30 березня о 15:00Вебінар: Онлайн-тести «На Урок» для дистанційної роботи

Розробка уроку інформатики для 9 класу. Тема: " Алгоритм створення комп’ютерної публікації. Створення, збереження та відкривання публікацій."

Про матеріал
розробка допоможе сформувати в учнів поняття шаблон та структура публікації; навчити створювати публікацію на основі шаблону; розвивати логічне мислення, уміння самоорганізації навчальної діяльності; виховувати інформаційну культуру та сприяти розширенню кругозору учнів.
Перегляд файлу

 

Урок 34. Алгоритм створення комп’ютерної публікації. Створення, збереження та відкривання публікацій.

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття шаблон та структура публікації; навчитись створювати публікацію на основі шаблону;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння самоорганізації навчальної діяльності;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру та сприяти розширенню кругозору учнів.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм в тому числі Microsoft Office Publisher або Scribus.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення понять: програми для роботи з текстом, елементи оформлення документів.

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Видавничі системи, на відміну від текстових редакторів і процесорів, мають  суттєву перевагу: вони дозволяють значно скоротити час на оформлення складних документів. Важливу роль у цьому відіграє застосування стилів (замість форматування текстових об’єктів з клавіатури). Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як швидко налаштувати документ, що матиме естетичний вигляд, зберегти та/або надрукувати підготовлену публікацію тощо.

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Процес створення комп'ютерної публікації, як і будь-якого іншого інформаційного продукту (наприклад, мультимедійної презентації) починається з формування концепції та структури публікації відповідно до її призначення та особливостей цільової аудиторії.

 

Відповідно до обраного типу публікації створюється відповідний шаблон чи добирається з набору стандартних шаблонів: листівка, бюлетень, оголошення, каталог, буклет.

Шаблон публікації визначає її структуру, наявність і розміщення об'єктів: текстових написів, зображень, таблиць, діаграм, фігурного тексту тощо, що, у свою чергу, мають параметри, значення яких можна змінювати.

Наступним кроком є добір колірної та шрифтової схеми публікації. Як джерелами можна скористатися стандартними наборами схем, що містяться в бібліотеках програм підготовки публікацій, чи створити власні. Також можна змінити лише деякі параметри наявних схем, наприклад, створити власний стиль заголовків статей.

Стандартні колірні схеми створювалися професійними дизайнерами, тому при внесенні змін намагайтеся приймати виважені рішення — перегляньте матеріали, що стосуються колористики, поліграфічного дизайну тощо, або проконсультуйтеся з фахівцями в цій галузі, зокрема, за допомогою тематичних форумів.

Інформаційне наповнення публікації передбачає добір і підготовку матеріалу: текстового, ілюстративного.

Для створення публікації відповідно до розробленого шаблону. Процес підготовки інформаційного наповнення буде більш ефективним за умови створення сценарію чи схеми публікації на папері.

Наприклад, при створенні сценарію інформаційного бюлетеня потрібно визначити:

 

 

 

 

 

 

 

По завершенню створення комп'ютерної публікації потрібно перевірити макет, роздрукувати сигнальний примірник та, за потреби, внести редакційні правки:

 

 

 

 

 

 

Комп'ютерні публікації розраховані, як правило, на перегляд однією особою, що впливає, у першу чергу, на:

 

 

 

 

 

Разом з тим, незалежно від типу публікації існують загальні критерії вдалої публікації:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Microsoft Publisher — це програма з пакету Microsoft Office, за допомогою якої можна створювати, оформлювати та публікувати документи різного типу.

За її допомогою можна:

готувати інформаційний бюлетень чи буклет для друку;

форми для розсилання електронною поштою або публікації в Інтернеті.

Завантажити програму можна тими ж способами, що й інші програми з пакету Microsoft Office.

Стандартним форматом файлів для збереження комп'ютерних публікацій, підготовлених з використанням Publisher, є формат: PUB.

Програма надає користувачеві можливість зберігати файли і в інших форматах, наприклад: pdf, doc, jpg.

Програма містить набір шаблонів публікацій, які згруповано за категоріями:

банерів;

бланків;

буклетів;

грамот;

листів електронної пошти;

етикеток;

запрошень;

інформаційних табличок;

календарів;

каталогів та ін.

У центральній частині цього вікна відображаються ескізи шаблонів публікації обраного виду. При цьому в правій частині відобразиться панель з елементами керування, використовуючи які, користувач може встановити певні значення властивостей майбутньої публікації:

 

 

 

 

Після вибору кнопки Створити, розміщеної під панеллю встановлення значень властивостей обраного шаблону, буде встановлено режим редагування та форматування публікації.

Змінити колірні та шрифтові схеми, параметри сторінки й навіть обраний шаблон можна за допомогою інструментів на вкладці Оформлення сторінки.

 

 

 

 

 

 

Усі об'єкти публікації, яка розробляється за допомогою програми Microsoft Publisher, включаючи блоки тексту, не залежать один від іншого.

Будь-який об'єкт можна розміщувати точно в потрібному місці, і є можливість управління розміром, формою й зовнішнім виглядом кожного об'єкта.

Після створення публікації на основі шаблону слід у відповідних об'єктах, які визначають її структуру, замінити: текст, малюнки.

Такими, що відповідають задуму публікації. У тексті автозаповнювача шаблону публікації зазначається, скільки орієнтовно слів має бути в кожній статті, щоб вона помістилася в бюлетень відповідно до обраного шаблону.

Якщо текст статті підготовлено заздалегідь та збережено в текстовому файлі, можна автоматично замінити текст автозаповнювача.

Для цього потрібно виділити текст, що заміщується, у контекстному меню обрати вказівку Змінити текст Текстовий файл. І вказати файл, що містить необхідний текст.

Залежно від типу, створена на основі шаблону публікація може містити різну кількість сторінок, наприклад:

 

 

 

 

Переміщуватися до потрібної сторінки публікації зручно за допомогою панелі Сторінки у лівій частині вікна програми.

За потреби можна додавати нові сторінки до публікації або видаляти наявні.

Для цього використовують відповідні вказівки контекстного меню, яке з'являється, якщо клацнути правою кнопкою миші на одній із сторінок в області Сторінки.

Якщо слід видалити деякі сторінки з внутрішніх двосторонніх сторінок, з'являється вікно Видалення сторінки, у якому вказують, які саме сторінки слід видалити.

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником: § 20.

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.

Підручник ст. 153-154

  1. Практична робота за комп’ютерами.
  2. Вправи для очей.

VIІ. Підбиття підсумків уроку

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 20 ст. 143-146

ІХ Оцінювання роботи учнів

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку