Розробка уроку фізики для дітей з порушенням слуху з теми "Рівномірний рух. Швидкість руху."

Про матеріал
Мета: ввести поняття рівномірного прямолінійного руху та його швидкості; вчити використовувати формулу швидкості при розв’язуванні стандартних задач; сприяти розвитку уваги, пам’яті, мислення, слухового сприймання та зв’язного мовлення; корегувати вимову; виховувати дисциплінованість та інтерес до уроків фізики.
Перегляд файлу

Урок  фізики

Тема: Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху.

Мета: ввести поняття рівномірного прямолінійного руху та його швидкості; вчити використовувати формулу швидкості  при розв’язуванні стандартних задач; сприяти розвитку уваги, пам’яті, мислення, слухового сприймання та зв’язного мовлення; корегувати вимову; виховувати дисциплінованість та інтерес до уроків фізики.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку.

I.Організаційний момент.(з/е)

-Встаньте! Станьте рівно.

-Добрий день!

-Дівчата сідайте. Хлопці сідайте.

-Сядьте рівно, красиво.

-Як ти мене чуєш?

II.Слухова зарядка.(з/е)

- Які сьогодні чергові звуки?

Слідкуйте за своєю вимовою, особливо за вимовою звуків(   ______   )

Відгадайте загадку:

Усі ми рівні перед ним —

І світлі, й темні, й русі.

Коли й на місці на однім,

То все одно ми в русі.

А він спішить, а він летить,

Бо вічності він служить.

Якщо проґавити хоч мить,

То вже не надолужить. Що це?           (Час.)

Так, правильно. Це час. І на жаль, він дуже швидко спливає під час уроку. Тому не будемо гаяти його і розпочнемо наш урок. Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер.

Інтерактивний Метод – «Мікрофон». Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте. 

 У – успіх, увага

 Р – радість, робота

 О – обдарованість, організованість

 К – кмітливість, колективізм

Всі ці слова вам сьогодні стануть в пригоді на уроці. Сподіваюсь, що сьогоднішній урок принесе вам радість, успіх, розширить ваш кругозір.

з/е -Який зараз буде урок?

з/е -Яку тему ми вивчали на минулому уроці?

з/е -Яке було д/з?

III. Перевірка домашнього завдання.(с/з)

Гра «Піймай помилку». Зачитую твердження. Якщо учень вважає, що воно неправильне, то плеще в долоні.

  1. Механічним рухом називають зміну положення тіла в будинку відносно інших тіл з плином часу.
  2. Механічний рух тіла має відносний характер.
  3. Траєкторія руху — це відстань від початку до кінця руху.
  4. Рух тіл поділяють на прямолінійний і прямокутній.
  5. Шлях — це фізична величина, яка дорівнює часу руху.
  6. Одиниця вимірювання шляху метр.
  7. Переміщенням – це крива лінія, яка з'єднує початкове та кінцеве положення тіла
  8. Переміщення позначають символом (ес).
  9. Коли людина сидить вона не рухається.

(Жирним кольором виділено ті твердження, де не потрібно плескати в долоні)

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності. (с/з)

Проблеми, пов’язані з рухом тіла, цікавили людей здавна. Розмірковуючи над рухом тіл, давньогрецькі вчені доходили іноді незвичайних парадоксів. Найбільш дивовижними з них є парадокси Зенона Єлейського (5 ст. до н.е.). Придумані ним парадокси вчені продовжують обговорювати вже протягом двох з половиною тисяч років. Найбільш відомим є парадокс Зенона «Ахіллес та черепаха». У ній він стверджував, що давньогрецький герой, незважаючи на свої швидкі ноги, не зможе наздогнати навіть черепаху. Нехай Ахіллес починає бігти за черепахою, стартувавши одночасно з нею на певній відстані АВ, що їх розділяє. Перш, ніж наздогнати черепаху, йому слід подолати відстань АВ, що їх розділяє. Однак, поки Ахіллес буде долати цю відстань, черепаха пройде шлях ВС. Герою доведеться долати додатково ще й шлях ВС. За цей час черепаха пройде ще один відрізок, і так далі, до нескінченності. Тобто, щоб наздогнати черепаху, Ахіллесові необхідно подолати нескінченну кількість відрізків шляху за нескінченно великий проміжок часу. А це значить, що він її ніколи не наздожене.

Звичайно, Ахіллес, як і будь-яка інша людина,  може наздогнати черепаху. Але в тому і полягає парадокс: як людині вдається наздогнати черепаху на практиці, якщо теоретично це неможливо? Саме на це запитання ми з вами і спробуємо дати відповідь на сьогоднішньому уроці, вивчивши нову тему.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

Оголошення теми

с/з – Отже, тема нашого уроку «Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху».

