Тема: ІТАЛІЯ.
Цілі: формування ключових компетентностей:
формування предметних компетенцій:
формувати знання учнів про місце Італії у світі та регіоні; формувати вміння виявляти основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці.
Наскрізна змістовна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»
Обладнання: підручник Кобернік С.Г.Географія (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл.заг. серед. освіти / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2018. – 256 с. : іл..; атласи, настінні карти: Фізична та політична карта Європи, комп’ютер.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
Девіз уроку: «Розум людський має
три ключі, які все відчиняють:
знання, думка, уява – усе в цьому.
(В. Гюго).
І.Організаційний момент та психологічне налаштування учнів.
Учні заходячи до класу обирають кольорові жетони.
ІІ. Актуалізація наявного навчального досвіду.
Тестові завдання з теми «Франція»:
https://learningapps.org/5962480 або
Повідомлення девізу уроку.
ІІІ. Актуалізація потрібного навчального досвіду.
Завдання. Відгадати країну.
Підказка 1 - запис розмови.
Підказка 2 –ребус
Метод асоціювання.На аркуші паперу, який лежить перед кожним учнем на парті, у центрі написано слово «Італія». (Звучить неаполітанська мелодія)
IV.Мотивація навчальної діяльності.
Італія середземноморська країна. М’який клімат і прекрасні пляжі, велика кількість курортів, виноград, оливки – ось що робить Італію південним приморським раєм. Погляньте на герб Італії, на ньому зображена гілка оливи, що означає мир. А також гілка дуба, яка означає силу і гідність італійців. А разом вони символізують пейзажі Італії.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Повідомлення теми та мети уроку. Повідомлення девізу уроку.
Проблемне питання уроку: Італія - індустріальна країна Європи зі своєрідними галузями спеціалізації. Чим пояснити своєрідність спеціалізації господарства країни?
1. ЕГП Італії. Візитна картка.(фронтальна робота з учнями).
Завдання 1.Користуючись картами атласу, текстом підручника складіть візитну картку Італії.
Завдання 2.Визначити ЕГП країни та показати на карті: Апенінський п-ів, Середземне море, прилеглі країни, місто Рим, країну Ватикан, країну Сан-Марино.
Завдання 3.Позначити на контурній карті кордони Італії, країни з якими вона межує та столицю Рим.
Завдання 4. (виконують самостійно у парах, по рядах)
Пара 1.За картами атласу визначте. Які форми рельєфу переважають?
Пара 2. За картами атласу визначте. Які корисні копалини має Італія? Чи достатньо їх для розвитку країни?
Пара 3. За картами атласу визначте на які гідроресурси багата країна. Які типи ґрунтів розповсюджені?
Пара 4. За картами атласу визначте забезпеченість лісовими ресурсами. Рекреаційні ресурси Італії.
Обговорення результатів роботи.
Завдання 5.( фронтальна робота з учнями)
На початку уроку ви слухали як говорять італійці, а чи відомо вам, що по мелодійності звучання італійську мову ставлять на перше місце? Як ви гадаєте, якій мові відведене друге місце. Так, беззаперечно – українській!
4. Господарство країни.
Завдання 6. Вправа «Ажурна пилка».
(групова робота, учні об’єдналися в групи відповідно до кольорів жетонів, нагадування про правила роботи в групі).
Завдання І групі. Опрацюйте матеріал підручника «Домінуючі складники третинного сектору»
Завдання ІІ групі. Опрацюйте матеріал підручника «Промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни»
Завдання ІІІ групі. Опрацюйте матеріал підручника «Спеціалізація аграрного сектору. Характерні риси просторової організації господарства».
(Організація роботи:спочатку учні опрацьовують матеріал в «домашніх групах», потім розходяться по інших «кольорових групах», так щоб в кожній групі був представник із «домашньої»; після завершення роботи учні повертаються «додому» та діляться інформацією)
Завдання 7.Користуючись підручником складіть схему «Зовнішні економічні зв’язки».
Італія
імпорт експорт
Італія одна із перших у січні 1992 р. визнала суверенітет України. Того ж року в Києві відкрилося італійське посольство. Розпочато співробітництво на рівні малих та середніх підприємств. У зовнішньоторговельному обігу України частка Італії становить 3,9 % (в експорті –5,2 %, імпорті – 2,6 %).
V.Закріплення вивченого матеріалу.
1)Обговорення проблемного питання уроку: Італія - індустріальна країна Європи зі своєрідними галузями спеціалізації. Чим пояснити своєрідність спеціалізації господарства країни?
2) Творче завдання. Уявіть себе бізнесменом. Вам випала нагода створити спільне українсько-італійське підприємство. Знаючи сектори економіки України та Італії запропонуйте італійському бізнесмену інвестувати кошти в українську економіку. В яку саме галузь господарства? Відповідь обґрунтуйте.
VІ. Оцінювання та підсумки уроку.
Італія є високо розвинутою країною Західної Європи. Господарську спеціалізацію країни на світовому ринку визначають її земельні та рекреаційні ресурси. Провідними галузями господарства є сфера послуг та промисловість.
VІІ. Рефлексія
VІІ. Домашнє завдання .
1.Опрацювати параграф 17 підручника та завдання після параграфу.
2. Повторити розташування країн та їх столиць на політичній карті Європи.
Завдання за бажанням.
1.Дослідження. Кластери в Італії як домінуюча форма організації виробництва товарів і послуг.
2. Поясніть звідки взялися вислови: «Гуси врятували Рим» та «Усі дороги ведуть до Риму».
3. Творче завдання. Уявіть себе керівником тур фірми. Ваші друзі мають намір відвідати Італію. Використовуючи сервіс Google Maps та інші інформаційні джерела підготуйте туристичний маршрут містами Італії для ваших друзів.