Розробка уроку на тему «Тиск світла»

Про матеріал
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з тиском світла. розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ; виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Перегляд файлу

___________

План-конспект

уроку фізики  у 11 класі

Тема уроку:  Тиск світла

Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з тиском світла.

  розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;

виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях  і розв’язуванні завдань та навчити дітей  «бачити» фізику навколо себе.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

План уроку

1. Дослід Лебєдєва

2. Пояснення тиску світла з квантових позицій

3. Розв’язування задач

 

І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Дослід Лебедева. Вперше висловив припущення про існування тиску світла Й. Кеплер у 1619 р., пояснюючи цим тиском відхилення хвостів ко­мет, які наближались до Сонця. У 1873 р. Дж. Максвелл теоретично роз­рахував силу тиску сонячного випромінювання на чорну поверхню, роз­ташовану перпендикулярно до сонячних променів. Цей тиск приблизно дорівнював 4-10-6 Па. Згідно з теорією Максвелла світло, як і будь-яка елек­тромагнітна хвиля, чинить тиск на перешкоду. Під дією електричного поля хвилі електрони в тілах коливаються. Утворюється електричний струм. Цей струм напрямлений уздовж напруженості електричного поля. На елек­трони, які рухаються впорядковано, діє сила Лоренца магнітного поля. За правилом лівої руки сила Лоренца напрямлена вздовж хвилі. Це і є сила тиску світла.

Проте жодних експериментальних даних, які б підтвердили існування світлового тиску, на той час не було. Виявити і виміряти тиск світла вдалось у 1900 р. російському фізику П. М. Лебедеву.



 

ІV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання: опрацювати § 67 ст. 255-257, дати в-ді на питання після параграфа, виконати вправу №32.3

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Волошин Євген
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку