Спілкування |
|
Навчання |
|
Розваги |
|
Інтернет – послуги |
|
Завантаження відео |
|
Пошук інформації |
Шкода здоров’ю |
|
Залежність |
|
Марна витрата часу |
|
Азартні ігри |
|
Віруси |
|
Хакери |
Тема: Безпечна робота в Інтернеті(Слайд 1)
Мета:
формування ключових компетентностей:
вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя;
соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі;
загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу;
здоров’язбережувальна – продовжувати розвивати знання правил безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи;
інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;
спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології;
формування предметних компетентностей:
навчальна: формувати уявлення про небезпеку, яка може чатувати під час роботи в Інтернет, вчити уникати цих небезпек, ознайомити учнів з правилами безпечного користування Інтернетом, спонукати їх дотримуватися цих правил під час роботи з комп’ютером; сприяти усвідомленню необхідності дотримання авторського права; ознайомити учнів з поняттями комп’терний вірус та антивірусна програма
розвивальна: формувати вміння аналізувати, робити висновки, передбачати результат; розвивати логічне мислення; сприяти всебічному розвитку.
виховна: виховувати інформаційну культуру, інтерес до вивчення інформатики ; формувати позитивне ставлення до навчання.
Очікувані результати діяльності учнів :
знання і розуміння : знають поняття «інтернет», «соціальні мережі», «кібербезпека», « комп’ютерний вірус», « антивірусна програма», «авторське право», принципи безпечної поведінки в інтернеті; розуміють позитивні і негативні фактори впливу інтернету на життя людини;
вміння і навики: самостійно визначають ризики, що пов’язані із користуванням соціальними мережами та неперевіреними сайтами; вміють працювати в мобільних групах; вільно висловлюють власну точку зору, підкріплюючи її конкретними фактами; аналізують отриману інформацію
Тип уроку: комбінований
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, картки до гри «Добре.Погано», «Павутинка».
І. Орієнтація мотивації діяльності
1. Привітання вчителя.
2. Психологічне настроювання на роботу.
Девіз уроку: «Безпека в Інтернеті – це як власна гігієна: про неї треба дбати щодня»
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Мікрофон»(Слайд2)
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.
1. Не можна заходити в комп’ютерний клас без дозволу вчителя.
2. Не можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.
3. На комп’ютерному столі не повинно бути зайвих речей.
4. Сидіти потрібно рівно, спираючись на спинку стільця, ноги повинні бути на підлозі, або на спеціальній підставці.
5. Відстань від очей до екрана монітора – 50 см.
6. Руки мають бути чистими та сухими.
7. Не можна торкатися дротів і задніх стінок монітора та системного блока.
Пригадаємо: (Слайд3)
ІІІ. Цілепокладання
Отже Інтернет- це всесвітня мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у різних точках земної кулі, що поєднані між собою. А ще Інтернет називають всесвітньою павутиною. (Cлайд 4)
А тепер ми з вами пограємо в гру яка називається «Павутинка».
Вправа «Павутинка» (Даю дітям клубок ниток та картки з зображеннями мультиплікаційних персонажів. Додоток1)
Створення проблемної ситуації
- Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учню, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.
-Дивіться, діти, ви бачите наочно, що ми створили комп’ютерну мережу.
- Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними - користувачі. Так ось, в комп’ютерній мережі ми знаємо не всіх користувачів. Давайте подивимось, хто утворив ось цю комп’ютерну мережу.
(Діти називають: Леді Баг, Супер-Кіт, Бражник, Губка Боб, Планктон, Пітер Пен, Капітан Крюк, Рапунцель, Зла чаклунка)
- Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо, хто є вашим співрозмовником в мережі Інтернет.
3. Визначення очікуваних результатів
Сьогодні ми й поговоримо про небезпеки які є в мережі. А для того, щоб не наразити себе на небезпеку, потрібно вивчити правила поведінки в мережі. Вони допоможуть нам вільно й безпечно подорожувати Інтернетом та спілкуватися в мережі. Отже, тема нашого уроку – « Безпечна робота в Інтернеті»
IV. Цілереалізація
Вивчення нового матеріалу
Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Сьогодні електронною павутиною користується кожен другий українець. Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків.
Тому будьте уважними і обережними під час роботи в Інтернеті. Діти в Інтернеті можуть стати легкою здобиччю для шахраїїв. Щоб цього не сталося, слід дотримуватися відповідних правил безпеки. (Слайд5)
Вікторина
Для того, щоб краще засвоїти та зрозуміти кожне з цих правил, проведемо з вами вікторину. (Учні по черзі називають номер картки ,яку хочуть відкрити на слайді. Читають правило ,пояснюють його значення та кажуть чи дотримуються даного правила під час роботи в Інтернеті)(Слайд6)
(Cлайд10)
5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.(Слайд11)
7. Не заходити на заборонені сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила. (Слайд13)
8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
(Слайд14)
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті(Слайд15)
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.(Слайд16)
Фізкультхвилинка (Слайд17)
Один – піднести руки вгору,
Два – нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Не торкайтеся підлоги.
Три, чотири – прямо стати,
Будемо відпочивати.
Перегляд відео «Як Петрик вивчив правила безпечної поведінки в Інтернеті».
https://www.youtube.com/watch?v=CmD5TzdTbF4
(Слайд18)
Запитання до відео ( На даному етапі з’ясовуємо нові для себе поняття, такі як: «комп’ютерний вірус», «антивірусна програма», «авторське право»)(Слайд19)
Первинне застосування отриманих знань.
Робота в зошиті. Вправа « Словник слів»
А зараз Ваше завдання – зробити словник слів. Вам необхідно занотувати в зошит визначення: «Комп’ютерний вірус», «Антивірусна програма», «Авторське право»
(Слайд20)
(Слайд21)
Гімнастика для очей (Слайд 22)
Застосуння узагальнених умінь у нестандартних ситуаціях.
Вправа «Добре. Погано» (Слайд 23)
(Діти за картками розповідають, чим корисний Інтернет та, що негативного в ньому. На дошці написано «Добре. Погано» розділіть слова. Додаток2)
Добре Погано
Спілкування Залежність
Навчання Марна витрата часу
Розваги Азартні ігри
Інтернет – послуги Віруси
Завантаження відео Хакери
Пошук інформації Порушення режиму дня, шкода здоров’ю
V.Рефлексивно - оцінювальний етап.(Слайд24)
1. Підведення підсумків уроку
Вправа «Продовжте речення».
— На уроці я дізнався…
— Тепер я вмію…
— Але мені не сподобалось…
__Батькам я розповім про…
2.Рефлексія
Впрва «Кошик ідей»
3. Інформування про домашнє завдання
Вивчити правила безпечної роботи в Інтернеті та
намалювати одне з правил . (Слайд 25)
4.Цінування оцінювання
Учні прводять самооцінювання за « Шкалою ефективності»
1