Розробка уроку по темі « Дії з натуральними числами» у формі гри - «Математика і навколишній світ» ,
допоможе досягти мети уроку, а саме : Систематизувати знання, уміння та навички учнів по темі «Дії з
натуральними числами» в процесі розв'язання цікавих нестандартних завдань; сприяти розвитку та формуванню інтелектуальних і творчих здібностей учнів; виховувати уважність, старанність, кмітливість, творчу активність,
спритність та інтерес до вивчення математики і бережне ставлення до навколишнього світу та братів наших менших.
Урок – гра. «Математика і навколишній світ»
Тема уроку: « Дії з натуральними числами»
Мета уроку: Систематизувати знання, уміння та навички учнів по темі «Дії з
натуральними числами» в процесі розв’язання цікавих
нестандартних завдань;
Сприяти розвитку та формуванню інтелектуальних і творчих
здібностей учнів;
Виховувати уважність, старанність, кмітливість, творчу активність,
спритність та інтерес до вивчення математики і бережне ставлення до
навколишнього світу та братів наших менших.
Обладнання: мультимедійне дошка, проектор, виставка літератури, проект.
Хід уроку:
І Організаційній момент
ІІ Мотивації навчальної діяльності.
ІІІ Тренувальні вправи.
Розв’язання цікавих задач про:
1) метеликів,
2) птахів,
3) морських тварин,
4) рослини,
5) квіти.
ІV Екскурсія на виставку математичної літератури.
V Підсумок.
VI Домашнє завдання.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Щоб урок цікаво розпочати, загадку дам Вам відгадати:
Наук цариця недосяжна,
Могутня щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває,
Правильно мислити навчає.
Неперевершено її краса,
Чудова логіка струнка.
Ну, діти, хто ж вона така.?
І чую: «Математика»
І сурова, й солов’їна,
Математики країна.
Праця тут іде завзято,
Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити, рахувати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Ледарів у нас немає.
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо всі у путь – нас цікаві речі ждуть.
ІІІ. Розв’язування цікавих задач
Задача № 1
Ти, Вітю, - знаєм всі ми, досвідчений юнат.
Не міг би ти штук 10 метеликів спіймать?..
Взяв сачок на плечі й пішов юнат у ліс,
Прийшов він аж надвечір…
А Вітя каже: “ОХ, лишилось сім піймати,
Якщо спіймаю трьох…”
То може з вас хто, діти, уже порахував:
Скільки ж в лісі Вітя метеликів спіймав?
(жодного)
Подивіться на цю красу.
Добре, що Вітя не спіймав жодного метелика.
Нехай живуть, радують нас красою, перелітаючи з квітки на квітку, опиляють їх, щоб квітів було більше і ще кращих.
Слідуючи задачі виконуємо письмово.
Задача №2
На землі живе майже 75 мільярдів пташок. Найбільші екземпляри одного з видів птахів мають массу 135 кг, а їх висота сягає 2 м 40 см.У минулому віці на острові Мадагаскар жив такий птах-гігант. Його яйце було величиною з добру диню: 33 см завдовжки і 24 см завширшки. Воно могло вмістити понад 9 л води і було більше курячого в 150 разів. Дізнатися, як називається цей птах вам допоможе таке завдання:
P 1) 135 : 9 =
C 2) 150 : 15 =
Т 3) 240 : 12 =
Y 4) 24 : 6 =
A 5) 33 : 3 =
С 6)75мільярдів : 25 мільярдів=
3 |
20 |
15 |
11 |
4 |
10 |
|
|
|
|
|
|
Такі величезні птахи в нашій місцевості не водяться, а от в нашій країні – єсть. В Херсонській області є страусова ферма, де розводять цих птахів-велетнів. А ще вони живуть у заповіднику Асканія Нова.
Задача № 3
1) На землі живе птах, який безпомилково складає прогноз погоди на літо.
Він будує гнізда у вигляді зрізаного конуса. Якщо
споруда висока, літо буде дощове, якщо низьке –
посушливе. Обчисли добутки і знатимеш назву
цього птаха.
Л 1) 88 * 0 =
І 2) 80 * 100 =
О 3) 120 * 30 =
Н 4) 41 * 200 =
М 5) 40 * 50 =
Г 6) 1 * 643 =
Ф 7) 60 * 70 =
А 8) 20 * 250 =
4200 |
0 |
5000 |
2000 |
8000 |
8200 |
643 |
3600 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Розові фламінго – птахи надзвичайної краси. З ними ви зможете познайомитись під час літньої екскурсії в заповідник Асканія Нова.
Задача №4
У південних морях живуть розумні, великі й напрочуд добрі, сильні тварини. Як вони називаються, ви дізнаєтесь, розв’язавши приклади.
Ь 1) 345 + 27 =
Е 2) 1276 + 34 =
І 3) 38 + 246 =
Д 4) 457 + 143 =
Ф 5) 182 + 304 =
Л 6) 498 + 107 =
Н 7) 273 + 57 =
600 |
1310 |
605 |
372 |
486 |
284 |
330 |
|
|
|
|
|
|
|
Дельфіни – дуже сильні і добрі тваринки. В спеціальних басейнах, плаваючи, граючись разом з дітьми, допомагають їм одужати.
Задача №5
На островах Тихого океану мешкають черепахи-гіганти. Вони такі великі, що діти можуть кататися, сидячи у них на спинах. Якщо ви правильно виконаєте завдання, то дізнаєтеся, як називається найбільша у світі черепаха.
Д 1) 1000 – 374 =
Х 2) 1000 – 586 =
Л 3) 1000 – 198 =
С 4) 1000 – 621 =
О 5) 1000 – 745 =
Е 6) 1000 – 817 =
І 7) 1000 – 921 =
М 8) 1000 – 489 =
Е 9) 1000 – 293 =
Р 10) 1000 – 987 =
626 |
183 |
13 |
511 |
255 |
414 |
707 |
802 |
79 |
379 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Погляньте, яка вона велика і здається такою неповороткою на суші, а в воді добре плаває і може покатати вас на своїй спинці. Таких черепах залишилось дуже мало на Землі, і тому їх оберігає закон.
Задача № 6
У багатьох садах живе істота, яка має 14 175 зубів. Дізнайтеся назву цієї найзубатішої істоти, виконавши дії ділення:
Ч 1) 14 175 : 5 =
К 2) 2 835 : 5 =
В 3) 567: 3 =
’ 4) 189 : 3 =
Р 5) 63 : 3 =
Я 6) 21: 3 =
Е 7) 7 : 7 =
2835 |
1 |
21 |
189 |
63 |
7 |
567 |
|
|
|
|
|
|
|
Ось вони зубаті істоти. Якщо черв’ячок прогриз ваше яблучко, то це добре, значить там немає отруйних хімічних речовин, і ви можете теж його вживати. А земляні черв’ячки рихлять грунт і до коріння рослин більше поступає повітря, вологи, і вони краще ростуть.
Задача № 7
Найбільше в світі дерево досягає висоти 83 м, в обхваті сягає 24 м, росте це дерево у Каліфорнії ( США). В народі називають Мамонтовим деревом.
Прочитайте назву найбільшого дерева у світі, виконавши дії:
12 |
90 |
5 |
6 |
80 |
100 |
790 |
44 |
180 |
3 |
49 |
200 |
37 |
340 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К 1) 55 : 11 =
Д 2) 4 * 11 =
С 3) 48 : 4 =
О 4) 16 * 5 =
Н 5) 42 : 14 =
Й 6) 25 * 4 =
Д 7) 49 * 1 =
Р 8) 293 – 93 =
В 9) 356 – 350 =
О 10) 237 – 200 =
Е 11) 72 + 18 =
Е 12) 111 + 69 =
Н 13) 317 + 23 =
Я 14) 769 + 21 =
Погляньте на цього гіганта! У нього стільки листочків, що воно може замінити цілий парк. Говорять, що ліси і парки – легені планети. Вони чистять повітря від шкідливих газів і ми маємо можливість дихати чистим повітрям.
“Математичні квіти”
«Мак»
Заповнити порожні місця на пелюстках маку і знайти добуток отриманих часток.
«Ромашка»
Виконати дії ділення на кожній пелюстці «Ромашки» і потім скласти слово, яке вживають для похвали розумних дітей.
Красиві квіти. Бережіть їх! Не рвіть, нехай квітнуть і радують всіх людей! Маки і ромашки в вазах швидко опускають голівки, в’януть і помирають.
Бережіть красу навколишнього світу, в якому ми живемо, і багатство нашої землі.
ІV Екскурсія на виставку математичної літератури
Вчитель показує і розповідає про цікаві книги з математики:
Енциклопедичний словник юного математика, «Жива математика і алгебра» Я.Перельмана, «Забавная арифметика» Н.Н.Аменицкого и И.П.Сахарова, збірник «У світі математики», «5000 головоломок для школярів» Н.К.Винокурова, «Колумби математики» А.І.Конфоровича, «Подорож у світ цілих чисел» В.Я.Валаха, «Математичні дива і тайни» М.Гарднера, «Старовинні цікаві задачі» С.Н. Олехника.
V Підсумок уроку.
Відповісти на запитання учнів
VI Домашнє завдання.
Творче завдання. Скласти задачу, казку або кросворд про цікаву рослину, квітку або тваринку.
1