Завдання 1.
Виберіть (підкресліть) правильні імена файлів:
1. Риболовля
2. Твір про літо.
3. 12> 13
4. 12 більше 13.
5. Ура!
6. Мій_малюнок.
7. Список 6-В.
Завдання 2.
У Папці Моя гра знаходяться файли:
1. Моя гра.exe
2. Моя гра.txt
3. Моя гра.bmp
4. Моя гра.mp3
5. Моя гра.mp4
Визначте файл, в якому може бути написана текстова інструкція до гри - _______.
Визначте файл, який потрібно відкрити, щоб запустити гру _______.
Визначте файл, в якому може зберігатися картинка гри _________.
Визначте файл, в якому може бути записаний демонстраційний відеоролик до гри ________.
Визначте файл, в якому може бути записано музичний супровід до гри _____.
Завдання 3.
Що може зберігатися в наступних файлах?
Будинок.doc
Будинок.bmp
Завдання 4.
Придумайте ім'я файлу, в якому буде зберігатися зображення вашого улюбленого літературного або кіно-персонажа. Виділіть власне ім'я і розширення.
Завдання 5.
Нижче вказані імена файлів. Виберіть з них імена текстових файлів, графічних файлів, програм:
aaa.bmp, літо.doc, мама.jpg, Ура.mp3, Песик.txt, Кіт.jpg, Хлопчик.exe, Музика.txt, Книга.mp3, Коробка.exe, Гра.bmp, Запитання.mp3, Відповідь.txt.
Відповіді:
текстові -
графічні -
програми -
5-і класи
Урок 6. Операції над об’єктами файлової системи
Цілі: Формування компетентностей:
предметна компетентність: ознайомити учнів з порядком виконання операцій над об’єктами файлової системи; удосконалювати практичні навички роботи з файловими об’єктами (створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об’єктів); закріпити такі поняття: файл, тип файлу;
ключові компетентності:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, картки з завданнями, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Очікувані результати:
Учні повинні:
описувати:
• послідовність виконання операцій над об’єктами файлової системи;
розрізняти:
• об’єкти файлової системи;
вміти:
• створювати, перейменовувати, копіювати, переміщувати, видаляти папки і файли.
Структура уроку
I. Організаційний етап (1-2 хв.)
II. Відтворення і коригування опорних знань. Перевірка домашнього завдання (5- 10 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2-3 хв.)
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку (2-3 хв.)
V. Сприймання учнями нового матеріалу (15-20 хв.)
VII. Усвідомлення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу (10-15 хв.)
VIIІ. Оцінювання роботи учнів (2-3 хв.)
ІX. Домашнє завдання (2-3 хв.)
Х. Підсумки уроку( 2-3 хв.)
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Відтворення і коригування опорних знань. Перевірка домашнього завдання
Робота в малих групах.
(Для виконання завдань учні розбиваються на малі групи - 2-3людини. Група отримує по 1-му завданню в залежності від рівня знань учнів).
Завдання 1.
Виберіть правильні імена файлів:
1. Риболовля
2. Твір про літо.
3. 12> 13
4. 12 більше 13.
5. Ура!
6. Мій_малюнок.
7. Список 6-В.
(Відповідь: 1, 2,4,5,6)
Завдання 2.
У Папці Моя гра знаходяться файли:
1. Моя гра.exe
2. Моя гра.txt
3. Моя гра.bmp
4. Моя гра.mp3
5. Моя гра.mp4
Визначте файл, в якому може бути написана текстова інструкція до гри (2 - текстова інформація).
Визначте файл, який потрібно відкрити, щоб запустити гру (1 - програма).
Визначте файл, в якому може зберігатися картинка гри (3 - графічна інформація).
Визначте файл, в якому може бути записаний демонстраційний відеоролик до гри (4-відеоінформація).
Визначте файл, в якому може бути записано музичний супровід до гри (5 - звукова інформація).
Завдання 3.
Що може зберігатися в наступних файлах?
Будинок.doc
Будинок.bmp
Завдання 4.
Придумайте ім'я файлу, в якому буде зберігатися зображення вашого улюбленого літературного або кіно-персонажа. Виділіть власне ім'я і розширення.
Завдання 5.
Нижче вказані імена файлів. Виберіть з них імена текстових файлів, графічних файлів, програм:
aaa.bmp, літо.doc, мама.jpg, Ура.mp3, Песик.txt, Кіт.jpg, Хлопчик.exe, Музика.txt, Книга.mp3, Коробка.exe, Гра.bmp, Запитання.mp3, Відповідь.txt.
Відповіді: текстові -літо.doc, Песик.txt, Музика.txt, Відповідь.txt;
графічні - Гра.bmp, мама.jpg, Кіт.jpg, aaa.bmp;
програми - Хлопчик.exe, Коробка.exe.
(Перевірка виконаних завдань, колективне обговорення відповідей).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
— Пригадайте об’єкти файлової системи.
Прийом «відстрочена відгадка»
— Які операції можна виконувати з об’єктами файлової системи?
