Розробка уроку 5 клас Додавання зображень із файлу та їх форматування

Про матеріал
Матеріали для проведення уроку інформатики в 5 класі з теми "Додавання зображень із файлу та їх форматування": презентація, фізкультхвилинка, конспект уроку, практичне завдання, дидактичні ігри
Перегляд файлу

Гра «Зіпсована записка»

Вставте пропущені слова.

Набрати текст у текстовий документ означає _________________ текст з_____________________.

Виправлення помилок, вилучення зайвих слів і речень, внесення додаткових слів, речень і абзаців — це __________________ текстового документа.

Текст в абзаці можна розташувати зліва, справа, _____________ __________________________________________.

Написання символів може бути нормальним, курсивом,  _____________ _________ ______________________.

Найбільш поширений формат сторінки —________________.

 

 

 

 

Гра «Зіпсована записка»

Вставте пропущені слова.

Набрати текст у текстовий документ означає _________________ текст з_____________________.

Виправлення помилок, вилучення зайвих слів і речень, внесення додаткових слів, речень і абзаців — це __________________ текстового документа.

Текст в абзаці можна розташувати зліва, справа, _____________ __________________________________________.

Написання символів може бути нормальним, курсивом,  _____________ _________ ______________________.

Найбільш поширений формат сторінки —________________.

 

 

 

 

Гра «Зіпсована записка»

Вставте пропущені слова.

Набрати текст у текстовий документ означає _________________ текст з_____________________.

Виправлення помилок, вилучення зайвих слів і речень, внесення додаткових слів, речень і абзаців — це __________________ текстового документа.

Текст в абзаці можна розташувати зліва, справа, _____________ __________________________________________.

Написання символів може бути нормальним, курсивом,  _____________ _________ ______________________.

Найбільш поширений формат сторінки —________________.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сьогодні08.12.2020r

Номер слайду 2

Повторимо правила поведінки та безпекив комп’ютерному класіСьогодні08.12.2020

Номер слайду 3

Кросворд. Одиниця вимірювання довжини 0,353 мм. Довільна послідовність тексту. Вказівка для знаходження фрагменту в тексті. Об'єкт текстового документа, який має властивості: вирівнювання, відступ, міжрядковий інтервал та іншіОб'єкт опрацювання в програмі WORD. Об'єкт, що бли­має, який вказує на поточне місце в документі. Внесення змін у зовнішний вигляд тексту. Отримання копії документу на бумазі.

Номер слайду 4

Гра «Зіпсована записка»Вставте пропущені слова. Набрати текст у текстовий документ означає ... текст з... . Виправлення помилок, вилучення зайвих слів і речень, внесення додаткових слів, речень і абзаців — це ... текстового документа. Текст в абзаці можна розташувати зліва, справа, ... . Написання символів може бути нормальним, курсивом, ... . Найбільш поширений формат сторінки —... .08.12.2020 Сьогодні

Номер слайду 5

Сьогодні08.12.2020 Так тримати! Гарна робота!

Номер слайду 6

Чому равлик носить хатку на спині?У давні-давні часи царем усіх звірів був лев. Якось лев скликав своїх підданців, щоб оголосити їм царський указ. Усі звірі від найменшого до найбільшого зібралися на галявині перед левовою печерою. Вийшов до них цар-лев:— Чи усі тут? — спитав.— Усі, царю, лише равлика нема, — запопадливо доповіла лисичка.— Цар не чекатиме якогось равлика! — гарикнув лев, але цієї ж миті на галявину вповз захеканий равлик.— Ти запізнився! — люто вишкірив зуби лев.— Вибач мені, царю, я не навмисне, — заходився виправдовуватися равлик.— Я вийшов з дому завчасно. Але на середині дороги зірвався вітер, почався дощ, тож я повернувся додому, взяв на плечі свою хатину, щоб було де обсушитися, і поніс з собою. От поки ходив туди-сюди, згаяв час і запізнився. Лев уважно вислухав равлика, трохи подумав і виголосив своє рішення:— Якщо ти такий пещений, що боїшся вітру і дощу, відтепер завжди носитимеш свою хатку на спині, куди б ти не йшов.І відтоді равлик живе у хатці, яку завжди носить з собою.08.12.2020 Сьогодні

Номер слайду 7

Номер слайду 8

СьогодніДодавання зображень із файлу та їх форматування08.12.2020

Номер слайду 9

Ти дізнаєшся:

Номер слайду 10

Сьогодні08.12.2020 В текстовий документ можна вставляти. Вставлення графічних зображень в текстовий документ. Зображення. Діаграми. Фігури. Smart об’єкти

Номер слайду 11

У середовищі програми Microsoft Word можна додавати такі графічні об'єкти: малюнки з файла, картинки з колекції Microsoft Clip Gallery, різноманітні графічні фігури та діаграми Smart. Art.Інструменти для розташування зображення на сторінці мож­на обрати у групі Упорядкування вкладки Формат.

Номер слайду 12

В текстовому до­кументі основним об'єктом є текст. Тому потрібно вказати спосіб розташування зображення чи іншого графічного об'єкта відносно тексту: У тексті або Обтікання текстом.

Номер слайду 13

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 14

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 15

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 16

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 17

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 18

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 19

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 20

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 21

Спосіб обтікання08.12.2020 Спосіб обтікання зображення текстом - визначає спосіб взаємного розміщення тексту та рисунка на аркуші. Сьогодні

Номер слайду 22

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів - Фігури. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 23

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 24

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 25

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 26

Організаційні діаграми — схематичне подання пов'язаних між собою даних. Для створення організаційних діаграм використовують ін­струмент Smart. Art і колекцію шаблонів, які відображаються у вікні Вибір рисунка Smart. Art. Колекція шаблонів. Ескізи діаграм. Підказки. Сьогодні08.12.2020

Номер слайду 27

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 28

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 29

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 30

Сьогодні08.12.2020 Додавання графічних об’єктів. Вставлення графічних зображень в текстовий документ

Номер слайду 31

Фізкультхвилинка08.12.2020 Сьогодні

Номер слайду 32

Працюємо за комп’ютером. Сьогодні08.12.2020

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Фізкультхвилинка для очей

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Домашнє завдання08.12.2020 СьогодніОпрацювати § 3.5

Номер слайду 37

Гра «Світлофор»Я знаю правила ТБ під час роботи в комп’ютерному класі. Я вмію створити текстовий документ. Я знаю, як додати до документу малюнок. Я вмію змінювани властивості малюнків в тексті. Я навчився робити текстові документи цікавішими. Набуті навички знадобляться мені у житті. Я не мав проблем із виконанням запропонованих завдань.08.12.2020 Сьогодні

Номер слайду 38

До нових зустрічей!Сьогодні08.12.2020

Перегляд файлу

                                     5- і класи           

Тема уроку. Додавання зображень із файлу та їх форматування

Мета:  Формування компетентностей:

предметна компетентність: формувати вміння редагувати та форматувати об’єкти текстових документів, уміння додавати зображення з файлів та налаштовувати їхні параметри; сприяти усвідомленню ролі електронного документообігу в сучасному суспільстві;

ключові компетентності:

  • екологічна грамотність і здорове життя: формувати вміння дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи із ІТ-пристроями;
  • уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння організовувати свою діяльність із використанням засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: комп'ютери, підручники, інструктивні картки, картки із завданнями.

Програмне забезпечення: текстовий редактор (MS Word).

 

Структура уроку

I. Організаційний етап (1-2 хв.)

II. Відтворення і коригування опорних знань. Перевірка домашнього завдання (5- 10 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2-3 хв.)

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку (2-3 хв.)

V. Сприймання  учнями нового матеріалу. Фізкультхвилтнка (15-20  хв.)

VI. Усвідомлення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу (10-15 хв.)

VIІ. Оцінювання роботи учнів (2-3 хв.)

VIIІ. Домашнє завдання (2-3 хв.)

ІХ. Підсумки уроку( 2-3 хв.)

 

Хід уроку.

 


І. Організаційний етап

ІІ. Відтворення і коригування опорних знань. Перевірка домашнього завдання


  1. Розгадування кросворду

 

  1.  Гра «Зіпсована записка» (робота з картками в малих парах)

Вставте пропущені слова.

Набрати текст у текстовий документ означає ... (ввести) текст з... (клавіатури).

Виправлення помилок, вилучення зайвих слів і речень, внесення додаткових слів, речень і абзаців — це ... (редагування) текстового документа.

Текст в абзаці можна розташувати зліва, справа, ... (по центру, за шириною).

Написання символів може бути нормальним, курсивом,  ... (напівжирним, підкресленим).

Найбільш поширений формат сторінки —... (А4).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Під час вивчення теми «Текстовий процесор» ви навчилися створювати текстовий документ, вводити (набирати) текст, форматувати його, виконувати різні операції з цілим текстом та його фрагментами.

  •                    Що потрібно зробити, якщо є потреба проілюструвати текст, зробити його більш наочним, цікавим?
  •                    Правильно, вам потрібно навчитися вставляти в текст зображення.
  •                     Чи доводилося вам вставляти зображення раніше? У якій програмі? (MS PowerPoint)
  •                    Як можна вставити зображення в текстовий документ, ви дізнаєтеся під час вивчення теми уроку.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

На цьому уроці ми навчимося додавати рисунки до тексту документа; дізнаємося про основні параметри розміщення рисунків у тексті; навчимося здійснювати форматування рисунків; з'ясуємо, як працювати з фігурним текстом.

V. Сприймання учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування

  Отже, в документі можуть міститись не тільки фрагменти певного тексту, а й різноманітні графічні об'єкти. Можна виділити такі: графічні зображення з файла, картинки з вбудованих колекцій, фігури, діаграми різних типів, об'єкти SmartArt, художній текст, художні рамки. Більшість дій з графічними об'єктами проводять аналогічно до дій у редакторі презентацій MS PowerPoint, з яким ви ознайомились у 5 класі.
Вставка в текстовий документ готових графічних зображень. Додавання графічних зображень з файлів або з колекції кліпів виконують, використовуючи кнопки Рисунок (Графіка) групи Зображення на вкладці Вставлення.

Слід наголосити учням, що рисунок — це графічне зображення з файла, а графіка — це з колекції Microsoft Office.

Редагувати і форматувати графічні об'єкти можна, використовуючи елементи тимчасової вкладки Формат вкладки Інструменти для зображення  (тимчасова  вкладка  Інструменти  для зображення з'являється автоматично на Стрічці після вибору рисунку).

Графічні зображення, вставлені в текстовий документ, мають певні властивості:

  • розмір зображення,
  • спосіб обтікання зображення текстом,
  • колір, товщина та тип ліній контуру,
  • спосіб розташування на сторінці тощо.

Форматування графічних зображень виконують з використанням інструментів тимчасової вкладки Формат, яка автоматично з'являється після вибору рисунка на Стрічці в розділі Інструменти для зображення.

Вставка діаграм

Діаграма — це графічний спосіб вираження кількісної залежності. Найчастіше її використовують як ілюстрації до статистичних даних.

Організаційні діаграми

Організаційною діаграмою можна відобразити ієрархічні відносини, наприклад між керівниками відділів та працівниками в організації. Загалом, організаційна діаграма — це схема, яка відображає взаємне підпорядкування об'єктів.

У MS Word 2007 організаційні діаграми є частиною об'єктів SmartArt. Об'єкти SmartArt використовують для вставлення в документ різноманітних схем та діаграм. Це дозволяє зробити документ більш виразним та наочним.

Дані на схемах SmartArt зображуються у вигляді взаємопов'язаних фігур, усередині яких розміщується текст. Зв'язок між фігурами відображає змістовий зв'язок фрагментів тексту.
Розглянемо створення об'єктів SmartArt на прикладі так званих організаційних діаграм, які належать до типу Структура.

Для створення організаційної діаграми потрібно виконати такий алгоритм:
1.  Вибрати місце в документі для вставки об'єкта.
2.  Виконати Вставлення → група інструментів Зображення → SmartArt → Вибір рисунка SmartArt (відкривається відповідне вікно).
3.  Вибрати у списку в лівій частині вікна Вибір рисунка SmartArt потрібний тип макету — Структура.
4.  Вибрати в центральному списку вікна Вибір рисунка SmartArt потрібний макет, наприклад Організаційна діаграма.
5.  Натиснути кнопку ОК.

Редагування графічних об'єктів

Графічний об'єкт можна виділити, перемістити, скопіювати, видалити, а також змінити його розмір і форматування.

Перед редагуванням графічного об'єкта (зміни розмірів, кольору, місця розташування), його потрібно виділити.