з/е – Яка тема уроку?

з/е – Сядьте рівно, відкрийте зошити, запишіть число, класна робота. Запишіть тему уроку.

VI. Вивчення нового матеріалу.(с/з)

Рухи різних тіл розрізняються не лише траєкторією й пройденим шляхом. Уявіть, що ви їдете в потязі прямолінійною ділянкою залізничної колії. Повз вікна проносяться стовпи лінії електропередачі, встановлені на однаковій відстані один від одного. За годинником ви можете визначити проміжки часу, за який потяг долає відстань від одного стовпа до іншого. Якщо час, за який потяг проходить шлях між двома будь-якими сусідніми стовпами однаковий, то говорять, що поїзд рухається рівномірно.

(слайд)

Рівномірний рух — це механічний рух, у ході якого за будь-які рівні інтервали часу тіло проходить однаковий шлях Давайте подивимось, як виглядає такий рух в реальному житті.

Слід зазначити, що таких рухів в природі дуже мало. Приблизно однакові шляхи за однаковий час робить кінець стрілки годинника, рухаючись по циферблату, проходить Земля, обертаючись навколо Сонця. Однак такі рухи все ж є в природі, тому і їх ми повинні добре вивчити, щоб мати змогу краще розуміти і пояснювати механічні явища природи.

Діти, а як ви гадаєте, чи всі прямолінійні рівномірні рухи відбуваються однаково? А щоб відповісти на це запитання, давайте з вами розглянемо таку життєву ситуацію.

Автомобіліст, велосипедист і пішохід подолали однакову відстань. А час, за який вони подолають цю відстань, різний. Що різне для цих рухів?

 

Правильно, це швидкість. Автомобіль, що рухається рівномірно, випереджає людину, що йде рівномірно, тому що рухається швидше від неї. Літак рухається швидше, ніж автомобіль, а штучні супутники Землі – швидше ніж літак. Рухи всіх цих тіл відрізняються швидкістю.

Швидкість рівномірного руху — це фізична величина, що дорівнює відношенню шляху, який пройшло тіло, до інтервалу часу, протягом якого цей шлях був пройдений.

Швидкість руху зазвичай позначають символом v (ве).

Одиниця швидкості руху в СІ — метр на секунду:

(розглядаємо трикутник формул)

(слайд)

Одиницею вимірювання швидкості є м/с. Хоча використовують й інші позасистемні одиниці вимірювання швидкості: км/год, м/хв, 1 см/с та ін.

 

Для вимірювання швидкості механічного руху використовують прилад, який називається спідометром. За його шкалою можна визначити швидкість руху в будь-який момент часу. Спідометри встановлюють на всіх сучасних транспортних засобах.

VІ. Фізкультхвилинка. («Осінь»)         

VIII. Закріплення вмінь і навичок.(с/з)

  1. Виразити у м/с  (колективно)

 

(слайд)

2) Роздаю дітям картки. На картках намальовані рекордсмени серед живих організмів: найшвидша тварина, риба та  птаха. Учням слід встановити, кому відповідає яка швидкість.

Сокіл – 322 км/год (приблизно 90 м/с);

Гепард – 112 км/год (приблизно  31, 1 м/с)

Риба-парусник – 108 км/год (30 м/с).

(Топ – 10 найшвидших тварин (Слайд ))

3)Задача

Поїзд рухаючись рівномірно, пройшов міст за 60 с. Яка швидкість поїзда, якщо довжина моста дорівнює 360 м?

 

 

 

ІХ. Узагальнення уроку (с/з).

Інтерактивна вправа «Коло знань». Учитель починає речення, учень закінчує і про­довжує ланцюжок і т. д., помилку виправляє той, хто розпочинав речення.

    рівномірний рух — це рух, при якому …

    прикладом рівномірного руху є рух …

    швидкість рівномірного руху показує …

    щоб   визначити   швидкість   рівномірного руху, треба…

    приладом для вимірювання швидкості є …

    швидкість вимірюється в …

 

Х. Підсумки уроку (з/е).

-Який зараз був урок?

-Яка була тема уроку?

Оцінювання роботи учнів

Домашнє завдання:

  1. Чит. &8 вивч. конспект;
  2. Впр. №8 (3-4)
  3. *З’ясуйте що на світі рухається найшвидше.

з/е – Встаньте. Урок закінчено. До побачення.



 

 

 

ПАРАДОКС

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 9. Рівномірний рух. Швидкість руху
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку