Form 6
Date____________
Тема4: Спорт.
Підтема: Спорт, яким я займаюсь. Розвиток навичок усного мовлення.
Мета:
Практична:активізувати лексику з теми “Спорт”;закріпити знання учнів про види спорту та спортивні ігри, удосконалювати вміння учнів робити усне повідомлення за темою, розвивати вміння учнів логічно та послідовно викладати власні думки іноземною мовою, удосконалити навички аудіювання тексту з метою вилучення основної інформації.
Освітня:поглибити знання учнів про види спорту, традиції країни, мова якої вивчається, розвивати самостійне мислення, ініціативність, бажання до пізнання нового. Розвивальна:розвиватитворчі здібності учнів, навики роботи в групі; розвивати швидкість та критичність мислення учнів, їх довільну пам’ять та мовну здогадку, мовленнєву реакцію, стійку увагу, вміння переносити знання та навички в нову мовну ситуацію, розвивати творчу уяву учнів, фонематичний слух та правильну вимову.
Виховна:виховувати позитивне ставлення до вивчення англійської мови, до занять спортом, дотримання правил здорового способу життя.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, словник, наочний матеріал, роздатковий матеріал.
Хід уроку
1. Greetingandaim. Привітання та повідомлення теми та мети уроку .
Teacher: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! How are you today? Let’s say something good to each other. Wish something good to your friend. I’ll start “Kate, I wish you to get a good mark today”. (P1 – P2 – P3…)
Today we’ll speak about different kinds of sports, about your favouritesport, we’ll listen to a text, your topics and do some tasks. . Do you like sport?
2. Warming up.Уведення в іншомовну атмосферу.
Teacher:Now look at the black-board. I prepared an interesting rhyme for you. . Let’s read together.
Sport is fun for girls and boys.
It’s much better than the toys.
You can jump and you can run.
You can have a lot of fun.
Teacher:Answer my question PP
- I like swimming. And what about you? What sport do you like more? You may use these expressions.
- As for me I’m fond of …
I’m keen on…
I’m good at …
Teacher:Dear children. What is your home task for today?
Pupil: Our home task for today was ex. 4, p. 82.
Teacher: Good, now check your home task. Who want’sto read?
II. Основна частина
Wrestling |
Фігурне катання |
Gymnastics |
Шахи |
Boxing |
Фехтування |
Figure-skating |
Шашки |
Chess |
Важка атлетика |
Draughts |
Бокс |
Weight |
Гімнастика |
Fencing |
Боротьба |
2.Grammar.Groupwork.Граматика. Групова робота
Teacher:At the last lesson we learnt how to use verbs go, play and do. Do you remember the rule about using verbs do, go, play?
- Use the verb play if you speak about ball games and chess.
- Use the verb go if you speak about sports ending -ing.
- Use the verb do if you speak about other sports, power sports, fighting sports, martial arts?
Group up the sports into 3 columns.
Rugby, cricket, soccer, rowing, cycling, basketball, tennis, boxing, karate, volleyball, skiing, judo, horse riding, sailing, swimming, running, gymnastics, athletics, wrestling, baseball, weight lifting.
PLAY |
GO |
DO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KEYS:
PLAY |
GO |
DO |
rugby |
rowing |
boxing |
cricket |
cycling |
karate |
soccer |
skiing |
judo |
basketball |
horse riding |
gymnastics |
tennis |
sailing |
athletics |
volleyball |
swimming |
wrestling |
baseball |
running |
weight lifting |
Teacher:Make sentences with these words about yourself.
I like to play …
I like to go …
I like to do …
3.Listening.Аудіювання.
Teacher: I’ve got one more very interesting task for you. Let’s listen to the talk of two English boys about other popular kind of sport and do the task on your cards.
a) Pre-listening activity Teacher:Answerthefollowingquestions.
- Doallmembersofyourfamilygoinforsports?
- Whatisyourfavouritesport?
b) While-reading activities Teacher: Listen the dialogue.
-Hello, Tim. Whereareyougoing?
-To thesportscentre. I'vegot a volleyballtrainingsession. OurteamisgoingtoFrancenextweek. WeareleavingonWednesday.
-Oh, that'sgreat. HowlongareyougoingtostayinFrance?
-Eight days. Weareplayingfourmatches.
-Do youthinkyouwillwin?
-Yes, I hopesoverymuch. Sorry, I mustgonow. Thecoachdoesn'tletusbelatefortraining. I'lltellyouallaboutitwhenwegetback. Bye!
-Bye, seeyou!
c) Post-listening activity
Listentothedialogueandchoosethecorrectvariantoftheending.
1) Timisgoingto ... .
a) thestadium b) thesportscentre
2) Timplays ... .
a) volleyball b) football
3)TheteamisgoingtoFrance ... .
a) nextweek b) thisweek
4)Theyareleaving ... .
a) onThursday b) onWednesday
5) They are playing …
a) four matches b) three matches
6) The coach doesn’t let the players …
a) miss training b) be late for training
4.Physical warm-up. Фізкультхвилинка. Teacher:Stand up, please. Listen, repeat and do the exercises. (Фізкультхвилинку проводить хтось із учнів. Говорить слова зарядки, виконуючи вправи, клас повторює за ним). 5.Writing.Письмо. Teacher: Arrange these words to make sentences.
6. Speaking.Говоріння.
Teacher: Write a list of kinds of sport on a sheet paper. One person thinks of a sport and the others have to guess which sport it is.
Example:A: Is it a team game? B: No, it isn’t. C: Do you use a ball?A: No, I don’t
. Заключна частинауроку
Your hometask will be to write an email to your friend in exercise 6, 7p 85-86. Learn new lexical units by heart.
I’d like to say that you were perfect. We have done a lot and learned a lot about sports. I like your active work at the lesson.. Your marks are: 3.Saying goodbye.
T: Stand up, children! The lesson is over. Goodbye!