Розробка уроку з англійської мови для 5 класу "Happy birthday". Урок закріплення знань домашнього читання казки “Winnie-the-Pooh and his friends”, “Eeyore's birthday”.
Мета: вдосконалювати комунікативні здібності, розширювати знання учнів з теми; розвивати навички діалогічного та монологічного висловлювання, фонематичний слух, здатність до імітації, якість вимовних навичок, слухову пам'ять, уяву, здатність до здогадки; вміння учнів користуватися лексикою, послідовно та логічно висловлювати свої думки іноземною мовою, сприяти розвитку інтелекту учнів; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови, доброзичливе ставлення до друзів, однокласників.
Lesson № 77.
Date: 01.03. Form 5
Тема: Happy birthday.
Підтема: “Winnie-the-Pooh and his friends”, “Eeyore’s birthday”.
Мета: вдосконалювати комунікативні здібності, розширювати знання учнів з теми; розвивати навички діалогічного та монологічного висловлювання, фонематичний слух, здатність до імітації, якість вимовних навичок, слухову пам'ять, уяву, здатність до здогадки; вміння учнів користуватися лексикою, послідовно та логічно висловлювати свої думки іноземною мовою, сприяти розвитку інтелекту учнів;
виховувати інтерес до вивчення іноземної мови, доброзичливе ставлення до друзів, однокласників.
Обладнання: презентація до уроку, ноутбук, назви слів, роздатковий матеріал, картки, горщик, кулька.
PROCEDURE
Would you like to play with me?
Let’s start! (слайд 2) (discussing pictures)
What is this? What are your ideas about today’s lesson?
The cake with candles is the main thing of Birthday Party! Really?
You’re clever. The topic of our lesson is “ Birthday” (слайд 3).
I think you like your Birthday Party and today we’ll prepare for it.
Do you know any poem about birthday? Let’s read one of them.
Уou have a date to celebrate
Which comes but once a year
And so today we'd like to say
From all of us to you:
Happy birthday! Happy birthdayl
Happy birthday to you!
ІІ. The main part of the lesson.
1. Presenting the theme of the lesson.
1)Did you read tales by A.Milne?
2)Do you know the story about Winnie-the-Pooh and his friends?
3)Did you like it?
Teacher: Yes, you are right. The topic of our lesson is “Winnie-the-Pooh and his friends”.
Today at the lesson we’ll
2.Watching a cartoon “Eeyore’s birthday”. Do you like the cartoon?
Iniewn –Winnie, eoeeyr-Eeyore, nkodye-donkey, thaydrib-birthday, aboonll-balloоn, telgip – Piglet.
2) Who said these words:
1)”But it isn’t my birthday, Eeyore”.
2)”Why are you so sad?”
3)”No it’s my birthday”.
4)”Do you know it’s Eeyore’s birthday today?”
5) “ I haven’t got any idea, Pooh”.
5)”You are very kind, Pooh”.
3. Role – play “Eeyore’s birthday”.
4. Rest time. Song “Happy birthday”.
T: One more congratulation is the song « Happy Birthday »
Happy birthday to you!
Happy birthday to you!
Happy birthday, dear …!
Happy birthday to you!
May your birthday be bright!
May your birthday be bright!
May your birthday be bright!
From morning till night.
1) Answer the questions (питання діставати з горщика з надписом “honey”)
1.When did Winnie-the –Pooh get up one day?
2.Who did he see in the forest?
3.Why was Eeyore so sad?
4.Did the Piglet know about Eeyore’s birthday?
5.What presents will Pooh give Eeyore?
6. What presents will Piglet give Eeyore?
Картки роздаються кожному учню
2) Choose the right word:
1. Winnie got up early/late in the morning.
2.He went for a walk in the forest/ field.
3.There he saw the donkey/ the piglet.
4.Pooh ran home/ to the forest to get a present.
5.I shall give him a jar of honey/ milk.
6. In the evening/ morning happy friends went to Eeyore’s birthday party.
3) True or false:
4) Work in groups: - arrange the sentences in the right order:
“Why are you so sad?”
“It’s my birthday today, but I haven’t got any presents”.
“Oh! Many happy returns of the day, Eeyore!”
“ And many happy returns to you, Pooh!”
“But it isn’t my birthday, Eeyore.”
“No, it’s my birthday.”
“But you said “many happy returns” to me”.
“Did I? Oh I wanted to say “Thank you”, Pooh –Bear.”
5. What poems about birthday do you know? Let’s recite them.
Count your nights
By starts,
Not shadows,
Count your days
By smiles,
Not tears.
And on any birthday morning
Count your age by friends, -
Not years!
Wishing you a birthday
That is just the happy start
Of a year that brings you everything
That’s dearest to your heart.
III. Summing up.
Have you learned anything new? What did you like about the
Say, what words associate with “Birthday”.
1)find 10 words about “Birthday”
Presentfgcardhjcakefriendshjsongsgkpartygjcandydanceshgfunjkguests
( Present, card, cake, friend, songs, party, candy, dances, fun, guests). Write and translate the words.
2)Home work.
1