1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Розробка уроку інформатики у 5 класі на тему " Безпечна робота в Інтернеті"(Конспект. Презентація. Додаток 1. Додаток 2)

Про матеріал
Розробка уроку інформатики у 5 класі на тему " Безпечна робота в Інтернеті"(Конспект. Презентація. Додаток 1. Додаток 2) Формування предметних компетентностей: навчальна: формувати уявлення про небезпеку, яка може чатувати під час роботи в Інтернет, вчити уникати цих небезпек, ознайомити учнів з правилами безпечного користування Інтернетом, спонукати їх дотримуватися цих правил під час роботи з комп’ютером; сприяти усвідомленню необхідності дотримання авторського права; ознайомити учнів з поняттями комп’терний вірус та антивірусна програма розвивальна: формувати вміння аналізувати, робити висновки, передбачати результат; розвивати логічне мислення; сприяти всебічному розвитку. виховна: виховувати інформаційну культуру, інтерес до вивчення інформатики ; формувати позитивне ставлення до навчання.
Перегляд файлу

                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Спілкування

 

Навчання

 

Розваги

 

Інтернет – послуги

 

Завантаження відео

 

Пошук інформації

Шкода здоров’ю

 

Залежність

 

Марна витрата часу

 

Азартні ігри

 

Віруси

 

Хакери

 

Перегляд файлу

Тема: Безпечна робота в Інтернеті(Слайд 1)

Мета:

формування ключових компетентностей:

вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя;

соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі;

загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу;

здоров’язбережувальна – продовжувати розвивати знання правил безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи;

інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;

спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології;

 

 

формування предметних компетентностей:

навчальна: формувати уявлення про небезпеку, яка може чатувати під час роботи в Інтернет, вчити уникати цих небезпек, ознайомити учнів з правилами безпечного  користування  Інтернетом, спонукати  їх дотримуватися  цих правил під час роботи з комп’ютером; сприяти усвідомленню необхідності дотримання авторського права; ознайомити учнів з поняттями  комп’терний вірус та антивірусна програма

розвивальна: формувати вміння аналізувати, робити висновки, передбачати результат; розвивати логічне мислення; сприяти всебічному розвитку.

 виховна: виховувати інформаційну культуру, інтерес до вивчення інформатики ; формувати позитивне ставлення до навчання.

Очікувані результати діяльності учнів :

знання і розуміння : знають поняття «інтернет», «соціальні мережі», «кібербезпека», « комп’ютерний вірус», « антивірусна програма», «авторське право», принципи безпечної поведінки в інтернеті; розуміють позитивні і негативні фактори впливу інтернету на життя людини;

вміння і навики: самостійно визначають ризики, що пов’язані із користуванням соціальними мережами та неперевіреними сайтами; вміють працювати в мобільних групах; вільно висловлюють власну точку зору, підкріплюючи її конкретними фактами;  аналізують отриману інформацію

Тип уроку: комбінований

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, картки до гри «Добре.Погано», «Павутинка».

І. Орієнтація мотивації діяльності

1. Привітання вчителя.

 2. Психологічне настроювання на роботу.

Девіз уроку: «Безпека в Інтернеті – це як власна гігієна: про неї треба дбати щодня»

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Мікрофон»(Слайд2)

 Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.   

1.     Не можна заходити в комп’ютерний  клас без дозволу вчителя.

2.     Не можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.

3.     На комп’ютерному столі не повинно бути зайвих речей.

4.     Сидіти потрібно рівно, спираючись на спинку стільця, ноги повинні бути на підлозі, або на спеціальній підставці.

5.     Відстань від очей до екрана монітора – 50 см.

6.     Руки мають бути чистими та сухими.

7.     Не можна торкатися дротів і задніх стінок монітора та системного блока.

 

Пригадаємо: (Слайд3)

  • Що таке Інтернет?
  • Для чого потрібен Інтернет?
  • Назвіть плюси спілкування в мережі Інтернет?
  • Чи несе загрози Інтернет? І які?


ІІІ. Цілепокладання

  1. Повідомлення теми і мети уроку


Отже Інтернет- це всесвітня мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у різних точках земної кулі, що поєднані між собою. А ще Інтернет називають всесвітньою павутиною. (Cлайд 4)

 

 

 

 

А тепер ми з вами пограємо в гру яка називається «Павутинка». 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Павутинка»  (Даю дітям клубок ниток та картки з зображеннями мультиплікаційних персонажів. Додоток1)

Створення проблемної ситуації

    - Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учню, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.

    -Дивіться, діти, ви бачите наочно, що ми створили комп’ютерну мережу.

   - Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними - користувачі. Так ось, в комп’ютерній мережі ми знаємо не всіх користувачів. Давайте подивимось, хто утворив ось цю комп’ютерну мережу.

(Діти називають: Леді Баг, Супер-Кіт, Бражник, Губка Боб, Планктон, Пітер Пен, Капітан Крюк, Рапунцель, Зла чаклунка)

      - Отже, ви повинні розуміти, що не завжди  відомо,  хто є вашим співрозмовником в мережі Інтернет.

 3. Визначення очікуваних результатів

Сьогодні ми  й поговоримо про небезпеки які є в мережі. А для того, щоб не наразити себе на небезпеку, потрібно вивчити правила поведінки в мережі. Вони допоможуть нам вільно й безпечно подорожувати Інтернетом та спілкуватися в мережі.  Отже, тема нашого уроку – « Безпечна робота в Інтернеті»

 

IV. Цілереалізація

Вивчення нового матеріалу
Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Сьогодні електронною павутиною користується кожен другий українець. Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків.

Тому будьте  уважними і обережними під час роботи в Інтернеті. Діти в Інтернеті  можуть стати легкою здобиччю для шахраїїв. Щоб цього не сталося, слід дотримуватися відповідних правил безпеки. (Слайд5)

Вікторина

Для того, щоб краще засвоїти та зрозуміти кожне з цих правил, проведемо з вами вікторину. (Учні по черзі називають номер картки ,яку хочуть відкрити на слайді. Читають правило ,пояснюють його значення та кажуть чи дотримуються даного правила під час роботи в Інтернеті)(Слайд6)

 
1.     Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.(Cлайд7)

 

2.  Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.(Cлайд8)

 
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.(Cлайд9)

 
 
 
4.  Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

    (Cлайд10)

 

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.(Слайд11)

 

 6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.(Слайд12)

 

 

7. Не заходити на заборонені сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила. (Слайд13)

 

 

8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

(Слайд14)

 

 

 

 

 

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті(Слайд15)

 

 

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.(Слайд16)

 

 Фізкультхвилинка (Слайд17)

 Один – піднести руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Не торкайтеся підлоги.

Три, чотири – прямо стати,

Будемо відпочивати.

 

 

Перегляд відео «Як Петрик вивчив правила безпечної поведінки в Інтернеті».

https://www.youtube.com/watch?v=CmD5TzdTbF4

(Слайд18)

 

Запитання до відео ( На даному етапі з’ясовуємо нові для себе поняття, такі як: «комп’ютерний вірус», «антивірусна програма», «авторське право»)(Слайд19)

  1. Що завантажив Петрик до комп’ютера, коли отрима повідомлення про виграш авто?
  2. Що називають комп’ютерним  вірусом?
  3. Про що говорить правило №3 з відео?
  4. Що таке авторське право? Як ти црозумієш це поняття?

Первинне застосування отриманих знань.

Робота в зошиті. Вправа « Словник слів»

А зараз Ваше завдання – зробити словник слів. Вам необхідно занотувати в зошит визначення: «Комп’ютерний вірус», «Антивірусна програма», «Авторське право»

 (Слайд20)

 

 

(Слайд21)

 

 

 

 

 

Гімнастика для очей (Слайд 22)

 Застосуння узагальнених умінь у нестандартних ситуаціях.

Вправа «Добре. Погано» (Слайд 23)

(Діти за картками розповідають, чим корисний Інтернет та, що негативного в ньому. На дошці написано  «Добре. Погано» розділіть слова. Додаток2)

Добре                                   Погано

Спілкування                        Залежність

Навчання                             Марна витрата часу

Розваги                                Азартні ігри

Інтернет – послуги             Віруси

Завантаження відео           Хакери

Пошук інформації             Порушення режиму дня, шкода здоров’ю

 

V.Рефлексивно - оцінювальний етап.(Слайд24)

1. Підведення підсумків уроку

Вправа «Продовжте речення».

— На уроці я дізнався…

— Тепер я вмію…

— Але мені не сподобалось…

__Батькам я розповім про…

2.Рефлексія

Впрва «Кошик ідей»

3. Інформування про домашнє завдання

Вивчити правила безпечної роботи в Інтернеті та


намалювати одне з правил . (Слайд 25)

 

 4.Цінування оцінювання

Учні прводять самооцінювання за « Шкалою ефективності»

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Безпечна робота в ІнтернетіПідготувала вчитель інформатики: Цильт Людмила Михайлівна

Номер слайду 2

Правила поведінки та безпеки в комп’ютерному класі

Номер слайду 3

Пригадаємо. Що таке Інтернет?Для чого потрібен Інтернет?Назвіть плюси спілкування в мережі Інтернет?Чи несе загрози Інтернет? І які?

Номер слайду 4

ІнтернетІнтернет- це всесвітня мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у різних точках земної кулі, що поєднані між собою. А ще Інтернет називають всесвітньою павутиною

Номер слайду 5

10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.7. Не заходити на заборонені сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Номер слайду 6

Вікторина12345678910

Номер слайду 7

Правило №1 Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

Номер слайду 8

Правило №2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

Номер слайду 9

Правило №3 Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

Номер слайду 10

Правило №4 Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

Номер слайду 11

Правило №5 Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

Номер слайду 12

Правило №6 Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

Номер слайду 13

Правило №7 Не заходити на заборонені сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

Номер слайду 14

Правило №8 Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

Номер слайду 15

Правило №9 Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті

Номер слайду 16

Правило №10 Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Номер слайду 17

Фізкультхвилинка. Один – піднести руки вгору,Два – нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги,Не торкайтеся підлоги. Три, чотири – прямо стати,Будемо відпочивати.

Номер слайду 18

Перегляд відео. Будьте уважні!

Номер слайду 19

Запитання до відео. Що завантажив Петрик до комп’ютера, коли отрима повідомлення про виграш авто?Що називають комп’ютерним вірусом?Про що говорить правило №3 з відео?Що таке авторське право? Як ти црозумієш це поняття?

Номер слайду 20

Вірус та антивірус Комп’ютерний вірус – програма, яка унеможливлює роботу будь-якого пристрою та здатна викрадати дані й видаляти файли. Антивірус – програма, яка виявляє та знешкоджує віруси

Номер слайду 21

Авторське право Авторські права — це набір суб'єктивних виключних прав, які дозволяють авторам літературних, мистецьких та наукових творів отримати соціальні блага від результатів своєї творчої діяльності.

Номер слайду 22

Гімнастика для очей

Номер слайду 23

Вправа «Добре. Погано» Добре                                    Погано. Спілкування                        Залежність. Навчання                              Марна витрата часу. Розваги                                 Азартні ігриІнтернет – послуги             Віруси. Завантаження відео          Хакери. Пошук інформації               Порушення режиму дня Шкода здоров’ю

Номер слайду 24

Вправа «Продовж речення»На уроці я дізнався…Тепер я вмію… Але мені не сподобалось…Батькам я розповім про…

Номер слайду 25

Домашнє завдання Вивчити правила безпечної роботи в Інтернеті та намалювати одне з правил

Номер слайду 26

Молодці!!!Дякую за чудову роботу!!!

zip
Додано
22 лютого
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку