Розробка уроку по біології у 6 класі на тему: "Квітка - орган статевого розмноження"

Про матеріал
Урок розкриває будову квітки, її головні частини, різноманітність квіток. До уроку розроблена презентація, яка ілюструється на мультимедійній дошці, що забезпечує високе сприйняття матеріалу. На уроці використовуються інтерактивні методи навчання.
Перегляд файлу

Розробка уроку по біології у 6 класі на тему: Квітка - орган статевого розмноження.

 

Мета уроку: сформувати в учнів знання про будову і функції квітки як про генеративних органів покритонасінних рослин.

Завдання:

Розвиваючі:

• формування умінь аналізувати, виділяти відмінні особливості в будові квітки різних груп рослин, розвивати логічне мислення;

• продовжити формування умінь працювати з натуральними об'єктами;

• розвиток пізнавального інтересу.

Освітні:

• забезпечити засвоєння учнями знань про будову квітки;

• сформувати поняття «двостатеві» і «одностатеві» квітки;

• продовжити вміння працювати з підручником, малюнками;

• формувати навички роботи з роздатковим матеріалом;

Виховні:

• виховувати позитивне ставлення до живої природи;

• прищеплювати навички комунікативного спілкування, розвиток почуття прекрасного.

Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма організації навчальної діяльності: комбінований.

Обладнання: мульмедійний проектор, екран, шкільна дошка, розбірні моделі: «квітка вишні», «квітка картоплі», клей, альбомні листи, частини квітки з кольорового паперу.

Хід уроку.

1.Організаціонний етап.

Доброго дня, діти! Я рада бачити вас всіх сьогодні! Думаю, що наша спільна робота на уроці буде цікавою та корисною.

Почати наш урок я хочу казкою: «Одного разу маленьке насіннячко впало на землю. Як це сталося?  Може, його загубила пташка? А може, його принесло вітром . Минуло небагато часу і сталося диво: з насіння з'явився паросток з крихітними листям і маленькими корінцями. Але завдяки сонцю паросток ставав все більше і більше, сильніше і сильніше. Нарешті, паросток перетворюється на справжню рослину з листям ... А далі, що ж відбудеться далі, як ви думаєте? Чого ще не вистачає в рослині? Незабаром у рослини з'являється бутон. З часом він розкриється і перетвориться на красиву квітку.

Епіграф до уроку: «Давай пройдемося повільно по лузі! (Слайд2)

І «Добридень» скажімо кожній квіткі,

Я повинен над квітами нахилитися

Не для того, щоб рвати їх чи зрізати,

А щоб побачити добрі їхні обличчя

І добре обличчя їм показати.

С. Вурун

Давайте посміхнемося один одному, налаштуємося на пошук і творчість і продовжимо наш урок. Тема нашого уроку «Квітка. Будова і різноманітність квіток.»(запис на дошці і в зошити).

2.Актуалізація знань.

Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення органів рослини. Давайте пригадаємо, які органи ви вже знаєте? (Учні перераховують органи). У вас на партах розповідь з біологічними помилками.

 

Листя різних рослин відрізняються за зовнішнім виглядом. Велика частина листків складається з двох частин: листової пластинки і черешка. Такі листки називають черешковими. Черешкові листя має пшениця, льон, алое. За формою краю пластинки листя також різноманітні. Наприклад, лист бузку має зубчастий край, яблуні - пильчатий, осики - цілокраї.

Коментарі помилок.

 

3. Вивчення нового матеріалу.

Ви вивчили органи квіткових рослин: корінь, стебло, листя. Сьогодні ми будемо говорити про квіти. Нам належить не тільки милуватися красою квітів, а й вивчити їх будову. Подумайте, чи у всіх рослин вони утворюються. (Діти відповідають). Квітки утворюються тільки у квіткових рослин. (Слайд 3) Квітки бувають найрізноманітнішої форми і забарвлення, привертають увагу людини. Вже багато тисячоліть квіти втілюють у людей красу, радість і досконалість природи. Квітка - найпомітніша, часто гарна, важлива частина покритонасінних рослин. Квітки можуть бути великі й дрібні, яскраво забарвлені і зелені, пахучі і без запаху, одиночні або зібрані в суцвіття »

Хоча у світі велике розмаїття кольорів, але всі вони мають єдиний план будови і їх об'єднує найважливіша в житті рослин функція - утворення плодів і насіння для розмноження організму .. Так що ж таке квітка? (Слайд 4) Квітка-це орган насінного розмноження квіткових рослин.

(Визначення записуємо в зошит)

(Слайд 5) Вивчати будову частин квітки ми будемо разом з вами. Відкрийте підручники, на стор.85 є малюнок «Будова квітки». Будьте уважні я задаю питання, ви відповідаєте, працюємо з підручником. Квітки багатьох рослин розміщуються на тонких стеблинках-квітконіжках.

Верхній кінець квітконіжки, на якому розташовується квітка, називається квітколожем. . Це вісь квітки, на ній розташовуються всі частини квітки.).

Головні частини квітки - маточка і тичинки. . Маточка знаходиться на самій верхівці квітколожа (один або декілька), трохи нижче його розміщуються тичинки. Ще нижче на квітколоже розташовуються пелюстки, їх сукупність утворює віночок. Під ними знаходяться чашолистки, що утворюють чашечку. Віночок і чашечка створюють разом оцвітина. Це найяскравіша частина квітки. Оцвітина може бути простою і подвійний. Основна функція оцвітини: захист органів розмноження квітки і залучення комах.

Оцвітина, в якому можна розрізнити чашечку і віночок, називається подвійним (слайд 6)

Оцвітина, в якому не можна виділити ні чашечку, ні віночок, називають простим. (Визначення записуємо в зошит).

Зустрічаються квіти без оцвітини. Це так звані голі квіти.

 Розглянемо головні частини квітки: маточка і тичинки. Маточка, наприклад, вишні, складається з трьох частин: зав'язі, стовпчика і рильця. У тюльпана в маточку немає стовпчика. У нього рильце сидить безпосередньо на верхівці зав'язі. Рильце зазвичай клейка, шорстке або навіть гіллясте. Воно служить для сприйняття пилку. Стовпчик піднімає рильце, має його іноді високо над оцвітиною. Сама нижня, роздута частина маточки - це зав'язь. Вона містить в собі семязачатки. У зав'язі вишні розвивається один семязачаток, а у тюльпана їх багато. Тому у вишні з квітки розвивається односім'яний плід, а у тюльпана - багатонасінний.

Фізкультхвилинки.

А зараз ми проведемо вправи на зняття м'язового напруження.

1.Сядьте навприсятки.

2.Опустіть голову і руки. Уявіть, що ви насіння, з яких виростають прекрасні квіти.

3.Теплий промінь сонця досяг землі і зігрів в ній насінину.

4.Із насінини проклюнувся паросток і з паростка виросла прекрасна квітка. Встаньте, підніміть і розведіть руки в сторони.

5.Ніжиться квітка на сонечку.

6.Підніміть підборіддя, уявіть, що ви дивитесь на сонечко з-під опущених повік, посміхніться повільно повертаючи голову вліво і вправо.

 

В зав'язі маточки після запилення і запліднення розвивається плід, а з сім'язачатків утворюється насіння. Більшість квіток мають і маточка і тичинки. Є квіти, які мають або тичинки або маточки. Квітка, що має маточка і тичинки називається двостатеві (вишня, черемха, конвалія, яблуня, тюльпан, капуста). Якщо квітка має або маточку, або тичинки, вона називається одностатевою (огірок, тополя, обліпиха. (На дошці схема)

Квіти

Тичинкові Маточкові Тичинкові

Чоловічі Жіночі Маточкові

Ми познайомилися з будовою квітки, скажіть, будь ласка, яке значення має квітка в природі? У житті людини? Для чого вони потрібні? Подивіться навколо, скільки квітів нас оточує? Чому ми так захоплюємося ними? .

Висновок: значення квітки: залучення комах запилювачів, утворення плодів та насіння.

 

Є такий вислів: «діти-це квіти життя», поясніть як ви розумієте цей вислів. Квітка як дитина, за нею треба доглядати, плекати, ставитися дбайливо. У всі часи люди захоплювалися квітами, про них складали вірші, пісні, легенди.

4. Д / з творче - підготувати легенду аба казку про квіти. Не забувайте про квіти нашого району. Вивчити п.33

 

5.Закріплення матеріалу.

А зараз я хочу перевірити як ви засвоїли тему.

Робота в парі-зібрати квітка, приклеїти на лист.

 

6.Рефлексія.

Діти, ось і закінчується наш урок. У тій атмосфері і обстановці, в якій ми сьогодні працювали, кожен з вас відчував себе по - різному. І зараз мені б хотілося, щоб ви оцінили, наскільки внутрішньо комфортно відчував себе на цьому уроці, кожен з вас. Опишіть свій настрій, яке воно у вас після уроку? Ви розкрилися як ця троянда, або ще не розкрилися як цей бутон? Виберіть і покажіть, що відповідає вашому настрою.

Я хочу побажати вам, щоб ви якомога частіше милувалися квітами, частіше звертали свій погляд на красу, яка нас оточує.

Дякую всім за увагу!

 

Список використаної літератури

 

1. Баханов К.О. Іноваційні системи,технології та моделі навчання / К.О. Баханов. - Запоріжжя. – Просвіта. - 2003. – 168 с.

2. Мусієнко Н. Н. Біологія: Підручник / Н. Н. Мусієнко. – К.: Генеза, 2002. – 223с.

3. Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко; За ред. О. І. Пометун. -  К.: В.С.К., 2003. - 192 с.

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку