     Та  благословення  вашого   дістати.

                   Благословіть  мамо, благословіть  тату,

                      На  щасливу  долю, на  життя багате.

( Мати і батько з іконами благословляють наречених)

Мати                                               Бог  благословляє,і я  благословляю.

                                                         Життя  аж  довіку в  парі   вам   бажаю,

                                                          Хай  діти, як  квіти, життя  барвінкове,

                                                         Веселе, як  ружі  на  цім   рушникові.

Батько                 Щастя вам,  діти, поваги, любові,

                              Хлібного  столу, доброї  долі.

                               Зерном   золотим   хай  колишеться  нива.

                                Хай   буде  родина   здорова  й  щаслива.

Галя                     Спасибі тобі,  моя  ненько,

                              Що  була   раненько,

                               А я слухала, вставала,

                               На  рушники   тонко   пряла.

                                Тонко  пряла,  вишивала,

                                А сьогодні   їх  подала.     

 

Сторінка 3.  Мовна

Вчитель   Не цвістиме калина без сонця й тепла, без мови нація мертва й німа.

Українська мова – одна із наймелодійніших мов світу. Український народ створив велику кількість приказок, прислів’їв і ви сьогодні спробуєте деякі з них згадати та пояснити.

(Заздалегідь вчитель готує файли із словами українських прислів’їв)

І. Завдання :  у вас на столах є набори слів з яких треба скласти прислів’я і розтлумачити їх.

  1.                    Слово -  не  горобець, випустиш – не спіймаєш.
  2.                    Вмій жартувати, та знай, коли перестати.
  3.                    Хто хоче багато, тому треба мало спати.
  4.                    Від солодких слів буває гірко.
  5.                    Довгим язиком тільки полумиски лизати.
  6.                    Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.

Сторінка 4.  Пісенна

Український народ – це співочий народ. Протягом свого існування його завжди супроводжувала пісня. У часи радості та смутку вона допомагала людям, вона зігрівала душу, налаштовувала на спогади, підіймала настрій. Сьогодні до вашої уваги не народна пісня, а сучасна українська пісня.

Завдання: Послухати мелодію, відгадати назву пісні та співака чи гурт, що її виконує

Учням для прослуховування надається 6 пісень.

Сторінка 5. Україна в якій я хочу жити

(На дошці прикріплена історико-етнографічна карта України, виконана на чотирьох скріплених листках А4. Кожному учневі роздається заздалегідь приготовлена квітка, із зворотної сторони до якої, прикріплена двостороння клейка стрічка)

Вчитель. Діти, дуже швидко ви закінчите школу, підете навчатися, працювати. Саме вам, молоді, творити майбутнє своє і нашої держави. Один із німецьких публіцистів ще у 18 столітті говорив: «Майбутнє має бути закладене в теперішньому». Що це означає? Це означає, що ми повинні не тільки вирішувати сьогоденні проблеми, а дивитися далі, за небокрай, планувати своє й державне життя таким чином, щоб прийдешні покоління не переробляли. Зараз кожний з вас нехай подумає над питанням «Якою ви бачите в майбутньому нашу державу і себе в ній?». Підійшовши до дошки ви висловлюєте свою думку і прикріплюєте квітку в межах кордонів України.

Вчитель. От бачите, наша держава буде процвітаючою, а ви успішними та  радісними. Дуже цього хочу і щиро усім нам бажаю.

Сторінка 6. Гостинна

Вчитель. В нашій державі, у нашого народу так прийнято, що гостей зустрічають і пригощають хлібом-сіллю.

І в нашій господі є такий гостинець, але він із сюрпризом. Ви бачите випічку і в кожній з них є загадка, що стосується нашої української кухні. (Учні по черзі беруть смаколик із папірцем, який прикріплений до шпажки та відгадують загадки)

1.Традиційна   страва  з  борошна  з  різною  начинкою:  картоплею,  капустою,  вишнею (Вареники.)

2.  Обрядовий хліб  на  всі  великі  свята  в українській  родині? (Коровай)

3. Перша   гаряча  страва, в якій  багато  овочевих  інгредієнтів, сало  та  часник? (Борщ).

4.  Традиційна  каша  Чумаків(Куліш).

5.  Перекладіть  українською  слово «уха». (Юшка).

6.  Який  напій  буває  буряковим, грушевим, яблучним, борошняним? (Квас)

7.  З якого  дерева  можна  попити  сік?  (Береза)

8.  Напій  із  сушених чи  свіжих  ягід  та фруктів? (Узвар.)

9. Національна  різдвяна   рисова  каша? (Кутя)

10.  Скільки  страв  має  стояти  на  різдвяному  столі?.(12.)

11.  На яке  свято  їдять  млинці? (Масляна)

12.  Як  називають  розмальовані  яйця  на  Великдень?  (Крашанки,  писанки.)

13.  Здобний хліб, який  випікають на  Великдень?  (Пасха.)

14.  Овоч, із якого  роблять  цукор? (Буряк)

15.  Яку  приправу  добували  чумаки  ? (Сіль.)

16.  Сушений  виноград? (Родзинки.)

17.  Маленькі  булочки  із  часником  до  борщу?  (Пампушки.)

18. Улюблена страва  українців. У предків українців вважалося незамінним при лікуванні багатьох захворювань, зокрема, зубного болю, болю у п'ятковій шпорі, суглобах.   (Сало)

19. Страва з вареного тіста у вигляді квадратів чи кульок. (Галушка)

20. Назва цієї страви — давня, походить від слова  «голуб», що вказує на її символічність. (Голубці)

Вчитель. Всім бажаю смачного! Та на завершення хочу побажати миру, добра, терпіння, світлого майбутнього, вперто йти до своєї мети, любити свою країну, пишатися   та гордитися досягненнями українців! Слава Україні!

 

 

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
1385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку