Розробка уроку "Чайна вечірка"

Про матеріал

Метою уроку є стимулювання комунікативно-пізнавальної діяльністі дітей, розвиток пам'яті, уваги, творчих здібностей учнів; формування фонематичного та інтонаційного слуху, виховання інтересу до культурних традицій свого та іншого народу.

Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ:  Вечірки та фестивалі.

 ПІДТЕМА УРОКУ:Чайна вечірка.

 

МЕТА  УРОКУ:

  • формування лексичних навиків: введення і первинна автоматизація нового лексичного матеріалу;
  • розвивати  та контролювати навички усного мовлення;  
  • стимулювати комунікативно-пізнавальну діяльність  дітей;
  • розвивати пам’ять, увагу, творчі здібності учнів;
  • формувати фонематичний та інтонаційний слух;
  • навчити учнів працювати в групах і парах;

-   виховувати інтерес до культурних традицій свого та інших народів.

 

 

ОБЛАДНАННЯ УРОКУ:

-    предметні малюнки;

-    презентація Power Point;

-    роздатковий матеріал.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент. Introduction.

 

T e a c h e r:  Good morning dear children.

 P u p i l s: Good morning sun, good morning sky.

                  “Good morning” – say together.

                  We like this day the best of all

                  And start the English lesson.

 

T e a c h e r: Thank you! I am glad to see you. Let’s start our English lesson. Tell me please, who is on duty today?

P u p i l 1: I am on duty today.

T e a c h e r: Who is absent?

 

 P u p i l 1: All are present today.

 

T e a c h e r: What day is it today?

 

P u p i l 2: Today is …..

 

T e a c h e r: What date is it today?

 

P u p i l 3: Today is the …..

 

     

 

T: I am sure you know something about holidays and today we read some information about celebrations in different countries of the world, we speak about Tea Party. I hope you will learn something interesting about  it and make an invitation card for tea party.

 

c) Answering teacher’s questions:

 

T: Well, let’s play a bit. Catch the ball and answer my questions. (T →P1, P2, P3 …)

 

– By the way, do you like holidays? (– Yes, I do)

 

– What holidays do you know? (either in Ukraine or in America or England)

 

Ps: Harvest Day, Christmas, New Year’s day, Victory Day, Mother’s Day, St Valentine’s Day, Birthday… T: Yes, why not? It’s the day when you were born and your parents were very happy. It’s really a holiday in every family.

 

– Which is your favourite holiday? (My favourite holiday is New Year’s Day. And what about you? Which holiday do you like most of all?)

 

 

 

  1. Фонетична зарядка. Warming up.

Читання слів на картках, повторення звуків.

 

  1. Перевірка домашнього завдання

 

T e a c h e r: Can you tell me please, what is your home task for today?

 

P u p i l 1: Our hometask for today is exercise … at page ….

 

T e a c h e r: So let’s check the hometask.

 

Учні читають вправу.

 

  1. Основна частина уроку. Main part.

 

  • Введення нового лексичного матеріалу.
    • Вчитель вводить нові лексичні одиниці уроку, називаючи їх і показуючи учням малюнки, діти повторюють слова та закріплюють нову лексику.

  • Читання учнями тематичного тексту A Tea Party.

 

  • Післятекстове завдання

Виконання вправи 3,4 на стр.132.

 

  • Закріплення нових лексичних одиниць.

Watch the multimedia presentation about The Tea Party .

 

  1. Фізкультхвилинка. Relaxation

 T e a c h e r: It seems to me that you are tired a little, are not you?

 P u p i l s: Yes we are.

T e a c h e r: Let’s do some physical exercises. Stand up, please. Repeat after me, please.

Hands up! Clap! Clap!

Hands down! Shake! Shake!

Hands to the left! Clap! Clap!

Hands to the right! Clap! Clap!

Hands on hips, hands to the sides!

Bend left! Bend right!

Touch your shoulders!

Touch your nose!

Touch your ears!

Touch your toes!

Hands up!

Hands down!

Hands on hips!

And sit down!

 

”Fill the table”.

 

Holidays

It is celebrated in…

 

The symbols are…

 

Meal

People actions

Christmas

 

 

 

 

New Year

 

 

 

 

 

St. Valentine’s Day

 

 

 

 

Pancake Day

 

 

 

 

 

Easter

 

 

 

 

Halloween

 

 

 

 

                       - winter, summer, autumn, spring;

 

- Father Christmas, St. Valentine’s Day card, presents, boiled eggs and chocolate bunny, pancakes, pumpkin;

 

- sweets, cakes and candies, chocolate eggs, pancake;

 

- wish a merry Christmas, say “Happy Easter”, wish “Happy New year”, have pancakes for lunch, sing, dance, get presents.

 

 

Розвиток монологічного мовлення. Speaking practice T – P1, P2.

 

 

P1. Five o’clock tea in England

 According to a legend, one of ladies of the Queen Victoria, Anna Maria Stanhope (1783-1857), the duchess Bedford, was the creator of five o’clock tea drinking. She used to have a cup of tea with some cake at four o’clock. Later her friends joined her and they started to meet at five o’clock. That’s why the tradition is called five o’clock tea.

 

P2. Englishmen drink tea three times a day. The earliest tea is called “English Breakfast”. It comes at about eight. Then, at eleven or twelve time of “Lunch” comes there. “Tea Break” happens in the middle of the workday. “Five o’clock tea” is the most popular and favorite tradition of drinking tea and eating cakes with friends. After that, “High Tea” comes there in the evenings.

 

  1. Підсумок уроку. Summing up.

 

 

T e a c h e r: Thank you, children. I am glad, that you have worked well today. Well, you have met with customs and holidays of GB. Let’s summarize the information about it. What  holidays and traditions of England do you like most of all and what do you know about them? And now take your day-books and write down your homework, please. Ex.5 p.132 and make an invitation card for tea party.

 

I liked your work very much today. Your marks are … .

 

So. Our lesson is over. Stand up, please.                 


 


 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Буренко В.М., Михайлик)
Додано
24 липня 2018
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку