Розробка уроку для 5 класу "Our favourite school subjects"

Про матеріал

Розробка уроку з англійської мови для учнів 5 класу за темою "Улюблені шкільні предмети". В цій розробці представлено цікаві завдання для використання на уроці. Використання інтерактивних методів представлено в даній розробці.

Перегляд файлу

 

Путивльська загальноосвітня  школа – інтернат  І – ІІ  ступенів

 

 

 

 

 

 

 Конспект уроку на тему:

 

 

 

(з впровадженням інтерактивних  методів)

 

 

 

Підготувала та провела:

вчитель англійської мови

Путивльської ЗОШ - інтернату

І-ІІ ступенів

Колтунова Катерина  Василівна

 

 

 

 

Путивль, 2014

 

 

Тема:      Our school and our favourite subjects

 

Мета: освітня: розширити загальний кругозір учнів, збагачувати духовний

світ дитини;

практична: розвивати навички усного мовлення з використання

вивченої лексики, мовних зразків та граматичних структур,

залучити учнів до комунікативних форм діяльності на

уроці – робота в парах, групах;

розвивальна: розвивати творчий потенціал учнів до готовності  до

участі в іншомовному спілкуванні, підтримувати інтерес до

вивчення англійської мови;

виховна: виховувати культуру  спілкування і колективної співпраці, цілеспрямованість, колективізм.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Методи і прийоми: колективні співи, монологічне та діалогічне мовлення,

                         робота в парах, рольова гра.

 

Обладнання: підручник « Англійська мова.5 клас» О.Карп’юк, презентація, звукозаписи  англійських дитячих пісень, вербальні опори, граматична

 таблиця  «Adjectives», картки для парної  роботи, девіз уроку.

 

План уроку:

І. Привітання та оголошення теми уроку.

ІІ. Підготовка до іншомовного спілкування:

  1. Фонетична зарядка.
  2. Мовленнєва зарядка.

ІІІ. Основна частина уроку:

  1. Подання лексичного матеріалу.
  2. Закріплення опрацьованої лексики.
  3. Розгадування  загадок.
  4. Робота з вербальною опорою.
  5. Монологічне мовлення.
  6. Фізкультхвилинка.
  7. Подання граматичного матеріалу.
  8. Письмо.
  9. Робота за підручником.
  10. Робота  в  парах.

ІV. Підсумок.

      Домашнє завдання.

 

 

                             Хід уроку:

І. Greeting and aim.

1. Привітання.

T: Good morning, children! Nice to see you!

Pl: Good morning, good morning!

Good morning to you!

Good morning, good morning

We are glad to see you!

2. Оголошення теми і мети уроку.

T: Well, children, the topic of our lesson is “Our school and favourite subjects”.

I want you to show your knowledge on the topic and to improve new skills.

I wish you good luck. And now let’s start.

 

II. Warming – up activities/ Уведення в іншомовну атмосферу.

1. Фонетична зарядка.      

T: Children, how are you today?

T: Let’s revise and practice some sounds and words from the previous lessons.        

Pl: (пісня “The days  of  the  week  rap”)

S…Sun…Sunday.

M…Mon…Monday.

T…Tue…Tuesday.

W…Wednesday.

T…Thur… Thursday.

F…Fri…Friday.

Saturday’s the  best  of  all…

Guess  why.

2. Мовленнєва зарядка.

1) Tell  the  telephone  numbers

099 123 67 58

066 987 65 12

050 435 19 82

063 258 96 47

2) Name  the  year.

2014, 1983, 1999, 1976, 2005, 1990, 2013.

3) Card work.

 

III. The main part of the lesson/Основна частина уроку.

1. Усне мовлення з опорою на вербальну таблицю.

T: Today we’ll speak about school and your favourite subjects.

First of all let’s revise the names of school subjects. Listen and repeat after me:

2. Закріплення опрацьованих слів:

 1. T: And now, children, translate the words into Ukrainian.

  T: And now, children, translate the words into English.

 

3. Guess  the  riddles.

T: I  have prepared some riddles about school subjects. Let’s listen and guess.

1. On this subject we do sums and write numbers. We don’t sing songs or jump.

                                                                                          (Maths)

2. On this subject we draw pictures and paint them. We cut and glue flowers and animals.      (Arts)

3.On this subject we play football and volleyball. We can jump, run and do exercises.     (Physical Education)

4. On this subject we read different stories and poems, do crosswords and learn poems by heart.   (Ukrainian)

5. On this subject we read, write and speak English. We sing songs and play games.    (English language)

 4. Зєднати частини речень. ( усно)

T: Match the words to make sentences.

  1. We speak English               a. in Ukrainian literature.
  2. We play basketball              b. in English.
  3. We read stories                    c. in Natural Study.
  4. We learn about our planet   d. in Physical Education.

5. Монологічне мовлення.

T: And now let’s speak about your favourite subjects.

What is your favourite school subject? Why?

T: Very well, children. You are so clever!

6. Фізкультхвилинка.

T: And now, children, let’s have a rest.

7. Подання граматичного матеріалу. Grammar rule.

T: Today we’ll speak about adjective

     Look at the blackboard. (Робота з таблицею).

Давайте  згадаємо  ступені  порівняння.

Cold – colder – the  coldest

Interesting – more  interesting – the  most  interesting

But: good – better – the  best

Bad – worse – the  worst

Little – less – the least

8. Письмо.

 T:  Open you exercises – books and write down the date of the lesson.

       Your task is complete  the  sentences.

  1. Stella  is  short  but  Rita  is… Rita  is…
  2. Tom’s  kitten  is  little  but  Ben’s  puppy  is … Ben’s  puppy  is…
  3. My  bag  is  big  but  your  bag   is…  Your  bag  is…
  4. I  am  good  at  English  but  you  are … You  are…
  5. Pete  is  bright  pupil  but  Sam  is … Sam  is …

 T: Let’s check up your work.

9. Робота за  підручником.

T: Your task is fill  in  with  correct  forms  of  the  adjectives   from  the  box.

Ex.2, p.30

10. Work  in  groups.

Ask  your  group:

  • What  is  your  favourite  subject?
  • What  is  your  least  favourite  subject?
  • What  is  the  most  difficult  subject?

 

 

III. Conclusion/ Підсумок

T: Well done, children. I believe you had a very good time at the lesson. You have carried a lot of tasks. I like your work. Your marks are….

      Your home task will be to write about Wednesday’s, Thursday’s, Friday’s time-table.

         That’s all for today. Good bye.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гринько Анастасія
    Thank you/ I found this lesson plan very useful!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
7 липня 2018
Переглядів
4102
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку