Розробка уроку "Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню

Про матеріал
Даний урок допоможе учням розширити і поглибити зання про Оксиген як хімічний елемент та кисень як просту речовину. в результаті уроку учні повинні засвоїти такі базові поняття та терміни, як Оксиген, кисень, колообіг Оксигену.
Перегляд файлу

Тема: Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.

Мета:

  • розширити і поглибити знання учнів про Оксиген як хімічний елемент та кисень як просту речовину;
  • розглянути колообіг Оксигену в природі;
  • з’ясувати основні галузі, що використовують кисень;
  • сприяти розвитку в учнів екологічної культури;
  • виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, до навколишнього середовища.

Обладнання та реактиви: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця «Колообіг Оксигену в природі», слайди «Застосування кисню».

Базові поняття та терміни: Оксиген, кисень, коло обіг Оксигену

Тип уроку: комбінований.

Девіз: «Хімія широко простягає руки свої у справи людські».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Які умови виникнення та припинення горіння?
  2. Гра «Далі, далі!»

(Учитель зачитує питання.  а  учні по черзі дають швидко відповідь. Якщо учень не знає відповіді на запитання, то право відповідати переходить до наступного учня).

Запитання для гри:

  1. Назвіть оксид, найпоширеніший на Землі. (Вода)
  2. Яка валентність Гідрогену у сполуках? (І)
  3. Що означає запис 5О2? (5 молекул кисню)
  4. Цинк має сталу чи змінну валентність? (Сталу, ІІ)
  5. Залізний цвях – це тіло чи речовина? (Тіло)
  6. Яка валентність Сульфуру в сполуках? (ІІ, ІV, VI)
  7. Процес горіння простих чи сладних речовин – ц явище фізичне чи хімічне? (Хімічне)
  8. Які речовини прості утворені атомами Оксигену? (Кисень, озон)
  9. Із яких речовин у лабораторії можна одержати (добути) кисень? (Перманганату калію, пероксиду водню, бертолетової солі)
  10.  Що важче: повітря чи кисень? (Кисень)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Поширеність Оксигену

Масова частка у оболонці Землі (атмосфера, гідросфера, літосфера) – 52%

Масова частка у повітрі – 25% (об’ємна – 21%)

В земній корі – 47% (за масою)

В гідросфері – 85,6%

  1. Колообіг Оксигену в природі

Робота з підручником, схемою

Колообіг оксигену в природі. Озон. Застосування кисню та його біологічна  роль - презентация онлайн

Прочитай! Весь кисень повітря через живу речовину проходить приблизно за 2000 років.

  1. Застосування кисню
  1. У пілотуючи космічних апаратах (робота у відкритому космосі).
  2. У спорядженні водолазів.
  3.   В авіації під час польотів на великих висотах та під час сходження на   високі гірські вершини.
  4.   В екіпіровці пожежників.
  5.   У медицині для підтримання життя хворих із утрудненим диханням.
  6.   Енергетика, металургія, хімічна промисловість.
  1. Біологічна роль кисню

     Підтримує дихання;

     Відбуваються реакції окиснення поживних речовин;

     Вивільняється енергія для діяльності організму;

     Вивільняється теплота для підтримки температури тіла теплокровних тварин

Фізіологічна дія кисню.

Чистим киснем людина дихати не може: він отруйний для організму. В атмосферному повітрі кисню 21%. Якщо концентрація кисню в атмосфері Землі підвищиться до 30%, то всі процеси в живих організмах прискоряться, й організми почнуть швидко старіти. В разі дихання повітрям з підвищеною концентрацією кисню може виникнути стан ейфорії  й так зване кисневе отруєння. З іншого боку, якщо рівень кисню в атмосфері впаде нижче 16%, людина почне задихатися.

  1. Озон

Оксиген утворює 2 алотропні форми – кисень О2 та озон О3. На відміну від кисню, озон має запах, є отруйним, його температура плавлення та кипіння вищі. Він виявляє більшу хімічну активність.

Робота з таблицею

Властивості кисню та озону

КИСЕНЬ

ОЗОН

 

 

 

  1. Проблема чистого повітря

Учні зачитують свої повідомлення

IV. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Робота в групах – «коло ідей». Запропонувати заходи, які дозволять підтримувати необхідний відсотковий вміст кисню у складі повітря.

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника.

docx
Додав(-ла)
Лісова Оксана
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку