Розробка уроку "Happy birthday"

Про матеріал

Розробка уроку з англійської мови для 5 класу "Happy birthday". Урок закріплення знань домашнього читання казки “Winnie-the-Pooh and his friends”, “Eeyore's birthday”.

Мета: вдосконалювати комунікативні здібності, розширювати знання учнів з теми; розвивати навички діалогічного та монологічного висловлювання, фонематичний слух, здатність до імітації, якість вимовних навичок, слухову пам'ять, уяву, здатність до здогадки; вміння учнів користуватися лексикою, послідовно та логічно висловлювати свої думки іноземною мовою, сприяти розвитку інтелекту учнів; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови, доброзичливе ставлення до друзів, однокласників.


Перегляд файлу

                                                                    Lesson  № 77.

Date:  01.03.                                                                                                                Form 5

Тема: Happy  birthday.

Підтема: “Winnie-the-Pooh and his friends”, “Eeyore’s  birthday”. 

Мета:  вдосконалювати комунікативні здібності, розширювати  знання  учнів  з  теми; розвивати навички діалогічного та монологічного висловлювання, фонематичний  слух, здатність  до  імітації, якість  вимовних  навичок,  слухову  пам'ять, уяву, здатність  до  здогадки; вміння учнів  користуватися лексикою,  послідовно  та  логічно  висловлювати  свої  думки  іноземною  мовою, сприяти розвитку інтелекту учнів;

    виховувати  інтерес  до  вивчення  іноземної  мови,  доброзичливе ставлення до друзів,       однокласників.

Обладнання: презентація  до  уроку, ноутбук, назви  слів, роздатковий  матеріал, картки, горщик, кулька.

                                                 PROCEDURE

  1.               The  beginning  of  the  lesson.
  1.              Greeting,  setting  aims.
  •                 Hello !  How  are  you? Today   I  want  to  practice  English  with  your. 

             Would  you  like  to  play  with  me?

  1.              Warming   up.
  •                Look  at  the  screen  and  guess  what’s  our  lesson  about?       

  Let’s  start! (слайд  2)  (discussing pictures)

      What    is  this?   What  are  your  ideas  about  today’s   lesson?

      The  cake  with  candles  is  the  main  thing  of  Birthday   Party!  Really?

       You’re  clever.  The  topic  of  our  lesson  is  “ Birthday” (слайд  3).

      I  think  you  like  your  Birthday    Party  and  today  we’ll  prepare  for it. 

Do  you  know   any  poem  about  birthday?  Let’s  read  one  of  them.

    Уou have a date to celebrate

    Which comes but once a year

    And so today we'd like to say

   From all of us to you:

   Happy birthday!  Happy birthdayl

   Happy birthday to you!

ІІ. The  main  part  of  the  lesson.

 1. Presenting  the  theme  of  the  lesson.

1)Did you read tales by A.Milne?

2)Do you know the story about Winnie-the-Pooh and his friends?

3)Did you like it?

       Teacher: Yes, you are right. The topic of our lesson is “Winnie-the-Pooh and his friends”.

 Today at the lesson we’ll

  •             practice new vocabulary in speech;
  •             revise verb tenses;
  •             do exercises on the text.

 

 

 

2.Watching  a  cartoon “Eeyore’s  birthday”.  Do  you  like the  cartoon?

  1.            Guess  the  words. Group  work  of  three.

   Iniewn –Winnie, eoeeyr-Eeyore, nkodye-donkey, thaydrib-birthday,  aboonll-balloоn, telgip – Piglet.

          2) Who said these words:

1)”But it isn’t my birthday, Eeyore”.

  2)”Why are you so sad?”

  3)”No it’s my birthday”.

  4)”Do you know it’s Eeyore’s birthday today?”

  5) “ I  haven’t  got  any  idea, Pooh”.

  5)”You are very kind, Pooh”.

3. RoleplayEeyores  birthday”.

4.   Rest  time. Song “Happy  birthday”.

T: One more congratulation is the song   « Happy Birthday »

                              Happy birthday to you!

                              Happy birthday to you!

                              Happy birthday, dear …!

                              Happy birthday to you!

                                        May your birthday be bright!

                                        May your birthday be bright!

                                        May your birthday be bright!

                                         From morning till night.

1) Answer the questions (питання діставати з горщика з надписом “honey”)

1.When did Winnie-the –Pooh get up one day?

2.Who did he see in the forest?

3.Why was Eeyore so sad?

4.Did the Piglet know about Eeyore’s birthday?

5.What presents will Pooh  give Eeyore?

6. What presents will  Piglet give Eeyore?

Картки  роздаються  кожному  учню

     2) Choose the right word:

1. Winnie got up early/late in the morning.

2.He went for a walk in the forest/ field.

3.There he saw the donkey/ the piglet.

4.Pooh ran home/ to the forest to get a present.

5.I shall give him a jar of honey/ milk.

6. In the evening/ morning happy friends went to Eeyore’s birthday party.

    3) True or false:

  1. One day Winnie-the-Pooh met a donkey.
  2. The donkey looked very happy.
  3. It was Pooh's birthday.
  4. The donkey wanted to say 'thank you'.
  5. Pooh went home to get Eeyore a present.
  6. On his way home he met a Rabbit.

   4) Work in groups: - arrange the sentences in the right order:

“Why are you so sad?”

“It’s my birthday today, but I haven’t got any presents”.

“Oh! Many happy returns of the day, Eeyore!”

“ And many happy returns to you, Pooh!”

“But it isn’t my birthday, Eeyore.”

“No, it’s my birthday.”

“But you said “many happy returns” to me”.

“Did I? Oh I wanted to say “Thank you”, Pooh –Bear.”

5.  What poems about birthday do you know? Let’s recite them.

        Count your nights

       By starts,

       Not shadows,

       Count your days

       By smiles,

       Not tears.

       And on any birthday morning

       Count your age by friends, -

       Not years!

 

        Wishing you a birthday

        That is just the happy start

        Of a year that brings you everything

        That’s dearest to your heart.

III. Summing  up.

Have  you  learned  anything  new?  What  did  you  like  about the 

       Say,   what  words  associate   with   “Birthday”.

1)find  10  words  about  “Birthday”

 Presentfgcardhjcakefriendshjsongsgkpartygjcandydanceshgfunjkguests

( Present, card,  cake, friend, songs, party, candy, dances, fun, guests). Write  and translate  the words.

     2)Home  work.

  •                  Make  an  invitation  to  Eeyore’s  birthday.  And tell  how  did  you  do  it?
  •                  10 – 12 – Ex. 3, p. 99 Look  at  the  pictures  and  tell  the  story.

 


 

1

 

doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
17 липня 2018
Переглядів
1539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку