Пропоную вашій увазі свій варіант розробки уроку практичної роботи для 9 класу на тему "Векторний графічний редактор. Створення складених векторних зображень". Розробка містить інструкцію щодо проведення роботи та готовий файл для зразку
Основи векторної графіки. Створення та опрацювання векторних графічних зображень засобами OpenOffice.org Draw,Word,Corel Draw
Мета: Ознайомити учнів з поняттям комп'ютерної графіки(КГ), більш детальніше ознайомити учнів з векторною графікою, особливостями її створення. Розглянути програми для роботи з векторною графікою
Обладнання: ПК, Презентація Graphiksred. pptx Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Привітання. Перевірка домашнього завдання
II. Актуалізація опорних знань.
(Фронтальне опитування)
Ø Де застосовується комп’ютерна графіка?
Ø Які види комп’ютерної графіки вам відомі?
Ø За допомогою яких засобів створюється та поширюється КГ ?
Ø Які переваги та недоліки має растрова графіка?
Ø Які переваги та недоліки має векторна графіка ?
Ø Як утворюється графіка?Які кольорові моделі вам відомі?
Ø Яким чином утворюється зображення в системі RGB?
Ø Яким чином утворюється зображення в системі HSB?
Ø Яким чином утворюється зображення в системі CMY?
Ø Які системи опрацювання графічної інформації вам відомі?
Ø
Найбільш простішою в створенні та редагуванні є векторна графіка, ця графіка набула широкого застосуванняя як для створення спец ефектів, мультфільмів, реклами. Виникають питання. Як можна створити таку графіку? Що для цього необхідно? На ці питання ми отримаємо відповіді на сьогоднішньому уроці.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Що собою представляє векторна графіка. Вдумаємося в саме слово, там фігурує слово вектор. А вектори як ви знаєте використовуються в геометрії. Тому в основу векторної графіки покладено математичне представлення малюнка. Ви мабуть задумались ,а як це?. Все просто при побудові зображення комп’ютер описує малюнок за допомогою векторів та формул,які запам’ятовує, а потім при потребі відтворює.
Векторна графіказображення - створенез сукупності геометричних примітивів (точок, ліній, кривих, полігонів), тобто об’єктів які можна описати математичним рівнянням.
Людське око складається з великої кількості рецепторів (паличок та колбочок),які сприймають зображення, в результаті будується картинка, немов з пікселів (точок),яка передається в мозок. Мозок може сприймати цю картинку лише як векторне зображення. Мабуть через те що його простіше зберігати,як і на ПК.
Наприклад ми маємо два зображення дерева, одне векторне, друге растрове. Подивіться, яке з них простіше запам’ятати? Звичайно найпростіше запам’ятати векторне.
Все сучасне комп'ютерне відео показує переведене векторне представлення зображення в растровий формат. Для відображення векторного формату на растровому використовуються перетворювачі, програмні або апаратні, вбудовані у відео-карту. Растрове зображення, яке містить значення для кожного пікселя на екрані, зберігається у пам'яті і весь екран оновлюється 30 або більше разів на секунду.
На початку комп'ютерної епохи в 1950 році а також в 1980, використовувались різні типи відображення векторної графічної системи В цих системах електронне ядро КПТ монітора направлялась прямо щоб намітити необхідну форму, лінійний сегмент як лінійний сегмент, залишок екрану при цьому відображається чорним. Цей процес повторювався багато разів на секунду щоб уникнути блимання картинки. Ця система дозволяє відображати лінійне зображення з дуже високою роздільною здатністю, і переміщати зображення, які є показані без (на цей часу) немислимо величезної кількості пам'яті, яка була б потрібна системі растрово-еквівалентного рішення. Ці засновані на векторі монітори були також відомі як X-Y displays
Розглянемо, наприклад, коло радіуса r.
• Список інформації, необхідної для повного опису кола, такий:
• радіус r;
• координати центру кола;
• колір і товщина контура (можливо прозорий); колір заповнення (можливо прозорий).
Основні типові об’єкти які використовують у векторній графіці Лінії і ламані лінії.
• Багатокутники.
• окружності і еліпси.
• криві Безьє.
• Безігони.
• Текст (у комп'ютерних шрифтах, таких як Truetype, кожна буква створюється з кривих Безьє).
Векторні графічні редактори, типово, дозволяють обертати, переміщати, відображати, розтягувати, скошувати, виконувати основні аффінне перетворення над об'єктами, змінювати z-order і комбінувати примітиви в складніші об'єкти.
Огляд найпоширеніших програм для роботи з векторною графікою
Векторний графічний редактор, розроблений канадською корпорацією Corel.
Поточна версія продукту — CorelDraw Graphics Suite X5, доступна тільки для Microsoft Windows.
Безкоштовний векторний графічний редактор, за
функціональністю зіставний із CorelDRAW, входить до складу OpenOffice.org. Застосунок включає повнофункціональні «конектори» між фігурами, які можуть використовувати різноманітні стилі ліній і дозволяють малювати креслення, наприклад блок-схеми.
Професійний графічний пакет для створення та редагування векторної графіки виробництва Adobe.
IV.Підсумки уроку
(Фронтальне опитування)
• Що розуміють під поняттям векторної графіки
• Які фізіологічні принципи сприймання зображення людським оком?
• Які основні примітиви використовуються при побудові векторного зображення?
• Які векторні операції можна робити над векторними примітивами?
• Які програми для роботи з векторною графікою вам запам’ятались найбільше? V. Домашнє завдання: Опрацювати конспект, вивчити §