Відповідь на це запитання ви отримаєте під час вивчення нової теми.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
V. Сприймання учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Будь-яка операційна система дозволяє виконувати такі дії: створювати папки, файли, копіювати їх, змінювати їх ім’я, переміщувати та вилучати.
Кожна операція може бути виконана різними способами — за допомогою миші, клавіатури, пунктів меню. Це зроблено для того, щоб кожен користувач міг вибрати найбільш зручний для себе спосіб.
Перед виконанням будь-якої дії з об’єктом його слід виділити. Виділити об’єкт означає підвести курсор до його піктограми та натиснути ліву кнопку миші. Об’єкт буде підсвічено іншим кольором, тобто виділено.
Розглянемо, як працювати з основними об’єктами (папками та файлами) за допомогою вікна Мій комп'ютер.
Для виконання більшості операцій над об’єктами можна використати контекстне меню.
Контекстне меню — це набір команд, що стосуються певного об’єкта (папки, файлу).
Для виклику контекстного меню необхідно:
Створення об'єктів
Для того щоб створити новий об’єкт, потрібно викликати контекстне меню вікна або Робочого столу, якщо новий об’єкт буде створено на Робочому столі. Для цього слід натиснути праву кнопку миші й вибрати пункт Створити. Серед пунктів підменю вибрати потрібний натисканням лівої кнопки миші. Список документів, які можна в такий спосіб створювати, залежить від того, які додатки встановлено на комп’ютері.
Під час створення папки або документа і вибору відповідного пункту меню у вікні (або на робочому столі) з’явиться відповідна піктограма із затемненою назвою. Необхідно ввести ім’я папки або файлу й натиснути клавішу Enter або ліву кнопку миші.
Крім того, можна створити ярлик до файлу, папки, диска або іншого пристрою. Подвійне натискання ярлика приводить до відкриття відповідного об’єкта. Можна створити декілька ярликів до одного файлу або папки та розташувати їх там, де зручно користувачеві.
Для створення ярлика до певного об’єкта в його контекстному меню є окремий пункт Створити ярлик.
Перейменування об'єкта
Змінити ім’я виділеного об’єкта можна в різні способи:
Копіювання та переміщення об'єктів
Один зі способів копіювання та переміщення об’єктів — перетягування їх за допомогою миші. Якщо перетягування здійснюється правою кнопкою миші, то користувачеві пропонується вибір із варіантів: Копіювати, Перемістити, Створити ярлик або Скасувати. Другий спосіб полягає в застосуванні буфера обміну.
Буфер обміну — частина пам’яті, яку операційна система Windows виділяє для тимчасового зберігання об’єктів.
Достатньо в контекстному меню виділених об’єктів вибрати пункт Копіювати або Вирізати, потім перейти в каталог, куди потрібно відповідно скопіювати або перемістити об’єкти, і в контекстному меню його вікна вибрати пункт Вставити.
Видалення об'єктів
Для видалення будь-яких об’єктів (файлів, документів, папок) потрібно їх виділити і натиснути клавішу Delete на клавіатурі. Для виконання цієї самої операції можна скористатися командою Видалити контекстного меню.
Для виконання цих дій можна скористатися й клавішами швидкого виклику: для копіювання в буфер обміну.
Назва команди |
Комбінація клавіш |
Копіювати |
Ctrl + С або Ctrl + Insert |
Вставити |
Ctrl + V або Shift + Insert |
Вирізати |
Ctrl + Х або Shift + Delete |
Скасувати дію |
Ctrl + Z |
Видалити |
Delete |
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження - Фізкультхвилинка
VII. Усвідомлення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу
Практична робота 2
Виконання практичного завдання. Інструктаж з БЖД
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 1) через 7 хвилин після початку роботи.
Вправа 1. Створення папки. Переміщення,копіювання, перейменування файлів і папок.
Завдання
VIIІ. Оцінювання роботи учнів
ІX. Домашнє завдання
Підручник §2.5 ст. 59-68 прочитати
Х. Підсумки уроку
Гра «Світлофор»
Мета: За допомогою питань та різнокольорових карток, визначити рівень засвоєння учнями теми. Можливі кольори карток: червоний – ні, зелений – так, жовтий – частково.
Питання до класу:
1. Я знаю правила ТБ під час роботи в комп’ютерному класі.
4. Я вмію правильно завантажувати ОС та вимикати комп’ютер.
6. Я знаю, як створити папку.
7. Я вмію переміщати та копіювати папки та файли.
8. Я навчився перейменовувати папки та файли.
9. Набуті навички знадобляться мені у житті.
10. Я не мав проблем із виконанням запропонованих завдань.
1
5 клас 6 урок
Практична робота 2
Операції над об’єктами файлової системи
Виконуючи завдання дотримуйся правил безпечної роботи за комп’ютером!
5 клас 6 урок
Практична робота 2
Операції над об’єктами файлової системи
Виконуючи завдання дотримуйся правил безпечної роботи за комп’ютером!