Розробка уроку на тему: "Холодна війна: протистояння двох систем (1946-1991)"

Про матеріал
Розробка уроку на тему: "Холодна війна: протистояння двох систем (1946-1991)" Актуальність теми: Тема Холодної війни має особливу актуальність у сучасному світі, оскільки допомагає учням: Зрозуміти витоки сучасної системи міжнародних відносин Усвідомити механізми глобального протистояння та його наслідки Розвинути критичне мислення щодо геополітичних процесів Оцінити роль дипломатії у вирішенні міжнародних конфліктів Інноваційність підходу: Мультиперспективність: Розгляд подій з різних точок зору Аналіз різних інтерпретацій історичних подій Врахування політичних, економічних та соціальних аспектів Інтерактивність: Рольові ігри в групах Аналіз історичних документів Моделювання історичних ситуацій Дискусійні платформи Практична спрямованість: Зв'язок з сучасністю Розвиток аналітичних навичок Формування критичного мислення МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ Основні методичні принципи: Системність: Логічна структура викладу Взаємозв'язок всіх елементів уроку Послідовність у формуванні понять Науковість: Використання достовірних джерел Об'єктивний аналіз подій Врахування сучасних історичних досліджень Доступність: Адаптація складного матеріалу Використання наочності Покрокове формування розуміння Методи та прийоми: Інтерактивні: Мозковий штурм Робота в експертних групах Дискусії та дебати Дослідницькі: Робота з документами Аналіз карт та схем Порівняльний аналіз Візуалізації: Використання карт Схеми та діаграми Фото- та відеоматеріали ПРАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ Необхідні ресурси: Матеріально-технічні: Мультимедійне обладнання Роздаткові матеріали Історичні карти Інформаційні: Добірка історичних документів Фотоматеріали епохи Статистичні дані Методичні: Картки для групової роботи Схеми аналізу документів Критерії оцінювання Диференційований підхід: Рівні складності завдань: Базовий (репродуктивний) Середній (аналітичний) Високий (творчий) Форми роботи: Індивідуальна Парна Групова ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ Компетентності, що формуються: Предметні: Хронологічне мислення Просторове орієнтування Робота з джерелами Ключові: Інформаційно-цифрова Комунікативна Соціальна Наскрізні: Критичне мислення Медіаграмотність Громадянська відповідальність Система оцінювання: Критерії: Повнота знань Аналітичні здібності Активність участі Форми контролю: Усне опитування Тестування Презентація результатів МОЖЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ Варіанти модифікації: За формою проведення: Традиційний урок Дистанційне навчання Змішане навчання За тривалістю: Один урок Спарені уроки Серія уроків За рівнем підготовки класу: Базовий рівень Поглиблене вивчення Профільний рівень Перспективи розвитку: Включення елементів проектної діяльності Розширення міжпредметних зв'язків Створення цифрових освітніх ресурсів
Перегляд файлу

Розробка уроку з всесвітньої історії (11 клас)

Тема уроку: "Холодна війна: протистояння двох систем (1946-1991)"

Мета уроку:

  • Навчальна: сформувати в учнів розуміння сутності Холодної війни, її причин, етапів та наслідків
  • Розвивальна: розвивати навички аналізу геополітичних процесів, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки
  • Виховна: формувати розуміння цінності миру та важливості дипломатії

Тип уроку: комбінований

Обладнання: політична карта світу, мультимедійна презентація, документальні матеріали

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (2 хв.)

  • Привітання
  • Перевірка готовності класу
  • Створення робочої атмосфери

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (7 хв.)

Бліц-опитування:

  1. Які країни входили до антигітлерівської коаліції?
  2. Які територіальні зміни відбулися після Другої світової війни?
  3. Що таке біполярний світ?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (3 хв.)

Проблемне питання: "Чому після спільної перемоги у Другій світовій війні колишні союзники стали противниками?"

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (20 хв.)

1. Початок Холодної війни

  • Фултонська промова Черчилля
  • Доктрина Трумена
  • План Маршалла
  • Створення НАТО та ОВД

2. Основні кризи та конфлікти

  • Берлінська криза та поділ Німеччини
  • Корейська війна
  • Карибська криза
  • В'єтнамська війна
  • Введення військ до Афганістану

3. Гонка озброєнь

  • Ядерне протистояння
  • Космічні перегони
  • Економічне змагання систем

4. Завершення Холодної війни

  • Політика "перебудови"
  • Падіння Берлінської стіни
  • Розпад СРСР

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (8 хв.)

Робота в групах:

  1. "Політики" - аналіз доктрин та стратегій
  2. "Економісти" - порівняння економічних систем
  3. "Військові експерти" - аналіз гонки озброєнь
  4. "Культурологи" - вплив на культуру та суспільство

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ (3 хв.)

  • Узагальнення вивченого матеріалу
  • Відповідь на проблемне питання
  • Оцінювання роботи учнів

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (2 хв.)

  1. Опрацювати параграф підручника
  2. Створити хронологічну таблицю основних подій Холодної війни
  3. Підготувати аналіз однієї з криз періоду Холодної війни

Творче завдання: підготувати презентацію про вплив Холодної війни на розвиток науки і техніки

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

Ключові дати:

  • 1946 р. - Фултонська промова Черчилля
  • 1947 р. - проголошення доктрини Трумена
  • 1949 р. - створення НАТО
  • 1955 р. - створення ОВД
  • 1961 р. - будівництво Берлінської стіни
  • 1962 р. - Карибська криза
  • 1989 р. - падіння Берлінської стіни
  • 1991 р. - розпад СРСР

Основні поняття:

  • Холодна війна
  • Біполярний світ
  • Залізна завіса
  • Гонка озброєнь
  • Політика стримування
  • Доктрина Трумена
  • План Маршалла
  • Розрядка міжнародної напруженості

Історичні постаті:

  • Вінстон Черчилль
  • Гаррі Трумен
  • Йосип Сталін
  • Джон Кеннеді
  • Микита Хрущов
  • Михайло Горбачов
  • Рональд Рейган

Міжпредметні зв'язки:

  • Географія (політична карта світу)
  • Фізика (ядерна зброя)
  • Економіка (економічні системи)
  • Інформатика (розвиток комп'ютерних технологій)

Методи оцінювання:

  1. Усні відповіді:
    • Знання фактів
    • Розуміння причинно-наслідкових зв'язків
    • Аналітичні здібності
  2. Письмові роботи:
    • Заповнення таблиць
    • Робота з документами
    • Написання есе
  3. Групова робота:
    • Активність
    • Якість аргументації
    • Вміння співпрацювати

Очікувані результати:

Після уроку учні повинні:

  • Розуміти причини та наслідки Холодної війни
  • Вміти аналізувати міжнародні конфлікти
  • Усвідомлювати важливість мирного вирішення конфліктів
  • Вміти працювати з історичними джерелами

 

docx
Додано
11 листопада
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку