Ведуча. Мабуть немаєжодноїлюдини в нашій багатостраждальнійУкраїні, яка б не знала про славну ЗапорозькуСіч,про січове лицарство – козацтво, про їхні походи і подвиги..Сьогодніми зібралися,щоб ще раз переконатися,що ми є нащадкаминашогославного козацькогороду, що в нашихжилах тече кров сміливих, відважних,розумних людей — вільнихкозаків. Та прийняти нашихлітейу кош КОЗАЧАТ.
( Діти в українських костюмах та із хлібом та сіллювітають присутніх .)
Учень. Любі гості, мами й тата, В цьому залі буде свято, Добре, що прийшли до нас В цей чудовий світлий час.
Учень. Гостей дорогих, ми вітаємо щиро, Стрічаєм з хлібом-сіллю, Любов’ю і миром.
Учень. Любімами,милі тата, Перед вами не малята, Правда, і не парубки, Проте справжні козаки.
Учень. Намалюєм гарні вуса, Хвацько їх підкрутимо,
Гарну пісню заспіваєм,
Іще й вас научимо.
( Спываютьпісню« На нашій Україні »
Учень
За дніпровими порогами,
За південними дорогами;
За степами, за широкими, Наші прадіди жили,
( Звучитькозацькиймарш. Заходятькозаки та гості -
воїниАТО)
Кошовий.
– Гей, ви, хлопц і - запорожці,
А де ж ваша сила?
Чи свою козацьку славу
Ви вже розгубили?!
Козаки.
– Ні, батьку.
Кошовий.
–Будем, хлопці-запорожці,
Завжди пам’ятати:
Хто безсилий, той безкрилий,
Тому не літати.
Козаки.
– Так, батьку,
Слава Україні.
Усі.
– Героям Слава.
Козак.
Поведу так я річ.
Що ви знаєте про Січ?
І про нашу Україну?
Розкажи усім нам, сину
Козак.
За Дніпровськими порогами,
За південними порогами
За степами за широкими
Наші прадіди жили
Мали Січ козацьку сильную,
Цінували волю вольную,
Як зіницю берегли.
Козак.
Знаю, батьку, славна Січ
Ворогам ішла навстріч
Рідну землю захищала
І народ наш прославляла
ВчительСпасибі, що прийнялинас до себе. Проходьте, будь ласка.
Кошовий Прошу козацьку раду зайняти свої місця. А що, козаки, чи не час до коша козачаток прийнять?
Козакиразом
Саме час! Саме час! В самий раз!
Кошовий.
Одержавши на радішколи згоду,
Дітей козацького роду
У наше коло викликаю,
Їх перевірити жадаю!
Поведу таку я річ:
– Що ви знаєте про Січ
І про нашу Україну?
Розкажи усім нам, сину.
Учень.Козаки – це вільні люди,
Козаки – безстрашні всюди,
Козаки – борці за волю,
За народну, кращу долю.
УченьКозак – чесна, смілива людина,
Найдорожча йому Батьківщина!
Козак – слабкому захисник,
Цінити побратимство звик!
УченьКозак – усім народам друг,
І лицарський у нього дух!
Козак вкраїнську любить мову.
Він завжди держить своє слово.
( На екрані презентація« Славетнікозаки ».
Учитель.Слово -козак означає вiльний воïн. Козаки булиоб'єднанням воïнiв-селян. Вони жили в пiвденних степахРосiï i Украïни бiля великих рiчок — Дону i Днiпра. Днiпровськiкозакибулидуже знаменитi. ïх головними ворогами були татари. Воïни вибирали отамана найкращого i наймужнiшого бiйця, i слiдували за ним. А вiнбув повинен вести ïх до перемоги.
Кошовий:
Директоровішколи права передаю,Йомудля привітання
словонадаю!( ПривітаннядиректораКЗО«СЗШ№ 97
іменіП. І. Шкідченка» , м. ДніпроГречину В.В. )
Вчитель
Дитяча організація “Козачата” діє на базіКЗО “Середня загальноосвітняшкола № 97 іменіП.І.Шкідченка” ДМР. Керують дитячою організацією “Козачата” діти ікласнийкерівник 3 + АкласуВельиожкоЛюдмилаПетрівна – члени цієї організації, що обрані до власнихкерівних органів.
. Контролюютьдіяльністьорганізації“Козачата” власніорганиконтролюРада школи № 97.
Куріннийотаман – класнийкерівник.
Курінь – клас.
ЧлениРАДИ КУРІНЯ -хорунжий,осавул, писар, довбишстоять на чолі своєї кварти.
КВАРТА – мікрогрупа, яка об єднує дітей за інтересами і полегшуєі диферентизаційнуроботуу курені. Таким чином у класі утворюється4 кварти. Кількість членівкварти залежитьвідвибору дітей
Курінні(Діти вже обрані у квартах. ) Славна наша Україна, А ми її діти, Поки живі на цім світі - Будемо радіти. І ця радість хай озветься По всьому роздолу, Хай вороженьки здригнуться… Бо «Козацькому роду - нема переводу!»
Заспіваємо наш гімн козачат.
Гімнкозачат. « Ми - маленькі козачата.»
Слова: О. Яворська. Музика: Микола Ведмедеря.
Ми - маленькікозачата,
Станемсправжніми людьми.
Ми кохаєм рідну пісню,
Україну любим ми!
Приспів:
Україна – наша мати,
І про неї вільний спів.
Ми – веселі козачата,
Ми – нащадки козаків!
Ми шануєм рідне слово,
В ньому вірність і краса.
Ми – маленькі козачата,
Наша пісня не згаса!
Приспів.
Україна – наша мати,
І про неї вільний спів.
Ми – веселі козачата,
Ми – нащадки козаків!
Ми – веселі козачата,
Ми – нащадки...
Ми – нащадки козаків
Кошовий:
Вручи ж бо, писарю, посвідчення орлятам,
Вони ж бо від сьогодні – козачата.
( Вручення посвідченнята емблем. )
Усікозачата:
Щоб козацькому роду не було переводу,
Присягаєм на вірність Вітчизні й народу.
Присягаєм – край наш рідний Над усе любити. Рідний народ шанувати І для нього жити.
Присягаєм - рідну мову Завжди визнавати. По-вкраїнськи говорити, Молитись, співати. Як ріка не піде вгору, Як сонце не згасне –
Так ми того не забудем, Що рідне, що власне.
(Привітання воїнів АТО. Вручення прапора
Прапор куреня 3– А класу .
( Прапор має 3 кольори. Жовто-блакитна полоса: прапор держави; жовтий – промінь сонця, що зігріває нашу Батьківщину; — блакитний – нескінченні барви неба.
Зелений – коліржиття.
( Вітання Батюшки Олександра.Молитва« МатиБожа».
Учень.
Любі,гості! Хочмаленькі,
Ми вже добре знаємо,
Що зовемось українці,
Й українських предків маємо.
Учень.
Батько, мати, брат, сестричка
І всі інші члени роду, -
Всі належать до одного
Українського народу.
Учень
Ми є діти українські.
Український славний рід,
Дбаємо, щоб про нас маленьких і великих Добра слава йшла у світ.
( Звучить козацький марш. )
Хай вороженьки здригнуться… Бо «Козацькому роду - нема переводу! (Дитячий ансамбль «Козачата » граєна сопілках — Гопак .)
Література
1. Історія запорозьких козаків у трьох томах. Том 1. –
Д.І. Яворницький/Київ. Наукова думка 1990р./
2. Шевчук Валерій. Козацька держава / В. Шевчук. – К. : Абрис,