Щоб виділити одночасно декілька зображень, потрібно натискати ліву кнопку миші на кожному з них, одночасно утримуючи клавішу Ctrl.

Графічний об'єкт можна переміщувати та копіювати як у межах одного документа, так і до іншого документа. Щоб перемістити об'єкт у межах одного документа, достатньо підвести до нього мишу і, утримуючи ліву кнопку, перетягнути його на нове місце.

Щоб графічний об'єкт перемістити або скопіювати до іншого документа, потрібно скористатися буфером обміну. Виділене зображення можна вирізати або скопіювати до буфера відповідно командами Вирізати або Копіювати.

Якщо потрібно змінити розмір графічного об'єкта, достатньо натиснути лівою кнопкою миші маркер розміру і, утримуючи її, збільшити або зменшити об'єкт.

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження  - Фізкультхвилинка


VI. Усвідомлення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу

 

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 2)

Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8 хвилин після початку роботи).

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання

Завдання 1. Символіка.

 

  1. Відкрий файл Символіка, що зберігається в папці  Практичні роботи\Практична робота №8 що міститься на Робочому столі.
  2.  До тексту, що міститься в документі, додай зображення та розмісти їх за зразком.

  1. Потрібні зображення містяться в папці Практичні роботи\Практична робота №8 що міститься на Робочому столі.
  2. Переглянь документ у режимі попереднього перегляду та збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем у папці Практичні роботи\Практична робота №8 твоєї структури папок.

 

Завдання 2. Організаційна діаграма.

 

  1. Створи схему/діаграму, як показано на малюнку.
  2. http://subject.com.ua/textbook/informatics/6klas_1/6klas_1.files/image315.jpg
    Збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем Схема у папці Практичні роботи\Практична робота №8 твоєї структури папок.

 

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати                  параграф підручника, конспект уроку. Завдання за підручником
VIIІ. Оцінювання роботи учнів

 

ІX. Підсумок уроку.

 Гра «Світлофор»

Мета: За допомогою питань та різнокольорових карток, визначити рівень засвоєння учнями теми. Можливі кольори карток: червоний – ні, зелений – так, жовтий – частково.

Питання до класу:

1. Я знаю правила ТБ під час роботи в комп’ютерному класі.

4. Я вмію  створити текстовий документ.

6. Я знаю, як додати до документу малюнок.

7. Я вмію змінювани властивості малюнків в тексті..

8. Я навчився робити текстові документи цікавішими.

9. Набуті навички знадобляться мені у житті.

10. Я не мав проблем із виконанням запропонованих завдань.


 

 

 

Перегляд файлу

Символіка українців

Народні символи України — сакрал українського народу. В українській графіці використовуються символи й образи з пісенної народної творчості, з легенд, що використовуються в обрядах і звичаях. Їх вишивають на сорочках, рушниках тощо. За втіленням символіки умовно поділяються на рослинні і тваринні.

Українці відтворюють ці символи у вишивці на сорочках, рушниках тощо, у розписі посуду, в кованих виробах, у різьбленні, в барельєфному прикрашанні житла, у розписах печі в хатах, гончарних виробах, у гравюрі, а також, в окремому виді української творчості в писанках.

 

 

 

гончарні вироби.jpg
писанка.jpg
символіка1.gif
символіка4.jpg
Перегляд файлу

5 клас

 Вставляння графічних об’єктів  та схем у текстовий документ.

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 2)

Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8 хвилин після початку роботи).

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання

Завдання 1. Символіка.

 

  1. Відкрий файл Символіка, що зберігається в папці  Практичні роботи\Практична робота №8 що міститься на Робочому столі.
  2.  До тексту, що міститься в документі, додай зображення та розмісти їх за зразком.

  1. Потрібні зображення містяться в папці Практичні роботи\Практична робота №8 що міститься на Робочому столі.
  2. Переглянь документ у режимі попереднього перегляду та збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем у папці Практичні роботи\Практична робота №8 твоєї структури папок.

 

Завдання 2. Організаційна діаграма.

 

  1. Створи схему/діаграму, як показано на малюнку.
  2. Збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем Схема у папці Практичні роботи\Практична робота №8 твоєї структури папок.

http://subject.com.ua/textbook/informatics/6klas_1/6klas_1.files/image315.jpg

zip
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
2696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку