Розробка уроку на тему "At the farm" призначена для вчителів, які хочуть в цікавій формі узагальнити та систематизувати знання з теми "Свійські та домашні тварини", а також закріпити вивчений граматичний матеріал "Ступені порівняння прикметників" за допомогою цікавих вправ.
Тема: Природа та навколишнє середовище.
Підтема: На фермі
Практичні задачі: організувати тренування у вживанні лексичних одиниць на тему «Свійські тварини»; організувати читання тексту «Uncle’s Fred farm» з повним розумінням прочитаного; організувати тренування у вживанні граматичного матеріалу «Degrees of comparison of adjectives».
Освітні задачі: узагальнити та систематизувати знання з вивченої теми, розширити філологічний кругозір учнів, формувати відповідну систему лінгвістичних понять, навчити порівнювати явища іноземної та рідної мов, підвищувати загальну культуру учнів, формувати усвідомлення важливості оволодіння іноземною мовою і потребу користуватися нею як засобом спілкування.
Розвиваючі задачі: розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів, розвивати готовність до іншомовного спілкування, розвивати вміння логічно викладати власні думки, розвивати культуру спілкування, розвивати готовність до подальшої самоосвіти.
Виховні задачі: прищеплювати любов до праці, виховувати культуру спілкування, яка прийнята у сучасному світі, виховувати загальнолюдські моральні якості, виховувати активне ставлення до навчання та позитивне емоційне ставлення до навчальної роботи.
Засоби навчання: відеоматеріал, картки, підручник, зошит, аудіоматеріал, картинки із зображенням тварин та будівлею ферми.
Хід уроку.
І. Початок уроку
1. Організаційний момент. Вітання.
- Good morning, children!
- Nice to see you!
- Good morning, teacher!
- Glad to see you!
- How are you today?
- Thanks, Ok.
- And you?
- Everything is Ok. Thank you.
- Tell me, please: “What is the weather like today?”
- (The children describe today’s weather)
- Let’s star our lesson.
- Yes, of course.
2. Фонетична зарядка.
Let’s continue our work. And our next task is to improve our pronunciation.
We have got some poems and pictures. We must divide into two teams and pronounce correctly the poems with the help of the pictures. (Використання піктограм)
Is the first team ready? Let’s start.
The first team:
My cat is black.
My cat is fat.
My cat likes rats.
Rats are grey and fat.
Repeat after me.
Let’s repeat together.
Now please you….
The second team:
Mice like cheese.
Sparrows like peas.
Owls like mice.
I like rice.
Repeat after me.
Let’s repeat together.
Now please you….
The children repeat the poems after the teacher and then altogether.
3. Повідомлення теми та мети уроку.
Today I want you to visit with me the new uncle’s Fred farm. We’ll repeat all the domestic animals and help Uncle Fred to make his building full of them. Not so long ago he had bought a farm. It was old and there were no animals. He asked us to choose some animals for his farm. I believe that you’ll do it with pleasure.
ІІ. Основна частина.
1. Фізкультхвилинка
So, let’s enter our farm but we should know the password. Do you know it?
Yes! It’s a song and we must sing it. (Грає мелодія та відео про ферму, діти співають)
- Sing this song very attentively, because you’ll have some tasks after it.
2. Організувати тренування у вживанні лексичних одиниць на тему «Свійські тварини»
Thanks a lot for your singing. It was perfect. Don’t you forget about the task?
It is a farm and old MacDonald near it. But it is empty. Help him to make it full of animals.
I’ll divide you into two teams.
The first team will go to the market and choose some animals for the farm.
The second team will work with the cards (your task is to make the words from the letters) and then present us the results. (Дітей поділили на дві команди й вони починають працювати).
The old Macdonald has already paid for the animals for his farm and our task is only to choose them and to stick on the picture.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
The work of the first team.
Seller: Hello! How are you?
Customer: Thanks. And you?
Seller: I am fine. What do you want to choose?
Customer: I need ten cows. ( fifty hens, nineteen cocks, twenty ducks, forty pigs, two horses, twelve geese, thirty sheep, fifteen rabbits, three oxen and fourteen turkeys)
Seller: Here you are.
Customer: Thank you.
(the children stick the animals on the picture)
Thanks a lot for your work. I believe that this farm will work now without any problems.
Stop. You have forgotten about these animals. ( the teacher shows the pictures of a dog and a cat and stick them the last)
Thanks a lot!!!!! Good work.
Let’s check the work of the second team (The teacher checks the work of the pupils). Thanks. You are absolutely right.
Relaxation : (the children sing a song and show the actions « The days song »)
3. Організувати читання тексту «Uncle’s Fred farm» з повним розумінням прочитаного.
Dear children, I propose you to read the text about Uncle Fred’s farm and to get to know about the changes on it.
A field - поле
To drive a car – водити машину
Thin - худий
Fat - товстий
Useful – корисний
Sell – продавати
To be afraid of – бути наляканим
Read the sentences one by one and translate them, don’t forget to listen to each other
4. Організувати тренування у вживанні граматичного матеріалу «Degrees of comparison of adjectives».
As you see we have many adjectives in the text in one of the comparative or superlative forms. (вчитель пояснює граматичний матеріал використовуючи таблицю)
- Повторення граматичного матеріалу (використання таблиці)
Be very attentive while doing this exercise, pay attention to the note in your book.
- Виконання вправи 3 на стор.120 (вправа на трансформацію письмово)
Thanks a lot for your work. I am very satisfied with you.
III. Заключна частина
Do you like our lesson? What was interesting for you? If you like this lesson, you will take this smiley, and if no another one.
Good bye. See you on Wednesday.
Good bye, teacher.
Додатковий матеріал