Урок № 8 Тема: Кільчасті черви.
Різноманітність кільчастих червів.
Лабораторне дослідження №1.
Тема: Зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника).
Основні цілі: Поглибити знання учнів про різноманітність Кільчастих червів. Розкрити особливості будови та життєдіяльності на прикладі дощового черв’яка. Визначити роль цих тварин у природі та в житті людини. Вміти проводити спостереження за живими об’єктами. Вміння робити висновки, порівняння. Виховувати в учнів розуміння того, що природа прекрасна в усіх її проявах. Сприяти формуванню наукового пізнання світу. Формування доброти, гуманного та відповідального ставлення до тваринного світу.
Обладнання: таблиця „Тип Кільчасті черви”, живі дощові черви, лупи.
Тип уроку: засвоєння нових знань, та здобуття практичних навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Епіграф:
„ Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує в ній природа” нідерландський натураліст Ніколаса Тінберген.
ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності.
Загадка
Органічні рештки грунту вони переробляють,
Архітекторами родючості їх називають.
ІII. Вивчення нового матеріалу
Хто такі кільчасті черви? Спосіб живлення.
Вільноживучі тришарові безхребетні із сегментованим червоподібним тілом, у яких є вторинна порожнина тіла. Вони живуть у всіх основних водних і наземних середовищах.Живляться дощові черви торішнім листям, старою напівгнилою травою, а також органічними рештками, що є у ґрунті.
Особливості зовнішньої будови кільчастих червів - форма тіла й розміри та рух.
Робота з підручником.
Особливості внутрішньої будови кільчастих червів
2. Робота з підручника ст. 42.
Системи органів у дощового чер’яка.
1.Опорно-рухова система.
2.Травна система.
3.Дихальна система.
4.Кровоносна система
5.Видільна система.
6.Нервова система.
7. Розмноження.
Розмаїтість кільчастих червів
IV. Лабораторне дослідження №1.Зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника).
Цілі: на прикладі дощового черв’яка або трубочника ознайомитися з особливостями зовнішньої будови кільчастих червів та характером їхнього руху, у висновках зазначити, які особливості будови кільчастих червів є ознаками їх пристосованості до середовища існування.
Обладнання та матеріали: живі екземпляри кільчастих червів (дощового черв’яка або трубочника), лупа ручна, інструктивна картка для виконання роботи, підручник.
Хід роботи
1. Розглянути зовнішню будову кільчастих червів.
2. Знайти передній і задній кінці тіла.
3. Розглянути сегменти, щетинки й поясок.
4. Розглянути, яким чином рухаються кільчасті черви.
5. Намалювати в зошиті схему зовнішньої будови кільчастих червів і зробити відповідні позначення.
6. Зробити висновок і записати його в зошит.
Значення тварин в природі, в житті людини
V. Закріплення знань учнів.
Біологічні задачі. 1) У скляну банку з чистим піском помістили дощових червів. Декілька місяців у пісок додавали листя та воду. Згодом на поверхні піску утворився темний шар. Поясніть це явище.
VІ. Підсумок уроку.
1. Що нового дізналися на уроці?
2. Як п’явки лікують людей?
3. Хто любить споживати дощових червів?
VІІ. Домашнє завдання.
1. Опрацювати §9,10.11.